Skocz do zawartości

Drewniany taras-plusy i minusy


Recommended Posts

Jak w temacie icon_biggrin.gif
Bardzo mnie kusi drewniany taras,chciałabym jednak aby był łatwy w czyszczeniu i konserwacji oraz co najważniejsze-trwały.W planie domu część tarasu jest zadaszony-my troszkę chcielibysmy powiększyć,więc co za tym idzie część byłaby nieosłonięta.Czy w takim wypadku warto robić taras z drewna czy takowy sprawdza się tylko przy całkowitym zadaszeniu?Jesli chodzi o rodzaj drewna-nadal się zastanawiam-oczywiście w grę nie wchodzi drewno egzotyczne z "cenowych"powodów.Czytałam,ze swierk jest dość odporny na warunki atmosferyczne.Pięknie wygladają tez ryflowania na powierzchni desek icon_biggrin.gif
Czy ktoś z Was posiada drewniany taras i może mi coś bliżej powiedzieć o użytkowaniu?
Link do komentarza
Cytat

Jeśli ma „służyć” i „wyglądać” wiele lat, bez uciążliwej konserwacji, to albo „egzotyk”, albo „termo modyfikacja”, albo „kompozyt” – a to drogie rzeczy są.



No oczywiście bez konserwacji się nie obejdzie ale taka raz na rok nie byłaby zbytnio uciążliwa- mam nadzieję że wystarczyłaby icon_wink.gif
Nadal czekam na głos jakiegoś użytkownika icon_wink.gif

Ps...witaj racerku icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Wybór deski na taras nie jest łatwy. Wśród wielu dostępnych na rynku gatunków, po przez drewno egzotyczne, kompozyty, rodzime gatunki, trudno jest wybrać odpowiedni materiał, który będzie w sobie łączył wytrzymałość i piękno w rozsądnej cenie.
Wszystkie te walory posiada Modrzew syberyjski. Jego niezwykłe właściwości odporność, gęstość, solidność zawdzięcza wręcz spartańskim warunkom, jakie panują na dalekiej Syberii, gdzie rośnie. Długa, mroźna zima. Krótkie i chłodne lato. To skutkuje bardzo małym przyrostem rocznym, czyniąc deskę niezwykle gęstą i twardą. Jego mocne, wyraźne słoje, widoczne na przekroju wzdłużnym, wydobywają z niej piękną i niepowtarzalną fakturę. Niecodzienny złocisto-miodowy kolor, przy braku impregnacji pokryje się patyną, zmieniając się w srebrzysto-szary, czyniąc wygląd tarasu szlachetnym. Przy systematycznej impregnacji, minimum raz w roku, olejami i lazurami z pigmentem, na długie lata będziemy mogli zachować jego piękny i Świerzy kolor. Modrzew syberyjski jest jednym z najbardziej wytrzymałych gatunków drewna iglastego. Zdecydowanie lepiej radzi sobie, jako deska tarasowa, głównie przez małą ścieralność i niewidoczne ślady użytkowania, niż inne miękkie gatunki drewna iglastego: sosna, czy świerk. Niewielka liczba sęków i mała ilość pęcherzy żywicznych jest również niewątpliwym atutem. Modrzew syberyjski cechuje się również bardzo wysoka odpornością na grzyby, sinizny i przebarwienia spowodowane procesami gnilnymi.
Tak jak o każdą inną powierzchnie o deskę z modrzewia syberyjskiego należy dbać. Do tego celu używamy myjki pod ciśnieniem, środków czyszczących usuwających pleśń i zabrudzenia powstałych przez opady atmosferyczne, oraz nakładanie powierzchniowe olejów ochronnych z filtrem UV. Tutaj poradnik odnośnie konserwacji tarasów drewnianych.


Cytat

Jak w temacie icon_biggrin.gif
Bardzo mnie kusi drewniany taras,chciałabym jednak aby był łatwy w czyszczeniu i konserwacji oraz co najważniejsze-trwały.W planie domu część tarasu jest zadaszony-my troszkę chcielibysmy powiększyć,więc co za tym idzie część byłaby nieosłonięta.Czy w takim wypadku warto robić taras z drewna czy takowy sprawdza się tylko przy całkowitym zadaszeniu?Jesli chodzi o rodzaj drewna-nadal się zastanawiam-oczywiście w grę nie wchodzi drewno egzotyczne z "cenowych"powodów.Czytałam,ze swierk jest dość odporny na warunki atmosferyczne.Pięknie wygladają tez ryflowania na powierzchni desek icon_biggrin.gif
Czy ktoś z Was posiada drewniany taras i może mi coś bliżej powiedzieć o użytkowaniu?

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Ja mam dwa drewniane tarasy; jeden przy kuchni, czesciowo osloniety. drugi od salonu, bez zadnego zadaszenia. oba wykonane z najtanszego, rodzimego gatunku. belki kupilismy wstepnie zaimpregnowane, pozniej po polozeniu jeszcze raz je przeciagnelismy olejem i nic zlego sie z nimi nie dzieje. Teoretycznie powinno sie odmalowywac co rok, ale w te wakacje jakos nam sie nie zlozylo, a deski nadal wygladaja jak nowe. ja polecam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...