Skocz do zawartości

Włączniki, gniazda


Recommended Posts

Napisano
Broń panie Boże seria IMPRESJA z OSPEL-u. Wkręt mocujący szyld gniazda jest za długi i przechodzi na wskroś. A pod spodem uszkadza przewód, jesli akuratnie się trafi (w około 5% zainstalowanych gniazd).
Wyłącznik zwykły jednoklawiszowy: 10% niepewne działanie. Raz załącza, a raz nie.

Ogólnie: NIE POLECAM.
Napisano
Cytat

Broń panie Boże seria IMPRESJA z OSPEL-u. Wkręt mocujący szyld gniazda jest za długi i przechodzi na wskroś. A pod spodem uszkadza przewód, jesli akuratnie się trafi (w około 5% zainstalowanych gniazd).
Wyłącznik zwykły jednoklawiszowy: 10% niepewne działanie. Raz załącza, a raz nie.

Ogólnie: NIE POLECAM.




Zapraszam na strone Informatora Rynkowego Budownictwa Jednorodzinnego - dokładny link do firm z osprzętem elektroinstalacyjnym.

Jeśli nie Ospel to np: Kontakt Simon, Hager, Berker, Efapel, Legrand, Elektroplast-Nasielsk, Schneider-Electric.
Zdaję sobie sprawę, ze każdy ma swoje upodobania i uprzedzenia, ale jet w czym wybierać.
Napisano
W każdej hurtowni elektrycznej jest mnóstwo materiałów reklamowych różnych firm-producentów. Można sobie wziąć do domu, pooglądać ofertę w spokoju i podjąć decyzję.
Napisano (edytowany)
Cytat

Rzecz jasna jak słońce.



Jasna dla profesjonałów.
Przeciętny zjadacz chleba nie ma pojęcia, gdzie w jego pobliżu można znaleźć hurtownię elektryczną. I co w niej jest (przeważnie).
Przerabiam to niemal codziennie. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
a ja o ospelu już pisałam, że mam, ale serię TON i elektryk nie narzekał.....mało tego - sam polecił.....każdy ma swoje upodobania
ja też nie narzekam icon_biggrin.gif
Napisano
Ja instalowałem kilkadzisiąt sztuk Legranda i Schneidera. z Legranda Carivę (do gniaz "niewidocznych") i Sistenę do reszty osprzętu. Potem przestawiłem się na Schneidera Sednę (ze względu na cenę).
Jeśli chodzi o wygląd i jakość plastiku, to prezentują się podobnie. Natomist przy montażu lekko wygrywa Legrand - osprzęt ma sztywniejszą konstrukcję i łatwiej się montuje. Prawdziwym hitem dla mnie jest Cariva z Legranda - seria budżetowa, bardzo tania i rewelacyjna w jakości. Ale coś za coś - są dosyć brzydkie, tzn. takie "zwykłe".... icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Ja instalowałem kilkadzisiąt sztuk Legranda i Schneidera. z Legranda Carivę (do gniaz "niewidocznych") i Sistenę do reszty osprzętu. Potem przestawiłem się na Schneidera Sednę (ze względu na cenę).
Jeśli chodzi o wygląd i jakość plastiku, to prezentują się podobnie. Natomist przy montażu lekko wygrywa Legrand - osprzęt ma sztywniejszą konstrukcję i łatwiej się montuje. Prawdziwym hitem dla mnie jest Cariva z Legranda - seria budżetowa, bardzo tania i rewelacyjna w jakości. Ale coś za coś - są dosyć brzydkie, tzn. takie "zwykłe".... icon_lol.gif




Jak sie kształtują ceny schneidera sedna ?
Napisano
Cytat

Jak sie kształtują ceny schneidera sedna ?


Jeśli nie zależy Ci na zakupie "od ręki" i Możesz chwilę poczekać, to polecam internet. Naprawdę jest znacznie taniej. Cena, jaką udało mi się znaleść w sklepie internetowym była ok. 30% niższa od najniższej ceny w zwykłej hurtowni a zwiedziłem ich kilka. Nie mówię juz o marketach - tam będzie najdrożej (no chyba, że mają jakieś chwilowe promocje), ale za to szybko i łatwo. Wybór należy do Ciebie...
Nie pamiętam dokładnie, ile kosztowały i w którym sklepie kupiłem, ale mogę sprawdzić, jeśli Jesteś zainteresowany.

Sedna przekonała mnie cenami kolorowych ramek. Potrzebowałem czerwonych a w Legrandzie czerwone były jeśli się nie mylę gdzieś po ok. 100 zł za pojedynczą. Wprawdzie piękne, ale aż taki szalony to nie jestem.... icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Link do Schneidera w Leroyu
Kupowałem w Leroyu Unica Schneider Electric. Polecał mi je teść elektryk, a żonie spodobały się różnokolorowe ramki, które można dobierać do wystroju wnętrza.




Jest w czym wybierać. Schneider ma 10 serii podtynkowych w ofercie.

Zawsze można pójść dalej i się zatracić icon_smile.gif

Berker - seria 1930 - jak u babci w starej chałupinie. Krok dalej to już inny rodzaj ekstrawagancji - Swarovski na wyciągnięcie ręki icon_smile.gif

Dobrze już, jesteśmy na ziemi w hurtowni elektrycznej.
Napisano
Cytat

Jeśli nie zależy Ci na zakupie "od ręki" i Możesz chwilę poczekać, to polecam internet. Naprawdę jest znacznie taniej. Cena, jaką udało mi się znaleść w sklepie internetowym była ok. 30% niższa od najniższej ceny w zwykłej hurtowni a zwiedziłem ich kilka. Nie mówię juz o marketach - tam będzie najdrożej (no chyba, że mają jakieś chwilowe promocje), ale za to szybko i łatwo. Wybór należy do Ciebie...
Nie pamiętam dokładnie, ile kosztowały i w którym sklepie kupiłem, ale mogę sprawdzić, jeśli Jesteś zainteresowany.

Sedna przekonała mnie cenami kolorowych ramek. Potrzebowałem czerwonych a w Legrandzie czerwone były jeśli się nie mylę gdzieś po ok. 100 zł za pojedynczą. Wprawdzie piękne, ale aż taki szalony to nie jestem.... icon_lol.gif



Znalazłem - wszystko kupiłem w Albaelektro.pl
Przykładowe ceny (nie ma sensu wszystkich, bo kupowałem w kwietniu i ceny mogły się już zmienić):
Cariva Gniazdo pojedyncze z uziemieniem 2P+Z biel-773624 krem-773724 (Kod: 22) - szt: 7 - 34.93 PLN
Cariva Gniazdo podwójne z uziemieniem 2x2P+Z biel-773618 krem-773718 (Kod: 25) - szt: 4 - 34.08 PLN
Cariva Ramka pojedyncza biel-773651 krem-773751 (Kod: 42) - szt: 7 - 9.03 PLN
Sistena Life Mechanizm łącznik jednobiegunowy 775801 (Kod: 801) - szt: 2 - 22.90 PLN
Sistena Life TITAN Klawisz pojedynczy 771410 (Kod: 1154) - szt: 2 - 14.90 PLN
Sistena Life TITAN Ramka pojedyncza 771401 (Kod: 934) - szt: 2 - 26.50 PLN
Sedna Łącznik świecznikowy SDN0300121-biały, SDN0300123-kremowy (Kod: 1081) - szt: 3 - 30.87 PLN
Sedna Metalizowana Łącznik jednobiegunowy SDN0100160-Aluminium, SDN0100168-Satyna (Kod: 1706) - szt: 5 - 54.95 PLN
Sedna Metalizowana Łącznik świecznikowy SDN0300160-Aluminium, SDN0300168-Satyna (Kod: 1707) - szt: 3 - 37.26 PLN
Sedna Metalizowana Łącznik jednobiegunowy podświetlany SDN1400160-Aluminium, SDN1400168-Satyna (Kod: 1717) - szt: 1 - 17.85 PLN
Sedna Metalizowana Łącznik świecznikowy podświetlany SDN0300360-Aluminium, SDN0300368-Satyna (Kod: 1718) - szt: 1 - 19.29 PLN
Sedna Metalizowana Gniazdo pojedyncze z uziemieniem z przesłonami styków SDN2800160-Aluminium, SDN2800168-Satyna (Kod: 1730) - szt: 14 - 158.62 PLN
Sedna Ramka pojedyncza SDN5800121-biała, SDN5800123-kremowa (Kod: 1235) - szt: 2 - 3.68 PLN
Sedna Ramka podwójna pozioma SDN5800321-biała, SDN5800323-kremowa (Kod: 1236) - szt: 1 - 3.35 PLN
Sedna Ramka potrójna pozioma SDN5800521-biała, SDN5800523-kremowa (Kod: 1237) - szt: 1 - 5.33 PLN
Sedna Metalizowana Ramka pojedyncza SDN5800160-Aluminium, SDN5800168-Satyna (Kod: 1750) - szt: 13 - 44.98 PLN
Sedna Ramka pojedyncza Czerwona SDN5800141 (Kod: 1245) - szt: 2 - 5.98 PLN
Sedna Ramka podwójna pozioma Czerwona SDN5800341 (Kod: 1247) - szt: 2 - 10.98 PLN
Sedna Ramka poczwórna pozioma Czerwona SDN5800741 (Kod: 1251) - szt: 1 - 14.59 PLN

Jest Allegro, Ceneo, itp. - nic tylko szukać, porównywać, kupować..... i czekać aż przywiązą pod drzwi. Bez tracenia czasu i benzyny na jeżdżenie po sklepach.

BTW, musiałbym się długo zastanawiać, ile rzeczy na budowie nie kupiłem w internecie - nie byłoby tego zbyt wiele...
  • 2 lata temu...
Napisano
Jestem elektrykiem, który na przestrzeni prawie 20 lat pracy we własnej firmie instalacyjnej zjadł na tym temacie zęby. Kieruję się następującymi kryteriami:
- zawsze wybieram osprzęt polskich producentów - wiem co kupuję
- zwracam uwagę na jakość wykonania części których nie widać - czyli korpusu gniazda lub wyłącznika (jakie materiały zostały użyte, jakie są sposoby mocowania, czy łatwo się montuje)
- ogromną wagę przywiązuję do detali które widać - spasowanie klawisza z ramką, brak nadlewek plastiku w środku i na zewnątrz, czy rysuje się czy nie, czy powłoka lakiernicza którą powlekany jest osprzęt jest odporna na ścieranie
Co mogę polecić? Od 2 lat kupuję serię Topaz (świetnie sprawdza się w blokach) oraz Opal.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Co prawda elektrykiem nie jestem, ale mam pewne preferencje jeśli chodzi o wykonanie instalacji elektrycznej. Przede wszystkim nigdy nie zgodziłbym się na robienie tego samemu, za duża odpowiedzialność i przede wszystkim zagrożenie! Słyszałem o wielu przypadkach, kiedy złe zakładanie instalacji elektrycznych kończyło się tragicznie. Także nie, dziękuję. Dodatkowo też ufam polskim producentom, chociaż z tego co rozmawiałem z fachowcem, to są na rynku naprawdę dobre firmy zagraniczne, tylko nadal kurczowo trzymamy sie tego, co polskie. Hmm..
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Co prawda elektrykiem nie jestem, ale mam pewne preferencje jeśli chodzi o wykonanie instalacji elektrycznej. Przede wszystkim nigdy nie zgodziłbym się na robienie tego samemu, za duża odpowiedzialność i przede wszystkim zagrożenie! Słyszałem o wielu przypadkach, kiedy złe zakładanie instalacji elektrycznych kończyło się tragicznie. Także nie, dziękuję. Dodatkowo też ufam polskim producentom, chociaż z tego co rozmawiałem z fachowcem, to są na rynku naprawdę dobre firmy zagraniczne, tylko nadal kurczowo trzymamy sie tego, co polskie. Hmm..


Oczywiście, rynek jest solidnie zaopatrzony w osprzęt elektryczny. Zarówno zagraniczny jak i polski. Dlaczego my Polacy kurczowo trzymamy się polskich produktów? To proste! Po co przepłacać za coś co jest podobnej bądź takiej samej jakości jak ten produkt zagraniczny... Dodatkowo dostępność od ręki.
Napisano
Słuchajcie, a Ospel? JEstem wprawdzie nowy w temacie, ale już kilkakrotnie u remontujących znajomych po domach widziałem ich włączniki. mówią, że są bardzo solidne - ale osobiscie bardzo podoba się ich design.
Napisano
Cytat

Słuchajcie, a Ospel? JEstem wprawdzie nowy w temacie, ale już kilkakrotnie u remontujących znajomych po domach widziałem ich włączniki. mówią, że są bardzo solidne - ale osobiscie bardzo podoba się ich design.



Poczytaj opnie w necie. To solidna firma jednak nieco droga. Aczkolwiek to inwestycja na całe życie...
Napisano
Cytat

Aczkolwiek to inwestycja na całe życie...



Tiiaaaa.

Znaczy to, że miałem 3 życia, bo tyle razy wymieniałem włączniki icon_lol.gif

Ps. I nie wiem jakiej są (i były) firmy ale były (są) ładne - bo takie kryterium stosowałem.
A wymieniałem, nie dlatego, ze się zepsuły, tylko nie pasiły mi do nowych wystroi wnętrz.
Napisano
Cytat

Tiiaaaa.

Znaczy to, że miałem 3 życia, bo tyle razy wymieniałem włączniki icon_lol.gif

Ps. I nie wiem jakiej są (i były) firmy ale były (są) ładne - bo takie kryterium stosowałem.
A wymieniałem, nie dlatego, ze się zepsuły, tylko nie pasiły mi do nowych wystroi wnętrz.



Haha icon_biggrin.gif No faktycznie może trochę mnie poniosło z tą inwestycją na całe życie icon_biggrin.gif Chodziło na pewno o to, że Ospel jest dość drogi, a nie każdego tak stać na wymianę co rok lub dwa. Może lepiej zaufać tym tańszym produktom i swobodnie wymieniać co jakiś czas. Jakaś firma opracowała system wymiany samych ramek i klawiszy bez wymiany całości osprzętu wraz z korpusem. I już jest taniej.
Napisano
Cytat

Haha icon_biggrin.gif No faktycznie może trochę mnie poniosło z tą inwestycją na całe życie icon_biggrin.gif Chodziło na pewno o to, że Ospel jest dość drogi, a nie każdego tak stać na wymianę co rok lub dwa. Może lepiej zaufać tym tańszym produktom i swobodnie wymieniać co jakiś czas. Jakaś firma opracowała system wymiany samych ramek i klawiszy bez wymiany całości osprzętu wraz z korpusem. I już jest taniej.



Żadna nowość.
U siebie montowałem simon kontakt classic ładnych parę lat temu i nie był to jedyny producent proponujący takie rozwiązanie.
  • 3 lata temu...
Napisano

ja miałem dokładnie to samo , wymieniałem , właśnie z OSpela , bo zmienialiśmy wystrój Salonu . Wcześniej mieliśmy te najwyzklejsze białe . Ale od pewnego czasu mamy kolekcje impresję w kolorze antracytu 

Napisano

A ja wlasnie mam osprzet Ospel Impresja i nie narzekam. Nie mialem zadnych problemow z montazem ani dotychczasowa eksploatacja. Co wiecej wybralem gniazdka z przeslonami torow i rowniez nie sprawiaja problemow.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...