Skocz do zawartości

Stosowanie siatek P 1 i P 2 w stropie teriva


Recommended Posts

Napisano
witam
mam juz ulozony strop teriva i nasuwa mi sie jedno pytanie.
Czy trzeba stosowac siatki przypodporowe p1 i p2 , poniewaz w miom projekcie nie ma o tym ani slowa, a czytalem na roznych forach , ze powinno sie je stosowac a skolei inni pisali ze nie trzeba. wiec jak to konkretnie z nimi jest.Najdłuższa belka stropowa jaka mam ma 4.8m dlugosci i zrobilem w srodku jej rozpietosci rzebro rozdzielcze.
co mam robic bo murarz mowi ze nie trzeba stosowac tych siatek, na kilku filmach na youtubie tez widzialem ze zalewali bez siatek.
I jeszcze jedno: za co odpowiadaja te siatki??,jezeli dobrze mysle to maja rowno rozlozyc obciazenia??
Napisano
Nie jestem fachowcem, ale mogę Ci napisać jak było u mnie.
Największa rozpiętość to 4,6 m, zgodnie z projektem wykonano dwa żebra rozdzielcze, w projekcie siatek też nie było, pytałem u producenta, u którego kupowałem strop powiedział, iż jego strop nie potrzebuje siatek, taką ma aprobatę i jest to przebadane (tak mi powiedział). Strop 2 rok otynkowany, w tym roku wylany jastrych, żadnych zarysowań nie widać, wszystko OK

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nie jestem fachowcem, ale mogę Ci napisać jak było u mnie.
Największa rozpiętość to 4,6 m, zgodnie z projektem wykonano dwa żebra rozdzielcze, w projekcie siatek też nie było, pytałem u producenta, u którego kupowałem strop powiedział, iż jego strop nie potrzebuje siatek, taką ma aprobatę i jest to przebadane (tak mi powiedział). Strop 2 rok otynkowany, w tym roku wylany jastrych, żadnych zarysowań nie widać, wszystko OK

pozdrawiam


a jakiego producenta miales strop??
Napisano
lokalna firma, nie pamiętam teraz nazwy, musiałbym odszukać, wybrałem akurat tę firmę bo ma dobrą opinię na naszym rynku lokalnym

pozdrawiam
Napisano
Nie ma obawy. Gorzej by było gdybyś miał uwzględnione te siatki w projekcie a byś ich nie dał. Nad tym czuwa keirbud a też ktoś projektował przecież ten strop.
Napisano
Cytat

Nie ma obawy. Gorzej by było gdybyś miał uwzględnione te siatki w projekcie a byś ich nie dał. Nad tym czuwa keirbud a też ktoś projektował przecież ten strop.


zdrowy rozsądek nie zaszkodzi. Wszystko zależy od obciążeń. Przy umiarkowanym obciążeniu: no problemo. Uważam kontrowersyjnie - jak nie zrobisz, tak będzie dobrze...
Napisano
Cytat

witam
mam juz ulozony strop teriva i nasuwa mi sie jedno pytanie.
Czy trzeba stosowac siatki przypodporowe p1 i p2 , poniewaz w miom projekcie nie ma o tym ani slowa, a czytalem na roznych forach , ze powinno sie je stosowac a skolei inni pisali ze nie trzeba. wiec jak to konkretnie z nimi jest.Najdłuższa belka stropowa jaka mam ma 4.8m dlugosci i zrobilem w srodku jej rozpietosci rzebro rozdzielcze.
co mam robic bo murarz mowi ze nie trzeba stosowac tych siatek, na kilku filmach na youtubie tez widzialem ze zalewali bez siatek.
I jeszcze jedno: za co odpowiadaja te siatki??,jezeli dobrze mysle to maja rowno rozlozyc obciazenia??





Stropy terriva mają tendencję do pękania a siatki przypodporowe zmniejszają takie ryzyko.

Jak dałem takie siatki mimo tego że ani majster ani kierbud nie wiedział o ich istnieniu.

Tutaj możesz sobie wszystko wyczytać.

Stropex - zasady poprawnego montażu stropów terriva.


P.S U mnie strop przez 3 lata wogóle nie popękał

Napisano
Cytat

Ok a jakiej grubości ma być pręt z którego jest ta siatka??



Tego nie pamiętam ale w Stropexie możesz kupić takie siatki.


Pewnie chcesz sam zrobić taką siatkę ale P2 nie dasz rady.
Napisano
Cytat

Nie., nie chce sam ich robić tylko chciałem wiedzieć jaka jest ich grubość bo może da radę ja kupić w jakimś z marketów budowlanych



Wątpię.... zadzwoń do stropexu to ci powiedzą gdzie jeszcze można je kupić

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...