Skocz do zawartości

Melite - II / Dobre Domy


allshaq

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Ja sądzę że fajny . Tylko jakiś taki typowy , szablonowy , standardowy , banalny , małomisteczkowy , cukierkowaty .
A ściany policz sobie sam , bo mi się tyroz niekce . icon_biggrin.gif




moze i typowy i szablonowy, ale wydaje sie zwarty, niepotrzebujacy duzo energii opalowej i niedrogi w budowie ;)

co do scian to podsun pomysl jak to zrobic w miare dokladnie (sciany zewnetrzne i sciany wewnetrzne osobno), bo moge w fajnej cenie kupic porotherm 38 tylko musze wiedziec ile go potrzeba ;p
Napisano
No dobra , żartowałem . icon_smile.gif
Cytat

moze i typowy i szablonowy, ale wydaje sie zwarty, niepotrzebujacy duzo energii opalowej i niedrogi w budowie ;)


wiesz dla mnie ten typ budowli wydaje się być raczej nie najtańszy . Energetycznie to będzie tak dobry jak go sobie ocieplisz a sam wygląd nic o tym nie mówi .
W sumie bryła wygląda dość proporcjonalna . Dom ma być elegancki , nowoczesny i minimalistyczny a nie ładny mnogością ozdóbek w rodzaju balkoników , wykuszek , lukarn i czort wie czego jeszcze . Te ozdobniki niczemu nie służą a podnoszą tylko koszt inwestycji , albo jak ten balkonik ,mogą być świetnym mostkiem termicznym .
Osobiście nie lubię takich budowli , bo dom niby piętrowy a na piętrze wszystkie ściany krzywe ,jak w namiocie .
Jak policzyć . Chyba nie istnieje żaden prosty sposób , więc trzeba mozolnie ściana po ścianie i szacunkowo bo inaczej się raczej nie da .
Napisano (edytowany)
Cytat

No dobra , żartowałem . icon_smile.gif

wiesz dla mnie ten typ budowli wydaje się być raczej nie najtańszy . Energetycznie to będzie tak dobry jak go sobie ocieplisz a sam wygląd nic o tym nie mówi .
W sumie bryła wygląda dość proporcjonalna . Dom ma być elegancki , nowoczesny i minimalistyczny a nie ładny mnogością ozdóbek w rodzaju balkoników , wykuszek , lukarn i czort wie czego jeszcze . Te ozdobniki niczemu nie służą a podnoszą tylko koszt inwestycji , albo jak ten balkonik ,mogą być świetnym mostkiem termicznym .
Osobiście nie lubię takich budowli , bo dom niby piętrowy a na piętrze wszystkie ściany krzywe ,jak w namiocie .
Jak policzyć . Chyba nie istnieje żaden prosty sposób , więc trzeba mozolnie ściana po ścianie i szacunkowo bo inaczej się raczej nie da .




parter od strony schodow i dwoch pomieszczen gospodarczych bedzie przeprojektowany, gdyz calosc bedzie podpiwniczona, a te pomieszczenia gospodarcze sa wziete z tylka. co do balkonow, to czesc bedzie zlikwidowana gdyz tak jak mowicie sa to zbedne mostki energetyczne. sciana kolankowa bedzie podniesiona o dwa pustaki icon_smile.gif

no coz obejrzelismy wiele projektow i kilka nam pasowalo, ale ten spelnial wszystkie warunki ktore sami narzucilismy icon_smile.gif Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

co do balkonow, to czesc bedzie zlikwidowana gdyz tak jak mowicie sa to zbedne mostki energetyczne. sciana kolankowa bedzie podniesiona o dwa pustaki icon_smile.gif


Nie jestem fanem takich projektów , ale jak już chcesz taki to nic bym nie likwidował ani nie podnosił . Podnosząc scianę kolankową zmienisz całkowicie proporcje budynku . Tak samo likwidując balkony , zmienisz całkowicie architekturę i charakter całej budowli .Widziałem już dużo spapranych budowli , właśnie przez takie przeróbki i indywidualną fantazję iwestorów .
Architekt naprawdę wiedział co robi projektując tak a nie inaczej . Zazwyczaj ludziom wydaje się że to nic takiego dwa bloczki wyżej i jest cacy . No niestety tak nie jest , bo zostają zakłócone proporcje pomiedzy wysokością a długością obiektu . Można to zniwelować powiększając długość . Widzimy na codzień wokół siebie tę radosną twórczość iwestorów i domki wyglądajace jak budki dla pieska , tylko bardzo dużego .
Sądząc po ilości pomieszczeń , wybierasz projekt dla rodziny 4 osobowej , czy taki metraż nie jest za mały ?. Pomieszczeń jest dużo , wszystkich da się upakować , ale przestrzeni zyciowej to już za dużo nie będzie .
Zbudowałem już dwa domy i chyba bedę przmierzał się dotrzeciego więc trochę doswiadczenia już mam , ale taki metraż wyobrażam sobie raczej dla dwóch osób . Oczywiście przy mniejszej ilości pomieszczeń .
Napisano
Cytat

Nie jestem fanem takich projektów , ale jak już chcesz taki to nic bym nie likwidował ani nie podnosił . Podnosząc scianę kolankową zmienisz całkowicie proporcje budynku . Tak samo likwidując balkony , zmienisz całkowicie architekturę i charakter całej budowli .Widziałem już dużo spapranych budowli , właśnie przez takie przeróbki i indywidualną fantazję iwestorów .
Architekt naprawdę wiedział co robi projektując tak a nie inaczej . Zazwyczaj ludziom wydaje się że to nic takiego dwa bloczki wyżej i jest cacy . No niestety tak nie jest , bo zostają zakłócone proporcje pomiedzy wysokością a długością obiektu . Można to zniwelować powiększając długość . Widzimy na codzień wokół siebie tę radosną twórczość iwestorów i domki wyglądajace jak budki dla pieska , tylko bardzo dużego .
Sądząc po ilości pomieszczeń , wybierasz projekt dla rodziny 4 osobowej , czy taki metraż nie jest za mały ?. Pomieszczeń jest dużo , wszystkich da się upakować , ale przestrzeni zyciowej to już za dużo nie będzie .
Zbudowałem już dwa domy i chyba bedę przmierzał się dotrzeciego więc trochę doswiadczenia już mam , ale taki metraż wyobrażam sobie raczej dla dwóch osób . Oczywiście przy mniejszej ilości pomieszczeń .



powiem tak - 140m uzytkowych + prawie 15m z przerobionych pomieszczen gospodarczych na dwie osoby ? idac tym tropem musialbym dla czterech osob zbudowac dom o powierzchni 280m... chyba lekka przesada...
mnie metraz odpowiada. po co mam ogrzewac puste przestrzenie? chce przestrzeni to wychodze na hektarowa dzialke icon_biggrin.gif dla mnie sypialnia 12m^2 jak najbardziej wystarczy, dla dzieciakow takie pokoje tez beda odpowiednie.


Cytat

Moim zdaniem, przy takim spadzie dachu, dostawienie 2 bloczków, tylko w niewielkim stopniu, zwiększy powierzchnię „życiową”. Gra niewarta przysłowiowej świeczki, a spierdzieli totalnie bryłę tego budynku.

Możesz sobie sam „wyliczyć” http://www.dobredomy.pl/projekt/meliteII

Kliknąć w przekroje.




co do podwyzszenia scianki kolankowej - jeszcze to przemysle. ale wyszlismy z zalozenia, ze wyglad zewnetrzny jest niewazny. wazne, zeby wnetrze bylo dla nas funkcjonalne.
co do scian to wyliczylem (po ewentualnym podniesieniu scianki kolankowej o dwa pustaki) 300m^2 scian zewnetrznych (nie odliczalem okien i drzwi)
Napisano
Dla mnie domek o bardzo fajnej powierzchni, nie budowałabym większego bo po co. Żeby to później sprzątać? icon_confused.gif

Jeśli chodzi o tą ściankę kolankową to jak już chcecie podnieść to może o 1 pustak, będzie bezpieczniej.
Napisano
co do dokładnych pomiarów to przecież można napisąć maila do pracowni z prośbą o przesłanie rzutu budynku, my tak zrobiliśmy i bez problemu nam przesłali
Napisano (edytowany)
Cytat

ale wyszlismy z zalozenia, ze wyglad zewnetrzny jest niewazny.


Teraz tak się jakoś na tym świecie porobiło że wygląd jednak ma znaczenie . Dla mnie ma . Poza tym co szkodzi mieszkać ładnie w ładnym domu .

Cytat

Dla mnie domek o bardzo fajnej powierzchni, nie budowałabym większego bo po co. Żeby to później sprzątać? icon_confused.gif


Też racja , ale to racja neofity , zazwyczaj byłego blokersa . Czyż nie ?. icon_wink.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Też racja , ale to racja neofity , zazwyczaj byłego blokersa . Czyż nie ?. icon_wink.gif



Jak bym mieszkała w domu to bym budować nie musiała. icon_biggrin.gif A jakby się mojej Mamie w dzieciach poszczęściło to na większy dom i tak by nas nie było stać. Też ma jakieś znaczenie to, że najwięcej sprzedawanych projektów to przedział do 150 m2. icon_smile.gif
Napisano
Większy wcale nie musi być znacząco droższy . Ludziom z bloków przyzwyczajonych do metrażu poniżej setki ,wydaje się zazwyczaj że jak będą mieli powyżej 100m to już i tak bardzo ogromna przestrzeń . Tymczasem tak nie jest bo zapominają o tym ile metrów odchodzi na infrastrukturę którą w bloku załatwiały instalacje zbiorcze . W zasadzie nie moja to sprawa ale czasami tak nieśmiało usiłuję to ludziom uzmysłowić opierając się na własnych doświadczeniach , bo po wybudowaniu już jest za późno , niestety i przychodzą refleksje . Poza tym większa przestrzeń to inna , czytaj - lepsza jakość życia . Naprawdę .
Wiem że są ludzie postrzegający to zagadnienie całkiem odmiennie , ale na to już nie poradzisz nic . Niestety . icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Większy wcale nie musi być znacząco droższy . Ludziom z bloków przyzwyczajonych do metrażu poniżej setki ,wydaje się zazwyczaj że jak będą mieli powyżej 100m to już i tak bardzo ogromna przestrzeń . Tymczasem tak nie jest bo zapominają o tym ile metrów odchodzi na infrastrukturę którą w bloku załatwiały instalacje zbiorcze . W zasadzie nie moja to sprawa ale czasami tak nieśmiało usiłuję to ludziom uzmysłowić opierając się na własnych doświadczeniach , bo po wybudowaniu już jest za późno , niestety i przychodzą refleksje . Poza tym większa przestrzeń to inna , czytaj - lepsza jakość życia . Naprawdę .
Wiem że są ludzie postrzegający to zagadnienie całkiem odmiennie , ale na to już nie poradzisz nic . Niestety . icon_smile.gif



jezeli te slowa sa skierowane do mnie to z gory mowie, ze mieszkalem w domu o pow uzytkowej 200m, a obecnie mieszkam w domu o pow uzytkowej 240m. te 150m^2 uzytkowych w/w projektu w zupelnosci mi wystarczy, tym bardziej, ze budynek podpiwnicze.
Napisano (edytowany)
Cytat

Też ma jakieś znaczenie to, że najwięcej sprzedawanych projektów to przedział do 150 m2. icon_smile.gif


No właśnie , jakie to ma znaczenie ? . Że większość ma rację ? . To raczej podpada pod demokrację , ale i wtedy to niewiele musi znaczyć. Bo racja czy też prawda nie są tożsame z większością .
Gdyby tak było to chińczyki zawsze mieli by rację , bo ich jest najwięcej . W tym miejscu przypomina się też powiedzenie o muchach i odchodach .
Bo chyba to że jest większość sprzedawanych takich projektów , nie oznacza że są one ciekawsze , ładniejsze , bardziej wartościowe i ogólnie lepsze .One są po prostu tańsze , też dlatego że powielane masowo .
Za komuny było narzucone ograniczenie 220 metrów i pamietam jak wszyscy kombinowali jak przekroczyć ten metraż i żeby się to nie liczyło do tych 220 . Teraz jakoś wszystkim wystarcza 150 a niby jesteśmy zamożniejsi , bardziej światowi i takie tam .
Małe metraże jak dla małych chińczyków , może faktycznie większość ma rację . icon_razz.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Za komuny było narzucone ograniczenie 220 metrów i pamietam jak wszyscy kombinowali jak przekroczyć ten metraż i żeby się to nie liczyło do tych 220 . Teraz jakoś wszystkim wystarcza 150 a niby jesteśmy zamożniejsi , bardziej światowi i takie tam .
Małe metraże jak dla małych chińczyków , może faktycznie większość ma rację . icon_razz.gif



i wychodzily domy w ktorych bylo po 9 pokoi + dwie lazienki + kuchnia, a faktycznie uzywalo sie moze z 4 z nich (przynajmniej u mnie tak jest) wiec metraz byl zupelnie bezuzyteczny.
Napisano
Cytat

Bo chyba to że jest większość sprzedawanych takich projektów , nie oznacza że są one ciekawsze , ładniejsze , bardziej wartościowe i ogólnie lepsze .One są po prostu tańsze , też dlatego że powielane masowo .


No niestety błędnie rozumujesz. To, że ludzie kupują projekty do 150 m2 nie oznacza że są tanie bo to masówka, ludzie po prostu takie budują bo nie stać ich na większe a i potrzeba jest obecnie taka ,że dzieci raczej z rodzicami nie mieszkają po nazwijmy usamodzielnieniu więc po co takie landary stawiać. A zapewniam Cię ,że gro domków do 150 m2 jest bardzo atrakcyjna bynajmniej z wyglądu (elewacji). A co do domów pow 150 m2 to co nie są powielane masowo? Wystarczy przeglądnąć pierwszy lepszy katalog z projektami aby się o tym przekonać. Po prostu każdy wybiera dom jaki mu się podoba i na jaki go stać (nieraz kolejność wyboru bywa odwrotna) a komu nie pasuje gotowiec zawsze może zrobić indywidualny icon_lol.gif
Napisano
Chyba jednak mnie nie zrozumiałeś , napisałem :
Cytat

One są po prostu tańsze , też dlatego że powielane masowo .


Miałem na myśli że tańsze tak wiesz ogólnie (materiał itp) i też dlatego że projekt powielany . Wiem że większe są też powielane .To chyba oczywiste i co ja źle rozumuję ?
Cytat

prostu takie budują bo nie stać ich na większe a i potrzeba jest obecnie taka ,że dzieci raczej z rodzicami nie mieszkają po nazwijmy usamodzielnieniu więc po co takie landary stawiać


Ja tam widzę naokoło że przynajmniej jedno z dzieci zawsze mieszka z rodzicami . A zakładając swoją rodzinę zawsze potrzebują więcej przestrzeni mieszkalnej . Ciekawe skąd masz te dane , z Marsa ?
W jednym zdaniu piszesz że potrzeba taka a w drugim że bidni , w trzecim że zależy co się komu podoba . Może jednak dobrze by się zdecydować na na jakiś jeden punkt widzenia przy diagnozowaniu stanu rzeczy . Bo tego to faktycznie nie rozumiem .
Napisano
Cytat

Chyba jednak mnie nie zrozumiałeś , napisałem :

Miałem na myśli że tańsze tak wiesz ogólnie (materiał itp) i też dlatego że projekt powielany . Wiem że większe są też powielane .To chyba oczywiste i co ja źle rozumuję ?

Ja tam widzę naokoło że przynajmniej jedno z dzieci zawsze mieszka z rodzicami . A zakładając swoją rodzinę zawsze potrzebują więcej przestrzeni mieszkalnej . Ciekawe skąd masz te dane , z Marsa ?
W jednym zdaniu piszesz że potrzeba taka a w drugim że bidni , w trzecim że zależy co się komu podoba . Może jednak dobrze by się zdecydować na na jakiś jeden punkt widzenia przy diagnozowaniu stanu rzeczy . Bo tego to faktycznie nie rozumiem .


No może trochę inaczej odczytałem Twojego posta.
"Bo chyba to że jest większość sprzedawanych takich projektów , nie oznacza że są one ciekawsze , ładniejsze , bardziej wartościowe i ogólnie lepsze .One są po prostu tańsze , też dlatego że powielane masowo ." A czemu nie są ciekawe i ładniejsze? A co do tanich to sam wiesz,że projekt może być tani a wykonanie różne mam na myśli kwoty pieniężne .
Co do pozostałej części mojej wypowiedzi to uogólniłem stan rzeczy, penie że nie jest to wyrocznią ale tak bywa.
Pisząc słowa - każdy wybiera dom jaki mu się podoba i na jaki go stać (nieraz kolejność wyboru bywa odwrotna) to chyba zrozumiałe że co z tego że np podoba mi się willa jak wiem że mnie na nią nie stać a z drugiej strony jak ktoś ma kasę to nie wybuduje" stodoły" .
Napisano
Cytat

A czemu nie są ciekawe i ładniejsze?


A są ? . Właśnie pytałem wtedy SRX -a co to oznacza , że większość wybiera właśnie takie . Bo jak dla mnie to nie są .
Napisano
Ano, jednemu nie musi się podobać to co się podoba drugiemu poprzez jak już wspomniałem możliwości finansowe i gust albo odwrotnie icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A są ? . Właśnie pytałem wtedy SRX -a co to oznacza , że większość wybiera właśnie takie . Bo jak dla mnie to nie są .




Zgubiłam się. icon_lol.gif Gdzie co się mnie pytałeś?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
czy warto bawic sie w strop monolityczny czy lepiej zrobic np z terivy ? przeliczajac cene widze, ze teriva jest sporo tansza... nie wspomne ile jest pracy przy monolicie czy akermanie, a ile przy terivie...
co do izolaacyjnosci akustycznej - tak czy inaczej zamierzam dac w podloge styropian wyciszajacy.
zastanawia mnie jedynie czy bedzie problem ze zrobieniem podwieszanego sufitu na terivie ?

jeszcze jedno pytanko : jakie mniej wiecej maja wymiary fundamenty pod bloczki betonowe (gr sciany 24cm) w piwnicy ?
Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
1. zdecydowalem sie na sciane z porothermu 25cm p+w ocieplona 15cm styropianu. znalazlem na allegro w cenie 3.65 za pustaka, na 1m2 wychodzi ok 40zl. moj znajomy buduje z maxa z glowki gdzie wchodzi 25szt na 1m2 w cenie minimum 2zl sztuka. czy jest tu jakis haczyk biorac pod uwage, ze przy porothermie nie daje sie zaprawy na boki pustaka ?

2. czy ekipa budowlana powinna brac mniej za 1m2 sciany jesli bedzie murowac z porothermu ? wspomniane juz mniejsza ilosc pustaka na metr i mniejsza ilosc zaprawy?

3. czy mozna murowac pod porotherm 25cm bloczki betonowe 12x25x38 nie z glowki a "normalnie" czyli sciana grubosci 25cm?

4. stropy - czy w w/w projekcie stosujac terive trzeba uzyc duzo stali ? ile mniej wiecej ton zejdzie na wience i zebra rozdzielcze pomiedzy teriva i belkami ?

5. ile mniej wiecej wejdzie m3 betonu na taki strop ?

6. rekuperacja - czy rury kladzie sie po zrobieniu SSZ czy przy wykanczaniu ? gdzie pojda rury ? na poddaszu ? w scianach ? nie za bardzo wiem gdzie...

narazie tyle pytan. z gory dziekuje za odpowiedz bo jestem zielony a bardzo chcialbym zeby mi co nieco rozjasnilo w glowce... Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

pustaka, na 1m2 wychodzi ok 40zl. moj znajomy buduje z maxa z glowki gdzie wchodzi 25szt na 1m2 w cenie minimum 2zl

3. czy mozna murowac pod porotherm 25cm bloczki betonowe 12x25x38 nie z glowki a "normalnie" czyli sciana grubosci 25cm?


A ja mam pytanie do Ciebie o co chodzi pisząc "glowki" co to jest? Bo nie za bardzo łapię o co Ci chodzi tak pisząc.
Napisano
Cytat

A ja mam pytanie do Ciebie o co chodzi pisząc "glowki" co to jest? Bo nie za bardzo łapię o co Ci chodzi tak pisząc.




grubosc sciany 288mm
Napisano
Cytat

grubosc sciany 288mm


Oświeciłeś mnie :ih: icon_biggrin.gif
Czyli chodzi Tobie o murowanie bloczkiem poprzez obrócenie albo szer 38 albo 25 cm. Pewnie ,że można.Ja u siebie pod ytonga 36 mur zew murowałem na 38 a pod ściany wew ytong 24 na 25 cm .
Napisano
Cytat

grubosc sciany 288mm


Tylko z kąt ta grubość ściany ,bo z tego co piszesz to chcesz dać porotherm 25 = 15 styro.

Cytat

1. zdecydowalem sie na sciane z porothermu 25cm p+w ocieplona 15cm styropianu. znalazlem na allegro w cenie 3.65 za pustaka, na 1m2 wychodzi ok 40zl. moj znajomy buduje z maxa z glowki gdzie wchodzi 25szt na 1m2 w cenie minimum 2zl sztuka. czy jest tu jakis haczyk biorac pod uwage, ze przy porothermie nie daje sie zaprawy na boki pustaka ?

2. czy ekipa budowlana powinna brac mniej za 1m2 sciany jesli bedzie murowac z porothermu ? wspomniane juz mniejsza ilosc pustaka na metr i mniejsza ilosc zaprawy?

3. czy mozna murowac pod porotherm 25cm bloczki betonowe 12x25x38 nie z glowki a "normalnie" czyli sciana grubosci 25cm?



narazie tyle pytan. z gory dziekuje za odpowiedz bo jestem zielony a bardzo chcialbym zeby mi co nieco rozjasnilo w glowce...


Ad.1 Bo porotherm jest cieplejszy od zwykłego maxa i tu jest ten haczyk.
Ad.2 A to już zależy od murarza, daj do wyceny dla kilku murarzy zachowując te same kryteria technologii budowy.
Ad.3 Można
Napisano
Cytat

Tylko z kąt ta grubość ściany ,bo z tego co piszesz to chcesz dać porotherm 25 = 15 styro.



kolega buduje z maxa, wiec kladac z glowki wychodzi 288mm. ja owszem chce porotherm.


Cytat

Ad.1 Bo porotherm jest cieplejszy od zwykłego maxa i tu jest ten haczyk.
Ad.2 A to już zależy od murarza, daj do wyceny dla kilku murarzy zachowując te same kryteria technologii budowy.
Ad.3 Można



ad ad1. czyli porotherm jest cieplejszy od maxa i tanszy przeliczajac m2 i to jest haczyk ?
Napisano
Cytat

ad ad1. czyli porotherm jest cieplejszy od maxa i tanszy przeliczajac m2 i to jest haczyk ?


Nie znam cen ani maxa ani porothermu ,ale wystarczy porównać współczynniki obu materiałów i różnica wyjdzie sama. Porotherm nie myl z porotermem bo może chodzi o ten drugi I porównuj pustaki tych samych gabarytów. Jakie ma wymiary ten max co kolego z niego buduje?
Napisano
Cytat

Nie znam cen ani maxa ani porothermu ,ale wystarczy porównać współczynniki obu materiałów i różnica wyjdzie sama. Porotherm nie myl z porotermem bo może chodzi o ten drugi I porównuj pustaki tych samych gabarytów. Jakie ma wymiary ten max co kolego z niego buduje?



tak jak napisalem kilka postow wyzej :
- max 1szt 2zl - 1m2 - 25szt = 50zl - grubosc sciany 288mm
- porotherm 1szt 3.65zl - 1m2 11szt = 40zl - grubosc sciany 250mm
mowie o porothermie z leiera.
a kolega buduje ze standardowego maxa
Napisano
Cytat

tak jak napisalem kilka postow wyzej :
- max 1szt 2zl - 1m2 - 25szt = 50zl - grubosc sciany 288mm
- porotherm 1szt 3.65zl - 1m2 11szt = 40zl - grubosc sciany 250mm
mowie o porothermie z leiera.
a kolega buduje ze standardowego maxa


No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, kolega 28 cm a Ty 25 cm i tu masz 3 cm różnicy więc i cena mniejsza ot i cala filozofia.Ej coś mi tu nie gra Leier nie produkował porotherma to raczej Weinerberher.Nie chce mi się szperać po necie,,ale sprawdź to kto jest producentem.
Napisano
Cytat

owszem 3cm roznicy na niekorzysc porothermu, ale chyba p+w zwraca to z nawiazka ?

co do aukcji to nie wiem czy mozna wklejac linki z allegro czy nie, ale chodzi mi konkretnie o ta aukcje

http://allegro.pl/leier-pustak-pustaki-the...1941844488.html


To thermopor a nie porotherm a po drugie to jakiej firmy jest ten max bo jak zapewne zaglądałeś na allegro to różne firmy produkują owego maxa z nazwy bo z wyglądu to wyglądają różniście i różne ceny ich są.Porotherm chyba jest droższy od tego thermopora leira, ale tu też płaci się za firmę.
Napisano
Cytat

To thermopor a nie porotherm a po drugie to jakiej firmy jest ten max bo jak zapewne zaglądałeś na allegro to różne firmy produkują owego maxa z nazwy bo z wyglądu to wyglądają różniście i różne ceny ich są.Porotherm chyba jest droższy od tego thermopora leira, ale tu też płaci się za firmę.



jeden kit - pustak z leiera - bedzie dobrze.
a o co Ci chodzi z tym maxem bo nie za bardzo rozumiem ?
Napisano
Cytat

jeden kit - pustak z leiera - bedzie dobrze.
a o co Ci chodzi z tym maxem bo nie za bardzo rozumiem ?


Na pewno będzie dobrze icon_biggrin.gif
Chodzi mi jakiej firmy jest ten max, bo nie jednemu psu Burek na imię.Jest kilka firm produkujący pustaki nazywające się max.
Napisano
Cytat

Na pewno będzie dobrze icon_biggrin.gif
Chodzi mi jakiej firmy jest ten max, bo nie jednemu psu Burek na imię.Jest kilka firm produkujący pustaki nazywające się max.



co do tego leiera to rozumiem ,ze warto brac ?
co do maxa- ahaaa icon_biggrin.gif podejrzewam, ze kolega wzial kozlowice albo jakas ze tak powiem no-name icon_biggrin.gif
ale tego maxa przytoczylem, zeby porownac oplacalnosc obu pustakow...
Napisano
Cytat

co do tego leiera to rozumiem ,ze warto brac ?
co do maxa- ahaaa icon_biggrin.gif podejrzewam, ze kolega wzial kozlowice albo jakas ze tak powiem no-name icon_biggrin.gif
ale tego maxa przytoczylem, zeby porownac oplacalnosc obu pustakow...


No prawie dodarliśmy do sedna sprawy icon_lol.gif
Zamiast maxa mogłeś przytoczyć beton komórkowy H=H ,Solbetu czy Ytonga taka sama skala porównania by była icon_biggrin.gif
Chyba łapiesz o co mi chodzi tym razem icon_razz.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Informacja dla zainteresowanych zakupem projektu "MALITE II"

W specjalnej ofercie przygotowanej dla Państwa przez redakcje portali BudujemyDom.pl i WybieramyDom.pl otrzymacie Państwo powiększoną paczkę prezentów:
- dziennik budowy
- roczną prenumeratę miesięcznika Budujemy Dom
- półroczną prenumeratę miesięcznika Czas na Wnętrze
- bon o wartości 100 zł do wykorzystania na www.UrzadzamyDom.pl
- trzy tomy Informatora Rynkowego Budownictwa Jednorodzinnego
dodatkowo dla osób, które kupią projekt przygotowaliśmy upominki od naszego wydawnictwa:
- koszulka Budujemy Dom
- kubek Budujemy Dom

Promocji podlegają tylko zamówienia złożone przez stronę WybieramyDom.pl . Podczas składania zamówienia prosimy o podanie hasła:
"Forum Budujemy Dom"

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...