Skocz do zawartości

Ciśnienie wody w domu?


Recommended Posts

Cytat

Witam,

więc mam pytanie jakie powinno być ciśnienie za wodomierzem? U mnie jest lekko ponad 4Bar. Ale ostatnio był znajomy i twierdzi ze jest za wysokie i powinienem je jakoś obniżyć?

Autorus



Chodzi Ci o ciśnienie w instalacji ?
Jeśli tak to masz prawidłowe ... u mnie też 0,4Bar ( a nie 4 icon_wink.gif )

chyba , że chodzi Ci o inne ciśnienie ... pojęcia nie mam jakie ... icon_rolleyes.gif

w sumie to zdeczka się zagalopowałam ... wzięłam za pewnik , że masz jak ja kocioł na paliwo stałe w instalacji otwartej ( z naczyniem wzbiorczym) ... wtedy przyjmuje sie taką zasadę , że ma być 0,1 B na każdy metr wysokości od kotła do naczynia wzbiorczego ...

edit:
czytam i czytam w tym necie - i jest faktycznie jeszcze jakieś ciśnienie na wodomierzu - ale tutaj nie pomogę , nawet nie zaglądałam czy u mnie pokazuje coś takiego ...
Link do komentarza
Cytat

dokładnie,



dokładnie .... co?
dokładnie że chodzi o ciśnienie w instalacji , czy jakieś inne? icon_biggrin.gif

Cytat

jak pisałem u mnie jest 4BAR



jaka instalacja ? otwarta czy zamknięta? kocioł na paliwo stałe , czy kocioł gazowy?
jesli instalacja otwarta z naczyniem wzbiorczym - to jaka jest odległość (wysokość) słupa wody? czyli odległość kotła od naczynia wzbiorczego ...?
Link do komentarza
Cytat

Daga zlituj się , woda z wodociągu icon_smile.gif Żadne piece, przecież to dział instalacje wodociągowe icon_smile.gif



nie wchodzę w działy , tylko na pasku aktualnych wpisów jak mi się coś rzuci to napiszę - stąd nie zauważyłam ... icon_rolleyes.gif
a Ty pisząc tylko "dokładnie" też mnie nie nakierowałeś ... icon_razz.gif icon_biggrin.gif

zajrzę w domu jak to jest u mnie .... bo szczerze powiem , nigdy nie interesowałam się tym akurat parametrem ...
Link do komentarza
Nie jestem wyrocznią w tej sprawie, ale z tego co czytałem dla własnego spokoju ustawia się właśnie około 0,4MPa (4bary).
Cytat

§ 114. [Ciśnienie wody] 1. Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa (6 barów).

2. Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość w instalacji wodociągowej w budynku.


http://www.architektura.info/index.php/pra..._i_cieplej_wody
Link do komentarza
Cytat

Dzięki za sprawdzenie icon_smile.gif




Ciesz się, że masz tyle. Problem ciśneinia wody popularny na kilku forach. Ludzie na wsiach na końcu wodociągu mają ledwo 2,5 Bar. W sieciach miejskich 6 Bar. Niektórzy redukują np do 3.
Można zgadywać, że to wartość optymalna ze względu na domyślne nastawy np TYCH reduktorów. Pierwszy opis w linku.
Link do komentarza
Gość gawel
Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.
Link do komentarza
Cytat

Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.



Powiem ci ze nigdy o tym w ten sposób nie pomyślałem. Szkoda ze plusików stawiać nie można icon_sad.gif
Link do komentarza
Gość gawel
Dziekuję za uznanie, generalnie ja pisze tylko o własnych doświadczeniach bo od teorii to są inni icon_wink.gif

Cytat

Postaw mu w innym temacie, albo piwo po prostu! icon_biggrin.gif


Lub pozwól na odwiedzenie budowy icon_wink.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...