Skocz do zawartości

maź na ścianach problemy z kominem


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam pytanie i bardzo proszę o pilną odpowiedź osób które znają się na poniższym temacie po zamontowaniu pieca C.O. SAS z nadmuchem w domu jednorodzinnym po roku czasu na pierwszym piętrze i na strychu pojawiła się maź na ścianach która nieprzyjemnie pachnie jak sadza z komina Przebywam cały dzień w domu ze względu na małe dzieckoi mam obawy czy zapach lub " być może jakiś gaz" wydobywający się z tej maźi nie zagraża dla mojego dziecka i dla mnie. Bardzo proszę o informację czy taka maź może być szkodliwa, wiem już że czeka mnie skuwanie tynków aby pozbyć się tego smrodu i chciałbym się dowiedzieć czy jeśli wstawię wkład w komin i zrobię nowe tynki czy to wystarczy żeby znowu to się nie powtórzyło na następny sezon zimowy. Proszę o radę osoby które miały podobny problem
pozdrawiam
Napisano
Po remoncie komina (wstawienie wkładu) problem przenikania osadów ze spalin zniknie, ale zapach może się utrzymywać ze względu na nasiąknięcie cegieł komina.

Dlatego przed tynkowaniem trzeba zadbać o szczelne zaizolowanie komina, co nie będzie łatwe ze względu na konieczność stosowania materiałów odpornych na podwyższoną temperaturę, ewentualnie można zastosować tzw. płynną folię.

Oczywiście wydzielanie się produktów spalania (substancje smoliste) jest szkodliwa dla zdrowia szczególnie dzieci.

Natomiast warto wiedzieć, że efekt wydzielania się substancji smolistych ze spalin spowodowany został zbyt niską temperaturą spalania - kotły węglowe nie powinny współpracować bezpośrednio z instalacja niskotemperaturową lecz przez wymiennik ciepła.

Przed remontem warto doprowadzić do wypalenia się osadów w kominie poprzez utrzymywanie wysokiej temperatury spalania i oczywiście wyczyszczenie komina przez kominiarza.
Napisano
Cytat

Dlatego przed tynkowaniem trzeba zadbać o szczelne zaizolowanie komina, co nie będzie łatwe ze względu na konieczność stosowania materiałów odpornych na podwyższoną temperaturę, ewentualnie można zastosować tzw. płynną folię.


dopuszczalne kombinacje od szlamów do kleju do kafelek - nie pierwszy to komin z takimi ozdobami
Napisano
Cytat

dopuszczalne kombinacje od szlamów do kleju do kafelek - nie pierwszy to komin z takimi ozdobami


Czy możesz rozwinąć tą wypowiedz bo nie bardzo sie na tym znam i nie wiem co masz na myśli.
Co to jest ta płynna folia jak się ją stosuje i gdzie można ją dostać???
Napisano (edytowany)
Cytat

Natomiast warto wiedzieć, że efekt wydzielania się substancji smolistych ze spalin spowodowany został zbyt niską temperaturą spalania - kotły węglowe nie powinny współpracować bezpośrednio z instalacja niskotemperaturową lecz przez wymiennik ciepła.


A skąd wiadomo że w tym przypadku kocioł współpracuje z instalacją niskotemperaturową ? .
Prawie na 100% zakładam że współpracuje z wysokotemperaturową .
Problemy pocenia się kominów prawie zawsze identyfikowane są ze " zbyt niską temperaturą spalania " .
Wegiel i inne , spalają się w jednakowej temperaturze . W nowoczesnych piecach retortowych czy też z regulacją ciągu lub nadmuchem mechanicznym , efektywność spalania jest większa i lepszy odbiór ciepła przez wymiennik . Mniej ciepła idzie w komin stąd kominy w górnych partiach są zimne . Dodatkowo urządzenia regulujące nadmuch powietrza po osiągnięciu zadanej temperatury odcinają całkowicie powietrze , co powoduje bezruch spalin i wytracanie się w górnych częściach kominu tego co widzimy potem na tynku , we wnetrzu domu .
Tak więc nie jakaś "niska temperatura spalania " lecz bezruch powietrza w kanale spalinowym jest całym powodem pocenia się kominów .
U siebie zrobiłem dodatkową wentylację komina i to załatwiło całą sprawę . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy możesz rozwinąć tą wypowiedz bo nie bardzo sie na tym znam i nie wiem co masz na myśli.
Co to jest ta płynna folia jak się ją stosuje i gdzie można ją dostać???


najprostsze rozwiązanie klej wodoszczelny do kafelek - skuteczność zależna od stopnia nasączenia komina
bardziej skomplikowane ale już nie na zasadzie zakrycia problemu szlamy które posiadają właściwości penetrujące weżre się głębiej i będzie trzymać - mazi już nie przepuści
pozdrawiam
Napisano
Cytat

najprostsze rozwiązanie klej wodoszczelny do kafelek - skuteczność zależna od stopnia nasączenia komina
bardziej skomplikowane ale już nie na zasadzie zakrycia problemu szlamy które posiadają właściwości penetrujące weżre się głębiej i będzie trzymać - mazi już nie przepuści
pozdrawiam




Osobiście znam przypadek, że nieszczelność stalowego wkładu kominowego doprowadziła po dwóch miesiącach uzytkowania (opalania) do pożau i zniszczenia części elewacji. Właściciel dostał odszkodowanie po wizycie rzeczoznawcy.
Od pocenia komina do pożaru jeszcze długa droga, ale w przypadku wkładu stalowego skropliny i niska temperatura (był to okres zimowy) mogły mieć wpływ na zdarzenie.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...