Skocz do zawartości

Balkony a problem mostków termicznych


Recommended Posts

Gość krakuss
Napisano
Wszystko fajnie ale nie trzeba obkładać płyty balkonowej grubymi materiałami izolacyjnymi.Na rynku dostępne są materiały o współczynnikach od 0,014 W/mk i wystarczą 4 cm aby spełnić wymogi a i płyta balkonowa wygląda delikatnie..
  • 1 rok temu...
Gość Maciek
Napisano
To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.
Napisano
Takie własnie rozwiązanie z ciągłą warstwą izolacji jest na rysunku w tekście (tam gdzie pokazano wszystkie warstwy układane od góry na płycie). Na tym dolnym rysunku faktycznie lepiej byłoby dociągnąć izolację ściany niżej. Inna sprawa, że wtedy mamy trydniejsze uszczelnienie tego połączenia.
Choć i tak najlepiej zrobić odrębną konstrukcje samonośną.


Cytat

To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.

Gość Maciek
Napisano
@el-instalator: płyta balkonowa docieplana z dou i z góry wymaga potrakotwania jej jak płyty tarasowej. Ze wszystkimi tego konsekwencjami (np. paroizolacja).
Docieplenie płyty tylko z jednej strony (bo chyba o tym rysunku mówisz) jest bez sensu.
Stwierdzenie z tekstu, że 15 cm wystarczy na ułożenie termoizolacji, wylewki i płytek jest bzdurą, na docieplenie mamy wówczas 7-8 cm, to zdecydowanie za mało. Zresztą cały tekst jest kompletnym nieporozumieniem (nie chcę używać innych słów).
Napisano
Przecież w tekście dokładnie to napisano, że płytę balkonową trzeba ocieplić ze wszystkich stron i dlaczego to trudne. Jak zrobimy izolację tylko z jednej strony, to przecież jakby chodzić zima w sandałach, za to na grubej podeszwie icon_smile.gif
Ja ten górny rysunek zrozumiałem jako pokazanie wycinka, tak żeby było widać warstwy od płyty konstrukcyjnej po okładzinę. Inaczej to przecież bez sensu i nijak się ma do tekstu.
Gość Maciek
Napisano
Skoro pokazano (prawie) wszystkie warstwy (ścianę, jej docieplenie, warstwy na płycie) to dlaczego nie ma docieplenia od spodu?
  • 1 rok temu...
Gość Jabmar
Napisano
Dla mnie Ci co piszą, że na docieplenie 7-8 cm płyty tarasowej powinni się przyjrzeć jaki wpływ na utratę ciepła ma każdy cm termoizolacji. Jak komuś zależy na domu pasywnym to powinien wybierać brak tarasu lub konstrukcję samonośną. A jak chce tylko by mostek nie miał wielkiego znaczenia dla ogólnego bilansu energetycznego. To 2-3 cm zrobią już dużą różnicę.
  • 8 miesiące temu...
Gość arturo72
Napisano
A balkony w domkach do czego wogole mają służyć ?
Taki idiotyczny kaprys blokmenow czy jakiś inny powód ?
  • 2 lata temu...
Gość Leszek
Napisano
Będę wdzięczny , jeżeli którykolwiek z projektantów da receptę , w jaki sposób likwidować plamy pojawiające się od spodu płyty balkonowej , w przypadku dużej wilgotności powietrza. Balkony po remoncie zgodnie ze sztuką budowlaną , a od spodu ocieplone wełną mineralną. Raz plamy są , raz ich nie ma. A na balkonach wykonanych tradycyjnym sposobem nigdy takiej sytuacji nie było. Jaki jest sposób , aby wybrnąć z tej sytuacji ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sama kratka to jest nic. Przy pytaniu o wentylację należy sprawdzić, czy jest ciąg do kratki, czyli jak mawiał za życia nasz nieodżałowany Kolega, trzeba wykonać obrzęd gromniczny. I takim sposobem sprawdzić działanie wentylacji. To podstawa wszelkich dalszych rozważań.   PS. Ostatnie tygodnie w kraju to duża wilgotność powietrza, jak nigdy o tej porze roku. Moje higrometry ciągle wskazują ponad 50 %, a często i ponad 60%. Nawet dzisiaj słoneczko, żadnej chmurki na niebie, a wilgotność 55%. Więc podejrzenie pleśni ma podstawy przy braku wentylacji.
    • to tak pomiedzy B i C jest jeden przewód 4 żyłowy jak na rysunku,  jeśli jest 3 żyowy to to jest brhajmon7
    • Aby odgadnąć tok myślenia elektryka trzeba by go znać, albo chociaż mieć widok na puszki, albo dokładny opis. Jakie kolory przewodów są zastosowane? Czy ten elektryk uwzględniał we wszystkich obwodach przewód ochronny PE (zielono - żółty)? Czy przestrzegał zasad kolorystyki i nie używał niebieskiego i zielono-żółtego do innych celów niż przewidują przepisy? To widać będzie na tym co zrobił.  Wtedy resztę można by łatwo rozszyfrować.     Być może masz rację, z A raczej tak, ale B i C powinny mieć trzeci wyłącznik przy drzwiach. Każde światło winno być wyłączane również przy drzwiach, przy opuszczaniu pomieszczenia. Żeby się nie wracać   .  Nie ma potrzeby. Jeśli będziesz bardzo potrzebował to możesz wstawić wyłącznik na pilota. Prowadzenie przewodów do łóżek jest zbędne.   W ogóle to najłatwiej by było abyś opisał jak chciałbyś mieć to zrobione, a wtedy podpowiemy co zrobić i jakie przewody wykorzystać a jakie być może trzeba wymienić albo dołożyć. Póki można, bo po malowaniu jest gorzej.     Strzelam, że dwa po trzy.      To jest najważniejsze.     Przewody są w rurkach czy w tynku?
    • Czy pomiędzy puszkami B oraz C ułożony jest jeden przewód trójżyłowy czy dwa przewody trójżyłowe?  Jaki efekt końcowy jest pożądany? Najrozsądniejsze wydaje mi się zapalanie i gaszenie niezależnie źródeł światła I i II. natomiast zapalanie i gaszenie kinkietu nad łóżkiem po każdej ze stron łóżka (puszki/łączniki B oraz C).  Zapalanie i gaszenie wszystkiego z pomocą tych łączników przy łóżku nie wydaje mi się rozsądną koncepcją, bo wszystkie źródła światła musiałyby być chyba gaszone i zapalane wspólnie (równocześnie).  Ale muszę się temu spokojnie przyjrzeć, czy nie planowano tu użycia podwójnych łączników schodowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...