Skocz do zawartości

Łączenie płyt k/G


Recommended Posts

Cytat

Mam pytanie czym wypełnia się szczelinę pomiędzy płytami G/K sa jakieś kleje elastyczne czy po prostu siatka i gładź ?



Witam, jeśli chodzi Ci o łączenie 2 płyt G/K, powinieneś zastosować siatkę i gładź. Chyba, że jest to szczelina pozostała przy płytkach np. w narożu: wtedy należy użyć silikonu.

Jeśli szukasz rad, zapraszam do mnie na bloga - piszę o glazurnictwie, może Ci się przyda!
http://paniglazurnik.blogspot.com/
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie czym wypełnia się szczelinę pomiędzy płytami G/K sa jakieś kleje elastyczne czy po prostu siatka i gładź ?



Szczeliny nie wypełnia się gładzią tylko zaprawą do spoinowania. Z doświadczenia polecam gips szpachlowy Nida lub masę do spoinowania Semin. Dopiero po spoinowaniu szpachluje się połączenie płyt gładzią. Stosowanie siatki jest mile widziane, szczególnie na poddaszu gdzie konstrukcja cały czas pracuje.A połączenie płyt gk ze ścianą akryluje się akrylem do spoinowania płyt gk - dobry materiał, daje się malować.


pozdro
Link do komentarza
Gruntujesz łączenie, przyklejasz siatkę samoprzylepną(5 lub 10 cm), nakładasz śmietanowy UNIFLOTT, wklejasz flizelinę, naciskasz szpachelką aby powyciskało masę spod flizeliny jednocześnie ją klejąc. Sprawa gotowa, wyschnie, zdrapujesz wrzody, nakładasz 2 warstwy mas wykończeniowych, każda szersza od 2-4 cm, szlif, grunt, farbax2. wkręty i wszystko szpachlujemy 3 krotnie.
Ogólnie wykańczanie płyt gipsowych jest przynajmniej tak samo pracochłonne jak gipsowanie ścian.

Jeśli stelarz prawidłowy i wszystko zgodne ze sztuka to przy takim spoinowaniu nie ma szans na jakiekolwiek pękniecie.


Jak ktoś chce full pro to niech bierz taśmy STRAIT Flex, naprawdę warto jako wykonawca czasami stosuje szczególnie w rogach bo po prostu rewelacja.
Oczywiście łączenia z betonem, ścianą akryl, no chyba ze chcemy zaryzykować i połączyć na sztywno.

P.S.Farmazony, że trzeba gipsować cale płyty to typowo polska specjalność i jest oczywiście nieprawdą. Edytowano przez allanpinkerton (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat



Oglądałem gładź z pierwszego linka ale zastanawia mnie taka informacja:

"W przypadku stosowania okładzin jednowarstwowych
z płyt gipsowo-kartonowych należy stosować taśmę zbrojącą"

http://franspol.com.pl/files/pdfy/szpachla...my_karta_PL.pdf

to jak stosuje się ją bez siatki czy z siatką ??
Link do komentarza
Cytat

Oglądałem gładź z pierwszego linka ale zastanawia mnie taka informacja:

"W przypadku stosowania okładzin jednowarstwowych
z płyt gipsowo-kartonowych należy stosować taśmę zbrojącą"

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://franspol.com.pl/files/pdfy/szpachla...my_karta_PL.pdf

to jak stosuje się ją bez siatki czy z siatką ??



Siatka jak dla mnie nie nadaje się w ogóle do zbrojenia łączeń jasno chyba napisałem z linkami że to i to a nie to lub to .Wolałbym już zastosować włókno szkl.-FIZELINA .


Proszę się nie sugerować tym co tam wypisują . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

http://allegro.pl/tasma-do-plyt-k-g-origin...1734657071.html


Jest kilka rodzajów tej taśmy. Produkt prosto z USA. Wykonany jakby z plastiku ale chropowatego z delikatnym ,,meszkiem".


Do łączenia Uniflott mieszany wolno lub ręcznie albo Cekol C-40. Nie stosowałem Franspola ale słyszałem pozytywne opinie.

Jak dla mnie na wykończenie AKRYL PUTZ Finish rządzi, brak rozwarstwień, łatwe szlifowanie, nie chłonie gigantycznych ilości gruntu.

Jak znajdę czas to porobię testy łączenia płyt gipsowych i odporność na rozciąganie ale to na razie plany:)
Link do komentarza
Cytat

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://allegro.pl/tasma-do-plyt-k-g-origin...1734657071.html


Jest kilka rodzajów tej taśmy. Produkt prosto z USA. Wykonany jakby z plastiku ale chropowatego z delikatnym ,,meszkiem".


Do łączenia Uniflott mieszany wolno lub ręcznie albo Cekol C-40. Nie stosowałem Franspola ale słyszałem pozytywne opinie.

Jak dla mnie na wykończenie AKRYL PUTZ Finish rządzi, brak rozwarstwień, łatwe szlifowanie, nie chłonie gigantycznych ilości gruntu.

Jak znajdę czas to porobię testy łączenia płyt gipsowych i odporność na rozciąganie ale to na razie plany:)



Uniflott jest bardzo dobry do sklejania połączeń płyt g/k.

Następna warstwa to :
http://www.netgips.pl/pl/p/Gips-szpachlowy-Nida-25-kg/434
potem to :
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://...1AYXZsgbkl6TjDw
szlifowanie z lampą w ręku.
zamieść podłoże po szlifowaniu
następnie natryskowo zagruntować acryl putz i nanosić natryskowo farbę.

Jakimś takim badziewiem :
http://allegro.pl/zestaw-malarski-pistolet...1727530215.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Cytat

Witam, jeśli chodzi Ci o łączenie 2 płyt G/K, powinieneś zastosować siatkę i gładź. Chyba, że jest to szczelina pozostała przy płytkach np. w narożu: wtedy należy użyć silikonu.

Jeśli szukasz rad, zapraszam do mnie na bloga - piszę o glazurnictwie, może Ci się przyda!
http://paniglazurnik.blogspot.com/



Jeżeli Ty do wypełniania szczelin przy ścianie i płytkach używasz silikonu ,w dodatku piszesz bloga i udzielasz porad,to
boże chroń nas przed tego typu fachowcami. icon_eek.gif

Akryl do wypełniania spoin.
Link do komentarza
Cytat

Pisać każdy może,
jeden lepiej, drugi trochę gorzej... icon_lol.gif



Kicia jednak głupoty pisze szablonowe ze szkoleń prowadzonych przez kretynów nie mających pojęcia o glazurnictwie,a prowadzący akcję zlecone przez PBP w ramach projektu Kapitał Ludzki, Technolog Robót Wykończeniowych.
Zadam tylko jedno pytanie.Ile kleju pod płytkę o wielkości 30x30 klejoną na suficie.Jaka grubość grzebienia.
Kicia co Ty na to mi odpowiesz,bo nie znalazłem nic na ten temat na Twoim blogu.
Pozdrowienia dla glazurników na obcasach,szczególnie wychodzących na drabinkę bez majteczek

Link do komentarza
Cytat

Uczmy się od leni , czyli amerykanów.
Oni używają masy żywiczne, których potem nawet nie gruntują tylko od razu nakładają farbę podkładowo gruntującą i potem nawierzchniową.

Filmik z 4ema rodzajami wykończenia płyty K-G:

http://www.youtube.com/watch?v=eogbsYkAC4g


Ale co Ty widzisz w tym za lenistwo? Szpachlują, dają taśmę wzmacniaj pacą na łączeniach, zaciągają całość pacą albo rozprowadzają wałkiem i wyrównują pacą, szlifują i nic w tym nowego ani leniwego- nic nowego.
Ja na tym filmiku nie widziałem aby malowali farbą podkładową i nawierzchniową.
Link do komentarza
Cytat

Ale co Ty widzisz w tym za lenistwo? Szpachlują, dają taśmę wzmacniaj pacą na łączeniach, zaciągają całość pacą albo rozprowadzają wałkiem i wyrównują pacą, szlifują i nic w tym nowego ani leniwego- nic nowego.
Ja na tym filmiku nie widziałem aby malowali farbą podkładową i nawierzchniową.




Bardzo dobrze, że nie widzisz w tym nic nowego tzn. że jesteś na bieżąco i zgodnie z nową technologią. Tutaj są pokazane 4 standardy wykończenia przy tej konkretnej masie. Mnie osobiście zaskoczyło nakładanie jej wałkiem, zawsze robiłem to pacą icon_smile.gif Fakt nie ma farby podkładowej, ale napisałem tak bo przy tych masach nie potrzeba już gruntować gruntami szczepnymi = mniej roboty = lenistwo icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Bardzo dobrze, że nie widzisz w tym nic nowego tzn. że jesteś na bieżąco i zgodnie z nową technologią. Tutaj są pokazane 4 standardy wykończenia przy tej konkretnej masie. Mnie osobiście zaskoczyło nakładanie jej wałkiem, zawsze robiłem to pacą icon_smile.gif Fakt nie ma farby podkładowej, ale napisałem tak bo przy tych masach nie potrzeba już gruntować gruntami szczepnymi = mniej roboty = lenistwo icon_smile.gif


Wałkiem to prawdę mówiąc nie widziałem jeszcze, ale i tak po tym wałku jechał pacą icon_biggrin.gif
Co do nie gruntowania to nie byłbym taki pewien czy faktycznie się nie gruntuje.
Gładzi "zwykłej" tez jak nie zagruntujesz to też pomalujesz icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Wałkiem to prawdę mówiąc nie widziałem jeszcze, ale i tak po tym wałku jechał pacą icon_biggrin.gif
Co do nie gruntowania to nie byłbym taki pewien czy faktycznie się nie gruntuje.
Gładzi "zwykłej" tez jak nie zagruntujesz to też pomalujesz icon_smile.gif



No właśnie po to ten filmik i widać, że nie każdy o tym wiedział. Wałkiem chodzi o prostotę nakładania, ale wyrównać to na pewno trzeba, odejmuje nam za to schylanie się po masę szpachlową.

W USA mało kto słyszał o czymś takim jak grunt szczepny icon_smile.gif Tam od razu na żywiczne masy dają primer'y.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna. 
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
    • Nie macie racji bo nie znacie budowy tej płytki. Ona pod spodem ma kratownicę, w narożnikach której znajdują się nie punkty, tylko takie wysunięte rurki i to na nich wspiera się cała płytka. Tych rurek jest ponad 30. Cała płytka jest więc uniesiona 4 mm nad powierzchnią podłoża i pod spodem swobodnie przepływa powietrze, Poza tym, boki płytek nie przylegają do siebie, oddzielone są tymi zaczepami, którymi się je łączy. Właśnie dlatego nie chciałem deski kompozytowej, bo deska ma płaszczyzny, wprawdzie rowkowane, to jednak. Te "rurki", czyli takie słupki mają 8 mm średnicy każda i to jest cała powierzchnia do której może nie być dostępu powietrza. Może, a nie musi, bo przecież beton nie jest super szczelny, z czasem i spod nich wilgoć wywieje.   Dla mnie, po przemyśleniach, najważniejszą rzeczą jest wytrzymałość dodanej warstwy naprawczej na betonie, bo właśnie krawędzie tych rurek - słupków będą przy nacisku atakowały tę powierzchnię. Płytki nie mocowane, mogą się minimalnie przemieszczać, więc ścinanie na krawędziach może być duże I tego sie obawiam, nie wilgoci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...