Skocz do zawartości

Balkony a problem mostków termicznych


Recommended Posts

Gość krakuss
Wszystko fajnie ale nie trzeba obkładać płyty balkonowej grubymi materiałami izolacyjnymi.Na rynku dostępne są materiały o współczynnikach od 0,014 W/mk i wystarczą 4 cm aby spełnić wymogi a i płyta balkonowa wygląda delikatnie..
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Maciek
To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.
Link do komentarza
Takie własnie rozwiązanie z ciągłą warstwą izolacji jest na rysunku w tekście (tam gdzie pokazano wszystkie warstwy układane od góry na płycie). Na tym dolnym rysunku faktycznie lepiej byłoby dociągnąć izolację ściany niżej. Inna sprawa, że wtedy mamy trydniejsze uszczelnienie tego połączenia.
Choć i tak najlepiej zrobić odrębną konstrukcje samonośną.


Cytat

To "rozwiązanie dobre" z puntu widzenia termiki także jest błędne. Gratuluję redakcji poczucia humoru. Jak już podajecie informacje techniczne to podawajcie POPRAWNE, z uwzględnieniem wszystkich elementów konstrukcji. Termoizolacja ściany powinna być połączona z izolacją płyty od góry. Osobną sprawą jest rozwiązanie progu drzwiowego. To już wyższa szkoła jazdy a umiejetnosci jak widac nieco zabrakło.

Link do komentarza
Gość Maciek
@el-instalator: płyta balkonowa docieplana z dou i z góry wymaga potrakotwania jej jak płyty tarasowej. Ze wszystkimi tego konsekwencjami (np. paroizolacja).
Docieplenie płyty tylko z jednej strony (bo chyba o tym rysunku mówisz) jest bez sensu.
Stwierdzenie z tekstu, że 15 cm wystarczy na ułożenie termoizolacji, wylewki i płytek jest bzdurą, na docieplenie mamy wówczas 7-8 cm, to zdecydowanie za mało. Zresztą cały tekst jest kompletnym nieporozumieniem (nie chcę używać innych słów).
Link do komentarza
Przecież w tekście dokładnie to napisano, że płytę balkonową trzeba ocieplić ze wszystkich stron i dlaczego to trudne. Jak zrobimy izolację tylko z jednej strony, to przecież jakby chodzić zima w sandałach, za to na grubej podeszwie icon_smile.gif
Ja ten górny rysunek zrozumiałem jako pokazanie wycinka, tak żeby było widać warstwy od płyty konstrukcyjnej po okładzinę. Inaczej to przecież bez sensu i nijak się ma do tekstu.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Jabmar
Dla mnie Ci co piszą, że na docieplenie 7-8 cm płyty tarasowej powinni się przyjrzeć jaki wpływ na utratę ciepła ma każdy cm termoizolacji. Jak komuś zależy na domu pasywnym to powinien wybierać brak tarasu lub konstrukcję samonośną. A jak chce tylko by mostek nie miał wielkiego znaczenia dla ogólnego bilansu energetycznego. To 2-3 cm zrobią już dużą różnicę.
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
  • 2 lata temu...
Gość Leszek
Będę wdzięczny , jeżeli którykolwiek z projektantów da receptę , w jaki sposób likwidować plamy pojawiające się od spodu płyty balkonowej , w przypadku dużej wilgotności powietrza. Balkony po remoncie zgodnie ze sztuką budowlaną , a od spodu ocieplone wełną mineralną. Raz plamy są , raz ich nie ma. A na balkonach wykonanych tradycyjnym sposobem nigdy takiej sytuacji nie było. Jaki jest sposób , aby wybrnąć z tej sytuacji ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...