Skocz do zawartości

Strop nad garażem wylany na tym samym poziomie co strop piętra


Recommended Posts

Napisano
na mój gust styro styknie,
a jeżeli ma dużo grosza do puszczenia, to możesz poszukać twardych płyt z wełny mineralnej z jakąś gotową wyprawą, jakieś tekatalny itp,
tylko po co icon_rolleyes.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Witajcie.
Nie chciałem zakładać nowego wątku, skoro już w tym poruszyliśmy kwestię zastosowania ocieplenia wewnątrz (ściana garaż/kotłownia i kotłownia/łazienka). Czy poza proponowanym przez Animusa Ytong Multipor jest jeszcze coś godnego rozważenia? Może Eurothage G? A może po prostu twardy styropian zastosować?
P.S. W przyszłym tygodniu tynkarze schodzą na parter, urlopu już sporo napocząłem, więc zbytnio nie mam czasu na przeczesywanie hurtowni z materiałami budowlanymi.



Eurothage jest na gipsie podatne na uszkodzenia styro się nie nadaje już to przerabialiśmy .
dorwij jakiś lekki beton komórkowy Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

a czemu styro się nie nadaje?




wszystko pisze
Cytat

Pisząc o ewentualnych kłopotach eksploatacyjnych, ściany ocieplonej styropianem, na uwadze miałem , jej (takiej ściany) właściwości ?mechaniczne?.

Tynk na styropianie, jest bardzo wrażliwy na uszkodzenia mechaniczne, a to może wtórnie zaowocować, ?nasiąkaniem? styropianu wilgocią (wodą). Jest taka niepisana zasada, że od takiej ściany im dalej, tym lepiej.

Składowanie drewna na tej (takiej) ścianie ? nawet z ?dylatacją?, może nieść za sobą ryzyko uszkodzenia tynku, oraz mniejsze ?przewietrzanie? tej (takiej) ściany.

Na uwadze należy też mieć przepisy, które zabraniają składowania (poza budynkiem), materiałów palnych (a drewno do kominka, niewątpliwie takim materiałem palnym jest) , w odległości mniejszej niż 4m od granicy.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
No, tyle że zagadnienie inne:


Cytat

Nie chciałem zakładać nowego wątku, skoro już w tym poruszyliśmy kwestię zastosowania ocieplenia wewnątrz (ściana garaż/kotłownia i kotłownia/łazienka). ....... A może po prostu twardy styropian zastosować?





Napisano (edytowany)
Wykonując ocieplenie wewnątrz na bazie styropianu i tynku wrażliwość na uszkodzenia się nie zmienia, wypowiedź bajbagi jest moim zdaniem aktualna również w tym kontekście.
W moim przypadku najważniejszą kwestią zaraz po odizolowaniu termicznym kotłowni i domu od garażu jest zastosowanie materiału odpornego na uszkodzenia. Sądziłem, że można przebierać i wybrzydzać w produktach, a tu tylko multipor.
Może zastosować twarde styro pokryty siatką (jaką?) i mocnym (jakim?) tynkiem? Szukam prostego i skutecznego rozwiązania zdając sobie sprawę, że nie musi to być najtańsze rozwiązanie. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wykonując ocieplenie wewnątrz na bazie styropianu i tynku wrażliwość na uszkodzenia się nie zmienia, wypowiedź bajbagi jest moim zdaniem aktualna również w tym kontekście.
W moim przypadku najważniejszą kwestią zaraz po odizolowaniu termicznym kotłowni i domu od garażu jest zastosowanie materiału odpornego na uszkodzenia. Sądziłem, że można przebierać i wybrzydzać w produktach, a tu tylko multipor.
Może zastosować twarde styro pokryty siatką (jaką?) i mocnym (jakim?) tynkiem? Szukam prostego i skutecznego rozwiązania zdając sobie sprawę, że nie musi to być najtańsze rozwiązanie.






Multipor albo suporex o najmniejszej gęstości odmiany 300 albo mniejszej jak robią gdzieś.


Napisano
Cytat

Wykonując ocieplenie wewnątrz na bazie styropianu i tynku wrażliwość na uszkodzenia się nie zmienia, wypowiedź bajbagi jest moim zdaniem aktualna również w tym kontekście.




Albo i nie, bo prawdę powiedziawszy nie sądziłem, że ktoś może wpaść na pomysł, żeby styropian wewnątrz domu tynkować. Raczej „przykrywa” się go płytą gk.
Napisano
Cytat

Albo i nie, bo prawdę powiedziawszy nie sądziłem, że ktoś może wpaść na pomysł, żeby styropian wewnątrz domu tynkować. Raczej „przykrywa” się go płytą gk.



płyta g/k też jest miękka .
Napisano
Cytat

Albo i nie, bo prawdę powiedziawszy nie sądziłem, że ktoś może wpaść na pomysł, żeby styropian wewnątrz domu tynkować. Raczej „przykrywa” się go płytą gk.


A cóż jest nierozsądnego w tynkowaniu styropianu wewnątrz domu? Takie rozwiązanie (siatka+tynk) zostało mi zaproponowane, nawet, jeżeli całość przykryłbym (po pewnym upływie czasu) płytą gk. Czyżbym nie dostrzegał jakiegoś zagrożenia?
Napisano
ja bym zrobił wyprawę klej siatka, potem zaciagłął ponownie klejem na gładko (w miarę), nie tynkował dodatkowo, pomalował lub nie
ewentualnie jakieś drewniane odboje na wysokości drzwi i zderzaków samochodu, ogranicznik pod koła, aby za daleko nie wjechać => w ścianę nie łupnąć i tyle
nie wydaje mi się to czymś niezwykłym, wartym takiego roztrząsania
Napisano
Pozostanę właśnie przy styropianie, siatce i kleju. Ściana będzie przysłonięta szafkami lub jakimś blatem roboczym - zminimalizuje to możliwość uszkodzenia.
Dzięki za Wasze sugestie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...