vip42 Napisano 25 marca 2011 Autor #51 Napisano 25 marca 2011 Cytat W moim przekonaniu - najlepsza opcja to 20 cm w jednej warstwie bez frezu. Kleić na piankę. Szczeliny uzupełnić pianką.Frez to przede wszystkim zatrzęsienie odpadków. a czy koszt tej painki nie przedraża inwestycji w stosunku do frezowanego styropianu i kleju?
Gość adiqq Napisano 25 marca 2011 #52 Napisano 25 marca 2011 ja mam właśnie tak jak pisze PeZet...nie sądzę żeby koszt był większy....musiałbym zajrzeć do faktury ile za cała piankę dałem, a nie chce mi się ich szukać...pianke miałem w dobrej cenie (kupowałem przez allegro).styropian 0,036 też miałem w dobrej cenie rok temu (96zł/m3) - z tego co wiem, teraz ceny są dużo wyższe...Jest jeszcze jeden aspekt - nie musiałem kołkować styropianu - pianka trzymie na tyle mocno, że prędzej płyta się rozerwie niż odpadnie (było doświadczenie) A o kleju już tego nie można powiedzieć...
animus Napisano 25 marca 2011 #53 Napisano 25 marca 2011 To wyrywkowe spojrzenie na problem .1.Dajesz izolację cieplną ze styropianu ? -to skazujesz się obowiązkowo w inwestycję w dobrą wentylację mechaniczną. Już płyta styropianu grubości 12 cm posiada opór dyfuzyjny 100 m2 h hPa/g zbliżony do oporu dyfuzyjnego papy asfaltowej z obustronną powłoką (120 m2 h hPa/g) a nawet wyższy od powłoki z folii etylenowej 2 mm (66 m2 h hPa/g)Czyli ? co wejdzie w styropian kiedy z tego wyjdzie ? nie ma szansy pomiędzy sezonami grzewczymi .
bajbaga Napisano 25 marca 2011 #54 Napisano 25 marca 2011 Cytat To wyrywkowe spojrzenie na problem .1.Dajesz izolację cieplną ze styropianu ? -to skazujesz się obowiązkowo w inwestycję w dobrą wentylację mechaniczną. A dlaczego - i tylko mechaniczną?
animus Napisano 25 marca 2011 #55 Napisano 25 marca 2011 Cytat A dlaczego - i tylko mechaniczną? Dlatego że korzystniejsze właściwości wilgotnościowe wykazują płyty i maty wiórkowo-cementowe z wełny mineralnej i z włókna szklanego (opór dyfuzyjny tych materiałów relatywnie mniejszy od styropianu odpowiednio 30- 60 razy). W ścianach zaizolowanych tymi materiałami, o ile nie zastosowano równocześnie warstw paroizolacyjnych, ma miejsce naturalny ruch wilgoci do powietrza atmosferycznego poza sezonem grzewczym . Minimalny komfort cieplny wnętrza może więc zostać zachowany przy utrzymaniu tradycyjnych sposobów wentylacji .
Jani_63 Napisano 25 marca 2011 #56 Napisano 25 marca 2011 Cytat Nie ze stropodachem a z dyfuzją pary. Umieszczanie izolacji termicznej za ścianą jest mało skuteczne o czym świadczą wyniki tych co tak mają! A brak paroizolacji to kompletna nieodpowiedzialność.Zarówno wyniki w kWh/m2 jak i zawilgocenie można zmierzyć. To znaczy którzy? Przykłady poproszę i dla równowagi przykłady kogoś kto tak nie ma i jest wniebowzięty Inaczej to tylko ciągłe bicie piany Przez Ciebie.
bajbaga Napisano 25 marca 2011 #57 Napisano 25 marca 2011 Cytat Dlatego że korzystniejsze właściwości wilgotnościowe wykazują płyty i maty wiórkowo-cementowe z wełny mineralnej i z włókna szklanego ....... Zaczynasz pisać jak TB.
animus Napisano 25 marca 2011 #58 Napisano 25 marca 2011 Cytat Zaczynasz pisać jak TB. Nie !!! Właściwie całkowicie inne wnioski trzeba z tego wyciągnąć.Folia za styropianem nie pomoże .
bajbaga Napisano 25 marca 2011 #59 Napisano 25 marca 2011 Rozumiem, że to wszystko o czym tu napisano, dotyczy ścian otynkowanych tynkiem, piaskowo-jajecznym lub piaskowo-wapiennym i wykończonych (pomalowanych) wapnem – bo w zasadzie tylko te materiały nie mają właściwości paroizolacyjnych – bo pozostałe mają – mniejsze lub większe.
animus Napisano 25 marca 2011 #60 Napisano 25 marca 2011 Cytat Rozumiem, że to wszystko o czym tu napisano, dotyczy ścian otynkowanych tynkiem, piaskowo-jajecznym lub piaskowo-wapiennym i wykończonych (pomalowanych) wapnem – bo w zasadzie tylko te materiały nie mają właściwości paroizolacyjnych – bo pozostałe mają – mniejsze lub większe. Ale niestety nikt nie chce wracać do korzeni. Waląc coraz grubsze warstwy styropianu na mieszkania czy domy oddzielamy się od atmosfery , takie przegrody stają się faktycznie prawie całkowicie szczelne na przenikanie pary wodnej. Można z dużym przybliżeniem określić, że strumień pary wodnej dyfundującej przez takie przegrody nie przekracza 1–5% całości wytworzonej w mieszkaniu wilgoci (8–20 l w ciągu doby dla przeciętnej rodziny).To tak jak byś przykleił 2-3 warstwy papy na elewacji zamiast styropianu (dla dyfuzji. )
bajbaga Napisano 25 marca 2011 #61 Napisano 25 marca 2011 Cytat Właściwie całkowicie inne wnioski trzeba z tego wyciągnąć. W tym także i taki, że najlepszym rozwiązaniem (z wielu powodów) jest budowa „ciepłej ściany” , a minimalna warstwa ociepleni ma tylko niwelować mostki termiczne – a najlepiej aby ta sciana była wykonana jako jednorodna materiałowo.Możliwe np. na bazie YTONG + MULTIPOR , ale droga.
vip42 Napisano 25 marca 2011 Autor #62 Napisano 25 marca 2011 Cytat To wyrywkowe spojrzenie na problem .1.Dajesz izolację cieplną ze styropianu ? -to skazujesz się obowiązkowo w inwestycję w dobrą wentylację mechaniczną. I tak planuję WM z reku, wariant z grawitacyjną odpada (grawitacyjna tylko w garazu, na strychu nad garażem i w kotłowni)
T. Brzęczkowski Napisano 25 marca 2011 #63 Napisano 25 marca 2011 WM tylko zwiększy problem. Przy mrozach wentylacja ( działająca) naturalna powodowała przesuszanie powietrza - nawet dawano gliniane naczynia z wodą na kaloryfery wilgotność względna zimą w latach 70-tych i wcześniej nie przekraczała 35%!!! . Mając WM chcemy mieć komfort - czyli 50-55% wilgotności względnej i 22-23st.C - to zapewni w styropianie spore ilości wody. Dodam jeszcze, że styropian dość dobrze pochłania wilgoć z dyfuzji... ale bardzo niechętnie ją oddaje. Próbki zdjęte z rozbieranych elewacji stawały się lżejsze leżąc w magazynie po dwóch latach!
T. Brzęczkowski Napisano 25 marca 2011 #64 Napisano 25 marca 2011 Cytując Szanownego JBZ --- im grubsza izolacja termiczna tym większy problem z zawilgoceniem...W dachach gdzie "grubsza” izolacja była od bardzo wielu lat - nikt o roli paroizolacji nie dyskutuje. Skąd problem... U mnie to wyszło w 90' gdy zacząłem stosować izolację 0.1W/m2 x K ( 30 cm styro czy wełny) Wilgotność styropianu czy wełny w zauważalny sposób nie rosła do współczynnika przenikania 0.3W/m2 x K ! ( 12 cm styro) jak widać jest to PN na izolację ścian. Czyli ściana zgodna z PN nie wymaga paroizolacji!Co na to nasi naukowcy...http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=oddychajjak widać - Prof Pogorzelski do badań przyjął przegrodę "normatywną" ( czyli najgorszą z możliwych) i wentylacje tak silną, że praktycznie utrzymanie parametrów powietrza w strefie komfortu wilgotnościowo temperaturowego będzie niemożliwe. I co się okazało??? Że jest OK!!! R E W E L A C J A O tym dawno było pisaneSzanowny JBZ zbadał styropian 20 cm... i już wyszło błoto!A co na to " satyrycy"... Cytat Na rynku są dostępne materiały które pomagają usuwać wilgoć. i TAK JEDEN Z PRODUCENTÓW UDOSTĘPNIA płyty styropianowe z dziurkami o odpowiedniej średnicy, które w zastosowaniach systemowych pozwalają na szybsze odprowadzanie wilgoci na etapie budowania jak i użytkowania budynku.
animus Napisano 25 marca 2011 #65 Napisano 25 marca 2011 Cytat WM tylko zwiększy problem. Przy mrozach wentylacja ( działająca) naturalna powodowała przesuszanie powietrza - nawet dawano gliniane naczynia z wodą na kaloryfery wilgotność względna zimą w latach 70-tych i wcześniej nie przekraczała 35%!!! . Mając WM chcemy mieć komfort - czyli 50-55% wilgotności względnej i 22-23st.C - to zapewni w styropianie spore ilości wody. Dodam jeszcze, że styropian dość dobrze pochłania wilgoć z dyfuzji... ale bardzo niechętnie ją oddaje. Próbki zdjęte z rozbieranych elewacji stawały się lżejsze leżąc w magazynie po dwóch latach! To wyłącz Pan WM dopiero na ścianach zobaczysz problem.Z tym się mogę zgodzić że styropian wilgoć - " bardzo niechętnie oddaje" Przegrody obłożone od zewnątrz grubym styropianem stają się prawie całkowicie szczelne na przenikanie pary wodnej a szczątkowy strumień pary wodnej dyfundującej przez takie przegrody oczyszcza absorbuje ściana .Warunek- ściana musi być cały czas osuszana tym infantylnym urządzeniem -WM
Jani_63 Napisano 26 marca 2011 #66 Napisano 26 marca 2011 Od wewnątrz grubym styropianem ociepla tylko TB.Wśród systemodawców ścian opartych na kształtkach styropianowych tylko Isomax od wewnątrz stosuje grubość 12,5cm.Wszyscy inni wewnętrzną warstwę pozostawiają przy grubości 5cm, zmieniając tylko grubości elementu zewnętrznego.
T. Brzęczkowski Napisano 26 marca 2011 #67 Napisano 26 marca 2011 Cytat Od wewnątrz grubym styropianem ociepla tylko TB.Wśród systemodawców ścian opartych na kształtkach styropianowych tylko Isomax od wewnątrz stosuje grubość 12,5cm.Wszyscy inni wewnętrzną warstwę pozostawiają przy grubości 5cm, zmieniając tylko grubości elementu zewnętrznego. Nie ocieplam styropianem od wewnątrz... tylko wełną z folią. Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. Dodam, że nawet Murator chce wydać kasę i zbudować taki dom - rozmawia z polskim prekursorem styropianowych izolacji od wewnątrz. Co do samej izolacji termicznej… zawsze umieszcza się ją przed tym czego ogrzewanie nie ma sensu. Panie Janie nie zna Pan fizyki a pisze… DLACZEGO? Cytat To wyłącz Pan WM dopiero na ścianach zobaczysz problem. Myli pan pojęcia!!!Nie porównuję WM z brakiem wentylacji a WM z wentylacją konwekcyjną w czasach gdy taka występowała ( nieszczelne okna , kratka z wysokim pionowym kanałem w każdym pomieszczeniu... wilgotność wtedy była 25-30%!!!
bajbaga Napisano 26 marca 2011 #68 Napisano 26 marca 2011 Cytat Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. Może Pan rozwinąć ten wątek i podać z którego "katalogu" pochodzi załączona rycinka?
Jani_63 Napisano 26 marca 2011 #69 Napisano 26 marca 2011 Cytat Panie Janie nie zna Pan fizyki a pisze… DLACZEGO? Tak, tak wiem, słyszałem. Nikt nie zna oprócz pana, panie TBPodłączam się do pytania przedmówcy.
T. Brzęczkowski Napisano 26 marca 2011 #70 Napisano 26 marca 2011 Cytat Może Pan rozwinąć ten wątek i podać z którego "katalogu" pochodzi załączona rycinka? Katalog ( styropiany z folią i fermacelem ) dostałem z xelli.
bajbaga Napisano 26 marca 2011 #71 Napisano 26 marca 2011 No właśnie – ani nie jest to YTONG, ani styropian, tylko płyty do suchej zabudowy farmacell.A jeśli ta płyta ma jakieś docieplenie, to obstawiam, wełnę a nie styropian.Ale skoro Pan twierdzi, ze YTONG poleca ocieplenie styropianem lub tak ociepla, to bardzo proszę o wskazanie źródła – bo nie wiem jak inni, ale ja pierwszy raz coś takiego słyszę.
T. Brzęczkowski Napisano 28 marca 2011 #72 Napisano 28 marca 2011 Styropian z tynkiem i folią... Gdyby Pan raczył sprawdzić format multiporu - wiedziałby Pan, że to za duże. A dlaczego przysłali to do minie nie do Pana??? Może jest Pan sceptycznie nastawiony do energooszczędnego budownictwa. Może jeszcze w dzisiejszych czasach poleca Pan technologie sprzed ponad ćwierć wieku! Może Pan do dziś uważa, że można dawać izolację termiczną za stałym odbiornikiem ciepła? Może wstukując w googlach - izolacja od wewnątrz... energooszczędność... dobra wentylacja - NIE PAN SIĘ POJAWIA. Może wysyłanie tego Panu po prostu nie ma sensu?Codziennie dostaję na pocztę informacje o nowych materiałach do izolowania. Pan się tym nie zajmuje, to skąd Pan może się na tym znać? To dziś z e-budownictwo.pl
bajbaga Napisano 28 marca 2011 #73 Napisano 28 marca 2011 Czytamy uważnie i ze zrozumieniem – wtedy nie będzie pomyłek.A na załączonej rycince jest płyta farmacell – tak pisałem. Zaprzeczy Pan?A to, ze miała obrazować płytę styropianową, też mój wymysł?Multipor to nie styropian i wyskoczył nagle u Pana.A następna (dzisiejsza) wklejona rycinka, w jaki sposób odnosi się do stwierdzenia, że YTONG od wewnątrz izoluje (ociepla, dociepla) styropianem?Dla przypomnienia;Te rycinki miały ilustrować stwierdzenie: Cytat Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. Ilustrują?
T. Brzęczkowski Napisano 28 marca 2011 #74 Napisano 28 marca 2011 Oczywiście, że jest farmacell ( tynk włóknowo gipsowy) jest folia i styropian - jest też ytong na który to się nakleja.To taka konstrukcja jak wrockwoolu ( zamiast styro z oczywistych względów wełna)czy isoverze. Cytat Te rycinki miały ilustrować stwierdzenie: Nie rycinki a fizyka! Nie ma czegoś takiego jak skuteczna izolacja termiczna za czymś czego ogrzewanie nie ma sensu! To takie trudne do zrozumienia ? Czy też uważa Pan, że o prawach fizyki stanowi większość?
bajbaga Napisano 28 marca 2011 #75 Napisano 28 marca 2011 Najprościej jak można: Cytat Nie ocieplam styropianem od wewnątrz... tylko wełną z folią. Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. Które z tych zdjęć odnosi się do tego stwierdzenia, bo samo takie stwierdzenie uważam za niedorzeczność.
T. Brzęczkowski Napisano 28 marca 2011 #76 Napisano 28 marca 2011 Cytat bo samo takie stwierdzenie uważam za niedorzeczność. Miło mi to czytać. Dzięki. Już pan wie dlaczego nie przysyłają Panu materiałów?
animus Napisano 28 marca 2011 #77 Napisano 28 marca 2011 Cytat Najprościej jak można:Które z tych zdjęć odnosi się do tego stwierdzenia, bo samo takie stwierdzenie uważam za niedorzeczność. Jak zwykle ciężko Panu TB powiedzieć pomyliłem się przepraszam.Nie czytał tego ,zobaczył że na zdjęciu facet trzyma coś białego przypominającego kolorem i kształtem styropian ,to sobie tak skojarzył .
T. Brzęczkowski Napisano 28 marca 2011 #78 Napisano 28 marca 2011 Cytat Jak zwykle ciężko Panu TB powiedzieć pomyliłem się przepraszam.Nie czytał tego ,zobaczył że na zdjęciu facet trzyma coś białego przypominającego kolorem i kształtem styropian ,to sobie tak skojarzył . Pan też dostał ten katalog o xelli?Już niedługo będzie organizowany między innymi przez murator pokaz takich spraw... to się Pan przekona. Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli? Czy może Pan też należy do sekty, która wierzy, że izolacja termiczna może być skuteczna za stałym odbiornikiem ciepła?
animus Napisano 28 marca 2011 #79 Napisano 28 marca 2011 Cytat Pan też dostał ten katalog o xelli?Już niedługo będzie organizowany między innymi przez murator pokaz takich spraw... to się Pan przekona. Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli? Czy może Pan też należy do sekty, która wierzy, że izolacja termiczna może być skuteczna za stałym odbiornikiem ciepła? Dostaję sporo tego typu broszur .Większość po pewnym czasie używam jako rozpałki .Nie da się wszystkiego zmagazynować.Każda izolacja która poprawia sytuację termiczną pomieszczenia jest w pewien sposób skuteczna. Cytat Widział Pan wymiary multoporu? Czy myśli Pan, że do zdjęcia karła wynajęli? Nie jest aż taki ciężki bo 1 m3 MULTIPORu waży około 115 kg Tafla multoporu gdyby miała nawet 2m wysokości , 1m szerokości , 10cm gruba ważyła by 23 kg A to waga dopuszczalna do podnoszenia materiałów na budowach dla 1 osoby
Jani_63 Napisano 28 marca 2011 #80 Napisano 28 marca 2011 Jak zwykle TB wije się jak piskorz, byleby nie udzielić konkretnej odpowiedzi.Powiem tak: z tej rycinki wynika że to styropian (zgodnie z sugestią TB), ale nie wynika że jest naklejany od wewnątrz.Pada konkretne pytanie:Które z tych zdjęć odnosi się do tego stwierdzenia.a pan, panie TB w odpowiedzi zamieszcza zdjęcie przy którym znaczek pocztowy wydaje się duży.O rozdzielczości nie wspominając.Te materiały które panu przesyłają są tej samej jakości?
bajbaga Napisano 28 marca 2011 #81 Napisano 28 marca 2011 (edytowany) A kto i gdzie pisał, ze jest to multipor?1. Multiporu nie kładzie się na „placki”.2. To jest z katalogu płyt farnacell i nie są one ze styropianu.I potwierdzam – ocieplanie styropianem ytonga , zwłaszcza od wewnątrz, uważam za błąd i nieporozumienie. To tak jakby pełnokrwistego konia zaprzęgać do wiejskiej fury z gnojem. Pociągnąć, pociągnie ale w dłuższej perspektywie koń się ochwaci.dopisałem:"pogrubienia" Edytowano 28 marca 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
T. Brzęczkowski Napisano 28 marca 2011 #82 Napisano 28 marca 2011 Cytat A kto i gdzie pisał, ze jest to multipor?1. Multiporu nie kładzie się na „placki”.2. To jest z katalogu płyt farnacell i nie są one ze styropianu.I potwierdzam – ocieplanie styropianem ytonga , zwłaszcza od wewnątrz, uważam za błąd i nieporozumienie. To tak jakby pełnokrwistego konia zaprzęgać do wiejskiej fury z gnojem. Pociągnąć, pociągnie ale w dłuższej perspektywie koń się ochwaci.dopisałem:"pogrubienia" Ocieplanie to kpina i skuteczne jest izolowanie - to widać po wynikach. Ale jest grupa trzymająca władzę, chroniąca rynek instalacyjny i budżet państwa, która uważa, że nie ilość kWh/m2 świadczy o jakości izolowania a większość. Szanowny Panie - nie pisałem ile waży multipor tylko, ze nie jest takich kawałkach produkowany - stąd pytanie nie o Pudziana przy płycie a o karła! Pisanie dziś o ocieplaniu czegokolwiek od zewnątrz ( za odbiornikiem ciepła) jest, żenująco śmieszne i świadczy o braku możliwości poznawczych.
bajbaga Napisano 28 marca 2011 #83 Napisano 28 marca 2011 Cytat Ale jest grupa trzymająca władzę, chroniąca rynek instalacyjny i budżet państwa, ..... Odpowiedź i na temat i na bardzo wysokim poziomie merytorycznym – czemu mnie to nie dziwi? Czyli dalej Pan twierdzi, że ta płyta, to styropianowa i ocieplana w ten sposób jest ściana z ytonga?Dla przypomnienia: Cytat Nie ocieplam styropianem od wewnątrz... tylko wełną z folią. Styropianem od wewnątrz ociepla ytong. + fotka obrazująca to stwierdzenie dot. styropianu.
vip42 Napisano 28 marca 2011 Autor #84 Napisano 28 marca 2011 Myślałem, że to proste pytanie i dostanę prostą odpowiedź - a tu wojna ideologiczna na całegoaż strach pytac o co innego
demo Napisano 28 marca 2011 #85 Napisano 28 marca 2011 (edytowany) Cytat Myślałem, że to proste pytanie i dostanę prostą odpowiedź - a tu wojna ideologiczna na całegoaż strach pytac o co innego Bo pytanie jest proste i odpowiedź na nie też . Ale oni zawsze tak zakręcą , zaśmiecą temat ,że trzeba się przebijać przez te filozofie , a odpowiedzi na problem i tak nie uświadczysz .Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji . Nich ktoś powie że to będzie brało wilgoć . Pomalowałem farbą lateksową - niech ktoś powie że przez nią przechodzi jakaś para . Ha ha ha .Chyba już powszechnie wiadomo że oddychanie ścian to bajki na resorach . Ściana jak jest sucha to można ją z obu stron okleić styro i nic nie ma prawa się z nią robić złego . Takie jest moje zdanie , ale nie każdy musi się z nim zgadzać , jednak nie wykluczam że za chwilę bedę miał inne - znaczy zdanie Ktoś napisał że styro od wewnątrz bez jakiejś tam folii to skrajna nieodpowiedzialność , ha ha ha , chyba w łaźni miejskiej , albo na krytym basenie .Teraz oklejam sufit , też bez folii , ale bedzie mokro !!!. Już się trzęsę z zimna . Edytowano 28 marca 2011 przez demo (zobacz historię edycji)
T. Brzęczkowski Napisano 29 marca 2011 #86 Napisano 29 marca 2011 Proszę poczytać Pana Zebrowskiego- z BDB - też pisał, że będzie sucho a dziś... Takie, sprawy są mierzalne, więc gdy ktoś pisze, że będzie sucho - jest zupełnie nieodpowiedzialny - nie mierzył!!!
vip42 Napisano 30 marca 2011 Autor #87 Napisano 30 marca 2011 Cytat Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji . Z której strony lepiej ocieplać (przykleić warstwę ocieplenia)?a) z zewnątrzb) od wewnątrzc) jednocześnie z obu stronJedni mówią z zewnątrz inni od wewnątrz. Myślałem już o thernomurze aby pogodzić wszystkich ale jest to bardzo drogie rozwiązanie. A ja jestem coraz bardziej głupi...
animus Napisano 30 marca 2011 #88 Napisano 30 marca 2011 Cytat Z której strony lepiej ocieplać (przykleić warstwę ocieplenia)?a) z zewnątrzb) od wewnątrzc) jednocześnie z obu stronJedni mówią z zewnątrz inni od wewnątrz. Myślałem już o thernomurze aby pogodzić wszystkich ale jest to bardzo drogie rozwiązanie. A ja jestem coraz bardziej głupi... Jaką grubość chcesz zastosować.
T. Brzęczkowski Napisano 30 marca 2011 #89 Napisano 30 marca 2011 Cytat Przykleiłem od wewnątrz 5cm styro nie dając żadnej poaroizolacji . Nich ktoś powie że to będzie brało wilgoć . Pomalowałem farbą lateksową - niech ktoś powie że przez nią przechodzi jakaś para . Ha ha ha . Po pierwsze - farba lateksowa jest paroizolacjąPo drugie - dość wyraźnie napisałem, że problem zawilgocenia izolacji zaczyna się od 0.3 W/m2 x K --- czyli 12 cm styropianu... I dalej - im grubsza izolacja tym większy problem.Po trzecie - przy dzisiejszych i przewidywanych cenach izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK. Mniej to skrajna nieodpowiedzialność i brak wyobraźni.
vip42 Napisano 30 marca 2011 Autor #90 Napisano 30 marca 2011 Cytat Jaką grubość chcesz zastosować. Cytat Planuję ocieplić ściany 20 cm warstwą styropianu. Wystarczy też spojrzeć na tytuł wątku:Styropian na zakładkę czy frezowany, ocieplenie ściany warstwą styropianu 20 cma mur z byleczego (co tańsze na dzień zakupu)
demo Napisano 30 marca 2011 #91 Napisano 30 marca 2011 (edytowany) Ja gdybym dzisiaj budował to byłby to parter , mur z ytongu ocieplony od zewnątrz 10 cm styro , no może 15 jeśli taki występuje w typoszeregu . Więcej to szkodnictwo brak wyobraźni i skrajna nieodpowiedzialnośc - jak mawia forumowy klasyk. Edytowano 30 marca 2011 przez demo (zobacz historię edycji)
Jani_63 Napisano 30 marca 2011 #92 Napisano 30 marca 2011 Twój cyrk, Twoje małpy Ale, ale, o grubości izolacji (ocieplenia) powinny decydować między innym względy ekonomiczne względem źródła ciepła, więc tak jednoznaczna postawa jak Twoja rozumiem, że wyklucza na wstępie grzanie prądem.
vip42 Napisano 30 marca 2011 Autor #93 Napisano 30 marca 2011 Cytat Twój cyrk, Twoje małpy Ale, ale, o grubości izolacji (ocieplenia) powinny decydować między innym względy ekonomiczne względem źródła ciepła, więc tak jednoznaczna postawa jak Twoja rozumiem, że wyklucza na wstępie grzanie prądem. grzanie prądem ma jedną zasadniczą wadę, jak go nie ma to jesteś w czarnej d*piedo gazu, ekogroszku i innych ustrojstw ostatecznie wystarczy ups lub agregat ale chaty tym chyba nie ogrzejesz
T. Brzęczkowski Napisano 31 marca 2011 #94 Napisano 31 marca 2011 . Cytat grzanie prądem ma jedną zasadniczą wadę, jak go nie ma to jesteś w czarnej d*piedo gazu, ekogroszku i innych ustrojstw ostatecznie wystarczy ups lub agregat ale chaty tym chyba nie ogrzejesz Częściej spotyka się "zacięcie podajnika" niż awarię zasilania ( jak tu ze świadomością zatrzymania podajnika wyjechać na ferie?) - Jeżeli dom jest izolowany i mały agregat na wielodniowe awarie wystarczy..
vip42 Napisano 31 marca 2011 Autor #95 Napisano 31 marca 2011 Cytat . Częściej spotyka się "zacięcie podajnika" niż awarię zasilania ( jak tu ze świadomością zatrzymania podajnika wyjechać na ferie?) - Jeżeli dom jest izolowany i mały agregat na wielodniowe awarie wystarczy.. czyli czym grzać? gazem? a jeśli prądem to pompą ciepła, grzejnikami akumulacyjnymi czy zastosować jeszcze inne rozwiązanie np. nagrzewnica powietrza?
T. Brzęczkowski Napisano 31 marca 2011 #96 Napisano 31 marca 2011 W domach energooszczędnych ciepło aplikuje się dokładnie tyle ile potrzeba, tam gdzie potrzeba i wtedy kiedy potrzeba... systemy ogrzewania centralnego zupełnie nie nadają się do takich zadań. Są też drogie, co odbija się negatywnie na izolacji. Kasa wydana na ogrzewanie jest wyrzucona w błoto. Oczywiście rynek instalacyjny broni się, nawet tu są tacy co będą umieszczać izolację termiczną za stałym odbiornikiem ciepła!!! Technologie sprzed 30-20 lat są dziś do niczego ( gaźnika też w nieskończoność nie szło usprawniać) przecież 20 lat temu gaz był 8 x tańszy To dziś dom który zużywał 150kWh/m2 powinien zużywać do 20...
demo Napisano 31 marca 2011 #97 Napisano 31 marca 2011 Cytat wyklucza na wstępie grzanie prądem. nic nie wyklucza , bo niby dlaczego ?. Nie rozumiesz że że Ytong plus styro to wystarczające ocieplenie .
Jani_63 Napisano 31 marca 2011 #98 Napisano 31 marca 2011 Nie rozumiem. Z nazwy materiału nie wynika "U" przegrody.
demo Napisano 31 marca 2011 #99 Napisano 31 marca 2011 Cytat W domach energooszczędnych ciepło aplikuje się dokładnie tyle ile potrzeba, tam gdzie potrzeba i wtedy kiedy potrzeba... Dom taki jest pewnie dobry , ale wystarczy że jeden z elementów szwankuje i mamy cyrk na cztery fajerki . Cytat Nie rozumiem. Z nazwy materiału nie wynika "U" przegrody. Co nie rozumiesz ? , U dla Ytong- 0,23 plus 15 cm styro , to będzie jeszcze lepiej . Dla pasywnego jest 0,15 . Czy się mylę ?.
Jani_63 Napisano 31 marca 2011 #100 Napisano 31 marca 2011 Dalej nie rozumiem o czym piszesz.Podajesz "U" Ytonga, ale przy jakiej grubości i gęstości go osiąga już nie.Współczynnik przenikalność cieplnej przegrody "U" wyznacza się z lambdy materiału i jego grubość.Ze stwierdzenia "Ytong + 15cm styro" wynika tylko że będzie lepiej (cieplej) niż bez styropianu
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się