Skocz do zawartości

dom z gotowych elementów


Recommended Posts

Napisano
Witam mąż mnie przekonuje że dom z gotowych elementów jest teraz czymś normalnym że dużo ludzi się tak buduje i że jest stabilny, ale ja nie jestem do końca do niego przekonana, boję się że z wiekiem coś się będzie "krzywiło", zapadało czy też pękało, ile lat taki dom może wytrzymać? Może coś wiecie na ten temat? proszę o wasze opinie!
Napisano (edytowany)
Popatrz ile lat ludzie mieszkaja w blokach ;) Jeśli dom będzie dobrze zbudowany i zaplanowany to wszystko bedzie ok. No i budowa szybsza.

Dodam jeszcze, ze w dziennikach budowy z tego co pamietam to ktos buduje z takich elementow dom. Poszukaj tam i zapytaj icon_smile.gif Powodzenia Edytowano przez Croc123 (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Uważam ze propozycja Twoje męża jest bardzo sensowna i naprawdę warto się zdecydować na wybudowanie domu z gotowych elementów. Najwyższe budyki świata są budowane w konstrukcji stalowej, z gotowych elementów czyli prefabrykantow:) Mozesz być pewna że nic nie bedzie sie krzywić ani zapadać są to bardzo solidne domy. Duża zaleta stawiania takich domow jest szybkość ich budowy a do tego są energooszczędne icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Najwyższe budyki świata są budowane w konstrukcji stalowej, z gotowych elementów czyli prefabrykantow:) Mozesz być pewna że nic nie bedzie sie krzywić ani zapadać są to bardzo solidne domy. Duża zaleta stawiania takich domow jest szybkość ich budowy a do tego są energooszczędne icon_smile.gif


icon_eek.gif
Mylisz pojęcia wybudowania domku jednorodzinnego a wieżowca.
O energooszczędności nie świadczy technologia wybudowania domu.
Ale na to wszystko można oko przymknąć bo napisała to kobieta icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
producenci często dają od 15 do nawet 30 lat gwarancji na taki dom, tylko pytanie czy producent tyle będzie istniał icon_lol.gif

takie domy są najczęściej bardzo energoszczędne, szybkie w budowie oraz jeśli są dobrze wykonane i zmontowane to są trwałe. Niestety nie są tanie (można wybudować systemem gospodarczym taki sam dom w "tradycyjnej" technologii za trochę mniejsze pieniądze), ale czas to pieniądz więc jak ci się śpieszy to jest to jedno z lepszych rozwiązań (innym wyjściem jest kupno wybudowanego juz domu).
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

producenci często dają od 15 do nawet 30 lat gwarancji na taki dom, tylko pytanie czy producent tyle będzie istniał icon_lol.gif

takie domy są najczęściej bardzo energoszczędne, szybkie w budowie oraz jeśli są dobrze wykonane i zmontowane to są trwałe. Niestety nie są tanie (można wybudować systemem gospodarczym taki sam dom w "tradycyjnej" technologii za trochę mniejsze pieniądze), ale czas to pieniądz więc jak ci się śpieszy to jest to jedno z lepszych rozwiązań (innym wyjściem jest kupno wybudowanego juz domu).



A ile trwa budowa takiego domu? Mam na myśli drewniany dom szkieletowy, bo nad takim się zastanawiamy. No i czy faktycznie one są tańsze od tradycyjnych? Raz znajduje informacje, że o 30%, raz, że o 10% a raz, ze droższe, bo potem trzeba liczyć wyższe koszty eksploatacji..Więc jak to jest?
Napisano (edytowany)
Cytat

A ile trwa budowa takiego domu? Mam na myśli drewniany dom szkieletowy, bo nad takim się zastanawiamy. No i czy faktycznie one są tańsze od tradycyjnych? Raz znajduje informacje, że o 30%, raz, że o 10% a raz, ze droższe, bo potem trzeba liczyć wyższe koszty eksploatacji..Więc jak to jest?


Budowa jest krótka i trwa około 3 miesięcy od wejścia na fundament. Wejdź na strony producentów, zadaj im pytania to Ci dokładnie odpowiedzą na ten temat.
A czy są tańsze w budowie? To zależy od tego co porównujesz: jeśli budowę "tradycyjną" systemem gospodarczym z budową "szkieletu" przez firmę to "tradycja" wygrywa. Ale jeśli budowę "tradycyjną" przez jedną firmę z budową "szkieletu" to ceny moga być porównywalne a nawet ten drugi weariant ma szansę być tańszy. Oczywiście mówimy o identycznych domach ze zbliżonymi parametrami.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji to ciężko policzyć, bo to zalezy od indywidualnego podejścia, od źródła ogrzewania i miliona innych czynników. A przede wszystkim od jakości wybudowania. Ale nie wydaje mi się aby różnice w eksploatacji były znaczne: jeden i drugi dom musisz ogrzać, zapewnić prąd, wodę, odprowadzić ścieki itd. I czasem remontować i konserwować. Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A ile trwa budowa takiego domu? Mam na myśli drewniany dom szkieletowy, bo nad takim się zastanawiamy. No i czy faktycznie one są tańsze od tradycyjnych? Raz znajduje informacje, że o 30%, raz, że o 10% a raz, ze droższe, bo potem trzeba liczyć wyższe koszty eksploatacji..Więc jak to jest?



Budowa domu szkieletowego trwa około 2-3 tygodni.

Technologia szkieletowa jest jednym z tańszych rozwiązań przy budowie domu (różnica w cenie w stosunku do technologii murowanej wynosi średnio od 5 do 10 % na korzyść technologii szkieletowej).

Oszczędności uzyskiwane podczas eksploatacji takiego domu z drewna, dochodzą do 50 % w porównaniu z domem tradycyjnym. Koszty utrzymania domu (impregnat) są uzależnione od jakości środków, które zastosowano przy pierwszej impregnacji oraz odpowiedniego zabezpieczenia ścian domu drewnianego. Jeżeli dom z bali będzie odpowiednio zadaszony, zastosowane przydaszki czyli ochrona ścian szczytowych, wydłużymy znacznie okres pomiędzy impregnacjami a przez co zmniejszymy koszty utrzymania domu.

Jeśli będzie Pan szukał firmy, która wybuduje Pana dom, zachęcamy do kontaktu i przejrzenia naszej oferty. Edytowano przez Stollux (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Coś czytanie ze zrozumieniem szwankuje.
Fakt, że dom z bali, bo taki reklamujesz - opisujesz, też jest domem drewnianym, ale jak mi się zdaje to zupełnie inna technologia niż drewniana szkieletowa.

Cytat

Oszczędności uzyskiwane podczas eksploatacji takiego domu z drewna, dochodzą do 50 % w porównaniu z domem tradycyjnym.


Możesz to jakość uzasadnić, czy tylko tak podpiąłeś do reklamy. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...