Skocz do zawartości

zawilgocona północna elewacja


Recommended Posts

Napisano
Witam
Czy ma ktoś pomysł jak poradzić sobie z takim tematem.
Po mokrej jesieni 2010, kiedy to uwidoczniła się na elewacji północnej struktura ściany (widoczne wilgotne spoiny między pustakami) pomimo, że jest kilka suchych i ciepłych dni nadal widać zawilgocone spoiny.
Ponieważ ściana po 10 latach uzywania jest juz niezbyt ładna planuję wykonać malowanie elewacji. Tynkowanie ściany było tradycyjne a baranek był nakrapiany miotłą. Ściana trójwarstwowa, styropian wewnątrz.
zdjęcie w załączeniu
Pozdrawiam
Miron

DSC01446.jpg

Napisano
Efekt uwidocznienia się struktury muru jest skutkiem nierównomiernego wysychania cegieł i łączącej ich zaprawy. Zjawisko to występuje szczególnie wtedy, gdy warstwę elewacyjną stawiano z pustaków ceramicznych, które mają stosunkowo cienkie ścianki zewnętrzne, szybko więc wysychają.

Tynk tradycyjny nie chroni dobrze przed wodą i zacinający deszcz może spowodować długo utrzymujące się zawilgocenie zwłaszcza na elewacjach północnych.

Problem może rozwiązać pomalowanie ściany farbą o własnościach hydrofobowych np. silikatową lub silikonową.

Nie można jednak wykluczyć zawilgocenia spowodowanego wykraplaniem się pary wodnej przenikającej z pomieszczeń, przy niestarannym, jednowarstwowym ułożeniu ocieplenia w ścianie trójwarstwowej.

Czy wilgoć nie pochodzi z wnętrza domu można sprawdzić nawilżając np. zraszaczem ogrodowym fragment elewacji. Oczywiście próbę taką można przeprowadzić, gdy zaniknie struktura układu cegieł a polewanie powinno trwać ok. 1 godziny.
Napisano
Cytat

Witam
Czy ma ktoś pomysł jak poradzić sobie z takim tematem.
Po mokrej jesieni 2010, kiedy to uwidoczniła się na elewacji północnej struktura ściany (widoczne wilgotne spoiny między pustakami) pomimo, że jest kilka suchych i ciepłych dni nadal widać zawilgocone spoiny.
Ponieważ ściana po 10 latach uzywania jest juz niezbyt ładna planuję wykonać malowanie elewacji. Tynkowanie ściany było tradycyjne a baranek był nakrapiany miotłą. Ściana trójwarstwowa, styropian wewnątrz.
zdjęcie w załączeniu
Pozdrawiam
Miron



Najpierw należy usunąć przyczynę zawilgocenia ,deszcz tylko uwypuklił zjawisko .
Napisano
Nie chcę krakać, ale problem może być poważniejszy.
Malowanie, tynkowanie, to tylko likwidacja skutków – a nie przyczyny (tak jak napisał animus).
Może być i tak, że woda „jakoś” dostaje się między warstwy ściany np. od góry.
Napisano
Brak obrazka

i wyjaśnienie:
czerwone kólko - chyba woda sobie tam cieknie (widać na powięskzeniu odbarwienie)
zielona strzała - chętnie bym zobaczył jak to miejsce wyglada (szczególnie z boku i od góry)
zielone strzałki - poproszę zdjęcia z widocznym okapem (choć raczej to nie problem "od góry")
żółta strzała - może mi się wydaje, ale zawilgocenie widoczne ma spadek zgodny ze strzała, co wskazuje na problemy od tego daszku po lewej

z pewnością to woda z zewnątrz (opadowa)
wyprawa tynkowa jest słaba (cienka) pije wodę, a jak zauważył Profesjonalista wysychają w innym tempie
dodatkowo - strona północna wysycha słabiej
Napisano
Cytat

Brak obrazka

i wyjaśnienie:
czerwone kólko - chyba woda sobie tam cieknie (widać na powięskzeniu odbarwienie)
zielona strzała - chętnie bym zobaczył jak to miejsce wyglada (szczególnie z boku i od góry)
zielone strzałki - poproszę zdjęcia z widocznym okapem (choć raczej to nie problem "od góry")
żółta strzała - może mi się wydaje, ale zawilgocenie widoczne ma spadek zgodny ze strzała, co wskazuje na problemy od tego daszku po lewej

z pewnością to woda z zewnątrz (opadowa)
wyprawa tynkowa jest słaba (cienka) pije wodę, a jak zauważył Profesjonalista wysychają w innym tempie
dodatkowo - strona północna wysycha słabiej



z tą północną ścianą problem z widoczną strukturą pojawił się w tamtym roku gdy jesienia było przez długi czas bardzo mokro. Widzę podobny objaw u sąsiada, który ma nowszą elewację niz ja i też północna strona oraz zachodznia wygladają jakby nie mogły doschnąć po jesieni.
Odnosnie przebarwienia przy czerwonym kółku to woda tam nie cieknie lecz popdczas duzych opadów odbija się od daszku i moczy ścianę wypłukując jednocześnie brud. Po 10 latach elewacja ma duzo takich miejsc gdzie widać ślady opadów (bardziej i mniej brudne miejsca od kurzu). Dwa lata temu ponizej okna na tej ścianie (którego niestety nie widać) z powodu spływania podczas wiekszych deszczów wodu z parapetu zaczęły się robić glony. Ściana wyglądała strasznie a glony udało się "dobić" za pomocą ogólnie dostępnego środka z chlorem (taki jak stosuje się w łazienkach pod prysznicem aby zabić grzyby i.t.p. Od tej pory jest spokój. Myslę więc, że pewne małe odbarwienia w okolicach gdzie mogło więcej wody padać na elewacje (daszki, okna) takowe odbarwienia moga wystepować.
Zdjęcia oczywiście postaram się dołączyć. Jeśli chodzi o wilgoć z wewnątrz to nie powinno to mieć miejsca gdyż za tą ścianą znajduje się pokój dzienny.
Napisano
Cytat

z tą północną ścianą problem z widoczną strukturą pojawił się w tamtym roku gdy jesienia było przez długi czas bardzo mokro. Widzę podobny objaw u sąsiada, który ma nowszą elewację niz ja i też północna strona oraz zachodznia wygladają jakby nie mogły doschnąć po jesieni.
Odnosnie przebarwienia przy czerwonym kółku to woda tam nie cieknie lecz popdczas duzych opadów odbija się od daszku i moczy ścianę wypłukując jednocześnie brud. Po 10 latach elewacja ma duzo takich miejsc gdzie widać ślady opadów (bardziej i mniej brudne miejsca od kurzu). Dwa lata temu ponizej okna na tej ścianie (którego niestety nie widać) z powodu spływania podczas wiekszych deszczów wodu z parapetu zaczęły się robić glony. Ściana wyglądała strasznie a glony udało się "dobić" za pomocą ogólnie dostępnego środka z chlorem (taki jak stosuje się w łazienkach pod prysznicem aby zabić grzyby i.t.p. Od tej pory jest spokój. Myslę więc, że pewne małe odbarwienia w okolicach gdzie mogło więcej wody padać na elewacje (daszki, okna) takowe odbarwienia moga wystepować.
Zdjęcia oczywiście postaram się dołączyć. Jeśli chodzi o wilgoć z wewnątrz to nie powinno to mieć miejsca gdyż za tą ścianą znajduje się pokój dzienny.



To co będziemy szukać przyczyny? Jeżeli tak to proszę zrobić zdjęcie tego daszka z góry .
Napisano
zrobiłem zdjęcia ale nie ma sensu ich zamieszczać gdyż jak przyglądnąłem się z bliska temu miejscu (czerwone kółko) to tam zupełnie nic nie ma. Ta różnica w odcieniach wzięła się stąd, że gdy nadmiar wody odpryskuje z daszka i zacieka na ścianę to wypłukuje kurz. Te miejsca są czystsze a to bardziej ukryte pod daszkiem jest po prostu mocno zakurzone. Nie zamieszczałem innych zdjęć ale takie uwidocznienie struktury jest też w innych miejscach na ścianie i to tam gdzie raczej żadna zalewania nie mogą mieć miejsca.
Ale dziekuje za chęci. Zobaczę przez najbliższy okres gdzie są zapowioadane wyższe temperatury (bez deszczu miejmy nadzieje) i spróbuje zrobic zdjęcie z tego samego miejsca to wtedy zobaczymy, czy ten rysunek na scianie stanie się coś mniej wyraźny.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

zrobiłem zdjęcia ale nie ma sensu ich zamieszczać gdyż jak przyglądnąłem się z bliska temu miejscu (czerwone kółko) to tam zupełnie nic nie ma. Ta różnica w odcieniach wzięła się stąd, że gdy nadmiar wody odpryskuje z daszka i zacieka na ścianę to wypłukuje kurz. Te miejsca są czystsze a to bardziej ukryte pod daszkiem jest po prostu mocno zakurzone. Nie zamieszczałem innych zdjęć ale takie uwidocznienie struktury jest też w innych miejscach na ścianie i to tam gdzie raczej żadna zalewania nie mogą mieć miejsca.
Ale dziekuje za chęci. Zobaczę przez najbliższy okres gdzie są zapowioadane wyższe temperatury (bez deszczu miejmy nadzieje) i spróbuje zrobic zdjęcie z tego samego miejsca to wtedy zobaczymy, czy ten rysunek na scianie stanie się coś mniej wyraźny.
Pozdrawiam



Mnie nie interesowało akurat zdjęcie miejsca z kółkiem tylko daszku z wierzchu czyli z góry pokrycia go blacho dachówką.
Napisano
Mój pierwszy post, no ale..
Wstęp: jestem producentem tynków mineralnych zewnętrznych barwionych w masie...
1. Te przebarwienia jakie były pokazane na jednym z pierwszych zdjęć [widać pustak czy maxa przez ścianę] to jak ktoś zaznaczył zbyt cienki tynk zewnętrzny [zrobiony za oszczędnie] co powoduje że przy dużym deszczu wilgoć dochodzi do środka i nierówno schnie. Mam to na tzw. nowej hali... z 30 metrów można pustaki liczyć...
2. Złe orynnowanie, złe odprowadzanie wody, podciąganie od nieszczelnych rynn, czy kiepska izolacja, może powodować na tynkach cem - wap [nie wnikam czy cienko czy grubowarstwowych] tzw wysolenia. Jest to wodorotlenek wapna bodajże [czasem zwane obiegowo wolnym wapnem lub bardziej chemicznie [chyba] Ca[COH]2...] Jest to naturalna sprawa. M.in. stąd na brukach i elementach betonowych napis: jasno szare przebarwienia są naturalną sprawą i nie podlegają reklamacji.
Jeżeli będziesz sprawdzać przy tym parapecie zobacz, czy nie ma tym szarym tynku takich delikatnych jasnych - jbiało szarych punktów, jeśli ich nie znajdziesz będziesz wiedzial co to jest.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...