Skocz do zawartości

Styropian na zakładkę czy frezowany


Recommended Posts

Cytat

W moim przekonaniu - najlepsza opcja to 20 cm w jednej warstwie bez frezu. Kleić na piankę. Szczeliny uzupełnić pianką.
Frez to przede wszystkim zatrzęsienie odpadków.


a czy koszt tej painki nie przedraża inwestycji w stosunku do frezowanego styropianu i kleju?
Link do komentarza
Gość adiqq
ja mam właśnie tak jak pisze PeZet...nie sądzę żeby koszt był większy....musiałbym zajrzeć do faktury ile za cała piankę dałem, a nie chce mi się ich szukać...pianke miałem w dobrej cenie (kupowałem przez allegro).
styropian 0,036 też miałem w dobrej cenie rok temu (96zł/m3) - z tego co wiem, teraz ceny są dużo wyższe...
Jest jeszcze jeden aspekt - nie musiałem kołkować styropianu - pianka trzymie na tyle mocno, że prędzej płyta się rozerwie niż odpadnie (było doświadczenie) A o kleju już tego nie można powiedzieć...
Link do komentarza
To wyrywkowe spojrzenie na problem .
1.Dajesz izolację cieplną ze styropianu ? -to skazujesz się obowiązkowo w inwestycję w dobrą wentylację mechaniczną.


Już płyta styropianu grubości 12 cm posiada opór dyfuzyjny 100 m2 h hPa/g
zbliżony do oporu dyfuzyjnego papy asfaltowej z obustronną powłoką (120 m2 h hPa/g)
a nawet wyższy od powłoki z folii etylenowej 2 mm (66 m2 h hPa/g)


Czyli ? co wejdzie w styropian kiedy z tego wyjdzie ?
nie ma szansy pomiędzy sezonami grzewczymi .
Link do komentarza
Cytat

A dlaczego - i tylko mechaniczną?



Dlatego że korzystniejsze właściwości wilgotnościowe wykazują płyty i maty wiórkowo-cementowe z wełny mineralnej i z włókna szklanego (opór dyfuzyjny tych materiałów relatywnie mniejszy od styropianu odpowiednio 30- 60 razy). W ścianach zaizolowanych tymi materiałami, o ile nie zastosowano równocześnie warstw paroizolacyjnych, ma miejsce naturalny ruch wilgoci do powietrza atmosferycznego poza sezonem grzewczym . Minimalny komfort cieplny wnętrza może więc zostać zachowany przy utrzymaniu tradycyjnych sposobów wentylacji .
Link do komentarza
Cytat

Nie ze stropodachem a z dyfuzją pary. Umieszczanie izolacji termicznej za ścianą jest mało skuteczne o czym świadczą wyniki tych co tak mają! A brak paroizolacji to kompletna nieodpowiedzialność.
Zarówno wyniki w kWh/m2 jak i zawilgocenie można zmierzyć.


icon_surprised.gif To znaczy którzy?
Przykłady poproszę i dla równowagi przykłady kogoś kto tak nie ma i jest wniebowzięty icon_biggrin.gif
Inaczej to tylko ciągłe bicie piany Przez Ciebie.
Link do komentarza
Rozumiem, że to wszystko o czym tu napisano, dotyczy ścian otynkowanych tynkiem, piaskowo-jajecznym lub piaskowo-wapiennym i wykończonych (pomalowanych) wapnem – bo w zasadzie tylko te materiały nie mają właściwości paroizolacyjnych – bo pozostałe mają – mniejsze lub większe.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem, że to wszystko o czym tu napisano, dotyczy ścian otynkowanych tynkiem, piaskowo-jajecznym lub piaskowo-wapiennym i wykończonych (pomalowanych) wapnem – bo w zasadzie tylko te materiały nie mają właściwości paroizolacyjnych – bo pozostałe mają – mniejsze lub większe.


Ale niestety nikt nie chce wracać do korzeni.


Waląc coraz grubsze warstwy styropianu na mieszkania czy domy oddzielamy się od atmosfery , takie przegrody stają się faktycznie prawie całkowicie szczelne na przenikanie pary wodnej. Można z dużym przybliżeniem określić, że strumień pary wodnej dyfundującej przez takie przegrody nie przekracza 1–5% całości wytworzonej w mieszkaniu wilgoci (8–20 l w ciągu doby dla przeciętnej rodziny).

To tak jak byś przykleił 2-3 warstwy papy na elewacji zamiast styropianu (dla dyfuzji. )

Link do komentarza
Cytat

Właściwie całkowicie inne wnioski trzeba z tego wyciągnąć.



W tym także i taki, że najlepszym rozwiązaniem (z wielu powodów) jest budowa „ciepłej ściany” , a minimalna warstwa ociepleni ma tylko niwelować mostki termiczne – a najlepiej aby ta sciana była wykonana jako jednorodna materiałowo.
Możliwe np. na bazie YTONG + MULTIPOR , ale droga.
Link do komentarza
Cytat

To wyrywkowe spojrzenie na problem .
1.Dajesz izolację cieplną ze styropianu ? -to skazujesz się obowiązkowo w inwestycję w dobrą wentylację mechaniczną.


I tak planuję WM z reku, wariant z grawitacyjną odpada (grawitacyjna tylko w garazu, na strychu nad garażem i w kotłowni)
Link do komentarza
WM tylko zwiększy problem. Przy mrozach wentylacja ( działająca) naturalna powodowała przesuszanie powietrza - nawet dawano gliniane naczynia z wodą na kaloryfery wilgotność względna zimą w latach 70-tych i wcześniej nie przekraczała 35%!!! . Mając WM chcemy mieć komfort - czyli 50-55% wilgotności względnej i 22-23st.C - to zapewni w styropianie spore ilości wody. Dodam jeszcze, że styropian dość dobrze pochłania wilgoć z dyfuzji... ale bardzo niechętnie ją oddaje. Próbki zdjęte z rozbieranych elewacji stawały się lżejsze leżąc w magazynie po dwóch latach!
Link do komentarza
Cytując Szanownego JBZ --- im grubsza izolacja termiczna tym większy problem z zawilgoceniem...
W dachach gdzie "grubsza” izolacja była od bardzo wielu lat - nikt o roli paroizolacji nie dyskutuje. Skąd problem... U mnie to wyszło w 90' gdy zacząłem stosować izolację 0.1W/m2 x K ( 30 cm styro czy wełny) Wilgotność styropianu czy wełny w zauważalny sposób nie rosła do współczynnika przenikania 0.3W/m2 x K ! ( 12 cm styro) jak widać jest to PN na izolację ścian. Czyli ściana zgodna z PN nie wymaga paroizolacji!
Co na to nasi naukowcy...

http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=oddychaj

jak widać - Prof Pogorzelski do badań przyjął przegrodę "normatywną" ( czyli najgorszą z możliwych) i wentylacje tak silną, że praktycznie utrzymanie parametrów powietrza w strefie komfortu wilgotnościowo temperaturowego będzie niemożliwe.
I co się okazało??? Że jest OK!!!
R E W E L A C J A O tym dawno było pisane
Szanowny JBZ zbadał styropian 20 cm... i już wyszło błoto!

A co na to " satyrycy"...
Cytat

Na rynku są dostępne materiały które pomagają usuwać wilgoć. i TAK JEDEN Z PRODUCENTÓW UDOSTĘPNIA płyty styropianowe z dziurkami o odpowiedniej średnicy, które w zastosowaniach systemowych pozwalają na szybsze odprowadzanie wilgoci na etapie budowania jak i użytkowania budynku.


Link do komentarza
Cytat

WM tylko zwiększy problem. Przy mrozach wentylacja ( działająca) naturalna powodowała przesuszanie powietrza - nawet dawano gliniane naczynia z wodą na kaloryfery wilgotność względna zimą w latach 70-tych i wcześniej nie przekraczała 35%!!! . Mając WM chcemy mieć komfort - czyli 50-55% wilgotności względnej i 22-23st.C - to zapewni w styropianie spore ilości wody. Dodam jeszcze, że styropian dość dobrze pochłania wilgoć z dyfuzji... ale bardzo niechętnie ją oddaje. Próbki zdjęte z rozbieranych elewacji stawały się lżejsze leżąc w magazynie po dwóch latach!



To wyłącz Pan WM dopiero na ścianach zobaczysz problem.

Z tym się mogę zgodzić że styropian wilgoć - " bardzo niechętnie oddaje"

Przegrody obłożone od zewnątrz grubym styropianem stają się prawie całkowicie szczelne na przenikanie pary wodnej a szczątkowy strumień pary wodnej dyfundującej przez takie przegrody oczyszcza absorbuje ściana .Warunek- ściana musi być cały czas osuszana tym infantylnym urządzeniem -WM

Link do komentarza
Od wewnątrz grubym styropianem ociepla tylko TB.
Wśród systemodawców ścian opartych na kształtkach styropianowych tylko Isomax od wewnątrz stosuje grubość 12,5cm.
Wszyscy inni wewnętrzną warstwę pozostawiają przy grubości 5cm, zmieniając tylko grubości elementu zewnętrznego.
Link do komentarza
Cytat

Od wewnątrz grubym styropianem ociepla tylko TB.
Wśród systemodawców ścian opartych na kształtkach styropianowych tylko Isomax od wewnątrz stosuje grubość 12,5cm.
Wszyscy inni wewnętrzną warstwę pozostawiają przy grubości 5cm, zmieniając tylko grubości elementu zewnętrznego.


Nie ocieplam styropianem od wewnątrz... tylko wełną z folią. Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. Dodam, że nawet Murator chce wydać kasę i zbudować taki dom - rozmawia z polskim prekursorem styropianowych izolacji od wewnątrz. Co do samej izolacji termicznej… zawsze umieszcza się ją przed tym czego ogrzewanie nie ma sensu. Panie Janie nie zna Pan fizyki a pisze… DLACZEGO?

Cytat

To wyłącz Pan WM dopiero na ścianach zobaczysz problem.

Myli pan pojęcia!!!
Nie porównuję WM z brakiem wentylacji a WM z wentylacją konwekcyjną w czasach gdy taka występowała ( nieszczelne okna , kratka z wysokim pionowym kanałem w każdym pomieszczeniu... wilgotność wtedy była 25-30%!!!

DSC01446.jpg

Link do komentarza
No właśnie – ani nie jest to YTONG, ani styropian, tylko płyty do suchej zabudowy farmacell.
A jeśli ta płyta ma jakieś docieplenie, to obstawiam, wełnę a nie styropian.

Ale skoro Pan twierdzi, ze YTONG poleca ocieplenie styropianem lub tak ociepla, to bardzo proszę o wskazanie źródła – bo nie wiem jak inni, ale ja pierwszy raz coś takiego słyszę.
Link do komentarza
Styropian z tynkiem i folią... Gdyby Pan raczył sprawdzić format multiporu - wiedziałby Pan, że to za duże. A dlaczego przysłali to do minie nie do Pana??? Może jest Pan sceptycznie nastawiony do energooszczędnego budownictwa. Może jeszcze w dzisiejszych czasach poleca Pan technologie sprzed ponad ćwierć wieku! Może Pan do dziś uważa, że można dawać izolację termiczną za stałym odbiornikiem ciepła? Może wstukując w googlach - izolacja od wewnątrz... energooszczędność... dobra wentylacja - NIE PAN SIĘ POJAWIA. Może wysyłanie tego Panu po prostu nie ma sensu?
Codziennie dostaję na pocztę informacje o nowych materiałach do izolowania. Pan się tym nie zajmuje, to skąd Pan może się na tym znać? To dziś z e-budownictwo.pl

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Czytamy uważnie i ze zrozumieniem – wtedy nie będzie pomyłek.
A na załączonej rycince jest płyta farmacell – tak pisałem. Zaprzeczy Pan?
A to, ze miała obrazować płytę styropianową, też mój wymysł?
Multipor to nie styropian i wyskoczył nagle u Pana.
A następna (dzisiejsza) wklejona rycinka, w jaki sposób odnosi się do stwierdzenia, że YTONG od wewnątrz izoluje (ociepla, dociepla) styropianem?

Dla przypomnienia;
Te rycinki miały ilustrować stwierdzenie:
Cytat

Styropianem od wewnątrz ociepla ytong.



Ilustrują?
Link do komentarza
Oczywiście, że jest farmacell ( tynk włóknowo gipsowy) jest folia i styropian - jest też ytong na który to się nakleja.
To taka konstrukcja jak w
rockwoolu ( zamiast styro z oczywistych względów wełna)
czy isoverze.


Cytat

Te rycinki miały ilustrować stwierdzenie:

Nie rycinki a fizyka! Nie ma czegoś takiego jak skuteczna izolacja termiczna za czymś czego ogrzewanie nie ma sensu! To takie trudne do zrozumienia ? Czy też uważa Pan, że o prawach fizyki stanowi większość?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Najprościej jak można:
Które z tych zdjęć odnosi się do tego stwierdzenia, bo samo takie stwierdzenie uważam za niedorzeczność.



Jak zwykle ciężko Panu TB powiedzieć pomyliłem się przepraszam.


Nie czytał tego ,zobaczył że na zdjęciu facet trzyma coś białego przypominającego kolorem i kształtem styropian ,to sobie tak skojarzył .
Link do komentarza
Cytat

Jak zwykle ciężko Panu TB powiedzieć pomyliłem się przepraszam.


Nie czytał tego ,zobaczył że na zdjęciu facet trzyma coś białego przypominającego kolorem i kształtem styropian ,to sobie tak skojarzył .


Pan też dostał ten katalog o xelli?
Już niedługo będzie organizowany między innymi przez murator pokaz takich spraw... to się Pan przekona. Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli? Czy może Pan też należy do sekty, która wierzy, że izolacja termiczna może być skuteczna za stałym odbiornikiem ciepła?
Link do komentarza
Cytat

Pan też dostał ten katalog o xelli?
Już niedługo będzie organizowany między innymi przez murator pokaz takich spraw... to się Pan przekona. Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli? Czy może Pan też należy do sekty, która wierzy, że izolacja termiczna może być skuteczna za stałym odbiornikiem ciepła?



Dostaję sporo tego typu broszur .Większość po pewnym czasie używam jako rozpałki .Nie da się wszystkiego zmagazynować.Każda izolacja która poprawia sytuację termiczną pomieszczenia jest w pewien sposób skuteczna.
Cytat

Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli?



Nie jest aż taki ciężki bo 1 m3 MULTIPORu waży około 115 kg

Tafla multoporu gdyby miała nawet 2m wysokości , 1m szerokości , 10cm gruba ważyła by 23 kg
A to waga dopuszczalna do podnoszenia materiałów na budowach dla 1 osoby
Link do komentarza
Jak zwykle TB wije się jak piskorz, byleby nie udzielić konkretnej odpowiedzi.
Powiem tak: z tej rycinki wynika że to styropian (zgodnie z sugestią TB), ale nie wynika że jest naklejany od wewnątrz.
Pada konkretne pytanie:
Które z tych zdjęć odnosi się do tego stwierdzenia.
a pan, panie TB w odpowiedzi zamieszcza zdjęcie przy którym znaczek pocztowy wydaje się duży.
O rozdzielczości nie wspominając.
Te materiały które panu przesyłają są tej samej jakości?
Link do komentarza
A kto i gdzie pisał, ze jest to multipor?
1. Multiporu nie kładzie się na „placki”.
2. To jest z katalogu płyt farnacell i nie są one ze styropianu.


I potwierdzam – ocieplanie styropianem ytonga , zwłaszcza od wewnątrz, uważam za błąd i nieporozumienie.
To tak jakby pełnokrwistego konia zaprzęgać do wiejskiej fury z gnojem.
Pociągnąć, pociągnie ale w dłuższej perspektywie koń się ochwaci.

dopisałem:


"pogrubienia" Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A kto i gdzie pisał, ze jest to multipor?
1. Multiporu nie kładzie się na „placki”.
2. To jest z katalogu płyt farnacell i nie są one ze styropianu.


I potwierdzam – ocieplanie styropianem ytonga , zwłaszcza od wewnątrz, uważam za błąd i nieporozumienie.
To tak jakby pełnokrwistego konia zaprzęgać do wiejskiej fury z gnojem.
Pociągnąć, pociągnie ale w dłuższej perspektywie koń się ochwaci.

dopisałem:


"pogrubienia"


Ocieplanie to kpina i skuteczne jest izolowanie - to widać po wynikach. Ale jest grupa trzymająca władzę, chroniąca rynek instalacyjny i budżet państwa, która uważa, że nie ilość kWh/m2 świadczy o jakości izolowania a większość.
Szanowny Panie - nie pisałem ile waży multipor tylko, ze nie jest takich kawałkach produkowany - stąd pytanie nie o Pudziana przy płycie a o karła! Pisanie dziś o ocieplaniu czegokolwiek od zewnątrz ( za odbiornikiem ciepła) jest, żenująco śmieszne i świadczy o braku możliwości poznawczych.
Link do komentarza
Cytat

Ale jest grupa trzymająca władzę, chroniąca rynek instalacyjny i budżet państwa, .....



icon_mrgreen.gif


Odpowiedź i na temat i na bardzo wysokim poziomie merytorycznym – czemu mnie to nie dziwi? icon_rolleyes.gif

Czyli dalej Pan twierdzi, że ta płyta, to styropianowa i ocieplana w ten sposób jest ściana z ytonga?


Dla przypomnienia:

Cytat

Nie ocieplam styropianem od wewnątrz... tylko wełną z folią. Styropianem od wewnątrz ociepla ytong.



+ fotka obrazująca to stwierdzenie dot. styropianu.
Link do komentarza
Cytat

Myślałem, że to proste pytanie i dostanę prostą odpowiedź - a tu wojna ideologiczna na całego

aż strach pytac o co innego icon_wink.gif


Bo pytanie jest proste i odpowiedź na nie też . Ale oni zawsze tak zakręcą , zaśmiecą temat ,że trzeba się przebijać przez te filozofie , a odpowiedzi na problem i tak nie uświadczysz .
Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji . Nich ktoś powie że to będzie brało wilgoć . Pomalowałem farbą lateksową - niech ktoś powie że przez nią przechodzi jakaś para . Ha ha ha .
Chyba już powszechnie wiadomo że oddychanie ścian to bajki na resorach . Ściana jak jest sucha to można ją z obu stron okleić styro i nic nie ma prawa się z nią robić złego .
Takie jest moje zdanie , ale nie każdy musi się z nim zgadzać , jednak nie wykluczam że za chwilę bedę miał inne - znaczy zdanie icon_biggrin.gif
Ktoś napisał że styro od wewnątrz bez jakiejś tam folii to skrajna nieodpowiedzialność , ha ha ha , chyba w łaźni miejskiej , albo na krytym basenie .
Teraz oklejam sufit , też bez folii , ale bedzie mokro !!!. Już się trzęsę z zimna . icon_wink.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji .


Z której strony lepiej ocieplać (przykleić warstwę ocieplenia)?
a) z zewnątrz
b) od wewnątrz
c) jednocześnie z obu stron

Jedni mówią z zewnątrz inni od wewnątrz. Myślałem już o thernomurze aby pogodzić wszystkich ale jest to bardzo drogie rozwiązanie.
A ja jestem coraz bardziej głupi...

Link do komentarza
Cytat

Z której strony lepiej ocieplać (przykleić warstwę ocieplenia)?
a) z zewnątrz
b) od wewnątrz
c) jednocześnie z obu stron

Jedni mówią z zewnątrz inni od wewnątrz. Myślałem już o thernomurze aby pogodzić wszystkich ale jest to bardzo drogie rozwiązanie.
A ja jestem coraz bardziej głupi...


Jaką grubość chcesz zastosować.
Link do komentarza
Cytat

Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji . Nich ktoś powie że to będzie brało wilgoć . Pomalowałem farbą lateksową - niech ktoś powie że przez nią przechodzi jakaś para . Ha ha ha .


Po pierwsze - farba lateksowa jest paroizolacją
Po drugie - dość wyraźnie napisałem, że problem zawilgocenia izolacji zaczyna się od 0.3 W/m2 x K --- czyli 12 cm styropianu... I dalej - im grubsza izolacja tym większy problem.
Po trzecie - przy dzisiejszych i przewidywanych cenach izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK. Mniej to skrajna nieodpowiedzialność i brak wyobraźni.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Jaką grubość chcesz zastosować.


Cytat

Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu.



Wystarczy też spojrzeć na tytuł wątku:
Styropian na zakładkę czy frezowany, ocieplenie ściany warstwą styropianu 20 cm

a mur z byleczego (co tańsze na dzień zakupu)
Link do komentarza
Cytat

Twój cyrk, Twoje małpy icon_biggrin.gif
Ale, ale, o grubości izolacji (ocieplenia) powinny decydować między innym względy ekonomiczne względem źródła ciepła, więc tak jednoznaczna postawa jak Twoja rozumiem, że wyklucza na wstępie grzanie prądem.


grzanie prądem ma jedną zasadniczą wadę, jak go nie ma to jesteś w czarnej d*pie
do gazu, ekogroszku i innych ustrojstw ostatecznie wystarczy ups lub agregat ale chaty tym chyba nie ogrzejesz
Link do komentarza
.
Cytat

grzanie prądem ma jedną zasadniczą wadę, jak go nie ma to jesteś w czarnej d*pie
do gazu, ekogroszku i innych ustrojstw ostatecznie wystarczy ups lub agregat ale chaty tym chyba nie ogrzejesz


Częściej spotyka się "zacięcie podajnika" niż awarię zasilania ( jak tu ze świadomością zatrzymania podajnika wyjechać na ferie?) - Jeżeli dom jest izolowany i mały agregat na wielodniowe awarie wystarczy..
Link do komentarza
Cytat

.
Częściej spotyka się "zacięcie podajnika" niż awarię zasilania ( jak tu ze świadomością zatrzymania podajnika wyjechać na ferie?) - Jeżeli dom jest izolowany i mały agregat na wielodniowe awarie wystarczy..


czyli czym grzać? gazem? a jeśli prądem to pompą ciepła, grzejnikami akumulacyjnymi czy zastosować jeszcze inne rozwiązanie np. nagrzewnica powietrza?
Link do komentarza
W domach energooszczędnych ciepło aplikuje się dokładnie tyle ile potrzeba, tam gdzie potrzeba i wtedy kiedy potrzeba... systemy ogrzewania centralnego zupełnie nie nadają się do takich zadań. Są też drogie, co odbija się negatywnie na izolacji. Kasa wydana na ogrzewanie jest wyrzucona w błoto. Oczywiście rynek instalacyjny broni się, nawet tu są tacy co będą umieszczać izolację termiczną za stałym odbiornikiem ciepła!!! Technologie sprzed 30-20 lat są dziś do niczego ( gaźnika też w nieskończoność nie szło usprawniać) przecież 20 lat temu gaz był 8 x tańszy To dziś dom który zużywał 150kWh/m2 powinien zużywać do 20...
Link do komentarza
Cytat

W domach energooszczędnych ciepło aplikuje się dokładnie tyle ile potrzeba, tam gdzie potrzeba i wtedy kiedy potrzeba...


Dom taki jest pewnie dobry , ale wystarczy że jeden z elementów szwankuje i mamy cyrk na cztery fajerki .

Cytat

Nie rozumiem. Z nazwy materiału nie wynika "U" przegrody.


Co nie rozumiesz ? , U dla Ytong- 0,23 plus 15 cm styro , to będzie jeszcze lepiej . Dla pasywnego jest 0,15 . Czy się mylę ?.
Link do komentarza
Dalej nie rozumiem o czym piszesz.
Podajesz "U" Ytonga, ale przy jakiej grubości i gęstości go osiąga już nie.
Współczynnik przenikalność cieplnej przegrody "U" wyznacza się z lambdy materiału i jego grubość.
Ze stwierdzenia "Ytong + 15cm styro" wynika tylko że będzie lepiej (cieplej) niż bez styropianu
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A co z fundamentem pod wykuszem?
    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...