Skocz do zawartości

studzienka wodomierzowa


Recommended Posts

Napisano
Polećcie jakąś studzienkę, najlepiej z własnego doświadczenia.

Jest tego sporo na rynku ale nie wiem jak się sprawują. Przeszukując net znalazłem plastikowe , są przykryte plastikowym deklem i dość dużą warstwą styropianu. Ale czy to jest wystarczające?

cennik

Autorus
Napisano
moja ma metalowy dekiel ... tyle, że nie mam w niej wodomierza (wodomierz mam w domu , zaraz przy wejściu rury z wodą czyli w kotłowni) , tylko mam w tej studzience zawór główny ...
dlatego mam pytanie : tam faktycznie będzie wodomierz? jeśli tak - to pytanie kolejne - nie będzie to zamarzać zimą ? z doświadczenia pytam, bo mnie poszły się paść chyba trzy albo 3 wodomierze i to nie na dworze , tylko w kotłowni kiedy nie ogrzewaliśmy domu (w czasie budowy).... to tym bardziej na dworze na chłopski rozum problem się nasili ....
a wodomierz to taka delikatna gadzina , że ledwo minusik i ... frrrru ... stówka nie Twoja ... (oczywiście plus kasa za legalizację dla chopka z wodociągów co przychodzi zaplombować) icon_rolleyes.gif

p.s. już zapomniałam ile kosztują takie pierdółki .... warto sobie czasem przypomnieć na wypadek nagłego zaćmienia w postaci decyzji o budowie drugiego domu icon_lol.gif
Napisano
Cytat

Producenci piszą ze wytrzyma do -30st. A wodomierz docelowo będzie przeniesiony do domu. Takie są plany.



wiesz ... ja tam nie wiem na jakiej zasadzie wodomierz w tej studzience ma wytrzymać -30 st - to by musiał chyba mieć jakiś kabel grzejny wewnątrz icon_rolleyes.gif - bo sama izolacja styropianem ? hm ... nie wiem, może faktycznie - jak tak pisza, to będziesz mógł zareklamować najwyżej icon_wink.gif
mój wodomierz był zaizolowany wełną (taką do izolacji poddasza) , a i tak nic nie pomogło - bo w nie grzanym domu .... wystarczy -1 , woda w środku zamarznie, i po zawodach ... icon_rolleyes.gif

popatrz jeszcze na allegro - może uda Ci się znaleźć taniej ...
Napisano
jakąś studnię kupić musisz .... najwyżej dodatkowo jeszcze na zimę wełną sam wodomierz ogać ... i tyle ...
jak pieprznie - masz czarno na białym uzasadnioną możliwość reklamacji ...
Napisano
Kiedyś w kopcach ziemnych przechowywano warzywa.
To niby dlaczego ten sposób ma być zawodny – bo zasada działania identyczna, przy czym ta warstwa ocieplenia jest skuteczniejsza niż kilkadziesiąt cm ziemi.
Napisano
Jeśli ta studzienka z aukcji miałaby pisemną gwarancję, to można ryzykować. Ale mimo wszystko jakoś nie widzę tego u siebie icon_razz.gif Jestem zbyt starodawna chyba myśleniem ^^
Napisano
U mojego ojca jest studnia 3m od domu z hydroforem w środku. Zakopane 3 kręgi fi chyba 120 wysokości 0,5m, nad tym wszystkim żeliwny dekiel i w ostatnia zimę nic nie zamarzło mimo braku ocieplenia, wystarczyło grzanie gruntu.
Napisano
U mnie jest to jakaś chyba normalna plastikowa niebieska, z plastikowym niebieskim deklem. NIGDY nic w niej nie zamarzło.
Stoi od lat bodaj sześciu. W tym roku Pan Wodomierz (pojawił się po trzech latach!!! ) mnie spytał, czy ją zalało.
A zalało. Widać uszczelnienia puszczają po jakimś czasie - taka czarna papka na przejściu rury przez ściankę. Olkit bodajże.
A już się bałem że sam coś schrzaniłem, jak podłączałem rurę.
Summary:
moja sugestia: dowolna studzienka, po co ci styropian, byle głęboka. Nic nie zamarznie, a przeciekać zacznie zapewne każda jedna.
Moja kosztowała około 700pln kilka lat temu.
Plastikowy dekiel jest diabelnie wytrzymały. Choć samochodem po nim nie jeżdziłem.
Gość mhtyl
Napisano
Znajomy miał na budowie tzn po wylaniu ślepej posadzki podłączoną wodę ( wodomierz ) i na zimę zbił skrzynkę ,ocieplił styropianem i bodajże dwie zimy to wytrzymało, nic nie zamarzło.W Twoim przypadku jeżeli i tak docelowo wodomierz ma znajdować się w domu to jest najtańsze a zarazem najprostrze rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Producenci piszą ze wytrzyma do -30st. A wodomierz docelowo będzie przeniesiony do domu. Takie są plany.



nie rób se krzywdy - 3 kręgi betonowe w dół - takie żebyś drabinkę zmieścił.....
Na zimę wkładałem z góry pod pokrywę arkusz styropianu - wodomierz ponad 2 metry w dole - nie było problemu - przeniosłem po 4 latach do domu - (chociaż musiałem zaraz demontować, bo legalizacja.....) -icon_smile.gif
Napisano
Pezet dobrze radzi, nie musi być dekli ze styropianu, studzienka głęboka na 2 m ma podgrzewanie od gruntu (takie naturalne), u mnie 6 lat i wodomierzowi nic się nie stało, a styro żadnego nie kładę
Napisano
Cytat

Pezet dobrze radzi, nie musi być dekli ze styropianu, studzienka głęboka na 2 m ma podgrzewanie od gruntu (takie naturalne), u mnie 6 lat i wodomierzowi nic się nie stało, a styro żadnego nie kładę



nie mondruj sie - ja tak profilaktycznie -icon_smile.gif
Napisano
na 1.7 mam wodę icon_smile.gif no i chcę uniknąć tych kręgów i wchodzeniu tam, dla mnie takie bunkry na działce są bez sensu. Nie dość że brzydkie i trudno to ukryć to jeszcze dzieciaki mogą powpadać icon_sad.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

na 1.7 mam wodę icon_smile.gif no i chcę uniknąć tych kręgów i wchodzeniu tam, dla mnie takie bunkry na działce są bez sensu. Nie dość że brzydkie i trudno to ukryć to jeszcze dzieciaki mogą powpadać icon_sad.gif



Istnieją też zgrabne, plastikowe studzienki wodomierzowe icon_smile.gif Edytowano przez oczyszczalnie-eko (zobacz historię edycji)
Napisano
o matko, nie stresujcie mnie. Taka landara?

Ja się skłaniam do takiej. koszt ok 600zł z zamknięciem żeliwnym i wysyłką.

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka


Dane techniczne standardowej studni wodomierzowej (ST1):

- średnica 400mm
- głębokość 1500mm
- płaszcz ocieplający styropian utwardzone pe-100 gr. 50mm wys. 800mm
- pokrywa termiczna: styropian utwardzony pe-90 gr. 300mm
- właz: utwardzony plastik wodoszczelny wytrzymuje nacisk 1,5 ton (lub pokrywa żeliwna po ustaleniu)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...