Skocz do zawartości

adaptacja obory na dom mieszkalny


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Bardzo proszę o radę - jestem zainteresowany kupnem budynku z lat 70, z cegły.
Budynek składa się z parteru gdzie była obora + 2 pokoje jako mieszkanie, no i strychu gdzie było siano.
Całość powierzchni to 120 m parter + 120 m poddasze.
Sufit jest betonowy. Budynek oglądało 2 budowlańców i stwierdzili, że to stare solidne budownictwo.
Moje pytanie dotyczy oczywiście obory - czy jest sens się w to pakować.
Na pewno wiem, że trzeba zrobić nowe wylewki + tynki.
Tylko mam wątpliwości czy smrodek nie siedzi w murach, czy jak ocieplę budynek z zewnątrz to ewentualny smród nie będzie miał gdzie uciekać i będzie w środku domu.
Bardzo dziękuję za wszelkie rady.


Napisano
Pomysł ciekawy... taki contry-loft.
Ale co do smrodku, rozumiem że jest bo go czujesz po wejściu do środka, ciężko cokolwiek powiedzieć.
Mało może być ludzi z doświadczeniami w tej materii.
Może zamiast tynkowania wyłożenie od środka całości K-G na stelażu lub na zasadzie przed-ściany i oddzielenie muru nośnego od wnętrza paroizolacją coś by załatwiło, ale tylko gdybam.
Napisano
Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



jeden wielki spisek normalnie - do prokuratury Pan jeszcze nie zgłaszał?


Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


:spam:
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…



:spam:
Napisano
Pisałem wyżej.
Płyty K-G i szczelna folia (o ociepleniu od wewnątrz nic nie wspominałem)... powinno zadziałać.
Ale to sposób na odizolowania się od smrodku... jak go "wypłukać" ze ściany... z tym może być problem.
Napisano
Zazdroszczę ci takiej możliwości i gorąco kibicuje w usuwaniu smrodku. icon_smile.gif Jak to o wszystko zrobisz z głową to będziesz miał cudowne nie powtarzalne gniazdko rodzinne. icon_smile.gif Czekamy na jakieś fotki.
Napisano
Cytat

Nie ma innych izolacji. Izolacja termiczna ( skuteczna) jest tylko przed odbiornikiem ciepła. Umieszczanie jej za ściana - to ochrona rynku paliw. Co łatwo można sprawdzić ponieważ przykładów jest aż nadto, Państwo chroni swoje interesy ! Więc i podaje takie "normy" – Kto zarabia ( marża , akcyza, VAT) na nośnikach energii…


A ja też mogę dorzucić :spam: ?
Napisano (edytowany)
Cytat

a jak pozbyli się smrodu?




Jeśli jest tynk, to go skuć.
Ścianę - wyszczotkować: (lekko "odpylić").
Na powierzchnię nanieść roztwór szkła wodnego - da radę zwykłym rozpylaczem ogrodowym.
Dla pewności - po wyschnięciu, nanieść szkło wodne ponownie. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...