Skocz do zawartości

Duże czy mini płytki do łazienki


Recommended Posts

Napisano
Witam. My w swojej łazience na ściany dajemy płytki o wymiarach 448x223mm, a na podłogę 448x448, do tego dokładamy niewielkie ilości mozaiki ściennej, a dokładnie na słupki przy prysznicu i przy toalecie. Myślę, że powinno wyglądać dobrze.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

popatrz jaki dociekliwy icon_wink.gif



Raczej zdziwiony. Bo kiedy go widziałem, to wszystko miał na swoim miejscu i w odpowiedniej wielkości. I z rozpędu pomyślałem, ze coś się zmieniło...
Napisano
Cytat

Raczej zdziwiony. Bo kiedy go widziałem, to wszystko miał na swoim miejscu i w odpowiedniej wielkości. I z rozpędu pomyślałem, ze coś się zmieniło...



widziałeś go powiadasz? icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Jak dla mnie w łazience mogą być tylko duże płytki, małych nie lubię :(


duże płytki i super dobrane oświetlenie to jest wtedy udana całość. Inaczej sobie nie wyobrażam. Widzialam bardzo piękne łazienki i fuj oświetlenie-wszystko wtedy co piękne znika.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ja w mojej nieszczęsnej łazience mam jeszcze pozostałości poprzedniego ustroju- lamperie:/ Marzą mi się duże płytki, ale równocześnie bardzo lubię mozaikę. Nie jestem pewna czy takie połączenie ma sens.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Małe płytki, zwłaszcza z kontrastowa fugą, zmniejszają pomieszczenie, dlatego w małej łazience często lepiej postawić na duże formaty. Trzeba jednak bardzo dokładnie je rozplanować, żeby uniknąć niefortunnych łączeń i przycinek. Warto zwrócić uwagę, aby płytki na przeciwległych ścianach nie wyszły np. z przesunięciem o 10 cm itp.

Dobrym pomysłem jest łączenie mozaiki i dużych płytek - zarówno w małej, jak i w dużej łazience, oraz położenie małych płytek (10x10) nie na całych ścianach, tylko w newralgicznych miejscach, i pomalowanie lub wytapetowanie reszty.

podr


W pełni się zgadzam, źle zaplanowane przycinki potrafią popsuć najładniejsze płytki.
Plus za to. Edytowano przez tomcat (zobacz historię edycji)
Napisano
Fajnie wyglądają te małe płytki ścienne ale w dużych łazienkach w małych raczej lepiej się prezentują duże, które optycznie ją powiększają.Ciekawi mnie jeszcze czy po paru latach ta fuga między małymi płytkami się nie brudzi ?
Napisano
O każde płytki jak i fugę należy dbać,więc tutaj nie ma reguły że dany kolor będzie się długo trzymał,albo zapewni czystość fugi. Pielęgnujmy ją,powiedzmy czyścić raz w tygodniu i nie będzie żadnego problemu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. My w swojej łazience na ściany dajemy płytki o wymiarach 448x223mm, a na podłogę 448x448, do tego dokładamy niewielkie ilości mozaiki ściennej, a dokładnie na słupki przy prysznicu i przy toalecie. Myślę, że powinno wyglądać dobrze.
Pozdrawiam




Mozaike dodaliśmy jeszcze na podłogę pod prysznicem do odpływu liniowego, naprawdę fajnie to wygląda i nie było problemu z cięciem i układaniem płytek podłogowych.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...