Skocz do zawartości

Jaki wykop w gruncie pod dom?


Recommended Posts

Witam.

Mam grunt nasypowy (czarnoziem). Od obecnego poziomu zero do nośnego piachu mam 1,6m. Mam trzy pomysły.

1 - Wykonać tylko wykop na szerokość ławy fundamentowej i na głębokość 1,6m (ławy 0,65x0,4m i środek 0,75x0,4m) I na gruncie nośnym lać chudego 0,1m na to ławę wys. 0,4m i dopiero bloczki 1,65m wysokość do góry. Łącznie od chudego do poziomu zero podłogi wyjdzie aż 2,15m wysokości.

Tylko co z pozostawionym humusem pod gruntem nasypowym (czarnoziem) pod podłogą? Zagęścić zagęszczarką tą ziemię nasypową? Na to pospółkę??? A może od razu dalej Perlitem jechać? Albo jak sugeruje HenoK w moim przypadku może się sprawdzi brak hydroizolacji pod termoizolacją?

Martwi mnie ten humus... Nie będzie mi podłoga się zapadać przez ten humus i ziemię nasypową?

2 - Wykonać wykop na 1,6m i szerokość ławy. Zagęścić pospółką do wysokości 1,2m. Chudziak i na to ławy i dalej bloczki.
Humus i ziemia nasypowa (czarnoziem) dalej zostaje pod podłogą...

3 - Koparka wybierze mi pod całym domem ziemię nasypową razem z humusem do tych 1,6m. Efekt? Będzie dziura 10mx12m. I dopiero tyczyć ławy, szalować, chudziak, ławy lać i bloczki na to. Tylko co między ściany fundamentowe sypać? Wozić piach, pospółkę??? Czy mogę z powrotem tą ziemię nasypową wrzucić i zagęszczać...???

Piwnicy nie robię i nie chcę.

Wykonawstwo, znaczy robocizna we własnym zakresie.

Które rozwiązanie będzie najlepsze? 1, 2 czy 3???

Że tak zawołam... Towarzysze!!!! Pomożecie...???


Pozdrawiam
Kleks Edytowano przez Kleks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Powiem ci tak - o czarnoziem ciężko w dzisiejszych czasach i szkoda go zostawiać w budynku. Wybierz i zamień go sobie na piach icon_smile.gif. Jak zostawisz to też nic nie będzie - brak wody i światła i nic ci sięnie rozwinie - o ile nie był ten humus naruszony a leżał odłogiem.

A i obstawiam 2 ;)
Link do komentarza
Czy czarnoziem to to samo co humus? Bo jako ziemię nasypowa mam właśnie czarnoziem...

Architekt zaproponował tylko ubić czy tez zagęścić ziemię nasypowa i jechać dalej.

Powierzchnia do zagęszczania wychodzi 100m2 x co najmniej 1m głębokości = 100m3 podsypki czy też pospółki.

hmm... dużo i nie dużo...

Czy ktoś wie z praktyki ile czasu potrzeba zagęszczarka płytową 100kg. aby zagęścić powierzchnię 100m2 przy warstwie 10cm grubości? Ktoś już podobnie zagęszczał?

Czy lanie wody coś mi zagęści? Bo mam jej na działce pod dostatkiem icon_smile.gif Wystarczy, że z dalszej części działki (nienawożonej) wykopie dołek na głębokość szpadla i wody mam zapewnione do oporu... Edytowano przez Kleks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Humus to zazwyczaj do 30 cm - max 50cm
A czarnoziem.. jakbyś miał blisko to bym nawet wywrotki zapłacił - dałbym ci piach w zamian za czarnoziem icon_smile.gif
Ale ty pewnie gdzieś w Rzeszowskiem blisko Ukrainy się budujesz icon_smile.gif.
A właśnie sobie przypomniałem
W Włodzimierzu Wołyńskim ( ob. Ukraina ) widziałem jak właśnie wybierali czarnoziem do 4m głębokości posadowienia domu - dół po czarnoziemie zasypali.. piaskiem - tzn widziałem jak sypali do ok 2m - potem ogrodzili teren - być może budynek podpiwniczony tam mieli robić..
Link do komentarza
Cytat

W Włodzimierzu Wołyńskim ( ob. Ukraina ) widziałem jak właśnie wybierali czarnoziem do 4m głębokości posadowienia domu - dół po czarnoziemie zasypali.. piaskiem - tzn widziałem jak sypali do ok 2m - potem ogrodzili teren - być może budynek podpiwniczony tam mieli robić..



Uch, nie wspominaj... przejeździłem tam setki kilometrów. I przeważnie się jedzie, jedzie i jedzie... a pobocza czarniutkie jak wrony...
Link do komentarza
Dzięki za wyjaśnienia.
Czyli do 10h spaceru z zagęszczarką.
Buduję się we wschodniej części Mazowsza.
Obecnie mam jako nieliczny dwa humusy w takim razie icon_smile.gif W październiku pewnie wbiję pierwszą łopatę. Mam jeszcze chwilkę na zastanowienie. Ale pewnie wyrzucę ten czarnoziem na zewnątrz i wrzucę pospółkę.
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za wyjaśnienia.
Czyli do 10h spaceru z zagęszczarką.
Buduję się we wschodniej części Mazowsza.
Obecnie mam jako nieliczny dwa humusy w takim razie icon_smile.gif W październiku pewnie wbiję pierwszą łopatę. Mam jeszcze chwilkę na zastanowienie. Ale pewnie wyrzucę ten czarnoziem na zewnątrz i wrzucę pospółkę.



I słusznie. W ogóle to się dziwię, że na takiej glebie są działki budowlane. A w okolicy też dobra ziemia?
Link do komentarza
Retrofood

Ogólnie rzecz ujmując to z moich okien salonowych, skierowanych na zachód, będę miał, prawdopodobnie nigdy nie zabudowany widok na tworzony właśnie rezerwat przyrody oraz dolinę rzeczki, oddalonej od mojego domu o ponad 175m. Mój przyszły dom posadowiony na "górce" naturalnego spadku ok 1,75m. na długości tych 175m. względem najwyższego poziomu rzeczki. Będzie wyniesiony miał poziom zero na 2,05m ponad grunt nośny. 0,45m ponad poziom drogi asfaltowej, gminnej, obok przebiegającej. Sumując ponad 3m nad poziomem najwyższego poziomu rzeczki od krawędzi brzegowych. Rzeczka jakieś 2mx2m.
Badanie geotechniczne wykazało, że grunt nośny piach rzeczny znajduje się od razu pod pierwotnym humusem. Woda gruntowa - wysoki stan. W sumie mokre ostatnie lata mamy.

Określone warunki geodezyjne posadowienia mam 1,7m poniżej poziomu obecnego terenu. W projekcie mam lać 10cm chudziaka i na to 40cm wysokości ławy.

Czy jak będę miał wyniesioną zagęszczoną pospółkę to czy mogę w folii wylewać ławy zamiast lać chudziaka?
Wszystkie prace do końca stanu zero wykonam własnoręcznie z rodzinką icon_smile.gif. Nie chcę aby ktoś firmowy oszczędzał na zagęszczaniu.

Po zastanowieniu to mimo pozornie bardzo trudnych warunków ze względu na poziom wody. Miałem możliwość uciec do góry 1,6m właśnie dzięki gruntowi nasypowemu. Oraz poziomowi drogi wyniesionej właśnie o wspomniane wyżej 1,6m. Także w moim przypadku grunt nasypowy jest jak najbardziej zaletą. Czyli teoretycznie jedyne co mi zagraża to podciąganie kapilarne wody.

Allanpinkerton

Trochę mnie zmartwiłeś z tym basenem pod domem. Czy istnieje teoretyczna możliwość aby kapilarne podciąganie wody zrobiło mi taki basen w pospółce czy podsypce? Po przeczytaniu postów HenoK:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...a-gruncie/page9

Doszedłem do wniosku, że u mnie mogę właśnie dzięki temu, że woda gruntowa nie ma możliwości fizycznej podejścia bliżej niż 1m pod termoizolację podłogi zrobić tak: termoizolacje w projekcie mam 25cm może? zmieszczę 30cm położyć bezpośrednio na pospółce czy też podsypce pod chudziakiem. Wilgoć, która może się zebrać na termoizolacji po prostu grawitacyjnie po skropleniu spłynie po pospółce do gruntu i wody gruntowej znajdującej się 1m niżej. Czyli nie ma możliwości aby termoizolacja stała w wodzie. Tylko podniesienie się poziomu wody o 1m do góry może zagrozić mi ale wtedy rozmawiamy o powodzi. A takiej nie odnotowano w moim regionie w ostatnich 100 latach ani razu. I oby tak dalej icon_biggrin.gif

Widok z tarasu lub balkonu na zachodzące słońce, wijąca się rzeczkę oraz kilkadziesiąt hektarów łąk pokrytych wiosną i latem przeróżnym kwieciem, nieliczne skupienia drzew oraz inne tereny bagienne stosunkowo częsta malownicza mgła... nisko kołujące jastrzębie, bociany, żurawie i inne motylki... Bezcenne icon_biggrin.gif

Ogólnie w okolicy zabudowanej już przez ostatnie 50 lat od rzeczki nikt nie narzeka na wodę, ponieważ nikt nie buduje się na terenie zalewowym tylko około zalewowym. Terenu zalewowego pilnuje gmina aby tam faktycznie, awaryjnie, nikt się nie budował.

W tej chwili martwię się tylko abym zgodnie z technologią zagęścił tą podsypko - pospółkę pod ławami i podłogą. Będę sypał po 10 cm. i zagęszczarką płytową 100kg. jeździł po tej warstwie. Ktoś mi powie kiedy będę wiedział, że już się zagęściła ta 10cm warstwa podsypki?
Taka wymiana gruntu na zagęszczaną podsypkę pod ławami jest bezpieczna? Będę budował z silikatów 24cm, żelbetonowy strop nad parterem (16cm) i dwuspadowym dachem poddasza tez żelbetonowy (12cm) ławy zewnętrzne 65cm i jedna środkowa wewnętrzna 75cm, podciągi żelbetonowe i dwa słupy żelbetonowe aż po dach 8m.


Pozdrawiam
Kleks
Link do komentarza
Cytat

Retrofood

Ogólnie rzecz ujmując to z moich okien salonowych, skierowanych na zachód............
............................



Kurna, to za trudne dla mnie. Jam ze wsi.
Chciałem tylko zaznaczyć, że od tego masz do cholery projektanta, który robił Ci projekt zagospodarowania i projekt architektoniczny, że to on ma Ci odpowiedzieć na takie pytania. I to w projekcie (opisie technicznym) ma być uwidocznione.
Kto, q...wa robił Ci badania geodezyjne? Taż efekt odwiertów kontrolnych też ma być w opisie!!! Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wybacz Retrofood...

Staram się maksymalnie opisywać stan faktyczny. I jakoś tak zdanie za zdaniem leci... i się jakoś rozpisałem. Pewnie dlatego, że nie mam za bardzo z kim przedyskutować pomysłów na budowę w mojej okolicy. A na forum przeważnie ktoś mądrzejszy ostudzi zapędy icon_smile.gif

Masz rację. To projektant projektuje, konstruktor liczy, geotechnik bada. I oni biorą odpowiedzialność za swoją pracę.
Za to, że ich wynik pracy będzie dla mnie najbardziej optymalny i bezpieczny.

A ja niestety tu, muszę posypać głowę popiołem, szukam chyba pozornych oszczędności po prostu zrobię tak jak mam w projekcie.

Chudziak 10cm. wysokości zaleje na gruncie nośnym, potem ławy 40 cm wysokości i dalej ściany fundamentowe wysokość 1,65m. W sumie wyjdzie 2,15m. Jak zrobię tak jak w projekcie i zacznie mi się dom walić wiem z kim będę musiał porozmawiać.

Jedyna zmiana w stosunku do projektu to to, że zamiast ubijać czarnoziem i na to pospółkę.
Wyrzucę cały czarnoziem razem z humusem aż do gruntu nośnego i zagęszczę wszystko podsypko - pospółką.

Ogromnie Ci Dziękuję Retrofood! Naprawdę mi pomogłeś. Warto czasem porozmawiać z mądrzejszymi od siebie. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Od dziś moja zasada przy budowie.

Pozdrawiam.
Kleks

PS.
Może ktoś już zagęszczał pospółkę i podpowie skąd mam wiedzieć, że warstwa, po której jeżdżę zagęszczarka płytową już się zagęściła. Warstwy po 10cm.
Link do komentarza
Cytat

Wybacz Retrofood...



Nie fanzol. Ani nie kpij. Ja nie mam Ci czego wybaczać. Ani w realu, ani kpiąco.
Staram się po prostu podpowiedzieć Ci, że skoro masz projekt, i PnB, to zapłaciłeś za opracowanie tej dokumentacji. I wiadomości, czy też informacje o ktore pytasz, powinieneś uzyskać w ramach zlecenia od osób, które dokumentację sporządziły. Bo na to wszystko wydałeś kasę, a te osoby dokładnie obejrzały teren, zapoznały się z odpowiednią dokumentacją źródłową i mają najlepszą wiedzę na ten temat. I są odpowiedzialne za to, żeby zleceniodawcę wyposażyć w odpowiednią porcję wiedzy na żądany temat budowy.

Link do komentarza
Mimo wszystko raz jeszcze Dzięki Retrofood, że mnie sprowadziłeś na ziemię.

Ty mi to właśnie uzmysłowiłeś:

Kleks! Trzymaj się planu. nie kombinuj. Biedy sobie narobisz!

Ja tu kurcze kombinować zacząłem jak koń pod górę. Jakieś wynalazki wprowadzać... A rozwiązania mam podane wszystkie w projekcie. Za który zapłaciłem.

Projekt złożony w urzędzie. Czekam na PnB jeszcze prawdopodobnie niecałe 5 tygodni.
Link do komentarza
Rzuciłem... a mi rzucono... koszt wykonania 50 tys zł.... Przy tradycyjnych zmieszczę się w w mniej niż połowę tej kwoty. Po za tym to raczej w wątku o płycie powinienem pisać. Mianowicie. Jaką ma przewidywaną trwałość styropian pod płytą? Wszędzie czytam, że Styro i wełna trzyma się przez 40 lat. jak to potem wymienić?
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Rzuciłem... a mi rzucono... koszt wykonania 50 tys zł.... Przy tradycyjnych zmieszczę się w w mniej niż połowę tej kwoty. Po za tym to raczej w wątku o płycie powinienem pisać. Mianowicie. Jaką ma przewidywaną trwałość styropian pod płytą? Wszędzie czytam, że Styro i wełna trzyma się przez 40 lat. jak to potem wymienić?


Widzę,że masz ok.100m2 pow.zabudowy x 280zł/m2 płyty na pianobetonie to daje nam 28tys.zł.Firma Cezbud,czasami ogłasza się na allegro.
Ja mam ok.180m2 pow.zabudowy i materiał na płytę wychodzi mi ok.35tys.zł+robocina 10tys.zł =250zł/m2 płyty.
Pod płytą 20cm EPS200. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Stan zero mam za materiał wyceniony na 15 tys. zł Mam to szczęście, że moi wykonawcy w postaci mojego najlepszego taty i najlepszego brata oraz mnie jako głównego majstra icon_biggrin.gif Wymaga jedynie trzech posiłków dziennie oraz wody icon_biggrin.gif

I nadal pozostaje pytanie. Na ile szacujesz trwałość EPS 200. 40 lat? 50? To mnie intryguje. Bo ciągle jeszcze nie podjąłem decyzji co zastosuję jako termoizolację pod podłogą. A planuję 100% podłogówki. Szczerze mówiąc za 40 lat nie chciałbym zrywać parkietów i wymieniać termoizolacji. Ale na szczęście nie jest to jakoś kosmicznie droga i wykonalna operacja. A ile będzie kosztowała wymiana pod cała płytą fundamentową tego?
Na stronie BASF znalazłem info, że wytrzymałość XPS na ściskanie i jak się domyślam wytrzymałość ogólną produktu deklarują na 50 lat. Co potem przez następne 20-30. Informacji jakichkolwiek brak.

Pytanie jeszcze dlaczego BASF szacuje tylko na 50 lat niezmienność parametrów. A nie na np. 80 lat??? Domyślać się mogę tylko, że po tych 50 latach nie ma już czym się chwalić. Inaczej nie pomijali by tego milczeniem. Dalej ze strony BASF... Styrodur jest od 30 lat dopuszczony do izolacji obwodowych, od 15 lat przy długotrwale lub stale napierających wodach gruntowych przy zanurzeniu do 3,5 m. A dopiero od ponad 10 można go układać jako element nośny pod płytami fundamentowymi. Słowem mamy na razie do czynienia z teorią. Za 40 lat będą pewnie pierwsze wpisy jak się sprawują domy na płycie z termoizolacją styropianową/XPS dalej.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

I nadal pozostaje pytanie. Na ile szacujesz trwałość EPS 200. 40 lat? 50?


A co ma się stać ze styro po 40 latach ?Wyparuje ? Czy styropian pod płytą w domach z lat 60-tych był obecny ? Nie ? Czy z tego względu w tych domach nikt nie mieszka ?
Mnie osobiście nie interesuje co tam będzie,woda na pewno nie będzie się wlewała do środka,dom się nie zawali a za 40 lat moje prawnuczki położą sobie na podłogę 1cm matę ze współczynnikiem U=0,05 W/m2K albo wyleją nową,wodoodporną,termoizolacyjną wylewkę i będą mieszkać następne 40 lat icon_biggrin.gif

Cytat

Stan zero mam za materiał wyceniony na 15 tys. zł


Czyli podobnie do mojego na płycie,jeśli chodzi o proporcje,z tym,że ja już nie muszę kłaść styropianu pod wylewką icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Zagęszczasz pół na pół, czyli wracasz po połówce poprzedniego śladu. Zrób tak 2-3 razy i ubite, będziesz czuł. 10 cm to bardzo mało szczególnie pospółki, to nie tłuczeń.

Styropian ostatnio odkopałem za swoim domem po ponad 20 latach. zakopany w mokrej glinie.Był jak nówka. oczywiście pod domem styropian pewno nieco się ,,skompresuje" ale przypuszczam, że są to wartości niezauważalne.
Link do komentarza
Dzięki za wskazówkę Allanpinkerton. Teraz już wiem na pewno. Wymieniam grunt i zagęszczam.

Może ja po prostu uprzedzony jestem do płyt icon_biggrin.gif I tak by ten brak przekonania do tego rozwiązania w moich warunkach chodziłby za mną przez 50lat. A tak mam z głowy. Wiem, że tez będzie dobrze i ok icon_smile.gif Dlaczego? Dzięki uprzejmości forumowicza policzyłem sobie ile mi przez mój tradycyjny fundament ucieknie przez 50 lat. Okazało się, że jest to kwota, która w moim przypadku mimo wszystko nie będzie mi spędzać snu z powiek. Szczegóły w cyferkach ostatni post na stronie:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...K%C4%84/page153

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dzięki uprzejmości forumowicza policzyłem sobie ile mi przez mój tradycyjny fundament ucieknie przez 50 lat. Okazało się, że jest to kwota, która w moim przypadku mimo wszystko nie będzie mi spędzać snu z powiek.


Tu nie chodzi o to ile ciepła ucieknie ale o to,że płyta fundamentowa jest najlepszym rozwiązaniem na trudne warunki gruntowe,wcale nie musi być izolowana.To między innymi dlatego będę miał płytę na szkodach górniczych a nie tradycyjne fundamenty,a że można połączyć ją z dobrą izolacją od gruntu to kolejny plus płyty icon_smile.gif
Nieizolowana płyta fundamentowa jest tańsza w wykonaniu niż tradycyjny fundament,u mnie sam styropian pod płytę to 9-10tys.zł.Gdyby go odliczyć i gdyby odliczyć większe zbrojenie z uwagi na szkody to materiał na płytę 180m2 wyszedłby ok.12-15tys.zł
Szalujesz,zbroisz,zalewasz i płyta gotowa.Wtedy na płytę kładziesz izolację i żyjesz spokojnie i bezstresowo przez 50lat ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za wskazówkę Allanpinkerton. Teraz już wiem na pewno. Wymieniam grunt i zagęszczam.

Może ja po prostu uprzedzony jestem do płyt icon_biggrin.gif I tak by ten brak przekonania do tego rozwiązania w moich warunkach chodziłby za mną przez 50lat. A tak mam z głowy. Wiem, że tez będzie dobrze i ok icon_smile.gif Dlaczego? Dzięki uprzejmości forumowicza policzyłem sobie ile mi przez mój tradycyjny fundament ucieknie przez 50 lat. Okazało się, że jest to kwota, która w moim przypadku mimo wszystko nie będzie mi spędzać snu z powiek. Szczegóły w cyferkach ostatni post na stronie:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...K%C4%84/page153




No to gratuluję i życzę powodzenia.

To jak w końcu to zrobisz? icon_smile.gif
Link do komentarza
Rozumiem. Rozwiązanie, które wybrałeś z architektem jest najprawdopodobniej najbardziej właściwe dla Twoich warunków gruntowych. Uważam, że moje jest też właściwe dla moich warunków. A przy okazji mam do niego zaufanie i potrafię je wykonać we własnym zakresie co jest dla mnie bardzo istotne. Także jestem bardzo daleki od tego aby mówić, że płyta jest zła.
Link do komentarza
Zgodnie z projektem icon_biggrin.gif

Jedyna zmiana to taka, że zbiorę obecny humus pod podłogi a potem resztę czarnoziemu oraz kolejny humus.

I to będę zagęszczał 10cm warstwami tak jak napisałeś icon_biggrin.gif

Dzięki wielkie za pomoc Allanpinkerton!

Arturo72

Twoja wysoka świadomość budowlana dobrze wróży Twojej budowie icon_smile.gif Grunt to wiedzieć co i po co właśnie to się robi.
Link do komentarza
Pierwszą pierwotną jakieś 30cm lezącą na gruncie nośnym piachu.

Na to... jak tak się zastanowiłem teraz to może to już i 10 lat minęło jak wysypana na to została warstwa około 2m czarnoziemu. I ten czarnoziem tak sobie leżał... leżał czasem go jakiś deszcz skropił... ubijał się... ubijał... Aż zrobiło się tego 1,6m. A ja stwierdziłem, że to świetna działka aby związać się z nią na całe życie icon_biggrin.gif Na ta 2m warstwę wywieziono min. kilkadziesiąt ton tzw. próchnicy. I nagle okazało się, że tu wszystko lubi rosnąć jak szalone i zrobiła się druga warstwa około 20cm "jeszcze bardziej czarnoziemu" icon_biggrin.gif I teraz mam dwa humusy...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jprd, teraz mam wrażenie że to lata świetlne. Tyle się działo przez te ostatnie 3.5 roku. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie wiem skąd te ceny. Aż sprawdziłem u siebie. W zależności od frakcji od 30 do 44 zł tona. 20 ton kamienia to wydatek 600 - 900 zł   Niekoniecznie. Odpowiednie spadki, do tego bezproblemowy odpływ i woda pcha tam gdzie jej najłatwiej płynąć. I płynie. Najlepiej widać to latem, kiedy zieleń wokół budynku gdzie jest umiejscowiony dren, zawszę ma żółty, przesuszony pasek.  
    • Wrocław , TEL. 607 - 698 - 310 , www.graty-wywozimy.pl Demontaż/Odbiór/Wyniesienie/Załadunek/Wywóz/Utylizacja starych mebli Wrocław. -Wywóz wersalek,kanap,narożników,kompletów wypoczynkowych,materacy,sof,puf,foteli,leżanek,amerykanek. -Wywóz meblościanek,segmentów,kredensów,szaf,regałów,półek,stołów,krzeseł,komód,mebli kuchennych,ław,mebli. -Wywóz wyposażenia mieszkań,zawartości mebli,gratów,gabarytów,dywanów,wykładzin,zerwanych paneli. -Czyszczenie/Sprzątanie/Opróżnianie mieszkań,domów,piwnic,garaży,komórek lokatorskich,schowków,kanciap,magazynków,boksów garażowych.Likwidacja mieszkań Wrocław. -Wywóz AGD,RTV,pralek,lodówek,zamrażarek,zmywarek,telewizorów,elektrośmieci. -Demontaż mebli na wymiar,mebli w zabudowie,szaf wnękowych,szaf przesuwnych,mebli kuchennych na wymiar,mebli kuchennych w zabudowie,pawlaczy. -Wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywożenie mebli Wrocław,wywóz mebli używanych Wrocław. -Przygotowanie/Sprzątanie/Opróżnianie/Czyszczenie: -mieszkań,domów do sprzedaży -mieszkań domów pod wynajem -mieszkań,domów po lokatorach -mieszkań,domów do remontu -mieszkań,domów po remoncie -mieszkań,domów po wynajmie -Odgracanie/Opróżnianie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław. -Opróżnianie do gołych ścian Wrocław.Wywóz starych mebli po zakupie nowych Wrocław.Wywóz starych mebli do utylizacji Wrocław.Opróżnianie po zbieraczach Wrocław. -Wywóz odpadów,pozostałości po remoncie,budowie Wrocław.Wywóz mebli do utylizacji Wrocław. Wrocław TEL. 607-698-310 , www.graty-wywozimy.pl  FACEBOOK: https://www.facebook.com/GratyWywozimypl/ Nasza Prezentacja na YOUTUBE: https://youtu.be/oEVUCdz3mHg?si=ZR8WhyZ8X_uExRXw wywóz starych mebli Wrocław cena,oczyszczanie mieszkań z mebli Wrocław.oczyszczanie domów z mebli Wrocław,odbiór mebli Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,odbiór zniszczonych mebli Wrocław,gdzie wyrzucić stare meble Wrocław,wywóz mebli Wrocław, co zrobić ze starymi meblami Wrocław,wywóz starych mebli Wrocław cennik,opróżnianie mieszkań Wrocław,ile kosztuje wywóz starych mebli Wrocław,jaki jest koszt wywozu mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław,gdzie można oddać stare meble Wrocław,jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Firma wywożąca stare meble Wrocław,Firma opróżniająca mieszkania Wrocław,Firma opróżniająca piwnice Wrocław,wywóz mebli z domu Wrocław,wywóz gratów Wrocław,Firma odbierająca stare meble Wrocław,Gdzie oddać meble Wrocław,utylizacja starych mebli Wrocław,utylizacja mebli Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,Wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,Wywóz wyposażenia mieszkań Wrocław, opróżnianie mieszkań po zbieraczach Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,likwidacja mieszkań Wrocław,opróżnianie mieszkań do gołych ścian Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,wywózka starych mebli Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,Demontaż mebli Wrocław,Demontaż starych mebli Wrocław,wywiezienie starych mebli Wrocław,firma porządkowa Wrocław,wywóz mebli po lokatorach Wrocław,czyszczenie piwnic Wrocław,wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,wywóz kanap Wrocław,wywóz narożników Wrocław,demontaż mebli Wrocław,demontaż mebli na wymiar Wrocław,demontaż szaf przesuwnych Wrocław,Kto wywozi stare meble we Wrocławiu ? Wyniesienie mebli z mieszkania Wrocław,Transport mebli Wrocław.Przygotowanie mieszkań do remontu Wrocław.Opróżnianie mieszkań do remontu Wrocław.Wywóz zbędnych przedmiotów Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywożenie mebli Wrocław.Likwidacja mieszkań Wrocław. .Opróżnianie domu cena, Wrocław, tel.607-698-310, wywóz, utylizacja. Zabieranie zbędnych rzeczy, wywożenie gratów z garażu, odgracanie pomieszczeń. Opróżnianie domów w wywozem wyposażenia. Czyszczenie mieszkań, lokali, pomieszczeń, z dywanów, materacy,wersalek, mebli z załadunkiem, utylizacja mebli , starego agd, kanapy, demontaż szafy, regałów, starych niepotrzebnych mebli. Likwidacja mieszkań we Wrocławiu, pomieszczeń, magazynów, wywóz gruzu, odpadów, po budowie, remoncie. Wyniesienie i zniesienie zbędnych rzeczy, śmieci. Wywóz boazerii Wrocław. Opróżnianie/odgracanie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywóz zawartości mebli Wrocław,Ile kosztuje wyniesienie mebli z mieszkania,wyniesienie mebli z mieszkania,odbiór starych mebli przy zakupie nowych,,ile kosztuje opróżnienie mieszkania Wrocław,ile kosztuje sprzątanie mieszkania Wrocław,sprzątanie mieszkań zaniedbanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław cennik,sprzątanie po zalaniu Wrocław cennik,wywóz starej kanapy Wrocław,Jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Wywóz odpadów wielkogabarytowych z załadunkiem Wrocław,graty-wywozimy.pl Wrocław,wywóz starej wersalki Wrocław,wywóz starej meblościanki Wrocław,wywóz lodówki Wrocław.Wywóz odpadów wielkogabarytowych Wrocław.Wywóz mebli do utylizacja Wrocław.Utylizacja Wrocław.Wywóz starych mebli Wrocław Psie Pole,wywóz starych mebli Wrocław Fabryczna,Wywóz starych mebli Wrocław Krzyki,wywóz starych mebli Wrocław Śródmieście,wywóz starych mebli Wrocław Stare Miasto,Wywóz starych mebli Wrocław Tarnogaj,wywóz starych mebli Wrocław Jagodno,wywóz starych mebli Wrocław Różanka,wywóz starych mebli Wrocław Partynice,wywóz starych mebli Wrocław Ołtaszyn,wywóz starych mebli Wrocław Kleczków,wywóz starych mebli Wrocław Szczepin,wywóz starych mebli Wrocław Huby,wywóz starych mebli Wrocław Klecina,wywóz starych mebli Wrocław Stabłowice,wywóz starych mebli Wrocław Leśnica,Wywóz starych mebli Wrocław Kozanów,wywóz starych mebli Wrocław Nowy Dwór,Wywóz starych mebli Wrocław Popowice,Wywóz starych mebli Smolec.Wywóz starych mebli Siechnice,Wywóz starych mebli Kryniczno,wywóz starych mebli Psary,Wywóz starych mebli Siechnice,wywóz starych mebli Radwanice,wywóz starych mebli Wisznia Mała,wywóz starych mebli Ligota Piękna,wywóz starych mebli Krzyżanowice. Wrocław,Dolny Śląsk graty-wywozimy.pl Wrocław http://graty-wywozimy.pl , TEL. 607-698-310
    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...