Skocz do zawartości

Chmielów+garaż


Recommended Posts

Napisano
Wreszcie zaczęliśmy budowę naszego domu-chmielów +garaż.Parterowa chatka-o dziwo w dzisiejszych czasach bez poddasza użytkowego. A dlaczego bez poddasza?? Bo tak:) A tak poważnie to 100 m kw. na dole nam wystarczy a strych trzymamy w rezerwie dla córek jak stwierdzą że chcą mieszkać za kilka naściel lat ze starymi piernikami:) A póki co strych też się przyda (pomieszczeń gospodarczych nigdy za dużo, tym bardziej jak nie robi się piwnicy).

A oto fotki pierwszych wykopów pod ławy fundamentowe

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



chopaki nawet się załapali na fotkach icon_smile.gif Ekipa jest dobra( nazwali się "FIRMA ZRYW" icon_smile.gif)
A teraz poszły konie po betonie.Miruś walczy z pompą a dookoła wszyscy doradzają icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Napisano
Jani 63 ma rację.Chodzi o to aby zaczyn cementowe nie wsiąkał w grunt (zastępuje tzw. chudziaka).Oczywiście po całej "operacji" trzeba ławę od strony zewnętrznej obkopać i odciąć folię żeby wody uciekały w grunt a nie stały w plastikowym basenie:) Ale to już można zrobić po położeniu bloczków betonowych.
Napisano
"Niech się mury pną do góry icon_mrgreen.gif ....Powoli wychodzimy z ziemi co jest etapem bardzo żmudnym, tym bardziej jak człowiek nie ma czasu być na budowie i przypilnować Heńków a oni sami z siebie nie garną się do roboty- czarna polska rzeczywistość icon_cry.gif icon_mrgreen.gif ....ale ważne, że idzie do przodu

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

[attachment=103
48:sciany3.jpg]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ściany fundamentowe stoją już prawie w całości. Teraz trzeba będzie zalać zazbrojoną płytę podłogi, ale to jeszcze nie będzie koniec fundamentu,bo... pozostanie postawienie jeszcze jednej warstwy ściany fundamentowej ale z bloczków betonu komórkowego w której w przyszłości będzie znajdowała się izolacja termiczna i wylewka. I to dopiero będzie mój stan zero. Ostatnia warstwa ściany fundamentowej zostanie również potraktowana dysperbitem i ociepleniem 6 cm, ale hydroizolacja pozioma zostanie położona przed nią(podwójnie- folia podłogi będzie połączona z folią pod mur icon_smile.gif ). A więc powinno to wszystko wyglądać mniej więcej tak: 5 warstw bloczków betonowych wys. 14 cm; zasypanie piaskiem do wysokości tych ścian; teraz wykładamy folię budowlaną na całość tak żeby zachodziła na zewnętrzne ściany; przyklejenie termoizolacji z zewnątrz tak żeby wystawała ponad ściany ok 37 cm( będzie spełniać funkcję szalunku oraz ociepli przyszłą warstwę z betonu komórkowego; i zalewamy icon_smile.gif Później przyjdzie na to 16 cm styropianu oraz wylewka ok 8 cm wraz z ogrzewaniem podłogowym. I równamy się z ostatią warstwą ściany fundamentowej nie tracąc wysokości pomieszczeń wenątrz:) Myślę że będzie to ciepła podłoga.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
No więc "Chmielów+ garaż" wyrósł z ziemi. Troszkę to trwało, ale koniec końcem się udało. Jutro pozostanie tylko potraktowanie części fundamentu dysperbitem na siatkę z klejem. Osobiście uważam siatkę z klejem w glebie za rzecz zupełnie zbędną, ale cóż takie technologie naciągające inwestora na koszty na każdym kroku. Moim skromnym zdaniem, zamiast siatki wystarczy połączenia płyt styropianowych potraktować pianką niskoprężną(co i tak zrobiłem) i zasmarować dysperbitem na bazie wody. Ale jak już wspomniałem, to tylko moje zdanie. Teraz czekamy na bloczki BK i lecimy dalej. Mam nadzieję ,że ten etap pójdzie znacznie szybciej tym bardziej ,że mam urlop icon_lol.gificon_smile.gif Teraz wkleje kilka fotek.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale pomimo urlopu nie było czasu na pisanie. Chmielów przez ten czas dostał ścian zewnętrznych, część wew. i filary z tektury. Pomieszczenia zaczynają przekonywać ,że ten projekt to był słuszny wybór a oczami wyobraźni meble już są poustawiane na swoim miejscu icon_smile.gif.Teraz wrzucę kilka fotek z realizacji inwestycji.

DSC01446.jpg

front

DSC01446.jpg

wyjście na taras

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
w końcu pojawiają się całkowite zarysy domu. Dzisiaj chłopaki położyli więźbę, a jutro skręcą je jętkami. W przyszłym tygodniu przygotowania pod dachówkę( nadbitka, membrana, łaty) i będziemy mieli schronienie przed opadami atmosferycznymi ;) Zostaną ściany szczytowe i możemy zamykać. A później to już tylko zabawa wewnątrz, czyli coś w stylu " wykończeniówka wykańcza" icon_eek.gif ale damy radę icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Dzisiaj pobawiłem się troszkę w malarza i zrobiłem wstępną wizualizację "Chmielu" w kolorach, które by nas interesowały. Dach- czarno-brązowy; elewacja -bordo; nadbitka, stolarka, kolumny- biel; wypust elewacji za kolumnami -czarno-brozowy łupek ;)
A oto moje wypociny

DSC01446.jpg


Może nie zrobiłem tego aż tak starannie, ale nie o staranność chodziło a o upewnienie się , że te kolory to to co chcemy mieć. Także zostajemy przy naszych postanowieniach ;) Edytowano przez bigis (zobacz historię edycji)
Napisano
Mam nadzieję , że nie będzie się nagrzewał, bo nie zamierzam oszczędzać na ociepleniu. Ściany to suporex odmiany 400. Na to 12 cm ....chyba jednak styropianu, a w dach min 20 cm wełny z dobrym współczynnikiem. Także powinno być ok ;)
Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Wrzucam kilka fotek "chmielu" przedstawiających go w stanie w jakim się teraz znajduje. Teraz okna, drzwi i można zacząć bawić się elektryką i hydrauliką icon_smile.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Szkoda,że tak szybko przeskoczyłeś etapy budowy icon_smile.gif
No to gratuluję icon_smile.gif
Obyś przeżył teraz wykończeniówkęicon_smile.gif
I koniecznie napisz coś o oknach jakie planujesz:)

Pozdrawiam
Napisano
Fakt troszkę przeskoczyłem kilka etapów budowy, ale jakoś czasu brakowało. Co do planowanych okien:
profil salamander II (biały), okucia Maco, biały szpros 18, srebrne klamki i zawiasy, rolety ... a co do bezpieczeństwa okien nie będę się wypowiadał publicznie icon_lol.gif
A rok 2012 będzie pod znakiem wykończeniówki tak aby przyszłe święta Bożego Narodzenia były już w nowym domu
icon_mrgreen.gif

Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Okna już wstawione wraz z drzwi technicznymi, więc mogłem wziąć się za instalację elektryczną. Mam nadziej, że wszystko dobrze przemyślałem- gniazdka, włączniki itp. Jutro wrzucę trochę zdjęć z realizacji elektryki własnymi silami icon_smile.gif
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Mam nadzieję , że nie będzie się nagrzewał, bo nie zamierzam oszczędzać na ociepleniu. Ściany to suporex odmiany 400. Na to 12 cm ....chyba jednak styropianu, a w dach min 20 cm wełny z dobrym współczynnikiem. Także powinno być ok ;)
Pozdrawiam


12cm styro nawet na suporex odmiany 400 to trochę mało. To samo dotyczy 20cm dobrej wełny w dach...

no i też czekam na zdjęcia icon_smile.gif
Napisano
Mam takie samo zdanie jak adiqq.
Twoja izolacja że tak powiem na kolana nie powala, choć na pewno jest wystarczająca - w/g normy.
Ciemne kolory na elewacji i dach czarno-brązowy będą dodatkowo potęgowały efekt nagrzewania i to co zima może wyjść na plus, latem może stać się utrapieniem.
Problem może złagodzić, choć nie usunąć całkowicie wydajne GWC w połączeniu z WM.
Skoro nie chcesz dokładać na grubości ocieplenia pomyśl o tym już teraz (na etapie budowy), bo jak ogród będzie już zagospodarowany będzie znacznie trudniej (między innymi pani żona icon_wink.gif )podjąć decyzję o dołożeniu tego rozwiązania.
A właściwie samego GWC, bo WM możesz zakładać ewentualnie w późniejszym terminie jak brak nadwyżek (prawie pewne icon_wink.gif ) inwestycyjnych, bo tak mają wszyscy... a na pewno większość. icon_smile.gif

Powodzenia.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Mała zmiana- styro 15 cm, a wełna w dach 20 cm. Musi dać radę.




Uuuu bracie icon_wink.gif, 12 cm to minimum, 15 cm również bez szału, ...20 cm zdałoby chyba egzamin. Moim zdaniem w dach też z min. 25 cm. A ile w podłodze?
  • 5 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dawno mnie tu nie było, z powodu braku czasu, ale za to budowa poszła trochę do przodu. Teraz póki jest pogoda to czas na prace zewnętrzne. Ocieplenie, taras, brama wjazdowa i to na tyle w tym roku. W środku już jest C.O. i pełna instalacja elektr. wylewka, tynki. Teraz gładzie, płytki, biały montaż, malowanie i podłogi. Brzmi nieźle, ale wiem, że to jeszcze dużo roboty. Teraz kilka fotek.
[attachment=14663:PA210381.JPG]
[attachment=14664:PA210379.JPG]
[attachment=14665:PA210382.JPG]
A to miejsce na grilla na tarasie icon_smile.gif[attachment=14666:PA210376.JPG]
[attachment=14667:PA210377.JPG]
Konstrukcja tarasu już jest teraz tylko krycie deską

DSC01446.jpg

Edytowano przez bigis (zobacz historię edycji)
  • 9 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...