Skocz do zawartości

podatek ze sprzedaży mieszkania ...


Recommended Posts

Napisano

Witam .

Proszę o porady w poniżej opisanej sprawie - Urząd Skarbowy sobie przypomniał i wszczął kontrolę.
Proszę tylko o rzetelne i sprawdzone informacje które nie przyprawią mnie o zawał :icon_lol:

Mieszkanie - sprzedane w 2006 roku przed upływem 5 lat od dnia zakupu za 87.000zł . Właścicielami były 3 osoby : jedna samotna teoretycznie obca i małżeństwo we wspólnocie majątkowej - każda z nich w 1/3 właścicielem tego mieszkania.
Żadna z tych osób nie zapłaciła podatku ze sprzedaży , ponieważ miała swoje plany/cele mieszkaniowe lub inne na które przeznaczyć kasę chciała a które zwalniają je z uiszczenia płatności podatku.

Na mieszkaniu ciążył kredyt hipoteczny , który spłacono za pieniążki ze sprzedaży tego mieszkania - w wysokości niespełna 30.000zł . Na zaświadczeniu z banku o spłacie figurują trzy nazwiska - domyślnie każda z osób spłaciła swoją część kredytu.

Osoba samotna teoretycznie obca wzięła swoją część i spożytkowała ją w całości na zakup działki i budowę domu - tutaj sytuacja jasna : akt notarialny , faktury z budowy , po sprawie .

Małżeństwo - mają faktury z remontu mieszkania .

I mam kilka wątpliwości , oto one:

1. Czy kwotę spłaty tego kredytu mieszkaniowego każda z tych osób może odliczyć od swojej kwoty 30.000 do udokumentowania?
praktycznie: sprzedaż 87.000 minus 30.000zł kredytu który spłacili (okażą zaświadczenie z banku), każdemu pozostaje do udokumentowania przed US po około 20.000zł ?

2. Małżeństwo przeznaczyło swoje pieniądze na wspólny remont swojego mieszkania (oboje są właścicielami) , ale : faktury są wystawione różnie - niektóre na męża , niektóre na żonę .... na męża jest załóżmy 25.000zł , a na żonę tylko 15.000zł . Czy w kontroli mogą dokumentować wspólnie bazując na tym, że żyją we wspólnocie majątkowej? no bo razem to daje 40.000 , osobno - nie jest po równo.

3. Cele mieszkaniowe , konkretnie remont i modernizacja .... czy istnieje jakaś tabela/zestawienie co można zaliczyć? czy to indywidualne widzimisię urzędnika?
No bo : farby , kafelki , panele ... itd oczywiście , ale sprzęt agd, oświetleniowy czy tv także?

4. Część z tych faktur zawiera materiały , np. instalacyjne których jest więcej niż standardowo (licząc po metrażu) .... powiedzmy , że nie zostały wykorzystane i leżą w piwnicy tudzież zostały zniszczone przez instalatora ....
- czy urzędnik może się przyczepić że na fakturach jest więcej materiału niż mogło być użyte standardowo?
- czy może nie zaliczyć niestandardowych materiałów które nie są używane normalnie w mieszkaniu w bloku? np. cegła klinkierowa , z której zrobili sobie ozdobną ściankę.

5. I na koniec .... po kontroli - jeśli okaże się , że jednak nie wszystko zostało zaliczone i zabrakło np. 10.000zł do udokumentowania - czy 10% (tyle wtedy było?) trzeba będzie zapłacić od kwoty , której zabrakło czyli od 10.000zł , czy od całości swojej części? czy odsetki też? ile wynoszą?


Wiem, ze trochę tego dużo .... ale wiem, że są na forum osoby które znają się na rzeczy - i wolę mieć rzetelne informacje zanim pójdę tam we wtorek jako pełnomocnik do załatwienia tej sprawy .
Z góry dziękuję.



 

Napisano
Będę wklejać informacje które wygrzebię w necie ....
Może ktoś potwierdzi ..... a może się komuś przydadzą w przyszłości ...

W sprawie punktu pierwszego - kredyt .....

http://www.pit.pl/zwolnienie_sprzedazy_nie..._inter_2110.php

"Zwolnienie przysługuje ponadto, w przypadku przeznaczenia uzyskanego przychodu w ciągu 2 lat od dnia sprzedaży na spłatę kredytu i odsetek zaciągniętego na nabycie budynku mieszkalnego, mieszkania, gruntu lub udziału w nich. Dotyczy to także kredytów zaciągniętych przed uzyskaniem przychodu ze sprzedaży. Aby jednak móc skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania kredyt lub pożyczka musi być zaciągnięta w banku lub w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Przychód ze sprzedaży nieruchomości jest więc zwolniony z opodatkowania, ale tylko w tej części, która jest przeznaczona na spłatę kredytu lub odsetek w ciągu dwóch lat (Urząd Skarbowy Warszawa-Targówek , 8 listopada 2004r., US37/DFP/415/22/2004; Urząd Skarbowy w Ostrowcu Świętokrzyskim, 21 września 2004., PDI-415/51/04). Należy ponadto zauważyć, że podatnik nie może zastosować zwolnienia, jeżeli odsetki od kredytu odlicza w ramach ulgi odsetkowej."



Z tego wynika, że kredytem martwić się nie muszę ? .... kwotę spłaty mogę odliczyć od kwoty zbieranych faktur ... ? icon_rolleyes.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Niestety - Urząd Skarbowy skrupulatnie wziął się do rzeczy - chcą zakwestionować część faktur .... i zrobić oględziny , czy materiały z faktur które zatwierdzili zostały faktycznie wykorzystane w mieszkaniu .
Minęły 3 lata od czasu zakończenia wydawania tych pieniędzy . W międzyczasie niektóre rzeczy zostały zdemontowane i wyrzucone , w międzyczasie był wykonany jeszcze jeden remont - dokładnie 4 miesiące temu - wiele z tych rzeczy które figurują na fakturach już poszło na śmietnik ... i co teraz? czy Urząd Skarbowy ma prawo kwestionować zakup i montaż rzeczy na które mam faktury , a które zostały wymienione , przecież mogły się po 3 latach znudzić , zużyc lub ulec zniszczeniu, prawda?
Co z materiałami które zostały zakupione "na zapas"? czy US policzy wedle metrażu i pozostałą częć z faktur wykluczy czy całą fakturę odrzuci?
Jaka formę obrony przyjąć?
Czy jest ktoś kto może rozjaśnić wątpliwości?



Znalazłam taką interpretację formułki "cele mieszkaniowe"

Pismo PO 2/10-8010-02042/94 Wicedyrektora Departamentu Podatków Bezpośrednich
i Opłat z 22.02.1994 r. do izb i urzędów skarbowych.}
W związku z napływającymi zapytaniami dotyczącymi odliczeń od dochodu
wydatków ponoszonych przez podatników na cele mieszkaniowe, o których mowa w
art. 26 ust. 1 pkt 5 lit. b, e, f, g ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku
dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 1993 r. Nr 90, poz. 416 i Nr 134,
poz. 646) Ministerstwo Finansów przesyła do wykorzystania, opracowany w
Ministerstwie Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa - wykaz robót
remontowych i modernizacyjnych budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego
oraz zakres robót mieszczących się w pojęciu nadbudowy lub rozbudowy budynku
oraz przebudowy strychu, suszarni lub przystosowania innego pomieszczenia na
cele mieszkalne.
Wyszczególnienie robót zaliczanych do wydatków na cele mieszkaniowe
I. Nadbudowa i rozbudowa budynku oraz przebudowa strychu, suszarni albo
przystosowanie innego pomieszczenia na cele mieszkalne. W ramach
wyszczególnionego niżej zakresu robót może występować pełen asortyment prac
jak przy budowie nowego budynku mieszkalnego, tj. obejmować elementy:
1. Wykonanie dokumentacji technicznej, w tym:
– ekspertyzy,
– projektu technicznego,
– uzyskanie wymaganej zgody i decyzji.
2. Wykonanie robót ziemnych i fundamentowych, w tym:
– wykopów obiektowych wraz z wywozem i przewozem urobku,
– konstrukcji fundamentów i ścian fundamentowych.
3. Wykonanie robót konstrukcyjnych, w tym:
– ścian zewnętrznych nośnych, działowych,
– stropów,
– przewodów wentylacyjnych i spalinowych,
– dachu z pokryciem.
4. Wykonanie robót wykończeniowych, w tym:
– tynków, gładzi, szpachli ścian i sufitów,
– podłoża i posadzek,
– stolarki i ślusarki,
– robót malarskich i wykładzinowych.
5. Wykonanie izolacji:
– termicznych,
– przeciwwodnych i wilgociowych,
– dźwiękochłonnych.
6. Wykonanie robót zewnętrznych, w tym:
– elewacji,
– obróbek blacharskich,
– rynien i rur spustowych,
– gzymsów, daszków i balkonów,
– krat i obudowy loggi i balkonów.
7. Wykonanie instalacji wewnętrznych i przyłączy:
– sanitarnych, wodn.-kan., c.o.,
– gazowych,
– elektrycznych,
– telefonicznej podtynkowej,
– systemów grzewczych.
II. Remont i modernizacja budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego.
Wymienione roboty polegają na wymianie, naprawie, uzupełnieniu, zmianie-
przebudowie elementów lokalu lub budynku mieszkalnego w celu przywrócenia lub
poprawy ich stanu pod względem użytkowym i technicznym. Prace te dotyczą
wszystkich stałych (na trwale związanych) elementów konstrukcyjnych,
wykończeniowych, instalacyjnych i wyposażenia, które obejmują w przypadku
lokalu:
1. Konstrukcje ścian, słupów, stropów.
2. Ściany działowe, balkony, loggie.
3. Przewody wentylacyjne i spalinowe.
4. Tynki, gładzie, szpachle ścian i sufitów.
5. Wykładziny ścienne, w tym:
– glazury,
– boazerie,
– tapety.
6. Powłoki malarskie klejowe, emulsyjne, olejne, w tym:
– ścian i sufitów,
– stolarki drzwiowej i okiennej,
– elementów metalowych: rur, grzejników.
7. Podłoża i posadzki, w tym:
– warstwy wyrównawcze - szlichty,
– płytki i wykładziny rulonowe z PCV,
– parkiet,
– lastryko,
– terrakota,
– wykładzina dywanowa trwale związana z podłożem,
– inne posadzki (np. kamienne).
8. Stolarka drzwiowa i okienna łącznie ze szkleniem (w tym także żaluzje
trwale zamontowane w oknach).
9. Wyposażenie kuchni, w tym:
– kuchnia gazowa,
– kuchnia węglowa,
– kuchnia elektryczna,
– zlewozmywak z baterią i szafką zlewozmywakową,
– instalacja wyciągowa.
10.Wyposażenie łazienki, w tym:
– wanna i umywalka z bateriami,
– miska klozetowa z urządzeniami spłukającymi,
– osłony (ekrany) węzłów sanitarnych,
– grzejniki przepływowe gazowe i elektryczne oraz grzejniki
pojemnościowe,
– bidet z baterią,
– brodzik (inna zabudowa) z prysznicem.
11. Instalacje sanitarne wod.-kan., w tym:
– rury,
– złączki,
– kolana,
– zawory,
– podejścia,
– odpływy,
– rewizje.
12. Instalacja c.o. i innych systemów grzewczych, w tym:
– grzejniki, gałązki, piony, zawory, termostaty,
– systemy ogrzewania elektrycznego (np. podłogowe),
– piece węglowe, piecyki gazowe,
– kominki.
13. Instalacja elektryczna, w tym:
– przewody włącznie z rurami instalacyjnymi,
– wypusty oświetleniowe,
– gniazda wtyczkowe,
– puszki instalacyjne,
– przełączniki,
– instalacje sygnalizacji dźwiękowej (dzwonek wejściowy),
– instalacje tablic licznikowych.
14. Pozostałe instalacje - podtynkowe trwale wbudowane, w tym:
– instalacja klimatyzacyjno-wentylacyjna,
– instalacja anteny zbiorczej,
– instalacja telefoniczna,
– instalacja alarmowa,
– instalacja domofonowa.
15. Pozostałe elementy wyposażenia, w tym:
– trwałe zabudowy wnęk, pawlaczy i ścian,
– trwałe obudowy instalacji i grzejników.
16. Elementy kowalsko-ślusarskie, w tym:
– kraty okienne i drzwiowe zewnętrzne i wewnętrzne stałe oraz rozsuwane,
– żaluzje przeciwwłamaniowe.
W odniesieniu do budynku mieszkalnego wyżej określony zakres może ulec
rozszerzeniu o elementy znajdujące się poza lokalem mieszkalnym, tj.:
17. Schody zewnętrzne.
18. Konstrukcje dachu.
19. Elewacje z obróbkami blacharskimi,
20. Rynny dachowe i rury spustowe.
21. Pokrycia dachowe.
22. Gzymsy i daszki.
23. Kominy wentylacyjne i spalinowe.
24. Izolacje, w tym:
– cieplne (docieplenia),
– przeciwwodne i wilgotnościowe z odgrzybianiem,
– dźwiękochłonne.
25. Elementy klatki schodowej, w tym:
– biegi i spoczniki,
– wykładziny biegów i spoczników włącznie z nastopnicami,
– balustrady,
– oświetlenia,
– dźwig osobowy (winda).
26. Instalacje, w tym:
– uziemienia i odgromowa,
– hydroforni,
– węzła cieplnego włącznie z automatyką,
– kotłowni,
– przyłącza do sieci c.o., c.w., wod.-kan. - odcinki rur od zaworu
(zasuwy) na odejściu od rurociągu przesyłowego do kurka, zaworu głównego lub
zasuwy przy budynku, wymienniku ciepła lub na hydroforze,
– przyłącze elektryczne - odcinek od głowicy kablowej odejściowej w
rozdzielni do tablicy złącznej,
– zbiornik stalowy lub żelbetowy - szambo.
Napisano
Kolejne pytanie.
Większość z prac remontowych była wykonana we własnym zakresie - własnymi rękoma . potrzebne do tego były maszyny , przyrządy i urządzenia jak pędzle , wałki, packi, wiertarka, wkrętarka .... czy to też mogę wliczyć?

Zakwestionowano okna .... na fakturze nie ma podanej ilości tych okien, tylko koszt okien i montażu - czy dlatego mogli się przyczepić?
Bo chyba nie dlatego , że okna kosztowały 8000zł ... a nie jakieś badziewne za pół ceny icon_rolleyes.gif


Napisano
Cytat

US nie taki straszny jak go malują – spokojnie, będą wpierw żądali wyjaśnień.



no właśnie idę w poniedziałek na wyjaśnienia ... na samą myśl już mi niedobrze ze stresu ... icon_sad.gif

To może dojaśnię sytuację ... ta sprawa dotyczy moich rodziców .... ich mieszkanie zostało sprzedane ....
tuz wcześniej kupili sobie też domek letniskowy całoroczny .... i powiem szczerze , że część z tych materiałów które widnieją na fakturach ma zawyżona ilość - właśnie ze względu na to, że kupowali niektóre rzeczy też do domku , jak np. panele czy kafelki które są na jednej fakturze , a metraż wyższy niż na zwykłe M4 przystało...
Zaplatały się tam też faktury np. z kotła gazowego .... myśląc , że to chodzi o junkers - zostały dołaczone do całości a teraz zakwestionowane.
I teraz tak - rodzice wysypali się , że mają ten domek letniskowy , a jak wiemy - z domku letniskowego nie można uwzgledniać bo to rekreacja icon_rolleyes.gif .... i boje się że z tego tytułu będą kłopoty .... że jak przyjdą do mieszkania i zobaczą, że nie ma tego i tamtego to przyczepią sie, że nie było to w ogóle zamontowane tu tylko tam ... nie biorąc pod uwagę, że minęły już 3 lata i mogło sie właśnie zużyć/znudzić ... i zostać wymienione na inne przy okazji ostatniego remontu .
I stąd te obawy ....
Jestem pełnomocnikiem ... ja zasadniczo załatwiam te sprawy ... ale ostatnio inspektor sie wycwanił i zadzwonił sobie do mamusi zapytać skąd te faktury nie pasujące w jego wyobrażenia ... no i mamusia sie wysypała, że maja ten domek letniskowy ... po czym padło z Jego ust słowo "oględziny" ...
i pozamiatane ....
szukam wszystkiego co mogłoby mi pomóc w załatwieniu tej sprawy jak najkorzystniej dla rodziców...
jesli ktoś dysponuje jakimiś informacjami , paragrafami i innymi cudami które mogłyby mi pomóc - będę bardzo wdzięczna ...


Napisano
Jeśli można – taka rada.

W zasadzie nic na bieżąco nie kwestionuj – nich pisze, bo papier cierpliwy.
Wyjaśnienia, dopiero po wpisie – tak jest bezpieczniej, bo nie będzie szukał czegoś nowego.

Co może grozić?
Najwyżej 10% od zakwestionowanej kwoty + 1/2 ustawowych odsetek.
Ustawowo, dodatkowe kary - nie są przewidziane.
Napisano
Cytat

Jeśli można – taka rada.

W zasadzie nic na bieżąco nie kwestionuj – nich pisze, bo papier cierpliwy.
Wyjaśnienia, dopiero po wpisie – tak jest bezpieczniej, bo nie będzie szukał czegoś nowego.



no ale on będzie pisał i pytał .... zapowiedział, że faktura po fakturze będziemy każdą rozpisywać i wyjaśniać .... icon_rolleyes.gif
Napisano
Daga, taka sugestia. Ten dom (letniskowy) jest budynkiem mieszkalnym. Na jego wybudowanie potrzebne było PnB na budynek mieszkalny.

Zawsze można dokonać korekty – z tym, że wydatki poniesiono nie później niż 2 lata od uzyskania przychodu.
Napisano
Cytat

Daga, taka sugestia. Ten dom (letniskowy) jest budynkiem mieszkalnym. Na jego wybudowanie potrzebne było PnB na budynek mieszkalny.



tak, potrzebowali PnB .... ale w papierach stoi, że nie jest mieszkalny tylko letniskowy - znaczy rekreacyjny ....
czyli wedle Skarbówki - nie da rady tych faktur podciągnąć ...
bo gdyby się dało - to by był cud, miód i orzeszki - faktur na ten domek mają multum, choćby z samej instalacji CO - za 10.000zł ....

Cytat

Zawsze można dokonać korekty ? z tym, że wydatki poniesiono nie później niż 2 lata od uzyskania przychodu.



korekty - czego?



najbardziej zastanawia mnie sprawa ewentualnych oględzin .... bo czy istnieje zapis który zabrania mi zakupu większej ilości materiałów? będę pisać w osobie pierwszej ... tak będzie mi łatwiej ....
- może nie wykorzystałam i leżały w piwnicy , myszy zeżarły i wyrzuciłam ....
- może zabudowałam całe mieszkanie w k-g żeby zamaskować krzywe ściany ... a w zeszłym roku musiałam zdemontować, bo w całym bloku pojawiły się rusy i k-g przeszkadzały w kontroli czystości mieszkania (co nie odbiega daleko od prawdy w dzisiejszych realiach)
- może położyłam kafelki, nie spodobało mi się - skułam , położyłam nowe...
- może panele były głośne , sąsiedzi z dołu się skarżyli na hałas, mnie przeszkadzało stukanie psich pazurów - zdemontowałam , położyłam wykładziny ....
- może klinkierką zabudowałam przejście w kuchni , które się nie sprawdziło i rozebrałam przy okazji następnego remontu ....
- może trafiłam na instalatora oszusta, który zakupił większą ilość materiałów i tak figuruje w fakturze , zamontował ile mógł u mnie a resztę ukradł dla siebie ...

czyli - na czym mają polegać ewentualne oględziny po 3 latach od wykorzystania materiałów do remontu mieszkania podczas , gdy już po roku mogłam zrobić kolejny remont bo mi się to znudziło co miałam ....

nie mam racji?
Napisano
Cytat

a działka jaka?



no właśnie gadałam z mamą ....
tak jak myślałam .... pozwolenie na budowę i odbiór mają na domek letniskowy całoroczny (ocieplony) ,
działka standardowo .... kawałek pod budowę odrolniony przerobiony na budowlany ...
Napisano
Cytat

no tak, ale ten kawałek zazwyczaj jest określony: rekreacja, budowlana itp, nie ma czegoś takiego?


można się tam meldować?



działka odrolniona budowlana , ale domek na niej stoi letniskowy i odbiór jest domku letniskowego .... nie wiem czy można się meldować.... raczej nie , bo chyba nie ma możliwości zameldować się w domku letniskowym?
Napisano
Cytat

Kolejne pytanie.
Większość z prac remontowych była wykonana we własnym zakresie - własnymi rękoma . potrzebne do tego były maszyny , przyrządy i urządzenia jak pędzle , wałki, packi, wiertarka, wkrętarka .... czy to też mogę wliczyć?

Zakwestionowano okna .... na fakturze nie ma podanej ilości tych okien, tylko koszt okien i montażu - czy dlatego mogli się przyczepić?
Bo chyba nie dlatego , że okna kosztowały 8000zł ... a nie jakieś badziewne za pół ceny icon_rolleyes.gif


Można było odliczyć tylko materiały budowlane, żadnych maszyn ani przyrządów.
Jesli na fakturze nie ma wyszczególnionej ilości okien, trzeba odszukać umowę z wykonawcą, albo jakąś specyfikacje do faktury w innym przypadku mogą zakwestionować.

Cytat

najbardziej zastanawia mnie sprawa ewentualnych oględzin .... bo czy istnieje zapis który zabrania mi zakupu większej ilości materiałów? będę pisać w osobie pierwszej ... tak będzie mi łatwiej ....
- może nie wykorzystałam i leżały w piwnicy , myszy zeżarły i wyrzuciłam ....
- może zabudowałam całe mieszkanie w k-g żeby zamaskować krzywe ściany ... a w zeszłym roku musiałam zdemontować, bo w całym bloku pojawiły się rusy i k-g przeszkadzały w kontroli czystości mieszkania (co nie odbiega daleko od prawdy w dzisiejszych realiach)
- może położyłam kafelki, nie spodobało mi się - skułam , położyłam nowe...
- może panele były głośne , sąsiedzi z dołu się skarżyli na hałas, mnie przeszkadzało stukanie psich pazurów - zdemontowałam , położyłam wykładziny ....
- może klinkierką zabudowałam przejście w kuchni , które się nie sprawdziło i rozebrałam przy okazji następnego remontu ....
- może trafiłam na instalatora oszusta, który zakupił większą ilość materiałów i tak figuruje w fakturze , zamontował ile mógł u mnie a resztę ukradł dla siebie ...

czyli - na czym mają polegać ewentualne oględziny po 3 latach od wykorzystania materiałów do remontu mieszkania podczas , gdy już po roku mogłam zrobić kolejny remont bo mi się to znudziło co miałam ....

nie mam racji?


Z US mam do czynienia dość często i nie jedną kontrolę już przetrzymałam. Musisz wybadać sytuacje i ocenić czy nic nie da sie polubownie z panem inspektorem załatwić. Jesli stwierdzisz, że gość jest nie ugięty i szuka ewidentnie, żeby znaleźć to zeznaj jak napisałaś powyżej. Remont możesz robić co roku i nikomu nic do tego. W zeszłym roku było w tym już nie ma, bo mi się przestało podobać. Mogą jedynie doczepić się do ewidentnych nadużyć jak np.100m paneli na mieszkanie o metrażu 80m. A reszta jest do wyłgania. Powodzenia
Napisano
Cytat

Można było odliczyć tylko materiały budowlane, żadnych maszyn ani przyrządów.
Jesli na fakturze nie ma wyszczególnionej ilości okien, trzeba odszukać umowę z wykonawcą, albo jakąś specyfikacje do faktury w innym przypadku mogą zakwestionować.



kurcze ... ostatecznie pojadę do tego gościa od okien , żeby uzupełnił na fakturze ... trochę daleko, ale trudno ...
co do maszyn .... trudno ... widać trza było gołymi ręcami wedle skarbówki robić , a gwoździe przybijać czółkiem ... icon_lol.gif

Cytat

Z US mam do czynienia dość często i nie jedną kontrolę już przetrzymałam. Musisz wybadać sytuacje i ocenić czy nic nie da sie polubownie z panem inspektorem załatwić. Jesli stwierdzisz, że gość jest nie ugięty i szuka ewidentnie, żeby znaleźć to zeznaj jak napisałaś powyżej. Remont możesz robić co roku i nikomu nic do tego. W zeszłym roku było w tym już nie ma, bo mi się przestało podobać. Mogą jedynie doczepić się do ewidentnych nadużyć jak np.100m paneli na mieszkanie o metrażu 80m. A reszta jest do wyłgania. Powodzenia



przywracasz mi wiarę .... od wczoraj z nerw mam ściśnięty żołądek icon_rolleyes.gif .... a w necie siedzę , szukam i jeszcze bardziej załamana jestem że to się źle skończy - skarbówka i zus to takie państwa w państwie - mają własne interpretacje przepisów czyli co im wygodnie , wydają decyzję i po zawodach ... icon_sad.gif
Napisano
Dużo, bardzo dużo zależy od inspektora. Widzę, że ten tutaj raczej niespecjalny się trafił. Jednemu wystarczą ogólne wyjaśnienia i nie bedzie szukał dziury w całym, a drugi będzie drążył żądając wyjaśnień co do każdej pozycji na fakturze. Z tymi oględzinami to go lekko poniosło. Jeszcze nie widziałam, żeby przyszli do kogoś na oględziny.
A tak z innej bajki. Nie masz jakiś wejść w tym urzędzie ? Znajomy, znajomego, ktokolwiek. Nie ukrywam, że to by bardzo uprościło sprawę. Inna gadka jest z osobą znajomą, inna z osobą z ulicy. Kontrola napewno zakończy się pozytywnie dla inspektora, bo tak już jest. U nas (biuro rachunkowe) każda kontrola kończy się pozytywnie, jakiś bzdet muszą znaleźć , inspektor musi sie wykazać, że za darmo pieniędzy nie bierze.
Napisano
znajdzie, znajdzie .... maszyny odrzuci , materiały instalacyjne i piec gazowy co był kupiony na domek i faktura przypadkowo powędrowała do teczki ...
no i ten metraż zawyżony na bank mu się nie spodoba ....
nie wiem tylko jak się tłumaczyć z tych zawyżonych faktur w poniedziałek .... czy powiedzieć prawdę, że część na domek letniskowy i niech naliczy tylko kwotę z tych metrów które wynikają z powierzchni mieszkania a resztę odrzuci... czy iść w zaparte że było kupione więcej bo np. pierwszy raz rodzice układali panele , czy kładli płytki, czy obudowywali k-g i po prostu zniszczyli część materiału .... icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

znajdzie, znajdzie .... maszyny odrzuci , materiały instalacyjne i piec gazowy co był kupiony na domek i faktura przypadkowo powędrowała do teczki ...
no i ten metraż zawyżony na bank mu się nie spodoba ....
nie wiem tylko jak się tłumaczyć z tych zawyżonych faktur w poniedziałek .... czy powiedzieć prawdę, że część na domek letniskowy i niech naliczy tylko kwotę z tych metrów które wynikają z powierzchni mieszkania a resztę odrzuci... czy iść w zaparte że było kupione więcej bo np. pierwszy raz rodzice układali panele , czy kładli płytki, czy obudowywali k-g i po prostu zniszczyli część materiału .... icon_rolleyes.gif


A dużo więcej tego materiału jest kupionego niż metraż wskazuje?
Napisano
Cytat

A dużo więcej tego materiału jest kupionego niż metraż wskazuje?



wiesz ... jest podana ilość paczek .... nie jest napisane ile w jednej paczce jest metrów ...
ale paczek jest sporo .... i dwa różne rodzaje tych paneli ... do tego cała wykończeniówka - listwy , złączki również na powierzchnie kafelkowane - musiałby bardzo zawziąć coby to policzyć skrupulatnie i się w tym połapać.... icon_rolleyes.gif

zasadniczo wszystkiego jest więcej ... gniazdek , włączników, litrów farb , kafelek , płyt k-g .... icon_rolleyes.gif
rozważam czy by nie powiedzieć, że było więcej kupione na zapas - że rodzice się nie znali , kupili więcej część wykorzystali, część się zniszczyła z powodu braku umiejętności zamontowania a resztę złożyli w piwnicy "na zaś" .... piwnicę zalało i po zawodach .... icon_rolleyes.gif
jak mi zacznie bąkać o oględzinach , to powiem że 3 miesiące temu był robiony remont ( w końcu po 3 latach mają prawo , a remont faktycznie był robiony) i wiele z tych rzeczy już nie ma z powodów np. które wymieniłam powyżej .... więc zasadniczo nie wiem co tam chce oglądać.... ale jak bardzo chce to niech przyjdzie , bo np. okna nowe się ostały , płytki się ostały , sanitariaty , wykończenie kuchni i łazienki ... a rzeczy nietrwałe lub te które się nie sprawdziły zostały wymienione , ale ja się nie zgadzam żeby nie brać ich pod uwagę - bo przecież faktury są ....
więc zasadniczo oględziny nie mają sensu .... icon_rolleyes.gif

no przecież cholera nie ma zapisu nigdzie , że nie mam prawa kupić sobie paneli , płytek, płyt k-g i innych rzeczy i wymienić ich jeśli mi się tak spodoba lub mam taki kaprys po 3 latach ...
no chyba , że źle rozumuję ....
Napisano
Cytat

wiesz ... jest podana ilość paczek .... nie jest napisane ile w jednej paczce jest metrów ...
ale paczek jest sporo .... i dwa różne rodzaje tych paneli ... do tego cała wykończeniówka - listwy , złączki również na powierzchnie kafelkowane - musiałby bardzo zawziąć coby to policzyć skrupulatnie i się w tym połapać.... icon_rolleyes.gif

zasadniczo wszystkiego jest więcej ... gniazdek , włączników, litrów farb , kafelek , płyt k-g .... icon_rolleyes.gif
rozważam czy by nie powiedzieć, że było więcej kupione na zapas - że rodzice się nie znali , kupili więcej część wykorzystali, część się zniszczyła z powodu braku umiejętności zamontowania a resztę złożyli w piwnicy "na zaś" .... piwnicę zalało i po zawodach .... icon_rolleyes.gif
jak mi zacznie bąkać o oględzinach , to powiem że 3 miesiące temu był robiony remont ( w końcu po 3 latach mają prawo , a remont faktycznie był robiony) i wiele z tych rzeczy już nie ma z powodów np. które wymieniłam powyżej .... więc zasadniczo nie wiem co tam chce oglądać.... ale jak bardzo chce to niech przyjdzie , bo np. okna nowe się ostały , płytki się ostały , sanitariaty , wykończenie kuchni i łazienki ... a rzeczy nietrwałe lub te które się nie sprawdziły zostały wymienione , ale ja się nie zgadzam żeby nie brać ich pod uwagę - bo przecież faktury są ....
więc zasadniczo oględziny nie mają sensu .... icon_rolleyes.gif

no przecież cholera nie ma zapisu nigdzie , że nie mam prawa kupić sobie paneli , płytek, płyt k-g i innych rzeczy i wymienić ich jeśli mi się tak spodoba lub mam taki kaprys po 3 latach ...
no chyba , że źle rozumuję ....


Niepotrzebnie się tylko mama wygadała o tym domku letniskowym. Może by nie doszli, że takowy istnieje.
Napisano
Cytat

Niepotrzebnie się tylko mama wygadała o tym domku letniskowym. Może by nie doszli, że takowy istnieje.



to by dopiero było podejrzane .... bo skąd faktura na piec gazowy z osprzętem i grzejnikami do bloków ?
swoją drogą - ciekawe czy te grzejniki można by podciągnąć - w sensie czy można wymieniać samemu w blokach grzejniki i rurki? pojęcia nie mam .... icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

to by dopiero było podejrzane .... bo skąd faktura na piec gazowy z osprzętem i grzejnikami do bloków ?
swoją drogą - ciekawe czy te grzejniki można by podciągnąć - w sensie czy można wymieniać samemu w blokach grzejniki i rurki? pojęcia nie mam .... icon_rolleyes.gif


Grzejniki można na bank. Znajomi wymienili. Nie wiem czy piony wymieniali, ale grzejniki bez problemu.
Napisano
Cytat

Grzejniki można na bank. Znajomi wymienili. Nie wiem czy piony wymieniali, ale grzejniki bez problemu.



dzięki icon_smile.gif
mam nadzieję, że nie zacznie w necie się doszukiwać że model się nie zgadza .... w razie oględzin ... icon_lol.gif
Napisano
Ale zastanowiła mnie inna rzecz. Jakis czas temu ( dwa lata temu) robiłam kleintowi podobne rozliczenie. I Urząd zawezwał od razu to pokazania tego rozliczenia tzn.kiedy zbliżał sie termin dwóch lat. Elegancko w formie tabelki, data, nr.faktury, kwota. Urząd zweryfikował, zakwestionował jakąś duperlę i ok.
Napisano
Cytat

Ale zastanowiła mnie inna rzecz. Jakis czas temu ( dwa lata temu) robiłam kleintowi podobne rozliczenie. I Urząd zawezwał od razu to pokazania tego rozliczenia tzn.kiedy zbliżał sie termin dwóch lat. Elegancko w formie tabelki, data, nr.faktury, kwota. Urząd zweryfikował, zakwestionował jakąś duperlę i ok.



u nas tak nie ma ... liczą na odsetki wredoty jedne .... icon_confused.gif
jest tak: mija dwa lata - złożyli oświadczenie , że pieniążki spożytkowali na cele remontowe i nic więcej nie składali, bo US nie wymagał - ale US zaznaczył że być może sprawdzą i żeby nie wyrzucać faktur , a potem mają ileś tam (5 lat?) na skontrolowanie .... i z reguły czekają jak najdłużej .... teraz sobie poczekali prawie 3 lata od czasu minięcia terminu 2 lat na wydatkowanie pieniążków ....
mama już trzęsie portkami bo sobie przypomniała, ze wszystkie te faktury jak leci wliczała w ulgę remontową , bo jeszcze mogła odliczyć .... i zastanawia się czy nie czeka jej jeszcze kontrola z tego tytułu ... icon_rolleyes.gif
że sobie przejrzą , nie spasuje im to i owo i zrobią kontrolę jeszcze tej ulgi remontowej .... icon_rolleyes.gif

Napisano
Cytat

Ale w 2006r nie było juz ulgi remontowej.



muszę Jej dopytać .... skoro mówi że coś odliczali, to na bank odliczali .... jak nie remontową , to zwrot Vat widocznie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

muszę Jej dopytać .... skoro mówi że coś odliczali, to na bank odliczali .... jak nie remontową , to zwrot Vat widocznie icon_rolleyes.gif


Vat mogli odliczać, nic nie stoi na przeszkodzie.
Napisano
Cytat

Vat mogli odliczać, nic nie stoi na przeszkodzie.



będzie stało jak faktycznie zrobią kontrolę krzyżową i wezmą skontrolują i ten vat z tymi zawyżonymi panelami , farbami, kafelkami i innymi dupsami .... icon_lol.gif
boszszsszz .... żeby brat mieszkał bliżej , bo On by poszedł w poniedziałek bo taki elokwentnie wygadany i ostoja spokoju ... a tak? boję się, ze mi nerwy puszczą .... icon_redface.gif icon_rolleyes.gif
przeca nie zostawię rodzicieli w potrzebie .... ojca by dopiero szlag trafił z tym urzędnikiem ... zawsze za nich takie sprawy różne ja załatwiam po urzędach .... icon_rolleyes.gif
ech ... życie ... icon_rolleyes.gif
Napisano
Wszystko zalezy od tego, czy US uzna te materiały za wykorzystane przy remoncie mieszkania. Bo, niestety od tych wykorzystanych przy budowie domku nie można było starać sie o zwrot Vatu.
Napisano
Cytat

Wszystko zalezy od tego, czy US uzna te materiały za wykorzystane przy remoncie mieszkania. Bo, niestety od tych wykorzystanych przy budowie domku nie można było starać sie o zwrot Vatu.



tym się na razie nie martwię....
na razie muszę przebrnąć przez poniedziałek z inspektorem .... icon_rolleyes.gif
Napisano
siedzę i się trzęsę .... na myśl o tym poniedziałku .....
przejrzałam jeszcze raz te faktury .... tych które zakwestionuje na pewno (tak mi się wydaje) jest na około 10.000zł .... maszyny , przyrządy , część faktur instalacyjnych - z których faktycznie większość rzeczy poszła na ich domek letniskowy .... więc zgodzę się je odrzucić....
nie jest to jeszcze tragedia ...
co do pozostałych - będę się upierać stosując powyższe fortele ...

mam obawy i nie wiem na czym stoję w sytuacji kiedy mam fakturę na np. 10 klamek , a tylko 6 drzwi (wymieniali wszystkie) ... to czy odrzuci całą fakturę za klamki czy zaliczy koszt 6 klamek z tej faktury?

kredyt hipoteczny na to mieszkanie został spłacony z kasy ze sprzedaży .... inspektor zażądał wszystkich dokumentów (notabene rodzice zgubili akt notarialny , trza będzie chyba podjechać do notariusza , chyba że wystarczy wypis z księgi wieczystej i umowa kredytowa) ... nie wiem czemu tak drąży tą sprawę .... czy może się przyczepić do odliczenia tej kwoty ?


no i ta faktura za okna ... mam nadzieję, że po spisaniu protokołu da mi czas na wyjaśnienie czy też doniesienie korekt/wyjaśnień do tych faktur w których czegoś brakuje lub nie pasuje ... a nie odrzuci od razu .... nie wiem czy jest w ogóle opcja po 3 latach od montażu zrobić korektę faktury ? czy wystarczy tylko wyjaśnienie sprzedawcy na piśmie?

mam tyle pytań i wątpliwości , że głowa mi pęka - myśl o tej sprawie jest dla mnie jak dementor - wysysa całą radość z życia ... icon_redface.gif
im bliżej poniedziałku , tym bardziej się boję że coś będzie nie halo.... icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Dopiero dojrzałam Twój wpis i już jest musztarda po obiedzie. Co załatwiłaś?
Mam nadzieję, że nie było tak źle.




nie mogę się otrząsnąć od wczoraj ...
młody facet mi się trafił, ale straszny służbista ... icon_rolleyes.gif
faktura po fakturze ... o wszystko pytał- do czego było użyte , co z czym i jak ....
do okien się przypierniczył i te okna nie przeszły bo firma sprzedająco-montująca już nie istnieje i nie jestem w stanie wydębić korekty faktury.....
prosił też o wyjaśnienie tych faktur z instalacji CO w domku letniskowym rodziców - powiedziałam, że przez pomyłkę załączyłam ... przyjął do wiadomości , zapisał w protokole...
ponadto zrobił sobie kontrolę krzyżową i wyjął zwrot z Vat co rodzice odliczali - na szczęście to było zrobione z głową (czyli dane tylko to co być mogło) i nic nie znalazł...

kredyt - boje się jak nie wiem bo wczoraj mu doniosłam papiery z tego kredytu i powiedział że dziś przy protokole mi powie czy to wystarczy ... mam nadzieję, że tu chociaż nic nie wyniknie .... bo zapłacić 2000 plus odsetki, a 4000 plus odsetki to jest różnica znaczna ... icon_rolleyes.gif

oczywiście wyszła niedopłata .... odrzucił część faktur .... kole 2000 przyjdzie zapłacić do US ... gdyby zaliczył okna byłby tysiak ...

żeby było śmieszniej - trzecia osoba widniejąca jak współwłaściciel tego mieszkania też dostała wezwanie do kontroli ....

Napisano
Cytat

kredyt - boje się jak nie wiem bo wczoraj mu doniosłam papiery z tego kredytu i powiedział że dziś przy protokole mi powie czy to wystarczy ... mam nadzieję, że tu chociaż nic nie wyniknie .... bo zapłacić 2000 plus odsetki, a 4000 plus odsetki to jest różnica znaczna ... icon_rolleyes.gif



Jesli przez faktury jakoś przeszliście,to tutaj nie rozumiem czego sie boisz?
Musisz mieć akt notarialny (jesli nawet zaginął to nie problem,bo zawsze mozna wziąść wypis od natariusza) na sprzedaz mieszkania 87 tys.z czego na rodziców przypadało 58 tys.I kwitek z banku potwierdzający całkowitą spłate kredytu w części przypadającej na rodziców czyli z tego co pamietam ok.20 tys. Tu żadnych kontrowersji nie ma, jak w przypadku faktur za materiały budowlane. Nie ma się czego czepić.
Napisano
Cytat

Jesli przez faktury jakoś przeszliście,to tutaj nie rozumiem czego sie boisz?
Musisz mieć akt notarialny (jesli nawet zaginął to nie problem,bo zawsze mozna wziąść wypis od natariusza) na sprzedaz mieszkania 87 tys.z czego na rodziców przypadało 58 tys.I kwitek z banku potwierdzający całkowitą spłate kredytu w części przypadającej na rodziców czyli z tego co pamietam ok.20 tys. Tu żadnych kontrowersji nie ma, jak w przypadku faktur za materiały budowlane. Nie ma się czego czepić.




Zgadza się ... ale zgłębiałam temat i dużo czytałam w necie o podobnych sprawach , i niektóre US kwestionowały wliczenie spłaty kredytu jeśli był wzięty na to mieszkanie które sprzedano i którego dotyczy cała sprawa. Nie pamiętam już uzasadnienia - ale na wiele takich spraw się natknęłam - i stąd obawy .
Lece do US - może dziś zakończymy ... icon_wink.gif icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Zgadza się ... ale zgłębiałam temat i dużo czytałam w necie o podobnych sprawach , i niektóre US kwestionowały wliczenie spłaty kredytu jeśli był wzięty na to mieszkanie które sprzedano i którego dotyczy cała sprawa. Nie pamiętam już uzasadnienia - ale na wiele takich spraw się natknęłam - i stąd obawy .
Lece do US - może dziś zakończymy ... icon_wink.gif icon_rolleyes.gif


Co urząd to obyczaj. U nas nie kwestionują.
Ale, po chwili zastanowienia się. To to jest logiczne, że kwestionują. Bo przecież spłata kredytu zaciagniętego na sprzedane właśnie mieszkanie nie może być wydatkiem na zapewnienie własnych potrzeb mieszkaniowych.
Kurcze, nie dobrze.
Robiłam takie rozliczenie i sytuacja była podobna. Pan inspektor albo był niedouczony, albo nie doczytał, ale sie udało, co sobie właśnie uświadomiłam.
Napisano
jestem .... wróciłam ....
czepnął się jeszcze dwóch faktur ....
faktury na grzejniki - bo były zakupione w mieście oddalonym o 100km - tam gdzie mają ten domek letniskowy .... kazałam napisać w wyjaśnieniu , że kupione były tam bo cena była konkurencyjna ....
oraz faktury pt : "balustrada balkonowa" - był to remont balustrady : odrapanie rdzy , zeszlifowanie , zabezpieczenie i pomalowanie .... stwierdził, ze napisze sobie do właściciela tej firmy i poprosi o wyjaśnienia ....
szlag mnie trafi , na nerwy zejdę zanim ta kontrola się zakończy ... icon_evil.gif
US'owiec oddaje w przyszłym tygodniu do Pani Naczelnik zestawienie i protokół i jeśli Ona przyklepnie , to znaczy że kontrola się zakończyła i zostaje tylko płacić....
jak nie - to nie wiem .... nerwy mi się kończą.....

nie stresuj mnie , Etka z tym kredytem ..... i tak podejrzewam , że do zakończenia tej kontroli przybędzie mi jeszcze niejeden siwy włos na głowie i tik nerwowy ... icon_neutral.gif
Napisano
Cytat

do zakończenia tej kontroli przybędzie mi jeszcze niejeden siwy włos na głowie



te siwe włoski to wiesz od czego... ale się nie dziwię, że nie masz głowy do tego...
Napisano
Cytat

US'owiec oddaje w przyszłym tygodniu do Pani Naczelnik zestawienie i protokół i jeśli Ona przyklepnie , to znaczy że kontrola się zakończyła i zostaje tylko płacić....
jak nie - to nie wiem .... nerwy mi się kończą.....



Troche jestem zdziwiona, że Pani Naczelnik ma sie tym zająć. Miałam wrażenie, a raczej byłam pewna, że pierdołami Naczelnicy się nie zajmują. Ale niech mu będzie. Odnośnie balustrady nie obawiaj się, nigdzie nie napisze, chciał Cię postraszyć. Nie będzie robił z siebie idioty i pytał o balustradę sprzed trzech lat. Pozatym, jesli by chciał rzeczywiście pytać to musiałby czekać na odpowiedź, aby móc zakończyć postepowanie. Do przyszłego tygodnia podejrzewam, że nie zdąży nawet wysłać zapytania, a co dopiero uzyskać odpowiedź.
Czyli do kredytu wątów nie miał?
Napisz wniosek z prośbą o rozłożenie płatności na raty
Napisano
Cytat

W imieniu US może występować tylko naczelnik .



Właściwie tak. Ale w każdym dziale ma osoby upoważnione i to one podpisuja protokóły pokontrolne. Naczelnik takimi kontrolami się nie zajmuje.
Napisano
Fizycznie nie wystawia, ani nie podpisuje. Ma pracowników od tego. icon_biggrin.gif
Naczelnik zajmuje się naprawdę poważnymi sprawami. Nie zajmuje sie kontrolą Państwa X, którzy zaniżyli podatek o 2 tys zł.
Zresztą znowu dyskusja poszła nie w ta stronę. Najważniejsze co by dla Dagi to jak najlepiej sie zakończyło.
Napisano
Cytat

Fizycznie nie wystawia, ani nie podpisuje. Ma pracowników od tego. icon_biggrin.gif
Naczelnik zajmuje się naprawdę poważnymi sprawami. Nie zajmuje sie kontrolą Państwa X, którzy zaniżyli podatek o 2 tys zł.



czyli może być tak, że faktycznie mnie sie trafił dręczyciel i próbuje się na siłę doszukać , strachem mnie zmobilizować do wyskoczenia z jak największej kasy .... bo odwiedzinach US w mieszkaniu dziś też mówił oraz o odwiedzinach US w miejscowości gdzie rodzice mają domek w ich domku letniskowym .... napomknął też w rozmowie mimochodem, że wie że ja też mam dom .... icon_evil.gif

Cytat

Zresztą znowu dyskusja poszła nie w ta stronę. Najważniejsze co by dla Dagi to jak najlepiej sie zakończyło.



oby , kochana ..... oby ....

  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)
Hej Daga
Mam pytanie tez czeka mnie kotrola US i wydatki na cele budowlane - czemu doczepili sie okien nie bardzo rozumiem ??
Ja mam na każdej ilośc podaną ale montaż wpisany tak samo drzwi jak i okien mam nadzieje ze tego sie nie doczepią Edytowano przez Sorbek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Hej Daga
Mam pytanie tez czeka mnie kotrola US i wydatki na cele budowlane - czemu doczepili sie okien nie bardzo rozumiem ??
Ja mam na każdej ilośc podaną ale montaż wpisany tak samo drzwi jak i okien mam nadzieje ze tego sie nie doczepią


To nie tak,masz czas na to aby wydatkować środki ze sprzedażny domu na własne potrzeby mieszkaniowe kiedyś to było 2 lata spokojnie.
Napisano
nie nie ja juz mam FV wszystkie bo okres minął - mam potrzebną kwote tylko sie boje żeby mi czegoś nie zakwestionowali - bo fv na okna mam sam montaz jakby bo teraz tak wystawiają

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...