Skocz do zawartości

Czym uszczelnić mur w systemie pióro wpust?


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Buduję dom energooszczędny.

W jednym z ostatnich artykułów w BD napisał Pan, ze budowa ściany murowanej w tzw. systemie pióro wpust bardzo utrudnia czy wręcz uniemożliwia zbudowanie szczelnej ściany.
Chciałbym wykorzystać zdolność cegły silikatowej do kumulacji ciepła. Niestety zakupiłem cegły już na cały dom w systemie pióro wpust. W planach miałem murowanie na zaprawę klejową. Budowę ścian chciałbym rozpoczynać na przełomie czerwca.

Pytanie jest teraz takie.

Co zrobić aby zapewnić szczelność budowanym murom w tym systemie? Jak murować? Czym uszczelniać? Tynkować dodatkowo?

Do muru z cegły przykleję 30cm styropianu grafitowego.


Pozdrawiam
Kleks
Napisano
Cytat

Witam.

Buduję dom energooszczędny.

Pytanie jest teraz takie.

Co zrobić aby zapewnić szczelność budowanym murom w tym systemie? Jak murować? Czym uszczelniać? Tynkować dodatkowo?

Do muru z cegły przykleję 30cm styropianu grafitowego.


Pozdrawiam
Kleks


Można zrobić ,utrudni to trochę wznoszenie ściany ale np...

Fuga pozioma -zaprawa klejowa

Fuga pionowa pióro wpust - np. cienka warstwa zaprawy klejowej lub Piana murarska Porotherm DRYFIX


Napisano
Na ile nieszczelność tego muru zniweczy plany budowy domu energooszczędnego? Od wewnątrz będzie tynk, od zewnątrz 30 styro, pewnie z frezem, a na to jeszcze kilka warstw. Osobiście bardziej zadbałbym o szczelność w okolicach okien, drzwi zewnętrznych i balkonowych.
Gość arturo72
Napisano

Ja uszczelniam spoiny pionowe pianką ale nie uważam tego za celowe,po prostu nie miałem co robić ;)

e7e0c2c47441791e.jpg
Brak obrazka
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dla potomnych. Ja zrobiłem tak.

W każdej warstwie już połączonych pióro wpustem cegieł na klej. Pistoletową pianką nisko rozprężną od środka w kieszeniach uszczelniłem połączenia. Jak spojrzy się z góry na cegłę silikatową to od razu wiadomo o co chodzi. Łącznie dwa paski pianki.
Przed operacją faktycznie ściany nie były szczelne. Co było nawet widać. Pomimo dużej staranności przy murowaniu. Obecnie zakładam że problem szczelności połączenia rozwiązałem. Zużyłem mniej niż 20 puszek na cały dom. Moim zdaniem bardzo warto i dlatego polecam.

Dodatkowo takie klejenie pianką usztywnia połączenie cegieł. Sprawdziłem.

Kleks. Edytowano przez Kleks (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja uszczelniam spoiny pionowe pianką ale nie uważam tego za celowe,po prostu nie miałem co robić ;)



icon_biggrin.gif
trawę mam do skoszenia - nie mieszkasz w pobliżu czasami? icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Dla potomnych. Ja zrobiłem .

W każdej warstwie od środka w kieszeniach uszczelniłem połączenia. Jak spojrzy się z góry to od razu wiadomo o co chodzi.
Przed operacją faktycznie nie były szczelne. Co było nawet widać. Pomimo dużej staranności Zużyłem mniej niż 20 puszek na cały Kleks.

Cytat



trawę mam do skoszenia - nie mieszkasz w pobliżu czasami?


szok.GIF

Szkoda ze daleko mieszkasz. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przecież jeżeli nad warstwą szlamu izolacyjnego ułożymy jakąkolwiek warstwę materiału nieprzepuszczalnego dla pary wodnej to i tak pomiędzy szlamem i nią będzie się zbierać i następnie skraplać para wodna. Dla przykładu - pokrywamy chudziak szlamem izolacyjnym, na tym dajemy folię oraz styropian podłogowy, znowu folię oraz jastrych. Efekt jest taki, że górne warstwy gruntu pod chudziakiem i tak podciągają kapilarnie wilgoć z głębszych warstw. Wilgoć podciąga też beton chudziaka. Dobrze nałożony szlam izolacyjny nie będzie przepuszczał wody, ale nie wiemy czy będzie przepuszczał parę wodną. Jeżeli będzie przepuszczał parę, to będzie się ona skraplać poniżej pierwszej warstwy folii, bo to pierwsza warstwa nieprzepuszczalna dla pary.  Jeżeli zaś szlam nie będzie przepuszczał również pary wodnej (w co wątpię), to para wodna zacznie się skraplać poniżej niego, czyli jeszcze w warstwie betonu tworzącej chudziak.   Jeżeli natomiast nie damy szlamu, tylko szczelną warstwę folii, to będziemy mieć skraplającą się wilgoć poniżej tej folii. W związku z tym nie widzę istotnej różnicy pomiędzy wariantem ze szlamem lub bez niego. 
    • Niestety, trzeba odkuć i dać trójnik 90 stopni. Dali inny bo może akurat taki mieli pod ręką albo wydawało im się, że będzie dobrze. Jak widać, ktoś to przyjął w ramach odbioru. Jak się to już raz odkuje, to nie zalewałbym ponownie. I tak to miejsce będzie zasłonięte obudową stelaża, a nigdy nie wiadomo co trzeba będzie jeszcze kiedyś przerabiać lub naprawiać.  Na jaką wysokość wyprowadzony jest odpływ z pralki na swoim drugim końcu?
    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...