Skocz do zawartości

strop drewniany


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam

zastanawiam się czy drewniany strop jest dobry. Doradzono nam taki - mamy dom 160 m2 parterowy.


Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko.


Ja będę miał strop drewniany właśnie w parterówce i uważam to za bardzo dobrą decyzję.Pod tym kątem wybierałem projekt.
Strop drewniany jest zdecydowanie tańszy niż pozostałe (tylko ok.3m3 belek stropowych)
W takim przypadku ociepla się tylko strop=mniej materiału niż na ocieplenie i zaizolowanie połaci dachu,spokojnie można sobie samemu ocieplić,w stropie mogą przebiegać wszelakie instalację od elektryki poprzez wentylację bez komplikacji.
Gość mhtyl
Napisano
Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.


No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ?


Wg projektu:
0f78d2290af68253.jpg
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.


I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie.


Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to jedynie stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł,ocieplenia nie wliczam.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki idzie 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.
Plusy styro w stropie to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz icon_wink.gif
Efekt końcowy to stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł.
Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.Plusy styro to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim icon_smile.gif


Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę?


No zmienia,ja mam poddasze nie użytkowe icon_smile.gif
Wieniec daję dookoła i to dosyć spory ze względu na szkody górnicze bo aż 35cm wys.Dokładnie chodziło mi o folię pod wełną.Przy styropianie on sam jest paroizolacyjny icon_wink.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe?


To wybierasz projekt z poddaszem użytkowym i stropem lanym a nie parterówkę z lekkim stropem icon_wink.gif
Ja dlatego wybrałem parterówkę,ponieważ nie zamierzam codziennie po kilkanaście razy schodzić i wchodzić,cztery pokoje na dole w zupełności wystarczą a poddasze ok.60m2,będzie wykorzystane jako składzik na rzeczy niepotrzebne lub pomieszczenie medytacyjne i pokój na hobby.Strop drewniany tutaj w niczym nie przeszkadza.
Ale jeśli koniecznie chciałbyś-aś zamieszkać w parterówce ze stropem drewnianym na poddaszu to nie widzę przeciwskazań,spaść na dół nie spadniesz icon_wink.gif

Napisano
Ja bym chciał zrobić strop drewniany nad nieogrzewanym garażem i poddasze/strych użytkowe (ocieplone i ogrzewane elektrycznie) jako pokój gościnny. Jakie ocieplenie muszę zastosować?
Napisano
Cytat

No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej icon_smile.gif
Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy.



A łączniki do zamocowania belek policzyłeś? Ich cena może przewyższyć cenę drewna.
Napisano


mam projekt garazu z budynkiem dospodarczym i poddaszem(zabudowa 75m2,pow uzytkowa 120m2) i zastanawiam sie nad drewniamym stropem(chodzi o koszt)
na poddaszu bedzie jedno/dwa duze pomieszczenia(suszarnia i graciarnia)
jedynie czego sie obawiam to podatnosc drewna na ogien(na dole jest kominek),w garazu bedzie tez spawarka,szlifierki itp...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam!
Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?
Pozdrawiam! icon_biggrin.gif


Najpierw to doradziłbym Ci abyś to uzgodnił z architektem czy projektantem czy można zamienić strop monolit na drewniany. Bo może okazać się ,że technologicznie jest to nie możliwe a Ty kolego niepotrzebnie będziesz się łudził na mniejsze koszty.
Napisano
Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie


U mnie przekrój belek jest 12x20 jak poniżej:
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym.



na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.
Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....
Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica -icon_smile.gif


Zapewne tańszy i to sporo icon_smile.gif
W moim przypadku gdyby był lany(była taka opcja z uwagi na szkody górnicze) sam beton gr.15cm to 27m3=6tys.zł,stal fi 12mm ok.2-3t=6-9tys.zł a gdzie szalunki,gdzie robocizna ?
Ile Cię kosztował materiał ?
W domu z poddaszem nieużytkowym strop drewniany to jedyne rozsądne rozwiązanie,z użytkowym dałbym lany. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Arturo!
Drzewo dzisiaj drogie jak bonbon
Nie każdy chce to robić - wymagania mają.
Potem kłopot z wyciszaniem, wygłuszaniem, przekładkami, belkami odpowiednimi......
Po co???????
Byś zobaczył po 5 latach powykrzywiane i do robienia od nowa - to byś zdanie zmienił
Pozdrawiam
Idę nyny..........
Napisano
Przekroje moich belek stropowych to 10\24 cm co 80 cm.Całość na strop domu i garażu to 2,65 m3 drzewa czyli ok 2 000 zł. plus płyta OSB na podłogę strychu oraz wełna, stelaże i płyty gipsowe. Nie ma tańszej technologi, tymbardziej gdy poddasze jest nieużytkowe.I jeszcze dodam że w tym drewnie jest ładna antresola w salonie z belką 20\24 cm, która będzie na wierzchu ładnie obrobiona.Pozdrawiam!
Napisano
Cytat

Popieram taki sposób budowy. A w jaki sposób belki są wypoziomowane i przymocowane na amen do wieńca?, podłoża?czegokolwiek.



u mnie belki mocowane są do murłaty
murłata do ściany co 70 cm prętem gwintowanym 16
Napisano
U mnie belki będą oparte na wieńcu stropowym i obmurowane betonem komórkowym z zachowaniem wolnej przestrzeni dla belki( tzw gniazdo w murze) icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano
A u mnie belki mocowane równiez do murłaty,murłata do wieńca kotwami fi 12mm co 1500mm icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...