malwina24 Napisano 23 maja 2011 Udostępnij #1 Napisano 23 maja 2011 Witamzastanawiam się czy drewniany strop jest dobry. Doradzono nam taki - mamy dom 160 m2 parterowy. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 maja 2011 Udostępnij #2 Napisano 23 maja 2011 Cytat Witamzastanawiam się czy drewniany strop jest dobry. Doradzono nam taki - mamy dom 160 m2 parterowy. Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 23 maja 2011 Udostępnij #3 Napisano 23 maja 2011 Cytat Może i dobry ,może nie dobry nie rozumiem pytania. Jak Wam doradzono?Kto doradził? Macie chyba projekt domu, a decyzję o zmianie stropu to ktoś inny podejmuje na pewno nie forumowicze . Od siebie mogę dodać ,że strop drewniany nie jest wcale tańszy od choćby np kanałowego a na pewno trwalszy a i w przyszłości może zaoszczędzić kłopotu np gdyby właścicielom zachciało się dobudować pięterko. Ja będę miał strop drewniany właśnie w parterówce i uważam to za bardzo dobrą decyzję.Pod tym kątem wybierałem projekt.Strop drewniany jest zdecydowanie tańszy niż pozostałe (tylko ok.3m3 belek stropowych)W takim przypadku ociepla się tylko strop=mniej materiału niż na ocieplenie i zaizolowanie połaci dachu,spokojnie można sobie samemu ocieplić,w stropie mogą przebiegać wszelakie instalację od elektryki poprzez wentylację bez komplikacji. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #4 Napisano 24 maja 2011 Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #5 Napisano 24 maja 2011 Cytat Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym. No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy. Link do komentarza
animus Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #6 Napisano 24 maja 2011 Cytat No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy. A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #7 Napisano 24 maja 2011 Cytat A jakie przekroje belek stropowych policzyłeś i do jakich rozpiętości ? Wg projektu: Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #8 Napisano 24 maja 2011 Cytat No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy. I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #9 Napisano 24 maja 2011 Cytat I sądzisz że same belki to strop. Ja też rozważałem strop drewniany, ale policz efekt końcowy a nie półprodukt. Zresztą nie zależy mi abyś zmienił zdanie, dokonałeś wyboru i jest ok, ale jeżeli chodzi o koszty to uważam że jesteś w błędzie. Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz Efekt końcowy to jedynie stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł,ocieplenia nie wliczam.Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki idzie 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.Plusy styro w stropie to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #10 Napisano 24 maja 2011 Cytat Jeśli chodzi o koszty to nie jestem w błędzie,jeśli tak to wypunktuj mnie i wylicz Efekt końcowy to stelaż+płyty kg,wychodzi podobnie jak tynkowanie lanego czy teriwy,dlatego nie liczyłem,ale niech Ci będzie+ok.3-4tys.zł.Jako,że zamiast połaci dachu ocieplam jedynie strop to między belki 20cm styro+na belki 20cm twardego styro jako podłoga na poddaszu.Plusy styro to brak konieczności izolacji stropu i dachu folią paroizolacyjną,brak konieczności kładzenia posadzki na poddaszu,przyjemna praca przy ocieplaniu przede wszystkim Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #11 Napisano 24 maja 2011 Cytat Ja mam poddasze użytkowe. To trochę zmienia punkt widzenia. A wieniec dajesz? Pisząc o foli miałeś na myśli tą którą się daje pod wełnę? No zmienia,ja mam poddasze nie użytkowe Wieniec daję dookoła i to dosyć spory ze względu na szkody górnicze bo aż 35cm wys.Dokładnie chodziło mi o folię pod wełną.Przy styropianie on sam jest paroizolacyjny Link do komentarza
animus Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #12 Napisano 24 maja 2011 Cytat Wg projektu: W stropie na poddasze nieużytkowe to wyjdzie mniej drewna . Link do komentarza
czarnyplecak Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #13 Napisano 25 maja 2011 A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #14 Napisano 25 maja 2011 Cytat A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe? To wybierasz projekt z poddaszem użytkowym i stropem lanym a nie parterówkę z lekkim stropem Ja dlatego wybrałem parterówkę,ponieważ nie zamierzam codziennie po kilkanaście razy schodzić i wchodzić,cztery pokoje na dole w zupełności wystarczą a poddasze ok.60m2,będzie wykorzystane jako składzik na rzeczy niepotrzebne lub pomieszczenie medytacyjne i pokój na hobby.Strop drewniany tutaj w niczym nie przeszkadza.Ale jeśli koniecznie chciałbyś-aś zamieszkać w parterówce ze stropem drewnianym na poddaszu to nie widzę przeciwskazań,spaść na dół nie spadniesz Link do komentarza
vip42 Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #15 Napisano 25 maja 2011 Ja bym chciał zrobić strop drewniany nad nieogrzewanym garażem i poddasze/strych użytkowe (ocieplone i ogrzewane elektrycznie) jako pokój gościnny. Jakie ocieplenie muszę zastosować? Link do komentarza
ape Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #16 Napisano 25 maja 2011 Cytat No to policz,3m3 belek stropowych to ok.2,5-3tys.zł i nic więcej Bez szalowania,bez zalewania,dzień roboty i strop gotowy. A łączniki do zamocowania belek policzyłeś? Ich cena może przewyższyć cenę drewna. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #17 Napisano 25 maja 2011 Cytat A łączniki do zamocowania belek policzyłeś? Ich cena może przewyższyć cenę drewna. http://allegro.onet.pl/katownik-z-przetloc...1619605388.htmlIle takich można zużyć ?W projekcie mam 49szt belek stropowych... Link do komentarza
animus Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #18 Napisano 25 maja 2011 Cytat A co jeśli zechce sie je zamienić na użytkowe? Trzeba zwiększyć przekroje drewnianych belek . Link do komentarza
kiwaczek Napisano 25 maja 2011 Udostępnij #19 Napisano 25 maja 2011 mam projekt garazu z budynkiem dospodarczym i poddaszem(zabudowa 75m2,pow uzytkowa 120m2) i zastanawiam sie nad drewniamym stropem(chodzi o koszt)na poddaszu bedzie jedno/dwa duze pomieszczenia(suszarnia i graciarnia) jedynie czego sie obawiam to podatnosc drewna na ogien(na dole jest kominek),w garazu bedzie tez spawarka,szlifierki itp... Link do komentarza
vip42 Napisano 29 maja 2011 Udostępnij #20 Napisano 29 maja 2011 czy nieużywane ale użytkowe ocieplone poddasze nad garażem na stropie drewnianym musi być zimą ogrzewane? Link do komentarza
Barbossa Napisano 29 maja 2011 Udostępnij #21 Napisano 29 maja 2011 ogrzewane nie, zwentylowane - tak Link do komentarza
vip42 Napisano 29 maja 2011 Udostępnij #22 Napisano 29 maja 2011 Cytat ogrzewane nie, zwentylowane - tak czyli nawiew i wywiew być musi, ale jak nie używam to nie grzeję Link do komentarza
bigis Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #23 Napisano 22 lipca 2011 Witam!Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?Pozdrawiam! Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Witam!Też dołączam do tematu jako osoba chcąca zrobić w domu strop drewniany(poddasze nie użytkowe-strych,pralnia) W projekcie mam lany monolit,ale też uważam że drewniany jest tańszy, szybszy w wykonaniu oraz oczywiście bez dwóch zdań cieplejszy po ociepleniu wełną. Powiedz mi tylko Arturo 72 jakie masz przekroje legarów, przy jakich rozpiętościach i jakie odległości pomiędzy?Pozdrawiam! Najpierw to doradziłbym Ci abyś to uzgodnił z architektem czy projektantem czy można zamienić strop monolit na drewniany. Bo może okazać się ,że technologicznie jest to nie możliwe a Ty kolego niepotrzebnie będziesz się łudził na mniejsze koszty. Link do komentarza
bigis Napisano 23 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 23 lipca 2011 Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #26 Napisano 30 lipca 2011 Cytat Ustalone już z kierbud, który jest konstruktorem-jest taka możliwość, żeby zrobić strop drewniany.Pytam tylko z ciekawości Atruro 72 jakie on ma belki u siebie U mnie przekrój belek jest 12x20 jak poniżej: Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 30 lipca 2011 Cytat Czy aż taki tańszy to nie powiedziałbym. na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica - Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #28 Napisano 30 lipca 2011 (edytowany) Cytat na pewno nie tańszy a porażki wkalkulować trzeba.Moją największą porażką wybudowanego domu - jest strop drewniany....Nawet nie chcielibyście tego zobaczyć na zdjęciach - i kratownica - Zapewne tańszy i to sporo W moim przypadku gdyby był lany(była taka opcja z uwagi na szkody górnicze) sam beton gr.15cm to 27m3=6tys.zł,stal fi 12mm ok.2-3t=6-9tys.zł a gdzie szalunki,gdzie robocizna ?Ile Cię kosztował materiał ?W domu z poddaszem nieużytkowym strop drewniany to jedyne rozsądne rozwiązanie,z użytkowym dałbym lany. Edytowano 30 lipca 2011 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 30 lipca 2011 Arturo!Drzewo dzisiaj drogie jak bonbonNie każdy chce to robić - wymagania mają.Potem kłopot z wyciszaniem, wygłuszaniem, przekładkami, belkami odpowiednimi......Po co???????Byś zobaczył po 5 latach powykrzywiane i do robienia od nowa - to byś zdanie zmieniłPozdrawiamIdę nyny.......... Link do komentarza
bigis Napisano 1 sierpnia 2011 Udostępnij #30 Napisano 1 sierpnia 2011 Przekroje moich belek stropowych to 10\24 cm co 80 cm.Całość na strop domu i garażu to 2,65 m3 drzewa czyli ok 2 000 zł. plus płyta OSB na podłogę strychu oraz wełna, stelaże i płyty gipsowe. Nie ma tańszej technologi, tymbardziej gdy poddasze jest nieużytkowe.I jeszcze dodam że w tym drewnie jest ładna antresola w salonie z belką 20\24 cm, która będzie na wierzchu ładnie obrobiona.Pozdrawiam! Link do komentarza
allanpinkerton Napisano 2 sierpnia 2011 Udostępnij #31 Napisano 2 sierpnia 2011 Popieram taki sposób budowy. A w jaki sposób belki są wypoziomowane i przymocowane na amen do wieńca?, podłoża?czegokolwiek. Link do komentarza
kalumet Napisano 2 sierpnia 2011 Udostępnij #32 Napisano 2 sierpnia 2011 Cytat Popieram taki sposób budowy. A w jaki sposób belki są wypoziomowane i przymocowane na amen do wieńca?, podłoża?czegokolwiek. u mnie belki mocowane są do murłatymurłata do ściany co 70 cm prętem gwintowanym 16 Link do komentarza
bigis Napisano 5 sierpnia 2011 Udostępnij #33 Napisano 5 sierpnia 2011 U mnie belki będą oparte na wieńcu stropowym i obmurowane betonem komórkowym z zachowaniem wolnej przestrzeni dla belki( tzw gniazdo w murze) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 sierpnia 2011 Udostępnij #34 Napisano 5 sierpnia 2011 A u mnie belki mocowane równiez do murłaty,murłata do wieńca kotwami fi 12mm co 1500mm Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się