Skocz do zawartości

Ekofiber


rehar

Recommended Posts

Napisano
zastanawiam się nad ociepleniem skosów i stropu poddasza ekofibrem. co jest lepsze wełna czy ekofiber? co pan by wybrał u siebie w domu?
Gość gawel
Napisano
Ekofiber czyli strzępki celulozowe, są napylane przez dziury specjalnym odkurzaczem pomiedzy wartwy sciany (ogólnie) Siostra ma dom z grubego bala i od wewnątrz g/k po zamontowaniu stelarza i płyt napompowano ten ekofiber pod płyty i jets Ok. Ale generalnie było 1 miejsce nieciągłości i trzeba było ścianę docieplić poprzez uzupełninie wełna mineralna. Z tego co sie doczytałem to stosuje sie to do ocieplen pionowych lub poziomych raczej do skosów nie bo chyba z czasem sie przemieści i zjedzie po skosie.
Napisano
EKOFIBER® jest sypkim materiałem termoizolacyjnym z włókna celulozowego. Dla uzyskania odporności na działanie ognia przeciwko grzybom domowym i pleśni włókno jest impregnowane związkami boru. Tworząc barierę dla przepływu ciepła EKOFIBER® jednocześnie doskonale radzi sobie z przekazywaniem wilgoci nie gromadząc jej w sobie i w związku z tym nie wymaga stosowania folii paroizolacyjnej.

Znalezione na http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?psz=...8073&ucat=3
Napisano
Cytat

tak panie Tomaszu, wiemy i powtarzamy jak mantre...paroizolacja...paroizolacja....paroizolacja


Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!



wszyscy albo zapominają o czymś w polskich instrukcjach albo nie znają fizyki. Jedno tylko się nie zmienia - wiedza i przekonanie o własnej nieomylności WMLOOŚ.... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!


I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

I znowu mamy to samo. Producenci materiałów budowlanych w Polsce świadomie pomijają ważne elementy izolacji, aby nas zniszczyć.

A Chińczycy chcieli nas wykończyć skarpetkami ze zbyt mocnymi gumkami, ale się im nie udało.

"Przy tej grubości" - nikt nie podawał żadne wartości icon_rolleyes.gif


Wilgoć w przegrodach termicznych u nas nie występuje. Pokazywałem to na różnicach w instrukcji folii kubełkowych czy ścian. Znacznie bardziej odporną na wilgoć wełnę szklaną też zabezpiecza się paroizolacją. Czy zamiast niezbyt wyszukanego sarkazmu, może Pan merytorycznie uzasadnić dlaczego folia będzie szkodziła? Dlaczego jest Pan pewny, że zawilgocenie nie zmniejszy oporu cieplnego?
Napisano
Cytat

Przypominam, dlatego, ze ktoś w polskiej instrukcji o folii zapomniał, lub nie rozumie fizyki. Przy tej grubości jest ona KONIECZNA!


Brzęczkowski, co ty znowu bredzisz? Przecież post poprzedzający twoją bezsensowną składankę ze słów odwołuje się do źródeł.
I jaka grubość? Weź ty się ocknij i nie rozpieprzaj kolejnego wątku.
Ewentualnie wstawiaj puste posty, będziesz wtedy bardziej merytoryczny.
Gość adiqq
Napisano
Vindsbjälklag,Snedtak,Ytterväggar - czyli jak zwykle link do zagranicznej stronki, mało zrozumiałej dla zwykłego śmiertelnika...za to WMLOOŚ wszystko rozumie i niesie kaganek oświaty. Niestety na polskich stronach tych samych producentów wszystkie materiały instruktażowe itp. zostały specjalnie podmienione, żeby zrobić na złość TB

z rysunków wcale nie wynika że to coś, to folia paroizolacyjna, a opisy....no tak...znowu wracamy do tego samego problemu....
Gość adiqq
Napisano
tak jak pisałem, wszyscy producenci na polskich stronach robią błedy....to jest spisek!!! proszę zadzwonić do ABW....
Napisano
Cytat

Przecież piszę, że błąd jest na POLSKIEJ stronie - folię widać u producenta wyraźnie! A poza rysunkami jest jeszcze fizyka. Powietrze migrując przez włókna celulozy będzie się schładzało i odda wodę.


Brzęczkowski, temat wilgoci został załatwiony przez redakcję. Czy ty myślisz nad tym, co czytasz i co piszesz? Podsyłasz fińskie materiały, a zarzuty stawiasz Polakom?

edit: wykreśliłem: "Ocknij się, chłopaku."
Gość adiqq
Napisano
potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf

Cytat

na stronie polskiej w rysunkach dwg lub pdf pokazana jest folia z adnotacją, że niekoniecznie
http://www.ekofiber.com.pl/strona.php?suba...tresc&lang=
myślę, ze to powinno zamknąć gębę z dość solidną koparą podsiębierną



chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif
Napisano
Brzęczkowski, ależ ty wodę lejesz. Gdybyś tę energię, którą zużywasz na forum, wykorzystał rozdając ulotki w centrum, miałbyś większą skuteczność. Sam nie wiem po co się wdaję w jakieś dyskusje z tobą. Mam nadzieję, że mi przejdzie.

Tymczasem jednak, sam nie wiesz co piszesz. Odwołałem się do twojego ulepka słów i pojęć, w którym nikogo jeszcze nie obrażałeś. A ty teraz sam piszesz, że ktoś jest idiotą. Wnoszę, że nie masz kontroli nad tym, co myślisz.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

jest napisane,( nie pisze) - ale to i tak nie zwalnia od myślenia. Zarówno fizyka ( którą wyjaśniłem ) jak i instrukcja producenta http://www.ekofiber.se/index.php?option=co...=3&Itemid=3



nie wiem czy zwrócił pan uwagę, że to ten sam producent - Nordiska Ekofiber AB i Nordiska Ekofiber Polska Sp z o.o
Napisano
Cytat

potraktowałem translatorem....
http://translate.google.pl/translate?js=n&..._plastfolie.pdf



chyba w cuda wierzysz...on to przecież przetłumaczył ze słownikiem w ręce no i przecież zawsze ma racje icon_biggrin.gif


To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”



to dla mnie prawdziwy zaszczyt icon_lol.gif
Napisano
łelkam to de klab

Cytat

To dobrze, że Pan przetłumaczył sobie rolę nowych folii typu duplex.

Przecież może Pan nie dawać folii. Może Pan sobie domu nie izolować a ocieplać. Może Pan sobie robić kotłownie. Może Pan nie znać języka ojczystego i fizyki - wolno Panu. Dołączam Pan do „wyfilrtowanych”


Cytat

Widzę, że gdy wyczerpują się argumenty niektórym puszczają nerwy i zaczynają obrażać innych. To oczywiście polskie kołtuństwo... ..........

Pozdrawiam !

Rysiu

Gość adiqq
Napisano
Jeśli Redakcja uzna że wątek nadaje się do moderacji, to mam tylko prośbę - proszę o wstrzymanie się kilka dni, bo wczoraj wysłałem wiadomośc do firmy Nordiska Ekofiber Polska Sp z o.o z prośbą o zajęcie oficjalnego stanowiska(w sprawie paroizolacji) i podałem linka do tego tematu.
Gość adiqq
Napisano
przeklejam odpowiedz jaką dostałem:

Witam

Przepraszam, że odpowiadam z opóźnieniem, ale dopiero dzisiaj mam taką możliwość.

Pozwoli Pan, że nie odniosę się do dyskusji na forum, bo jak zwykle to w sieci bywa jest ona trochę chaotyczna, lecz przedstawię nasze (producenta) stanowisko w kwestii odgradzania folią paraizolacyjną przestrzeni mieszkalnej (użytkowej) od warstwy termoizolacyjnej: nie wymagamy, lecz dopuszczamy stosowanie tej folii przy wykonaniu termoizolacji z EKOFIBRU. W obu przypadkach (bez i z zastosowaniem folii) termoizolacja pracuje prawidłowo bez dostrzegalnych różnic w swojej skuteczności i trwałości.

W przypadku pierwszym (bez folii) wilgoć przedostająca się z wnętrza budynku do warstwy termoizolacyjnej jest skutecznie „transportowana” przez strukturę włókien celulozowych do miejsca (powierzchni), gdzie może być oddana do powietrza. To samo zjawisko pozwala na pozbycie się z warstwy termoizolacyjnej wilgoci oddanej przez migrujące przez nią powietrze, chociaż zjawisko przepływu przez warstwę powietrza, a co za tym idzie konwekcja, praktycznie nie następuje po prawidłowym zagęszczeniu EKOFIBRU w czasie montażu. EKOFIBER nie gromadzi w sobie wilgoci (o ile oczywiście nie zostanie zamoczony). W czasie rocznych badań zmian wilgotności warstwy termoizolacyjnej z EKOFIBRU we wszystkich przegrodach zewnętrznych budynku mieszkalnego jednorodzinnego, wilgotność wewnątrz warstwy nigdy nie przekroczyła 16%. W budynku tym nie stosowano folii paraizolacyjnej.

W przypadku zastosowania folii paraizolacyjnej utrudnia się wydostanie się wilgoci powstałej wewnątrz budynku, co naszym zdaniem nie jest ani zdrowe ani przyjemne. Wprawdzie można sobie poradzić z tym problemem w inny sposób, ale to już inna sprawa. Folia taka jest niezbędna w przypadku wykonania termoizolacji z wełny skalnej lub szklanej. Wilgoć, która wniknie w taką warstwę rzeczywiście ma kłopoty z wydostaniem się na zewnątrz ze względu na budowę włókien. Może być tylko „wyniesiona” przez przepływ powietrza, ale to równa się utracie ciepłą przez konwekcję.

Termoizolacja z włókien celulozowych została wymyślona na początku XX wieku do użycia w budynkach, w których elementy konstrukcyjne były z drewna. W tego typu budowlach wszelkie ingerencje w naturalne zmiany wilgotności mogły się przykro kończyć osłabieniem konstrukcji i skróceniem czasu przydatności budynku do użycia.



Z poważaniem

Lech Szczeciński


NORDISKA EKOFIBER POLSKA Sp. z o.o.
Bilcza, ul. Kielecka 21, 26-026 Morawica
tel/fax +48 41 3327420, +48 41 3311031
Napisano
Cytat

Dołączam Pan do ?wyfilrtowanych?



jeszcze kilka dni i zabrakłoby TB adwersarzy .... icon_lol.gif


Cytat

przeklejam odpowiedz jaką dostałem:



Adrian , no jak mogłeś .... teraz TB szlag trafi , bo jako zbanowany nie może nablablać.... icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Korzystał ktoś z usług firmy Ekofiber ostatnio trafiłem na ich stronę, jestem z krosna (podkarpackie) i szukam w okolicach sprawdzonej firmy bo koszt izolacji natryskowej jest na tyle wysoki, że nie chciałbym ryzykować, nigdzie nie spotkałem się z opiniami o tej właśnie firmie, dlatego pytam w temacie który dotyczy wspomnianej izolacji....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...