Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Bardzo przepraszam, ale pisąłam ten post juz ale nie wiem gdzie jest :(

W sobote zostały mi zamontowane drzwi i powiem że mam pare zastrzeżeń i nie wiem czy słusznie.
Futryna została zamontowana metalowa, ale ona jest jakas bardzo nieestetyczna + bardzo brzydko pomalowana farba olejną na brąz. Wygląda jakby była stara jak swiat. W ogóle futryna ta ma wejście na dolny zamek po obu stronach...hm
Górny zamek mam na 3 bolce ale już otwór w ościeżnicy jest jeden duży ....

Same drzwi no niby ok ale przyglądając im się dokładnie to jak sa zamknięte odstają trochę od góry. Widać to z korytarza bo są to drzwi otwierające na zewnątrz. Pomimo że jest uszczelka jest to widoczne, odnosze wrażenie że sa w taką łódkę.

Prosze podpowiedzcie czy to tak ma wyglądac?
Sprawa pilna bo nie wiem co robić.


Napisano (edytowany)
Cytat

Co to za drzwi?... a czy to możliwe... może tak... gdzie kupowałaś i za ile?




Za 1240. Drzwi jakies drewniane a firma chodziła po bloku i oferowała swoje usługi.
Mało tego póki co nie mam żadnego dokumentu gwarancji ani tez faktury. Mam tylko ta umowe zlecenie.

Wymieniali juz innym mieszkańcom i każdy w zasadzie ma cos inaczej zamontowane, nawet kolor uszczelek są inne. Kazda futryna jest inna.

Wiem, że moge w ciągu 10 dni odstapic od umowy tylko czy to robic.


Oznaczenie drzwi na tej umowie jest takie: drzwi drewniane D-10/WZM/ Edytowano przez Ania4 (zobacz historię edycji)
Napisano
No nie wiem... drzwi "No name"... sprzedawca - montażysta z ulotki na progu. Jaki salon mają?
Z opisu widać że wykonane są jako "super" uniwersalne, mające pasować zawsze i wszędzie.
Zgłaszałaś swoje zastrzeżenia... jaka była reakcja?
Zresztą... ościeżnica do bani, drzwi w banan wygięte... dobrze że przynajmniej wewnątrz-klatkowe... te są mniej wymagające... ale rozważ, całkiem poważnie żeby sobie je zabrali z powrotem.
Napisano (edytowany)
Cytat

No nie wiem... drzwi "No name"... sprzedawca - montażysta z ulotki na progu. Jaki salon mają?
Z opisu widać że wykonane są jako "super" uniwersalne, mające pasować zawsze i wszędzie.
Zgłaszałaś swoje zastrzeżenia... jaka była reakcja?
Zresztą... ościeżnica do bani, drzwi w banan wygięte... dobrze że przynajmniej wewnątrz-klatkowe... te są mniej wymagające... ale rozważ, całkiem poważnie żeby sobie je zabrali z powrotem.





Mało tego pan twierdził że są z mojego miasta a na pieczątce widnieje Sopot :( Kilka razy juz dzwoniłam na tel.komórkowy ciężko sie dodzwonić. raz był Pan montażysta na poprawce ponieważ się zorientowałam, że nie załozył w ogóle tych bolców antywyważeniowych.
W ogóle inni mają zawiasy regulowane a ja mam spawane zresztą nawet ściana jest okopcona w okół zawiasów. Powiedzieli ze takie spawane tez sa ok. Że framuga jest inna buuuuu

W ogóle te framugi sa chyba z jakiegos odzysku.



Montażysta to montażysta a ten szef to inna osoba. O mam link do tego http://www.drzwidrawex.pl/page7.php


Jeszcze ten zamek dolny jest jakby za bardzo głęboko od tej obudowy metalowej. Tez taki mówią że ma byc.

co robić? Edytowano przez Ania4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Na stronie z linka nie umiem odnaleźć takich oznaczeń drzwi jak masz w umowie. Najlepiej byłoby znaleźć takie drzwi i porównać: zamontowane z tymi z umowy.
Jeśli wykonane drzwi są niezgodne z oferowanymi, to można spróbować odstąpić od umowy, a jeśli zamontowane nieprawidłowo, to tylko reklamować nieprawidłowości.
Spróbowałbym też przejść się do spółdzielni i dać ślusarzowi parę złotych poprosić go żeby obejrzał i skomentował.
Napisano
Cytat

Na stronie z linka nie umiem odnaleźć takich oznaczeń drzwi jak masz w umowie. Najlepiej byłoby znaleźć takie drzwi i porównać: zamontowane z tymi z umowy.
Jeśli wykonane drzwi są niezgodne z oferowanymi, to można spróbować odstąpić od umowy, a jeśli zamontowane nieprawidłowo, to tylko reklamować nieprawidłowości.
Spróbowałbym też przejść się do spółdzielni i dać ślusarzowi parę złotych poprosić go żeby obejrzał i skomentował.





Nie ma własnie takich drzwi na stronie. Ok ale jest jeszcze kwestia ewentualnych póxniejszych roszczeń reklamacyjnych, ponoc mają 2 lata na co nie mam zadnych dokumentów. Gdzie ja potem bedę ich szukała w Sopocie czyli jakies 500 km :( Oszukali mnie że sa z Bielska!!!!!
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Za 1240. Drzwi jakies drewniane a firma chodziła po bloku i oferowała swoje usługi.
Mało tego póki co nie mam żadnego dokumentu gwarancji ani tez faktury. Mam tylko ta umowe zlecenie.

Wymieniali juz innym mieszkańcom i każdy w zasadzie ma cos inaczej zamontowane, nawet kolor uszczelek są inne. Kazda futryna jest inna.

Wiem, że moge w ciągu 10 dni odstapic od umowy tylko czy to robic.


Oznaczenie drzwi na tej umowie jest takie: drzwi drewniane D-10/WZM/


Jednym zdaniem jak mogę to skomentować to - Złapali frajera. Trza było przed montażem tych drzwi pisać na forum o poradę a teraz to musztarda po obiedzie. Z tego co opisujesz to ja w Biedronce za 1/3 ceny którą zapłaciłaś za swoje drzwi widziałem o 100 % ładniejsze bynajmniej od Twoich.Jak masz możliwość odstąpienia od umowy to odstępuj i niech sobie te drzwi w buty wsadzą,toszto sama kaszana te drzwi wraz z futryną i montażem.Za 1200 zł w pierwszej lepszej hurtowni kupisz drzwi z prawdziwego zdarzenia. Dla porównania przeglądnij sobie portale producentów drzwi liczących się na rynku i zobaczysz jakie są ceny.
Tak z ciekawości wrzuć parę fotek tych drzwi,jak możesz oczywiście. Te drzwi jak rozumiem są wewnętrzne.
Gość mhtyl
Napisano
W tym wszystkim zaciekawia mnie pustka i brak poczucia estetyki u ludzi którym te drzwi zamontowali.
Napisano (edytowany)
Nawet nie wiecie jak Oni szybko mi to montowali, w sensie żadnej decyzji nie mogłam podjąć. :( Ale teraz pisałam na forum prawnym, ze jest mozliwośc odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Boze może wybrne z tego.

Mało tego drzwi sa otwierane na zewnątrz czyli na klatke, z tego co już wyczytałam tak być NIE może.

W ogóle szybko raty ble ble ble, nawet nie mam umowy ratalnej która podpisałam ;( bo mi jej nie dali. Edytowano przez Ania4 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tanio, szybko i bezpieczniej teraz. To są drzwi na klatkę te drugie czy drzwi zamiast tych do mieszkania????




Do mieszkania mam oryginalne otwierane do środka i one zostały a te sa dorobione jako drugie i otwierane na zewnatrz. Edytowano przez Ania4 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Do mieszkania mam oryginalne otwierane do środka i one zostały a te sa dorobione jako drugie i otwierane na zewnatrz.



Też tak miałem w spadku po poprzednich lokatorach. Już teraz wiem czemu nikt nie zgłaszał sprzeciwu - nie widział ich na oczy z mieszkania i szpar tez nie, a traktował jako dodatkowe zabezpieczenie.

Spółdzielnia/wspólnota nic na ten temat nie wie???? Nie zna tej firmy, nie ma z nimi kontaktu???

Szkoda pieniażków na takie badziewie (przepraszam za szczerość). Juz lepiej kupić drzwi wzmocnione jako jedyne do mieszkania i od nowa zamontować przez firme z miasta - sprawdzoną, poleconą itd.
Napisano
Cytat

Nawet nie wiecie jak Oni szybko mi to montowali, w sensie żadnej decyzji nie mogłam podjąć. :( Ale teraz pisałam na forum prawnym, ze jest mozliwośc odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Boze może wybrne z tego.
Mało tego drzwi sa otwierane na zewnątrz czyli na klatke, z tego co już wyczytałam tak być NIE może.
W ogóle szybko raty ble ble ble, nawet nie mam umowy ratalnej która podpisałam ;( bo mi jej nie dali.


Z tym wypowiedzeniem nie będzie łatwo. Trzeba je doręczyć, uzasadnić, powołać się na umowę zawartą, a Pani jej nie ma. Proszę zapytać na tym forum prawnym jak jak wypowiedzenie sformułować i jak je wręczyć. Trzeba sie spieszyć. Jeśli nie wystarczy priorytet polecony, to cieńko to widzę, bo gdzie ich Pani znajdzie i kto potwierdzi pisemnie odebranie wypowiedzenia. Teraz to oni będą twierdzić, że dali Pani i fakturę i umowę, a Pary prace odebrała bez zastrzeżeń, a zrobili właśnie tak, bo Pani tak akurat chciała. W większych miastach zwykle są jeszcze jakieś poradnie ochrony konsumentów. Byłem tam kilka razy z reklamacjami. Pomogli.

Nie chciałbym Pani straszyć ale jeśli firemka jest z Bielska, a działa na wybrzeżu, to można obawiać się też o duplikaty kluczy ... Była Pani przy tym jak otwierali fabryczne opakowania wkładek do zamków? Nawet jeżeli tak, to nie jest powiedziane, że wcześniej sobie ich nie dorobili ... Nic, koniec tego straszenia. Życzę wytrwałości, konsekwencji i przede wszystkim POWODZENIA!!! Proszę napisać jak poszło.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Firmy tego typu działają w kraju od lat.
Schemat jest podobny: przedstawiciel- naciągacz jedzie rozwieszać ulotki na klatkach schodowych zugerujących okazję - "zapisy na drzwi". "Drzwi z zamkami GERDA, super cena, darmowe raty, telewizor gratis itp. " Przez 2 tyg przyjmują zgłoszenia telefoniczne. Potem przedstawiciel jedzie zbierać zamówienia przy okazji łapiąc kolejnych klientów - sąsiadów.
Przychodzi do montażu, przyjeżdza ekpia, próbuje wieszać nowe skrzydło na starej oscieznicy - o ile sie da (tzn. jak jest technicznie taka możliwość a Klient nie protestuje).
Jak się nie da wymieniają futrynę na zwykłą metalową z marketu za 50zł.
Drzwi są też tanie - skrzydło za góra 200 zł, w tym wkładka Gerda za 15zł. I to cała wymiana.
Naciągacze, oszuści.
Niestety ten wątek może być tylko przestrogą. Na wielu forach są podobne tematy :(
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli tak kształtują sie ceny,to faktycznie podejrzanie tanio.. Dobrze że piszecie o tym na forum. Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś opinie na ten temat,niech śmiało wyrazi swoje zdanie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Bardzo przepraszam, ale pisąłam ten post juz ale nie wiem gdzie jest :(

W sobote zostały mi zamontowane drzwi i powiem że mam pare zastrzeżeń i nie wiem czy słusznie.
Futryna została zamontowana metalowa, ale ona jest jakas bardzo nieestetyczna + bardzo brzydko pomalowana farba olejną na brąz. Wygląda jakby była stara jak swiat. W ogóle futryna ta ma wejście na dolny zamek po obu stronach...hm
Górny zamek mam na 3 bolce ale już otwór w ościeżnicy jest jeden duży ....

Same drzwi no niby ok ale przyglądając im się dokładnie to jak sa zamknięte odstają trochę od góry. Widać to z korytarza bo są to drzwi otwierające na zewnątrz. Pomimo że jest uszczelka jest to widoczne, odnosze wrażenie że sa w taką łódkę.

Prosze podpowiedzcie czy to tak ma wyglądac?
Sprawa pilna bo nie wiem co robić.



Niestety nic już z tym nie zrobisz znając nasze realia. Czasami warto dołożyć parę zł i kupić coś lepszego. Ja wymieniałam drzwi wewnętrzne zapłaciłam dosyć drogo ale jestem w 100% zadowolona.
Napisano
Cytat

Niestety nic już z tym nie zrobisz znając nasze realia. Czasami warto dołożyć parę zł i kupić coś lepszego. Ja wymieniałam drzwi wewnętrzne zapłaciłam dosyć drogo ale jestem w 100% zadowolona.



Kto tanio kupuje dwa razy kupuje icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Kto tanio kupuje dwa razy kupuje icon_smile.gif



Akurat nie jest to prawda, akurat w tym przypadku.

1. To jest tzw. ościeżnica uniwersalna – prawa/lewa i należy ja „dostosować” do własnych potrzeb.
2. Ościeżnica jest tylko zagruntowana – należy ją pomalować.
3. Drzwi można „wyrównać” dokręcając górny zawias w skrzydle lub ościeżnicy.
4. Należy „dowiercić” (dopasować) ościeżnicę do rygli zamka.

Pkt. 1, 3 i 4 „realizuje” (powinien) instalator w ramach montażu, jak była taka usługa.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Szkoda, że wcześniej nie zapoznałeś się z ofertą firmy Cz???????k (...)


:ban:
Zauważyłem, ze zwykle wstawiają te reklamy w piątki wieczorem. Wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że reklama powisi do poniedziałku w południe. A to aż 3 dni darmowej reklamy excl.gif
Chociaż ja nie wiem, kto się da nabrać na takie prostackie chwyty ...
Napisano
Tylko dziwi mnie to ,że On już jest od jakiegoś czasu więc zna dobrze reguły tu panujące,ba nawet ma 2 pomocne rady.No cóż wszystkie sposoby są dobre do osiągnięcia zamierzonego celu. A można to zrobić bardziej subtelnie i mniej drażniąco:)
Napisano
Cytat

Tylko dziwi mnie to ,że On już jest od jakiegoś czasu więc zna dobrze reguły tu panujące,ba nawet ma 2 pomocne rady.No cóż wszystkie sposoby są dobre do osiągnięcia zamierzonego celu. A można to zrobić bardziej subtelnie i mniej drażniąco:)


Brawo dla redakcji, że miała odwagę wywalić spamera. Tolerowanie takich nachalnych reklam szybko może sprawić, że forum przestanie być ciekawe. I będzie tylko przyciągało handlarzyków a nie Budujących.
Napisano
Cytat

Brawo dla redakcji, że miała odwagę wywalić spamera. Tolerowanie takich nachalnych reklam szybko może sprawić, że forum przestanie być ciekawe. I będzie tylko przyciągało handlarzyków a nie Budujących.


Tylko Redakcja zapomniała edytować jeszcze jeden post bo tam ostała się jego reklama ,patrz na post który napisał sepoy.
Nikt nikomu nie zabrania reklamowania się,do tego jest stworzony słup ogłoszeniowy i tam można do woli się udzielać icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...