Pomocnik Napisano 17 maja 2012 #1 Napisano 17 maja 2012 Podpowiadamy, jaki rodzaj konstrukcji balkonu wybrać, by uniknąć mostków termicznych oraz kłopotów przy jego budowie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wokol-domu/tarasy-i-balkony/a/14929-balkony-a-problem-mostkow-termicznych
Gość krakuss Napisano 17 maja 2012 #2 Napisano 17 maja 2012 Wszystko fajnie ale nie trzeba obkładać płyty balkonowej grubymi materiałami izolacyjnymi.Na rynku dostępne są materiały o współczynnikach od 0,014 W/mk i wystarczą 4 cm aby spełnić wymogi a i płyta balkonowa wygląda delikatnie..
vega1 Napisano 17 maja 2012 #3 Napisano 17 maja 2012 a po co w ogóle komplikować sobie życie?http://www.halfen.pl/t/91_7062.html
Barbossa Napisano 17 maja 2012 #4 Napisano 17 maja 2012 a "pełną treść" czytałeś?tam jest o tym, czyli nic nowego
Gość Maciek Napisano 7 lutego 2014 #6 Napisano 7 lutego 2014 To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.
el-instalator Napisano 10 lutego 2014 #7 Napisano 10 lutego 2014 Takie własnie rozwiązanie z ciągłą warstwą izolacji jest na rysunku w tekście (tam gdzie pokazano wszystkie warstwy układane od góry na płycie). Na tym dolnym rysunku faktycznie lepiej byłoby dociągnąć izolację ściany niżej. Inna sprawa, że wtedy mamy trydniejsze uszczelnienie tego połączenia. Choć i tak najlepiej zrobić odrębną konstrukcje samonośną. Cytat To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.
Gość Maciek Napisano 12 lutego 2014 #8 Napisano 12 lutego 2014 @el-instalator: płyta balkonowa docieplana z dou i z góry wymaga potrakotwania jej jak płyty tarasowej. Ze wszystkimi tego konsekwencjami (np. paroizolacja).Docieplenie płyty tylko z jednej strony (bo chyba o tym rysunku mówisz) jest bez sensu. Stwierdzenie z tekstu, że 15 cm wystarczy na ułożenie termoizolacji, wylewki i płytek jest bzdurą, na docieplenie mamy wówczas 7-8 cm, to zdecydowanie za mało. Zresztą cały tekst jest kompletnym nieporozumieniem (nie chcę używać innych słów).
el-instalator Napisano 12 lutego 2014 #9 Napisano 12 lutego 2014 Przecież w tekście dokładnie to napisano, że płytę balkonową trzeba ocieplić ze wszystkich stron i dlaczego to trudne. Jak zrobimy izolację tylko z jednej strony, to przecież jakby chodzić zima w sandałach, za to na grubej podeszwie Ja ten górny rysunek zrozumiałem jako pokazanie wycinka, tak żeby było widać warstwy od płyty konstrukcyjnej po okładzinę. Inaczej to przecież bez sensu i nijak się ma do tekstu.
Gość Maciek Napisano 15 lutego 2014 #10 Napisano 15 lutego 2014 Skoro pokazano (prawie) wszystkie warstwy (ścianę, jej docieplenie, warstwy na płycie) to dlaczego nie ma docieplenia od spodu?
Gość Jabmar Napisano 13 czerwca 2015 #11 Napisano 13 czerwca 2015 Dla mnie Ci co piszą, że na docieplenie 7-8 cm płyty tarasowej powinni się przyjrzeć jaki wpływ na utratę ciepła ma każdy cm termoizolacji. Jak komuś zależy na domu pasywnym to powinien wybierać brak tarasu lub konstrukcję samonośną. A jak chce tylko by mostek nie miał wielkiego znaczenia dla ogólnego bilansu energetycznego. To 2-3 cm zrobią już dużą różnicę.
lukasz-kuc Napisano 14 czerwca 2015 #12 Napisano 14 czerwca 2015 tez sie zastanawiam, zostań przy stałych sprawdzonych pomysłach bez kombinowania
Gość arturo72 Napisano 12 marca 2016 #13 Napisano 12 marca 2016 A balkony w domkach do czego wogole mają służyć ?Taki idiotyczny kaprys blokmenow czy jakiś inny powód ?
Gość Leszek Napisano 24 maja 2018 #14 Napisano 24 maja 2018 Będę wdzięczny , jeżeli którykolwiek z projektantów da receptę , w jaki sposób likwidować plamy pojawiające się od spodu płyty balkonowej , w przypadku dużej wilgotności powietrza. Balkony po remoncie zgodnie ze sztuką budowlaną , a od spodu ocieplone wełną mineralną. Raz plamy są , raz ich nie ma. A na balkonach wykonanych tradycyjnym sposobem nigdy takiej sytuacji nie było. Jaki jest sposób , aby wybrnąć z tej sytuacji ?
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 24 maja 2018 #15 Napisano 24 maja 2018 Pytanie z czego się biorą te plamy? Bo raczej nie z wykroplenia wilgoci z powietrza wprost na płycie balkonu. Czy nie jest to raczej sytuacja, że plamy pojawiają się po opadach deszczu? Może to być np. efekt nawet b. małych przecieków, gdy woda powoduje zawilgocenie izolacji z wełny.
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 25 maja 2018 #16 Napisano 25 maja 2018 Trudno nazwać ocieplenie balkonu wełną mineralną jako zgodne ze sztuką budowlaną. Płyta balkonu wcześnie czy później będzie nawet nieznacznie przeciekać, a wełna stanie się doskonałym zbiornikiem oddając wilgoć na zewnątrz zależnie od aktualnego pogody - stąd te plamy.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się