Skocz do zawartości

WODY GRUNTOWE W PIWNICY BUDYNKU


Recommended Posts

Napisano
Proszę o poradę w sprawie wykonania podłogi w piwnicy. Piwnica ma głębokość około 2 metrów w budynku mieszkalnym. Izolacja pionowa ścian została wykonana.Podłoże w piwnicy wykonana wylewka betonowa .CZYM I JAK NAJLEPIEJ ZAIZOLOWAĆ BETONOWĄ WYLEWKĘ. DRENAŻ OPASKOWY BUDYNKU WYKONANY. PODCHODZĄ W PIWNICY WODY GRUNTOWE.PROSZĘ EKSPERTÓW I OSOBY KTÓRE MIAŁY TEN PROBLEM O POMOC.POZDRAWIAM
Napisano
Cytat

Proszę o poradę w sprawie wykonania podłogi w piwnicy. Piwnica ma głębokość około 2 metrów w budynku mieszkalnym. Izolacja pionowa ścian została wykonana.Podłoże w piwnicy wykonana wylewka betonowa .CZYM I JAK NAJLEPIEJ ZAIZOLOWAĆ BETONOWĄ WYLEWKĘ. DRENAŻ OPASKOWY BUDYNKU WYKONANY. PODCHODZĄ W PIWNICY WODY GRUNTOWE.PROSZĘ EKSPERTÓW I OSOBY KTÓRE MIAŁY TEN PROBLEM O POMOC.POZDRAWIAM



Trzeba było jeszcze ułożyć drenaż pod posadzką w piwnicy.
Napisano
nie wiemy na jakiej głębokości zrobił opaskę drenażową...
może nie ma odpływy lub pompy i wtedy mimo opaski woda spiętrza się
dobrze wykonany (poniżej poziomu posadzki) i działający drenaż powinien pomóc...
Jeśli wody gruntowe wychodzą, to oznacza, że jednak coś jest nie tak

Trzebaby zrobić szczelną izolację, ale jeśli jest ciśnienie hydrostatyczne, na tę izolację należy zrobić kolejną wylewkę zbrojoną, aby naciskająca woda nie podniosła (uszkodziła) izolacji

Izolację można zrobić w postaci masy - np. firmy mapei (zresztą ta firma ma wiele różnych rozwiązań do takich rzeczy)
Napisano
Drenaż powinien zapobiec wnikaniu wody nawet jeśli są jakieś nieszczelności. Warto sprawdzić jaki jest poziom wody w studzience zbiorczej - czy nie sięga powyżej podłogi piwnicy co świadczyło by o niewłaściwym jej odprowadzeniu. Co do izolacji podłogi - na betonowym podkładzie dwie warstwy papy termozgrzewalnej dociśnięte 5 cm wylewką betonową z dodatkiem środka uszczelniającego. Izolacja powinna być wywinięta na ściany piwnicy.
Napisano
Cytat

Drenaż powinien zapobiec wnikaniu wody nawet jeśli są jakieś nieszczelności. Warto sprawdzić jaki jest poziom wody w studzience zbiorczej - czy nie sięga powyżej podłogi piwnicy co świadczyło by o niewłaściwym jej odprowadzeniu. Co do izolacji podłogi - na betonowym podkładzie dwie warstwy papy termozgrzewalnej dociśnięte 5 cm wylewką betonową z dodatkiem środka uszczelniającego. Izolacja powinna być wywinięta na ściany piwnicy.



Panie Cezary
pozwolę sobie wtrącić małe ale
większość ludzi borykających się z problemem nie ma gdzie odprowadzić a studnia chłonna pełna wody napływającej ze wszystkich kierunków nie tylko z drenów - zadania nie spełni .
co do pańskiej propozycji uszczelnienia to przytoczę historyjkę zasłyszaną od znajomego inż
właśnie budynek z wodą w piwnicy może z metr
no to śru papa i wylewka dociskowa
po 2 latach woda nad papą bokami se wylazła
no to śru papę do papy i ściany dociskowe
znowu czas jakiś
poziom wody był taki że górą zaczęła napływać między ścianą właściwą a papą ponad dociskową do piwnicy
piwnicę zasypano wykonano odcięcie poziome kondygnację wyżej .
czyli ten sposób ma spore ograniczenia
pozdrawiam
Napisano
Cytat

no przecież pamiętam że czekasz tylko aż kafelki odpadną , żeby ci serducho nie pękło i zabieramy się za profesjonalną produkcję gruzu icon_razz.gif



Nie zdziw się jak przed latem zadzwonię i powiem do roboty icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

piwnice buduje się na terenie gdzie poziom wód gruntowych nie zagraża zalewaniu piwnic ale nie każdy to rozumie !!!



podobnie jak nie każdy rozumie że stan wód gruntowych nie jest stały . a prace ziemne przeprowadzone w nieodpowiednim miejscu potrafią zaburzyć to co kiedyś tak doskonale działało trzymając wodę głęboko pod budynkiem lub kierując ją w zupełnie inną stronę
Napisano
Cytat

podobnie jak nie każdy rozumie że stan wód gruntowych nie jest stały ....


sugerujesz ze napisałem inaczej ??
Cytat

... a prace ziemne przeprowadzone w nieodpowiednim miejscu potrafią zaburzyć to co kiedyś tak doskonale działało trzymając wodę głęboko pod budynkiem lub kierując ją w zupełnie inną stronę



czyli takie prace należy prowadzić pod odpowiednim nadzorem poprzedzając je badaniami gruntu ale to przecież wiadomo.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...