Skocz do zawartości

Przemarzający murek ogniowy


Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Jestem tu nowy. icon_biggrin.gif

Proszę o radę jak ugryźć problem:
Kilka lat temu kupiliśmy dom wybudowany w latach 88 - 90. Jest to "kostka", ale dość urokliwa.
Po zakupie postanowiliśmy go ocieplić, gdyż ściany szczytowe były zimne, a licznik gazowy chodził jak wentylator.
Tak też uczyniliśmy. Sytuacja poprawiła się, ale część problemu pozostała: w miejscu połączenia się ścian z sufitem, gdzie przedłużeniem ściany na dachu jest murek ogniowy, ta ściana jest zimna, a miejscami pojawia się nalot, albo ciemny, albo w formie jakby tłustych (?) plamek. icon_cry.gif Dach jest jednostronnie spadowy i tam gdzie jest rynna problem nie występuje. Podczas ocieplania chciałem, by murek też ocieplić od góry i od strony dachu ( i na to dopiero dać opierzenie ), ale mój chrzestny, który jest, a raczej był ( bo nie żyje ) inspektorem nadzoru budowlanego, kategorycznie stwierdził, że "murków ogniowych się nie ociepla" - "ocieplony" więc został tylko od strony zewnętrznej. Ściany są z wewnętrzną izolacją (?) powietrzną, a pomimo tego robi się jakiś mostek termiczny. Proszę o weryfikację, jeśli źle diagnozuję problem i radę jak ugryźć problem. Dach ocieplony jest starym sposobem.


Z góry dziękuję,

Strapiony.
Link do komentarza
te zasady odeszły z Chrzestnym (PŚNJD)
nowe to takie, że powinna być zachowana ciągłość, naszkicuj sobie przekrój przez ten kawałek i narysuj linię łączącą izolację ściany z izolacją dachu (tylko nie na skróty przez mur icon_mrgreen.gif )
tak powinno być inaczej będzie przemarzać, co materializuje się zazwyczaj po remoncie
jeżeli mur jest b. wysoki, to można kombinować i gdzieś przerwać tą izolację

jaki to jest stary sposób ocieplenia dachu?
możesz zrobić jakiś szkic i wkleić?
Link do komentarza
Cytat

jaki to jest stary sposób ocieplenia dachu?
możesz zrobić jakiś szkic i wkleić?



Uciekło mi słowo poprzednim razem. Chodzi o szlakę, oczywiście. Czyli wielka lipa!
Tylko, że w innych miejscach nie przemarza, tylko w obrysie, gdzie jest murek.

Tak sobie myślałem, że obkleję po obrysie papostyropianem kawałek dachu i ten nieszczęsny murek, by chociaż zaleczyć brzydką chorobę pudrem. Cały dach to byłaby inwestycja ok. 6 tysięcy, a mam jakby inne priorytety, póki co. Z drugiej jednak strony może taka inwestycja zwróciła by się w dwa, trzy sezony, bo to, że nie przemarza nie oznacza, że ciepło nie ucieka...
Link do komentarza
Murek ma 20 cm wysokości od frontu do ok. 40 cm od strony ogrodu, bo w tą stronę dach opada. Bezsensem byłoby ocieplanie go jedynie od strony dachu, pozostawiając nieocieplone to, co przykrywa tera opierzenie dekarskie, czyli góra murku.
Jaka grubość styropianu wg Was byłaby wystarczająca na ten murek? 5, 8 cm?
Elewację mam ocieploną "dwunastką".
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...