Skocz do zawartości

adaptacja obory na dom mieszkalny


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Bardzo proszę o radę - jestem zainteresowany kupnem budynku z lat 70, z cegły.
Budynek składa się z parteru gdzie była obora + 2 pokoje jako mieszkanie, no i strychu gdzie było siano.
Całość powierzchni to 120 m parter + 120 m poddasze.
Sufit jest betonowy. Budynek oglądało 2 budowlańców i stwierdzili, że to stare solidne budownictwo.
Moje pytanie dotyczy oczywiście obory - czy jest sens się w to pakować.
Na pewno wiem, że trzeba zrobić nowe wylewki + tynki.
Tylko mam wątpliwości czy smrodek nie siedzi w murach, czy jak ocieplę budynek z zewnątrz to ewentualny smród nie będzie miał gdzie uciekać i będzie w środku domu.
Bardzo dziękuję za wszelkie rady.


Napisano
Pomysł ciekawy... taki contry-loft.
Ale co do smrodku, rozumiem że jest bo go czujesz po wejściu do środka, ciężko cokolwiek powiedzieć.
Mało może być ludzi z doświadczeniami w tej materii.
Może zamiast tynkowania wyłożenie od środka całości K-G na stelażu lub na zasadzie przed-ściany i oddzielenie muru nośnego od wnętrza paroizolacją coś by załatwiło, ale tylko gdybam.
Napisano
Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



jeden wielki spisek normalnie - do prokuratury Pan jeszcze nie zgłaszał?


Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



:spam:
Napisano
Pisałem wyżej.
Płyty K-G i szczelna folia (o ociepleniu od wewnątrz nic nie wspominałem)... powinno zadziałać.
Ale to sposób na odizolowania się od smrodku... jak go "wypłukać" ze ściany... z tym może być problem.
Napisano
Zazdroszczę ci takiej możliwości i gorąco kibicuje w usuwaniu smrodku. icon_smile.gif Jak to o wszystko zrobisz z głową to będziesz miał cudowne nie powtarzalne gniazdko rodzinne. icon_smile.gif Czekamy na jakieś fotki.
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


A ja też mogę dorzucić :spam: ?
Napisano (edytowany)
Cytat

a jak pozbyli się smrodu?




Jeśli jest tynk, to go skuć.
Ścianę - wyszczotkować: (lekko "odpylić").
Na powierzchnię nanieść roztwór szkła wodnego - da radę zwykłym rozpylaczem ogrodowym.
Dla pewności - po wyschnięciu, nanieść szkło wodne ponownie. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • koszt wyrównania na 100% przekroczy ci kwotę 60 tyś. Tyle co najmniej to będzie kosztował mur oporowy wysokości ponad 2 m. Bo nie możesz sobie wyrównać i spadku zrobić na sąsiedniej działce.  
    • Trzy zakręty 90 stopni i jeden zakręt 180 stopni? Tam jest jakoś 12 metrów tego kanału? Trochę słabo... Działać to będzie jakoś ale jak to już osobna sprawa.
    • Transformuj swoje codzienne otoczenie dzięki usługom sprzątającym KrakBłysk w Krakowie. Specjalizujemy się w wszechstronnych rozwiązaniach, które dopasowujemy do stylu życia naszych klientów. Zajmujemy się sprzątaniem mieszkań i domów, oferując elastyczne terminy, dostosowane do Twojego grafiku. Używamy wyłącznie sprawdzonych produktów i technik, które pozwalają nam sprostać najwyższym wymaganiom w dziedzinie czystości. Nasi specjaliści z pasją podejmują każde wyzwanie, a wyniki ich pracy gwarantują pełną satysfakcję. Zdecyduj się na KrakBłysk i odkryj, jak idealnie czysty może być Twój dom.   Krakblysk.pl
    • Cześć,   w przyszłym roku będziemy wykańczać mieszkanie. Będzie zamiana miejsca aneksu kuchennego. Najbardziej martwię się wentylacją, z kanalizacją będzie prościej.  Na załączonym rzucie mieszkania niebieskimi strzałkami zaznaczone są obecne miejsca wywiewu, przeznaczone pod okap jest w starej kuchni. O to okap, S to potencjalne lokalizacje drugiego silnika. Zielonym rura z okapu, może nawet ciągnąca się z nad lodówki. Żółtym wentylacja nie wspomagana przeciągnięta ze starej kuchni na korytarz.  Co wiem to musi być praca albo koszt, szczególnie wycinanie górnych w szafkach kuchennych. Silnik tylko z okapu sam sobie nie poradzi więc od razu plan na drugi silnik. Sterowanie będzie trudne, ale zamierzam zrobić to za pomocą Home assistant razem z czujnikami temp/wilgoci i przejściówkami do gniazdek. Jeżeli dałoby się za pomocą okapu reagującego na parę i współpracującego z silnikiem odległym jednocześnie to też ok, ale na razie nie znalazłem takiego. Oprócz tego drugi silnik uruchamiałbym sam bez okapu np przy wilgotności powyżej 60% lub trzymał włączony jakiś czas po zakończeniu gotowania, daleko i/lub zabudowany to mniej hałasuje. Czy robić taką instalację? Czy wentylacja przejdzie przeglądy, czy ten żółty może się liczyć się jako grawitacyjna w kuchni? Mam ochotę gdzieś przed drugim silnikiem zastosować jakiś filtr, czy się opłaca? Linki do podobnych realizacji?      
    • 15 lat pykło niedawno! 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...