Skocz do zawartości

studnia kręgowa - koszt i wykonawca?


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
A czemu kręgowa? Nie może być wiercona? Wiercona z tego co wiem jest tańsza i prostsza w wykonaniu.
Gość mhtyl
Napisano
Na 4 metrach zachodzi ryzyko że to wody podskórne. U mnie sąsiad ma studnie kręgową i woda w niej jest na głębokości 7-8 m . Ja też rozważałem kopać kręgową. Uważam że taniej było by wywiercić a jeszcze taniej podłączyć się do studni sąsiada mam do niej jakieś 25-30 m. Tyle że to jeszcze przede mną , najpierw dom a później dodatki icon_smile.gif
Napisano
mi ta woda jest potrzebna tylko do budowy i ewentualnego podlewania ogrodu. Liczę ze 2m będą pod wodą powinienem mieć do dyspozycji 1,5m3 wody do jednorazowego użytku i wydaje mi się ze to ,mi wystarczy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
No to jak będzie icon_smile.gif jest ktoś kto mi to studnię zbuduje?

W tej kwestia odczuwam niezłą posuchę icon_sad.gif Do wiercenia każdy do kręgów nikt.

( ile jest ważne zawiadomienie starostwa o budowie studni?)

Autorus
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
mam pytanie
jak jest optymalna odleglosc studni kregowej od domu?
slyszalem ze 10m z uwagi na niekorzystne oddzialywanie ciekow wodnych/zyl wodnych ktore moga sie w niej laczyc...
a jezeli bedzie to 20m to czy pompa pociagnie na taka odleglosc(sa podobno pompy z zarorami zwrotnymi czy jakos tak)?
Napisano (edytowany)
no to spoko ze pompa wode pociagnie...



Cytat

u mnie miała być jakoś ok 5m, może nawet nie całe. Miała być bo chwilowo wykonawcy brak.



ja sam kopie(tzn z ojcem i bratem)
z braku fachowca
szukalem w okolicy i nie znalazlem
a woda potrzebna
szpic,czy glebinowka odpada
jak do tej pory 3 kregi metrowe wkopane,dwa czekaja


duzo powiedzial mi dziadek
ale najciezsza robota dopiero sie zaczyna
wody w studni juz jest na 1m
kupilem pompe do brudnej wody,agregat pradotworczy,wyciagarke,wodery,aluminiowa drabine...
wszystkie te rzeczy z pewnoscia sie przydadza w dalszej budowie(wodery raczej na rybki icon_surprised.gif ) Edytowano przez kiwaczek (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

kto szuka ten znajdzie icon_smile.gif

Znalazłem wykonawcę, dosłownie 10km ode mnie. Koszt 350zł/mb + zamknięcie i dekiel żeliwny.
W środę-czwartek już będę miał icon_smile.gif



Czy można namiar na wykonawcę dostac?

Pozdrawiam,
M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...