jofa-j1 Napisano 19 września 2011 Udostępnij #1 Napisano 19 września 2011 Proszę forumowiczów o radę! W projekcie na przebudowę domu miałem: gont bitumiczny, papa, pełne deskowanie, wełna mineralna-15 cm.(pomiędzy krokwiami),wełna mineralna-5 cm. (stelaż k-g) i płyta k-g. W obecnej chwili mam: blachodachówkę, folia wysokoparoprzepuszczalną i co dalej aby było prawidłowo? Wysokość krokwi 16 cm. Link do komentarza
Barbossa Napisano 19 września 2011 Udostępnij #2 Napisano 19 września 2011 dalej to to to samo co było po pełnym deskowaniuchoć dołożyłbym wełny (pod stelaż) Link do komentarza
jofa-j1 Napisano 19 września 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 19 września 2011 Blachodachówka to nie to samo co gont, papa i deski, żeby efekt był porównywalny trzeba by zwiększyć warstwę wełny. O ile ? Kilka dni temu byłem na wystawie budownictwa i widziałem reklamę izolacji natryskowej pianką. Jestem pod wrażeniem (ceny też-50 zł za metr kw. na gotowo, warstwa 10 cm, podobno zastępuje 18 cm wełny). Czy ktoś to już stosował/ Link do komentarza
Barbossa Napisano 19 września 2011 Udostępnij #4 Napisano 19 września 2011 a ja głupia cipa myślałem, że to to samo uświadom mnie tylko, o jaki Ci efekt chodzi, z pewnością będzie to przydatne także dla innycha co do PUR, to jeżeli wystarczy Ci 18 centów, to śmiało możesz swe wrażenia dać na dach Link do komentarza
kalumet Napisano 19 września 2011 Udostępnij #5 Napisano 19 września 2011 Cytat Blachodachówka to nie to samo co gont, papa i deski, żeby efekt był porównywalny trzeba by zwiększyć warstwę wełny. O ile ? Kilka dni temu byłem na wystawie budownictwa i widziałem reklamę izolacji natryskowej pianką. Jestem pod wrażeniem (ceny też-50 zł za metr kw. na gotowo, warstwa 10 cm, podobno zastępuje 18 cm wełny). Czy ktoś to już stosował/ pytałeś się jaki współczynnik ma ta zastępowana wełna?jaki współczynnik uzyskasz warstwą 10 cm pianki?ja na strop daje 30 cm wełny 0,035 gr pianki 18 cmw dach pójdzie 25 cm wełny 0,035 gr pianki 15 cmale na pytanie jaki otrzymam współczynnik przy tej grubości pianki do tej pory cisza, a tak byli chętni do współpracyrozmawiałem z instalatorem od WModradził mi piankę, już po roku potrafi się kruszyć cena za natrysk to odpowiednio 75 i 85 za m2 Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 20 września 2011 Udostępnij #6 Napisano 20 września 2011 Cytat Proszę forumowiczów o radę! W projekcie na przebudowę domu miałem: gont bitumiczny, papa, pełne deskowanie, wełna mineralna-15 cm.(pomiędzy krokwiami),wełna mineralna-5 cm. (stelaż k-g) i płyta k-g. W obecnej chwili mam: blachodachówkę, folia wysokoparoprzepuszczalną i co dalej aby było prawidłowo? Wysokość krokwi 16 cm. Jak pisze Barbossa warto dołozyć te kilka centymetrów, tak do 30. Niewiele wiekszy koszt a zrobione raz a dobrze, na przykład tak http://przewodnik.rockwool.pl/elementy-bud....aspx?page=3595A czy to się opłaca? - przykład poprawy takiego standardowego budynku znaleźć można w raporcie 6 Paliwo -Termolokata Inwestycja w ciepły om cz II - http://www.rockwool.pl/media/6-paliwo Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 20 września 2011 Udostępnij #7 Napisano 20 września 2011 Minimalna grubość ocieplenia z wełny mineralnej to łacznie przynajmniej 20 cm. (np. 16cm +5 cm jak w projekcie) Jeśli poddasze jest wysokie to można zwiększyć grubość ale bez przesady - rozsądna granica to 30 cm. Link do komentarza
jofa-j1 Napisano 20 września 2011 Autor Udostępnij #8 Napisano 20 września 2011 Skłaniam się do następującego rozwiązania:15 cm. wełny pomiędzy krokwie i 10cm pomiędzy stelaż k-g. A co sądzicie o folii aluminiowej pomiędzy wełnę? A tak na marginesie cenię sobie Wasze podpowiedzi ! Link do komentarza
berenger Napisano 21 września 2011 Udostępnij #9 Napisano 21 września 2011 (edytowany) Zdecydowanie wystarczy 15+ 10 cm oczywiście na życzenie klienta można dołożyć dodatkowa ilość.Mówimy i porządnej wełnie w sztywnych matach.Stelaż przykręcony żółtymi wkrętami a nie czarnymi bo to służą jedynie do płyt gipsowych. Można zastosować podwójne płytowanie i gwarancja dożywotnia na pęknięcia.Cena za metr 65-100 zł od robocizny w zależności od kształtu poddasza- jako gotowy produkt dwukrotnie pomalowany farbą końcową. Folie aluminiowe to oczywiście bzdura rzekomo zastępująca chyba 5 cm wełny. No to niech dają 4x folia i zobaczymy jak to zadziała. Folia aluminiowa ma inne działanie. Edytowano 21 września 2011 przez berenger (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 września 2011 Udostępnij #10 Napisano 21 września 2011 a co to są czarne wkręty, albo żółte ?(to dla mnie)no i jakie ma działanie folia alu?(to dla Autora tematu) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 września 2011 Udostępnij #11 Napisano 21 września 2011 To ja mogę to ja odpowiem, czarne są do płyt rg (są podajże oksydowane) a te żółte to do wszystkiego są różne rodzaje (są ocynkowane a żółty kolor to pasywacja) w dalszej części Twojego pytania się nie wypowiadam co by nie dostać zjebki Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 września 2011 Udostępnij #12 Napisano 21 września 2011 easy easy ja wierzę w folię alu, ale jako paroizolacjaaluminium jest wskazane jako powłoka do folii paroizolacyjnych właśnie z tego powodu, te "odbijanie" ciepła, to moim zdaniem błędna interpretacja wysokiej paroszczelnościa z tym czarnym to raczej fosfatacja, jako jeden z możliwych sposobów zabezpieczenia prze korozjączemu nie czarne, a żółte ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 września 2011 Udostępnij #13 Napisano 21 września 2011 Cytat easy easy ja wierzę w folię alu, ale jako paroizolacjaaluminium jest wskazane jako powłoka do folii paroizolacyjnych właśnie z tego powodu, te "odbijanie" ciepła, to moim zdaniem błędna interpretacja wysokiej paroszczelnościa z tym czarnym to raczej fosfatacja, jako jeden z możliwych sposobów zabezpieczenia prze korozjączemu nie czarne, a żółte ? Tak między prawda a fałszem to ocynk jest trwalszą powłoką i skuteczniejszą niż oksydacja, z ta różnicą że te czarne nie maja dostępu powiedzmy otwartego do powietrza bo są pod szpachlą schowane więc nie korodują natomiast te żółte są narażone cały czas na działanie powietrza (wilgoci).Resztę wyjaśnień wieczorkiem bo lecę na budowę. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 września 2011 Udostępnij #14 Napisano 21 września 2011 jak ZA paroizolacją takie wkręty mają korodować, to to nieporozumienie, a nie paroizolacjaa gips jest chyba agresywnym materiałem, przyspieszającym korozjęale ja się na tym nie znam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 21 września 2011 Udostępnij #15 Napisano 21 września 2011 Pociesz się ,że ja też na tym się nie znam tak tylko głośno myślę Link do komentarza
berenger Napisano 21 września 2011 Udostępnij #16 Napisano 21 września 2011 Dobre żółte wkręty ocynkowane to wkręty zdecydowanie wytrzymalsze i bazując na moim doświadczeniu odporniejsze na korozję.Skrzywienie czarnego wkrętu jest prawie nie możliwe, zazwyczaj pęka taki długości 55. Skrzywienie żółtego śmiało można wykonać i raczej nie pęknie.Kolejna rzecz czarne wkręty mają gniazda zazwyczaj PH2 , natomiast żółte mają gniazda PZ1,2,3,4 ze względu na miększy metal i np wkręcanie w twarde drewno.Dlatego wszelkie rozwiązania konstrukcyjne, podwieszanie itp należy wykonywać na wkrętach do tego celu przeznaczonych.p.s. Na czarnych wkrętach pisze: wkręty do płyt kartonowo gipsowych z gwintem do drewna lub blachy. Link do komentarza
pumpaluna Napisano 21 września 2011 Udostępnij #17 Napisano 21 września 2011 a ja myślałam, że 50zł na gotowo za ocieplenie poddasza to dużo, widzę jednak że cena wcale rozsądna w porównaniu z tą którą podaje Berenger Link do komentarza
berenger Napisano 22 września 2011 Udostępnij #18 Napisano 22 września 2011 Cytat a ja myślałam, że 50zł na gotowo za ocieplenie poddasza to dużo, widzę jednak że cena wcale rozsądna w porównaniu z tą którą podaje Berenger No właśnie za kilka tygodni zabieram się za remont świeżo zrobionego poddasza, bo wykonawcy robili za 45 zł i coś się przeliczyli. Właściciel wywalił i słusznie paproków bo chopy ponoć ,robią płyty".Ekipa oczywiście dysponowała szlifierką FESTOOL planex z odkurzaczem za 8 tysięcy więc to miało być panaceum na ich wszelkie ułomności.Oczywiście standardowo płyty całe zagipsowane (a raczej zatynkowane)bo rzekomo widać łączenia jak gipsuje się prawidłowo czyli tylko same łączenia.Pisałem już wcześniej- gipsowanie płyt to zadanie zdecydowanie bardziej pracochłonne niż gipsowanie ścian otynkowanych, ,,twardych". Link do komentarza
daggulka Napisano 22 września 2011 Udostępnij #19 Napisano 22 września 2011 Cytat a ja myślałam, że 50zł na gotowo za ocieplenie poddasza to dużo, widzę jednak że cena wcale rozsądna w porównaniu z tą którą podaje Berenger się nie sugeruj ... to najprawdopodobniej najdroższy wykonawca na tym forum ... Link do komentarza
Etka Napisano 22 września 2011 Udostępnij #20 Napisano 22 września 2011 Cytat się nie sugeruj ... to najprawdopodobniej najdroższy wykonawca na tym forum ... No sporo 65-100zł. Z reguły tych metrów na poddaszu jest od za....jechania. Mój magik brał 45zł, ale bez malowania. My sami utykaliśmy wełnę więc było jeszcze taniej . Link do komentarza
pumpaluna Napisano 22 września 2011 Udostępnij #21 Napisano 22 września 2011 Na innym forum ludzie piszą o stawce ok 30zł na gotowo więc może to mnie zmyliło. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 września 2011 Udostępnij #22 Napisano 22 września 2011 Cytat Na innym forum ludzie piszą o stawce ok 30zł na gotowo więc może to mnie zmyliło. Trzeba najpierw brać pod uwagę jakość wykonania a cena jest drugorzędna (oczywiście w granicach rozsądku) Link do komentarza
sepoy Napisano 22 września 2011 Udostępnij #23 Napisano 22 września 2011 Poza tym nie można trzymać się sztywno określeń zł/m2. Stelaż może być pojedynczy lub podwójny, ilość skosów, krawędzi, albo innych wykończeń też ma wpływ na pracochłonność. Wykonawca poda cenę np. 50 za metr i po oględzinach jeśli widzi, że pracy jest więcej niż mu się wydawało zwykle ją podniesie. Gdyby pracy było mniej, to rzadko się zdarza żeby obniżył cenę.Najlepiej jest zaprosić kilka ekip na miejsce budowy, omówić cenę i zakres prac, a następnie porównać oferty. Cytat Trzeba najpierw brać pod uwagę jakość wykonania a cena jest drugorzędna (oczywiście w granicach rozsądku) Z mhtylem jak zwykle trudno się nie zgodzić Link do komentarza
berenger Napisano 22 września 2011 Udostępnij #24 Napisano 22 września 2011 1. Montaż wełny mineralnej wraz z ewentualnym montazżm sznurków itp 8 zł 2. Montaż stelaży co 40 cm tylko i wyłącznie 20 zł3. Montaż drugiej warstwy wełny 4. Przyklejanie folii 5. Montaż płyt gipsowych 1 warstwa 15 zł6. Spoinowanie uniflottem, siatka z flizeliną , 2-3 warstwy Akryl Putzu lub innej gotowej masy, szlif, grunt a najlepiej farba podkładowa przewidziana przez producenta farb 207. 2 krotne malowanie farba Kabe Perfecta lub inną farbą kryjąca w 2 warstwach. 6Gwarancja obejmuje pęknięcia na łączeniach płyt, stabilność konstrukcji, przyczepność powłok malarskich. Tak to wygląda uśredniając ceny. Za 30 zł może i ktoś robi ale tak jak na zdjęciu:) Link do komentarza
daggulka Napisano 22 września 2011 Udostępnij #25 Napisano 22 września 2011 Cytat Za 30 zł może i ktoś robi ale tak jak na zdjęciu:) po pierwsze : nie robił mi tego nikt za 30 zł za metr , tylko robił to mój mąż - nie jesteśmy fachowcami i robiliśmy to pierwszy raz w życiu... zrobiliśmy jak potrafiliśmy i nic Ci do tego .... po drugie:nie dałam Ci upoważnienia do tego , żebyś mógł posługiwać się moim zdjęciem .... i zaczynasz mnie tym wkurzać .... bo to nie jest pierwszy raz .... podajesz przy tym jakieś nieprawdziwe informacje o jakichś 30zł za metr .... a to już jest oszustwo...jeszcze raz to zrobisz - poproszę Redakcję o wyciągnięcie konsekwencji ...ponadto - stan na zdjęciu jest po montażu płyt - bez wykończenia gipsem ... po wykończeniu gipsem sufity są gładkie i nie mam pęknięć innych niż na styku ściany z sufitem ... Link do komentarza
berenger Napisano 22 września 2011 Udostępnij #26 Napisano 22 września 2011 (edytowany) Cytat po pierwsze : nie robił mi tego nikt za 30 zł za metr , tylko robił to mój mąż - nie jesteśmy fachowcami i robiliśmy to pierwszy raz w życiu... zrobiliśmy jak potrafiliśmy i nic Ci do tego .... po drugie:nie dałam Ci upoważnienia do tego , żebyś mógł posługiwać się moim zdjęciem .... i zaczynasz mnie tym wkurzać .... bo to nie jest pierwszy raz .... podajesz przy tym jakieś nieprawdziwe informacje o jakichś 30zł za metr .... a to już jest oszustwo...jeszcze raz to zrobisz - poproszę Redakcję o wyciągnięcie konsekwencji ...ponadto - stan na zdjęciu jest po montażu płyt - bez wykończenia gipsem ... po wykończeniu gipsem sufity są gładkie i nie mam pęknięć innych niż na styku ściany z sufitem ... Nie trzeba upoważnienia do posługiwania się zdjęciem które jest ogólnodostępne w internecie.,,Za 30 zł może i ktoś robi ale tak jak na zdjęciu"to moja wycena na podstawie jakości robót przedstawionych na zdjęciu, nie twierdzę że Tobie ktoś robił za 30 zł.Czytaj uważnie. Może 30 zł za cały pokój ale z pewnością nie za metr.Konsekwencje zamieszczenia zdjęcia rzeczy martwej , które absolutnie z nikim nie może być skojarzone , które może zobaczyć każdy w internecie są przerażające.Aha nie obrażam nikogo, Ty zaczęłaś i wtrąciłaś swoje 5 gorszy do tematu. Cytat się nie sugeruj ... to najprawdopodobniej najdroższy wykonawca na tym forum ... A na jakiej podstawie tak twierdzisz, czy też konsekwencje trzeba wyciągnąć do tego kłamstwa? A w sumie najdroższy wcale nie jest cechą negatywną. Edytowano 22 września 2011 przez berenger (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #27 Napisano 22 września 2011 Cytat pytałeś się jaki współczynnik ma ta zastępowana wełna?jaki współczynnik uzyskasz warstwą 10 cm pianki?ja na strop daje 30 cm wełny 0,035 gr pianki 18 cmw dach pójdzie 25 cm wełny 0,035 gr pianki 15 cmale na pytanie jaki otrzymam współczynnik przy tej grubości pianki do tej pory cisza, a tak byli chętni do współpracyrozmawiałem z instalatorem od WModradził mi piankę, już po roku potrafi się kruszyć cena za natrysk to odpowiednio 75 i 85 za m2 Pianka nie ma prawa się kruszyć jeżeli nie widzi UV , przy gęstościach powyżej 30kg/m3 posiada komórki zamknięte w >90% i nie wymaga paroizolacji , jest równoważna dwa razy grubszej wełnie mineralnej i piance PU o gęstości <15kg/m3 która posiada komórki otwarte w ponad 90% i wymaga paroizolacji Link do komentarza
daggulka Napisano 22 września 2011 Udostępnij #28 Napisano 22 września 2011 Cytat Konsekwencje zamieszczenia zdjęcia rzeczy martwej , które absolutnie z nikim nie może być skojarzone , które może zobaczyć każdy w internecie są przerażające. Posłuchaj, Panie wielonickowy zbyt drogi wykonawco szukający nie wiem czego na forum . Liczę się z krytyką - wszak oczywiste dla mnie jest , że nie wszystko zrobiliśmy idealnie - ale wiele zrobiliśmy sami. Dzięki temu mieszkamy nie w blokowisku ale we własnym domu na który mam kredyt z ratą nie do zarżnięcia . Gdybym zatrudniała do wszystkiego takich cwaniaczków jak Ty - na pewno miałabym idealnie , ale za dwa razy tyle. Dla mnie jako inwestora rachunek był prosty. Natomiast Tobie chyba wydaje się, że dzięki wytykania błędów innych znajdziesz klientów na forum . Nic bardziej mylnego . Nie raz pod tym i wcześniejszymi nickami pokazałeś jakim jesteś analfabetą intelektualnym , a także chamem nie liczącym się z innymi ... człowiekiem dla którego inwestor jest naiwniakiem do wycyckania ... Ja takim cwaniaczkom mówię głośno i wyraźnie NIE . Jeśli zrobiłam sama za darmo i nie mam idealnie - to moja sprawa ..... jeśli pampaluna czy ktoś inny weźmie Zdzisia spod budki z piwem za 20zł to też jest Jej sprawa .... jeśli jeszcze ktoś inny znajdzie wykonawcę za 40 zł za metr bo jemu się to opłaca - to jest ich sprawa .... a Tobie nic do tego .... Jeśli Ty bierzesz za metr tyle ile bierzesz i masz na to klientów - to też jest Twoja sprawa .... tylko nie krytykuj i nie bruźdź bo nie wnosisz tym nic na forum oprócz negatywnych emocji .... i zrażania innych do samego siebie .... I tyle .... Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #29 Napisano 22 września 2011 Cytat Zdecydowanie wystarczy 15+ 10 cm oczywiście na życzenie klienta można dołożyć dodatkowa ilość.Mówimy i porządnej wełnie w sztywnych matach.Stelaż przykręcony żółtymi wkrętami a nie czarnymi bo to służą jedynie do płyt gipsowych. Można zastosować podwójne płytowanie i gwarancja dożywotnia na pęknięcia.Cena za metr 65-100 zł od robocizny w zależności od kształtu poddasza- jako gotowy produkt dwukrotnie pomalowany farbą końcową. Folie aluminiowe to oczywiście bzdura rzekomo zastępująca chyba 5 cm wełny. No to niech dają 4x folia i zobaczymy jak to zadziała. Folia aluminiowa ma inne działanie. Ciepło rozchodzi się równie dobrze przez promieniowanie długofalowe podczerwone, folia odbija je z powrotem i oczywiście dodatkową korzyścią jest 100% paroszczelność. Dlatego styropian z grafitem jest znacznie cieplejszy od białego, grafit absorbuje to promieniowanie oszczędności to prawie 25% Link do komentarza
daggulka Napisano 22 września 2011 Udostępnij #30 Napisano 22 września 2011 Cytat A na jakiej podstawie tak twierdzisz, czy też konsekwencje trzeba wyciągnąć do tego kłamstwa? A w sumie najdroższy wcale nie jest cechą negatywną. a wiesz? jakoś nie mam ochoty grzebać się w Twojej niechlubnej przeszłości na forum i szukać Twoich wpisów o cenach które zapodawałeś szczycąc się tym, żeś drogi bo taniej się nie opłaca a kto robi taniej najpewniej robi źle.... tym bardziej, że wiele z Twojej górnolotnej radosnej twórczości zostało pociachane i wymoderowane przez Redakcję , ponieważ agresją ciemną ziała i inwektywami rozmaitymi ... Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 września 2011 Udostępnij #31 Napisano 22 września 2011 Cytat Pianka nie ma prawa się kruszyć jeżeli nie widzi UV , przy gęstościach powyżej 30kg/m3 posiada komórki zamknięte w >90% i nie wymaga paroizolacji , jest równoważna dwa razy grubszej wełnie mineralnej i piance PU o gęstości <15kg/m3 która posiada komórki otwarte w ponad 90% i wymaga paroizolacji może się zastanowisz, co chciałeś napisać?bo to co jest brzmi dziwnie... Cytat Ciepło rozchodzi się równie dobrze przez promieniowanie długofalowe podczerwone, folia odbija je z powrotem i oczywiście dodatkową korzyścią jest 100% paroszczelność. Dlatego styropian z grafitem jest znacznie cieplejszy od białego, grafit absorbuje to promieniowanie oszczędności to prawie 25% o matulu, następne Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #32 Napisano 22 września 2011 (edytowany) Cytat może się zastanowisz, co chciałeś napisać?bo to co jest brzmi dziwnie... Pianka PU o gęstości poniżej 15kg/m3 posiada współczynnik przewodzenia ciepła niewiele lepszy od wełny mineralnej i otwarte komórki jak gąbka - zatem wymaga paroizolacji ponieważ izolacja cieplna+woda(zawarta w tej izolacji)=brak izolacji.Pianka PU o gęstości powyżej 30kg/m3 posiada komórki zamknięte jest dwa razy cieplejsza od powyższej i można ją stosować bez paroizolacji.UV to część promieniowania słońca które nie przenika przez normalna szybę, zatem wewnątrz pomieszczenia go prawie nie ma to jedyny czynnik który wpływa destrukcyjnie na piankę PU i dlatego na zewnątrz na piankę nanosi się farbę odporną na UV. Edytowano 22 września 2011 przez Garbaty (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 września 2011 Udostępnij #33 Napisano 22 września 2011 ciekawa sprawa, gęstszy materiał, a parametry cieplne lepszehmmm Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #34 Napisano 22 września 2011 Cytat może się zastanowisz, co chciałeś napisać?bo to co jest brzmi dziwnie...o matulu, następne Proszę obejrzeć wkład do termosu szklany, pomiędzy dwoma warstwami szkła jest próżnia która nie przewodzi ciepła natomiast lustro odbija promieniowanie długofalowe z powrotem 1+2=ciepła herbatka przez długi czas Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 września 2011 Udostępnij #35 Napisano 22 września 2011 lustro może odbija, ale zasłoń te lustro, to co odbije? Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #36 Napisano 22 września 2011 Cytat lustro może odbija, ale zasłoń te lustro, to co odbije? To co do niego dojdzie, każda cieplejsza od zera absolutnego warstwa izolacji coś przewodzi, coś promieniuje . Są ogrzewania dużych hal przemysłowych na zasadzie promienników to taka ludzka namiastka słońca, powietrze +15 podłoga +20 Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 września 2011 Udostępnij #37 Napisano 22 września 2011 właśnie - cośale ilea w halach promienniki to w jakich temperaturach pracują? Link do komentarza
Garbaty Napisano 22 września 2011 Udostępnij #38 Napisano 22 września 2011 Cytat właśnie - cośale ilea w halach promienniki to w jakich temperaturach pracują? Od 50 przy promiennikach wodnych do 500 przy gazowych obydwa są podsufitowe te pierwsze znajdzie pan na hasło zehnder w google lub katalogu nr 27 onninen.Polecam internet oprócz forów budowlanych, ci którzy zbudowali zazwyczaj już tam nie piszą niestety dzisiaj muszę kończyć jutro mogę dyskutować. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 września 2011 Udostępnij #39 Napisano 22 września 2011 Cytat Jeśli zrobiłam sama za darmo i nie mam idealnie - to moja sprawa ..... jeśli pampaluna czy ktoś inny weźmie Zdzisia spod budki z piwem za 20zł to też jest Jej sprawa .... jeśli jeszcze ktoś inny znajdzie wykonawcę za 40 zł za metr bo jemu się to opłaca - to jest ich sprawa .... a Tobie nic do tego .... Jeśli Ty bierzesz za metr tyle ile bierzesz i masz na to klientów - to też jest Twoja sprawa .... tylko nie krytykuj i nie bruźdź bo nie wnosisz tym nic na forum oprócz negatywnych emocji .... i zrażania innych do samego siebie .... I tyle .... Jak dobrze pamiętasz coś w podobnym stylu pisałem,a raczej zwróciłem uwagę koledze występującym wtedy pod innym nickiem ,że inwestora nie obchodzą jakie wykonawca ponosi koszta (bo każdy ponosi jeden większe drugi mniejsze) tylko obchodzi go dobrze wykonana praca i cena. Każdy ma prawo cenić wg siebie i każdy ma prawo wybrać kogo chce. I jestem podobnie jak Ty Daga uczulony albo przeczulony jak ktoś wciska,że jak ktoś tanio robi to do kitu robota wykonana. A byl jakiś czas spokój Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 września 2011 Udostępnij #40 Napisano 22 września 2011 Cytat Od 50 przy promiennikach wodnych do 500 przy gazowych obydwa są podsufitowe te pierwsze znajdzie pan na hasło zehnder w google lub katalogu nr 27 onninen.Polecam internet oprócz forów budowlanych, ci którzy zbudowali zazwyczaj już tam nie piszą niestety dzisiaj muszę kończyć jutro mogę dyskutować. średnio to mnie interesuje, rzekłbym nawet - wcalebardziej ile do tej folii dociera tej podczerwieni, ile odbija i gdzie się ona podziewa? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 września 2011 Udostępnij #41 Napisano 22 września 2011 Cytat Poza tym nie można trzymać się sztywno określeń zł/m2. Stelaż może być pojedynczy lub podwójny, ilość skosów, krawędzi, albo innych wykończeń też ma wpływ na pracochłonność. Wykonawca poda cenę np. 50 za metr i po oględzinach jeśli widzi, że pracy jest więcej niż mu się wydawało zwykle ją podniesie. Gdyby pracy było mniej, to rzadko się zdarza żeby obniżył cenę.Najlepiej jest zaprosić kilka ekip na miejsce budowy, omówić cenę i zakres prac, a następnie porównać oferty.Z mhtylem jak zwykle trudno się nie zgodzić Dobrze to podsumowałeś,aby wycena była rzetelna musi obejmować ten sam front robot przez wszystkich wykonawców do których się zwrócisz o wycenę oraz to co wykonawcy zaproponują tzn jak daną robotę wykonają i z jakich materiałów, bo może być tak,że jeden będzie używał tanich materiałów (kiepskiej jakości) i tym samym będzie tańszy od drugiego który ma w ofercie towar z wyższej półki jakościowej . Link do komentarza
berenger Napisano 24 września 2011 Udostępnij #42 Napisano 24 września 2011 Cytat Dobrze to podsumowałeś,aby wycena była rzetelna musi obejmować ten sam front robot przez wszystkich wykonawców do których się zwrócisz o wycenę oraz to co wykonawcy zaproponują tzn jak daną robotę wykonają i z jakich materiałów, bo może być tak,że jeden będzie używał tanich materiałów (kiepskiej jakości) i tym samym będzie tańszy od drugiego który ma w ofercie towar z wyższej półki jakościowej . Nie poznaję pana mhtyla. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się