Skocz do zawartości

Uciążliwy dym kominkowy


Recommended Posts

Gość mhtyl
Cytat

Co zrobić kiedy dym z kominka wydostaję się z komory spalania i zadymia pomieszczenie?


A jak u Ciebie z kanalem nawiewnym do kominka? Radzilbym tez sprawdzic wentylacje w pomieszczeniu. A najwazniejsze nie napisales od jak dawna to sie dzieje. Czy dopiero zalozyles kominek czy juz jakis czas temu (czy przedtem dzialal poprawnie, a obecnie nie) to tez jest wazna informacja ktora pomoze lepiej ustalic przyczyne.
Link do komentarza
Łetam ... ja zrozumiałem, że pytanie dotyczy sytuacji gdy już nakopcone w chałupie. Otwarte okno, raz - wspomoże respirację wędzonych domowników, dwa - dostarczy kominkowi tlenu - o ile nie jest on zapewniony innymi metodami.

Ale ... przy pytaniu postawionym tak ogólnikowo ... no nie należy liczyć na specjalne konkrety w odpowiedzi.

P.S. Skrajny złośliwiec odpowiedziałby, że należy wkład podłączyć do przewodu kominowego ... ale takich tu nie mamy ... zbyt wielu ... icon_wink.gif
Link do komentarza
No śmiejcie się, śmiejcie, paskudniki jedne!!
Ja też mam takie cóś... Co śmieszniejsze - wcześniej ten problem nie występował. Żeby nie było - komin był czyszczony w tamtym roku dwa razy i g...o to dało.
Przed lażdym otworzeniem wkładu otwieram dopływ powietrza od spodu, otwieram szyber i dopiero wtedy powoli otwieram drzwiczki. No i wali mi na chałpę tym dymem i smrodkiem icon_sad.gif.
A!!! Cały dół ma praktycznie bez drzwi - pomijając łazienkę, spiżarkę i ganek, okna rozszczelnione (klamka ukośnie w dół). Schody na górę ażurowe, więc cyrkulacja powietrza jest (a raczej powinna być).
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

No śmiejcie się, śmiejcie, paskudniki jedne!!
Ja też mam takie cóś... Co śmieszniejsze - wcześniej ten problem nie występował. Żeby nie było - komin był czyszczony w tamtym roku dwa razy i g...o to dało.
Przed lażdym otworzeniem wkładu otwieram dopływ powietrza od spodu, otwieram szyber i dopiero wtedy powoli otwieram drzwiczki. No i wali mi na chałpę tym dymem i smrodkiem icon_sad.gif.
A!!! Cały dół ma praktycznie bez drzwi - pomijając łazienkę, spiżarkę i ganek, okna rozszczelnione (klamka ukośnie w dół). Schody na górę ażurowe, więc cyrkulacja powietrza jest (a raczej powinna być).


To sprawa do Archiwum X icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

No śmiejcie się, śmiejcie, paskudniki jedne!!
Ja też mam takie cóś... Co śmieszniejsze - wcześniej ten problem nie występował. Żeby nie było - komin był czyszczony w tamtym roku dwa razy i g...o to dało.
Przed lażdym otworzeniem wkładu otwieram dopływ powietrza od spodu, otwieram szyber i dopiero wtedy powoli otwieram drzwiczki. No i wali mi na chałpę tym dymem i smrodkiem Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_sad.gif">.
A!!! Cały dół ma praktycznie bez drzwi - pomijając łazienkę, spiżarkę i ganek, okna rozszczelnione (klamka ukośnie w dół). Schody na górę ażurowe, więc cyrkulacja powietrza jest (a raczej powinna być).


Zrób najpierw tak jak proponuje Barbossa ,przed otwarciem drzwiczek wkładu otwórz oko po zamknięciu zamknij okno .
Link do komentarza
Cytat

Co zrobić kiedy dym z kominka wydostaję się z komory spalania i zadymia pomieszczenie?




Otwieranie okna może pomóc icon_smile.gif, ale jeśli jednak efekt nie będzie trwały...
Jeśli to kwestia zanieczyszczenia przewodu kominowego zalecany jest kontakt z kominiarzem. Należy również pamiętać o niezbędne okresowym czyszczeniu komory spalania, kanałów konwekcyjnych, kanałów spalinowych, czopucha z łącznikiem oraz przyłącza kominowego. Problem słabego ciągu można rozwiązać zainstalowaniem regulatora ciągu kominowego.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...