Skocz do zawartości

Instalacja wodna domek 80m2+dzialka 900m2


norbert75

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich uzytkowników tego zacnego forum,szukałem odpowiedzi na dręczace mnie pytania,ale niestety nie znalazłem,więc przejde do rzeczy. icon_biggrin.gif
Koncze budowe domku 80m2(parter +piętro), który stoi na dzialeczce 900m2.Niedługo będe robił instalacje wodna do wywierconej juz studni na głebokosci 6-7m,na razie mam podłaczoną pompe reczna tzw abisynke.
Docelowo bedzie kran na parterze w kuchni i łazience,oraz prysznic,plus podłaczenie na zewnatrz do podlewania ogrodu.
Dzialka jest typowo letniskowa,chociaz domek ocieplony z kominkiem,bedzie zamieszkiwana od kwietnia do pazdziernika przez 4 os.
Chodzi o dobra wydajnosc,i oszczednosc energii oczywiscie.

Teraz konkretne dylematy,prosze uwzglednic to ze jestem laikiem w tej dziedzinie i prosiłbym o wyjasnienia.
1.Hydrofor czy pompa glebinowa i jaki sprzet wybrac uwzgledniajac powyższy opis?
2.Bojler czy przepływowy ogrzewacz wody i jaki sprzet wybrac ?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Napisano
1. U mojej teściówki był hydrofor w garazu i dobrze sobie dawał radę.
2. Ja bym brał przepływowy. Z tym ze jesli będziesz miał np prysznic to potrzebne będzie odpowiednie łącze energetyczne w domu. Jeśli takie masz nie ma problemu. Jak nie to ogrzewacz pojemnościowy np 30l do prysznica i ogrzewacz przepływowy pod krany. Obecnie mam założone 4,4kw i 5,7kw i na razie zero problemów.

Autorus
Napisano
Cytat

Ja bym brał przepływowy. Z tym ze jesli będziesz miał np prysznic to potrzebne będzie odpowiednie łącze energetyczne w domu. Jeśli takie masz nie ma problemu. Jak nie to ogrzewacz pojemnościowy np 30l do prysznica i ogrzewacz przepływowy pod krany. Obecnie mam założone 4,4kw i 5,7kw i na razie zero problemów.

Autorus


Zamowiłem w elektrowni 11kw z "siłą", i teraz pytanie czy to wszystko pociągnie bez problemu??
Rzeczywiście przepływka jest oszczędniejsza do takiego domku niz bojler?
Napisano
Cytat

1.Hydrofor czy pompa glebinowa i jaki sprzet wybrac uwzgledniajac powyższy opis?
2.Bojler czy przepływowy ogrzewacz wody i jaki sprzet wybrac ?



To wszystko zależy. Zalezy od tego, czy będziesz miał jak opróżnić instalację z wody na zimę. Jesli jest taka możliwość, to bojler elektryczny. Na przepływowy wypadałoby mieć 22 - 25 kW, żeby swobodnie móc uzywać ciepłej wody. przy mniejszej mocy to np. napełnianie wanny trochę potrwa.
A do głębinówki to chyba też potrzebujesz hydroforu. Bo co rozumiesz pod tą nazwą? Dla mnie to tylko zbiornik na wodę z poduszką powietrzną. I do niego może być albo pompa ssąca, albo głębinowa. SSąca - wtedy jeśli różnica poziomów nie przekrac za 7 metrów. Jesli więcej - tylko głębinówka.


Cytat

Jednak 11kw to za mało na prysznic i tu pojemnościowy. Natomiast do kranów jakieś po 4kw wystarcza.



Z tym się mozna zgodzić.
Napisano
Cytat

To wszystko zależy. Zalezy od tego, czy będziesz miał jak opróżnić instalację z wody na zimę. Jesli jest taka możliwość, to bojler elektryczny. Na przepływowy wypadałoby mieć 22 - 25 kW, żeby swobodnie móc uzywać ciepłej wody. przy mniejszej mocy to np. napełnianie wanny trochę potrwa.
A do głębinówki to chyba też potrzebujesz hydroforu. Bo co rozumiesz pod tą nazwą? Dla mnie to tylko zbiornik na wodę z poduszką powietrzną. I do niego może być albo pompa ssąca, albo głębinowa. SSąca - wtedy jeśli różnica poziomów nie przekrac za 7 metrów. Jesli więcej - tylko głębinówka.


Mądrego to i dobrze posłuchać icon_smile.gif
Instalacji jeszcze nie ma wiec rozumiem(jesli nie to popraw mnie),ze jesli bedzie przystosowana od razu podczas budowy tak by mozna bylo spuszczac wode na zime,to nie bedzie problemu?
I jak to ogarnąć,co konkretnie zrobic by mozna bylo spuszczac tą wode przed zimą??
Wiec optymalna instalacja dla mnie to mały bojler tylko pod prysznic plus dwie przeplywki na krany?
Dzięki Panowie za rady.
Napisano
Cytat

Koncze budowe domku 80m2(parter +piętro), który stoi na dzialeczce 900m2.Niedługo będe robił instalacje wodna do wywierconej juz studni na głebokosci 6-7m,na razie mam podłaczoną pompe reczna tzw abisynke.
Docelowo bedzie kran na parterze w kuchni i łazience,oraz prysznic,plus podłaczenie na zewnatrz do podlewania ogrodu.
Dzialka jest typowo letniskowa,chociaz domek ocieplony z kominkiem,bedzie zamieszkiwana od kwietnia do pazdziernika przez 4 os.
Chodzi o dobra wydajnosc,i oszczednosc energii oczywiscie.

Teraz konkretne dylematy,prosze uwzglednic to ze jestem laikiem w tej dziedzinie i prosiłbym o wyjasnienia.
1.Hydrofor czy pompa glebinowa i jaki sprzet wybrac uwzgledniajac powyższy opis?
2.Bojler czy przepływowy ogrzewacz wody i jaki sprzet wybrac ?

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.



1.Pompę głębinową stosuje się w studniach z odpowiednio dużą średnicą rury studziennej (powyżej 80 mm) i przy głębokości lustra wody poniżej 7 m. Natomiast wydajność zależeć będzie od warstwy wodonośnej - możliwości napływu wody z gruntu. W opisanych warunkach należy zamontować zespół hydroforowy z pompą samozasysającą i zbiornikiem ok. 50 l.

2. Przepływowe podgrzewanie wody można instalować jedynie w przypadku dysponowania dużym przydziałem mocy - min. 15 kW, co pozwoli na w miarę komfortowe czerpanie ciepłej wody. Przy mniejszym przydziale mocy pozostaje jedynie podgrzewacz pojemnościowy.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli decydujemy się na tradycyjne c.o. z grzejnikami bardzo dobrym wyjściem będzie inwestycja w rury z miedzi. Przede wszystkim na tle tworzyw sztucznych miedź wyróżnia się wysoką odpornością na podwyższoną temperaturę i ciśnienie. Ponadto miedź posiada ważną cechę anty dyfuzyjności, dzięki czemu do obiegu nie przedostaje się tlen, który powoduje korozję grzejników.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Można wybrać wodne ogrzewanie w postaci mat kapilarnych. To wydajny i zdrowy sposób na ogrzanie całego domu. Maty można montować na podłodze, ścianach i suficie. Jak jest nam wygodniej można zainstalować je w posadzce, tynku lub za ścianką gipsową. Mata składa się z rurek wykonanych z tworzywa sztucznego (polipropylenu). Dzięki właściwościom polipropylenu maty nadają się doskonale do zastosowania w niskoenergetycznych systemach ogrzewania. System ten jest ekonomiczny, trwały, nie wymaga konserwacji, jest cichy. icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Cena metra kwadratowego instalacji mat kapilarnych sprzedawanych przez GeoTherm wynosi 120zł.



Czyżby?
To skąd w kalkulatorze cena 180-200zł - ale przy kursie euro 3,9zł ?


I jest to cena bez podatku VAT!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...