Skocz do zawartości

adaptacja obory na dom mieszkalny


Recommended Posts

Witam.
Bardzo proszę o radę - jestem zainteresowany kupnem budynku z lat 70, z cegły.
Budynek składa się z parteru gdzie była obora + 2 pokoje jako mieszkanie, no i strychu gdzie było siano.
Całość powierzchni to 120 m parter + 120 m poddasze.
Sufit jest betonowy. Budynek oglądało 2 budowlańców i stwierdzili, że to stare solidne budownictwo.
Moje pytanie dotyczy oczywiście obory - czy jest sens się w to pakować.
Na pewno wiem, że trzeba zrobić nowe wylewki + tynki.
Tylko mam wątpliwości czy smrodek nie siedzi w murach, czy jak ocieplę budynek z zewnątrz to ewentualny smród nie będzie miał gdzie uciekać i będzie w środku domu.
Bardzo dziękuję za wszelkie rady.


Link do komentarza
Pomysł ciekawy... taki contry-loft.
Ale co do smrodku, rozumiem że jest bo go czujesz po wejściu do środka, ciężko cokolwiek powiedzieć.
Mało może być ludzi z doświadczeniami w tej materii.
Może zamiast tynkowania wyłożenie od środka całości K-G na stelażu lub na zasadzie przed-ściany i oddzielenie muru nośnego od wnętrza paroizolacją coś by załatwiło, ale tylko gdybam.
Link do komentarza
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



jeden wielki spisek normalnie - do prokuratury Pan jeszcze nie zgłaszał?


Link do komentarza
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Link do komentarza
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Link do komentarza
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



:spam:
Link do komentarza
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


A ja też mogę dorzucić :spam: ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...