Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #1 Napisano 30 listopada 2010 (edytowany) Witam wszystkich serdecznie z okazji mojego pierwszego posta!Do naszego wymarzonego, nowego domu wprowadziliśmy się w czerwcu 2009r. Jest to dom wolnostojący z poddaszem użytkowym o pow. użytkowej ok 200mkw. Już zeszłej zimy podejrzewałem, że "fachowcy" (to akurat jest temat - rzeka, który kiedyś na pewno poruszę) coś spieprzyli przy izolacji dachu. Latem jest odpowiednio cieplej na górze niż na dole domu, zimą odwrotnie. Dach pokryty jest dachówką ceramiczną (bez deskowania), następnie folia, wełna 18cm (grubsza nie weszła - na małe krokwie), kolejna folia i płyta GK.Teraz (-5 C) skosy są zimne w dotyku i czuć spływający z nich ziąb - wręcz wieje chłodem. Wczoraj zamówiłem faceta z kamerą termowizyjną, ale nie dojechał - ma się pojawić na dniach. Obawiam się, że wszystkie sufity (skosy) wyjdą na niebiesko (zimno).Zastanawiam się więc co robić? Oczywiście tę zimę jakoś przetrzymam, ale na wiosnę lub wczesnym latem mam zamiar działać. Mam taki wstępny plan: Zdjąć dachówki (połaciami) i dopchnąć tę gównianą wełnę do płyty GK dziesięciocentymetrowym specjalnym styropianem i wszystkie łączenia bardzo dokładnie uszczelnić pianką.Co myślicie? Gdzie powstanie punkt rosy? Tylko nie mówcie, że styropianu się nie stosuje na skosy bo widziałem, że się stosuje i są nawet specjalne gatunki (Polak mądry po szkodzie).Serdecznie pozdrawiam!Szymon Edytowano 30 listopada 2010 przez Szym0n (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #2 Napisano 30 listopada 2010 plan niby dobry - mam tylko jedno pytanie - skoro wcześniej weszło tylko 18 cm to jak teraz planujesz dać więcej.Ja u siebie na poddaszu nieużytkowym kładłem 28cm wełny (płyty z wełny ułżone z góry na GK 8cm i dylatacja i wełna 20cm podwieszona miedzy wiązaramiMam w sumie 28cm - dylatowanego w przestrzeni między izolacją.Jest okKto Ci projektował tak licho na 18cm? Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #3 Napisano 30 listopada 2010 Moim zdaniem. Jak dach nie „cieknie” – nie ruszać.Docieplić od wewnątrz 6 - 10cm multiporem (YTONG). Multipor powinien być klejony.Mniej do „spartolenia”, bezpiecznej, a i koszty (sumaryczne) niższe, a efekt „ocieplający” zdecydowanie większy. Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #4 Napisano 30 listopada 2010 od środkazdjąć gk i foliępoprawić istniejacą izolację (nie ma bata - spie... jak nic, czyli istnieją wolne przestrzenie w większym lub mniejszym stopniudać stelaż do gkwypełnić go wełną w poprzek do tej już ułożonejna to folia (posklejana ile się da i gdzie się da)i płyta gk (jak się da to 2x)ściagać dachówkę i upychać wełnę to chyba najgorsze co można zrobić Link do komentarza
norbiwolow Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #5 Napisano 30 listopada 2010 dokładnie - lepieju zając się tym od środka - ja bym stawiał jednak na kiepsko połozona membrane dachowa skoro wieje po izolacji albo nie jest posklejana na łaczeniach - no i troche mało tej izolacji - ja wcisne u siebie około 30 cm Link do komentarza
wolfik36 Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #6 Napisano 30 listopada 2010 Zdecydowanie polecam to zrobić tak jak piszą chłopaki wcześniej. zdjąć gk założyć min 10 cm wełny w poprzek tej ułożonej, folia, płyta i gotowe.Przy 28 cm wełny i całej folii nie powinno wiać a tym bardziej odczuwać zimno.Ja mam 17 cm styropianu i 18 cm wełny - piękna sprawa - nic nie wieje, nie skrapla się i cieplutko.pozdro Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #7 Napisano 30 listopada 2010 będzie problem jak mieszkasz.Syf będzie.Domyślam się jak kombinujesz.Żeby w środku zostało fajnie - a lepiej robić bałagan na zewnątrz.Tak? Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #8 Napisano 30 listopada 2010 No właśnie. Jak bym miał teraz ściągać cała płytę GK (przypomniało mi się, że jest podwójna) z sufitów i skosów i ten cały syf, docinanie, odpady, kurz i hałas... w umeblowanym już mieszkaniu to mi się odechciewa. To już wolałbym chyba boazerię położyć , albo sprzedać ten dom.Jakakolwiek ingerencja od środka odpada więc raczej.Pamiętam jak kładli tą wełnę to mówili, że nie może być ściśnięta i ma się sama rozprężyć i nie dotykać jednocześnie membrany, wnioskuję więc że da się ją ugnieść wspomnianym styropianem. Wydaje mi się, że zdjęcie dachówek to będzie jednak mniej bałaganu Oczywiście, że projektant spierniczył bo mógł dać głębsze krokwie, banda debili ocieplała dach, a kierownik budowy budował 4 chaty jednocześnie więc sami wiecie. Biję się w pierś. Wiem, że pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla... itd. Czasu już nie cofnę.Naprawdę zdejmowanie dachówek jest dla Was takie dziwne - niepraktykowane? Zdejmujemy dachówki, potem membranę i już wszystko jest jak na talerzu Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #9 Napisano 30 listopada 2010 Można docieplić od wewnątrz, nie rujnując wnętrza – no może drobne szpachlowanie i malowanie.Są takie gotowe rozwiązania systemowe, tworzące „monolit” z płytą GK i co ważne bardzo łatwe i szybkie w realizacji.Tam gdzie są płytki – pewien problem.Plusem, będzie to, że faktycznie powiększysz grubość ocieplenia.Wbrew pozorom, jest to „bezpieczniejsza” i tańsza realizacja „naprawy” ocieplenia. Cytat Naprawdę zdejmowanie dachówek jest dla Was takie dziwne - niepraktykowane? Zdejmujemy dachówki, potem membranę i już wszystko jest jak na talerzu Nie jest to aż tak proste. Praktycznie kosztować będzie drożej niż układanie „nówki” dachu. Błędów też może być więcej – a w rezultacie możesz, w końcowym efekcie, otrzymać cieknący dach i słabe ocieplenie. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #10 Napisano 30 listopada 2010 hola, hola - napisz no jaka ta Szymon dachówka.Jak karpiówka - to naprawdę nie straszcie jakimiś zagrożeniami.Jeśli jeszcze przybijana - co "któryś" rządek, to ja bym wybrał tak samo.I dlaczego bajbaga - miałby ten dach później przeciekać?????Zaczynasz od zdjęcia z góry gąsiorów - i po kawałku od lewej albo prawej - odkrywamy , docieplamy, zakrywamy...I tak na całej połaci.No co to za zagrożenia niby będą? co? prócz roboty uciążliwej? Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #11 Napisano 30 listopada 2010 Cytat I dlaczego bajbaga - miałby ten dach później przeciekać?????Zaczynasz od zdjęcia z góry gąsiorów - i po kawałku od lewej albo prawej - odkrywamy , docieplamy, zakrywamy...I tak na całej połaci.No co to za zagrożenia niby będą? co? prócz roboty uciążliwej? Teoretycznie masz rację, ale musi być spełnionych kilka warunków – w tym najważniejszy bezwietrzna i bez opadowa pogoda, podczas całego procesu przekładania dachu i dociskania styropianu.W końcowym efekcie, otrzymujemy dach, w zasadzie z takim samym ociepleniem, lub istnieje możliwość, ze nawet gorszym (ta ściśnięta wełna).Istnieje również możliwość, że ewentualne usterki szczelności przekładanego dachu, uwidocznią się po jakimś czasie i trzeba będzie wymieniać mokrą wełnę.I na zakończenie , dlaczego może cieknąć? – przypomnę klasyka: Cytat wykonawcę trzeba też poszczuć psemi uczyć od małego - "Gryż wykonawcę" - bo to chyba komenda jednak jest częsta i najczęstsza - Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #12 Napisano 30 listopada 2010 (edytowany) Jest to zwykła jakaś dachówka ceramiczna (nie karpiówka), przykręcane są chyba tylko te skrajne i te na samum dole.Bajbaga - to rozwiązanie, które proponujesz zmniejszy mi przestrzeń w środku :/Gdzie, w proponowanym przeze mnie rozwiązaniu, będzie ten punkt rosy? (czy jak to się tam nazywa) Edytowano 30 listopada 2010 przez Szym0n (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #13 Napisano 30 listopada 2010 Cytat Bajbaga - to rozwiązanie, które proponujesz zmniejszy mi przestrzeń w środku :/ O 6 - 10cm - zawsze jest coś, za coś. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #14 Napisano 30 listopada 2010 Cytat Jest to zwykła jakaś dachówka ceramiczna (nie karpiówka), przykręcane są chyba tylko te skrajne i te na samum dole. no najzwyklejsza - to własnie byłaby karpiówka..........innej zwykłej ceramicznej nie znamTo jaka ta dachówka jest? masz może zdjęcie dachu? do oceniania? Cytat I na zakończenie , dlaczego może cieknąć? ? przypomnę klasyka: aż jak to trzeba uważać jednak na te pisane słowa - bo zostają w annałach bezpowrotnie i nie do zgumowania - Link do komentarza
bajbaga Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #15 Napisano 30 listopada 2010 (edytowany) Powieliło poprzedni wpis Edytowano 30 listopada 2010 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #16 Napisano 30 listopada 2010 Cytat musi być spełnionych kilka warunków – w tym najważniejszy bezwietrzna i bez opadowa pogoda, podczas całego procesu przekładania dachu i dociskania styropianu. no wiadomo że robimy w lipcu - i z prognozą długoterminową korzystną Link do komentarza
Barbossa Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #17 Napisano 30 listopada 2010 Cytat .....Oczywiście, że projektant spierniczył bo mógł dać głębsze krokwie, banda debili ocieplała dach, a kierownik budowy budował 4 chaty jednocześnie więc sami wiecie. Biję się w pierś. Wiem, że pierwszy dom buduje się dla wroga, drugi dla... itd. Czasu już nie cofnę..... nie robili wg projektu? Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #18 Napisano 30 listopada 2010 Cytat no najzwyklejsza - to własnie byłaby karpiówka..........innej zwykłej ceramicznej nie znamTo jaka ta dachówka jest? masz może zdjęcie dachu? do oceniania? Karpiówka to jest chyba taka lepsza (droższa, albo drożej wyjdzie bo trzeba jej więcej czy coś tam jakoś tak słyszałem) dachówka ceramiczna co nią można "bawole oka" pokrywać, natomiast moja jest taka zwykła prostokątna taka chyba dokładnie jak ta: Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #19 Napisano 30 listopada 2010 a jaką membranę masz zamontowaną ? Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 30 listopada 2010 Cytat a jaką membranę masz zamontowaną ? Nie mam pojęcia. Podejrzewam, że najtańszą. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #21 Napisano 30 listopada 2010 Cytat moja jest taka zwykła prostokątna taka chyba dokładnie jak ta: fajna mi zwykła prstokątna - Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 30 listopada 2010 No dobra, da się więc zrealizować moją koncepcje? Link do komentarza
Trzylwy Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #23 Napisano 30 listopada 2010 A ściśnięcie wełny nie wpłynie na jej właściwości izolacyjne?Bo mnie się zdo, że upchnięcie dodatkowego izolatora w tej samej przestrzeni, nie powinno specjalnie poprawić sytuacji, a może dodatkowo dać negatywny efekt w postaci problemów z wentylacją tej skompresowanej wełny. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #24 Napisano 30 listopada 2010 zgadzam się - ja myślałem że jest plac i po prostu za cienko ocieplone.Ale jeśli nie ma na nic więcej miejsca - to niestety pozostaje zrobienie tego miejsca od środka.Trudno i smutno - ale nie widzę innego rozwiązania jeśli t tak wygląda..... Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #25 Napisano 30 listopada 2010 (edytowany) To nie tak. Ja nie chcę wełny ugnieść jak materac bez powietrza, ale jeśli wełna ma 18cm to może zrobię z niej 15cm dociskając styropianem. Jeśli się nie da to ją wyp..le i wsadzę sam styropian np. 20cm + pianka niskorozprężna w sprayu na ew. szpary. Nie powiecie mi chyba, że taki styropian nie rozwiąże problemu. Przecież styropian jest "ciepły" w dotyku a wełna nie, więc chyba jest nawet lepszym izolatorem Oczywiście styropian jest sztywny i są problemy z dopasowanie go między krokwie ale jak się porządnie zrobi to nie mam bata. Najgorsze jest to w tym wszystkim, że dach ma 240 mkw i jest dosyć złożony w konstrukcji Edytowano 30 listopada 2010 przez Szym0n (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Trzylwy Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #26 Napisano 30 listopada 2010 No ale zasadniczo, to nie wełna izoluje, tylko ta przestrzeń w niej , która wełną nie jest, czyli powietrze. Każde jej udeptanie powoduje konkretną stratę w izolacyjności.Panowie co się znacie, nakrzyczcie na mnie, że się nie znam, jeśli nie mam racji. Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #27 Napisano 30 listopada 2010 No ale skoro zgniotę ją o te nawet 10% ( i straci część izolującego powietrza) to zaraz dojdzie nad nią kolejna warstwa ze zdecydowanie lepiej uwięzionym powietrzem prawda? Więc bilans będzie raczej dodatni. Link do komentarza
bobiczek Napisano 30 listopada 2010 Udostępnij #28 Napisano 30 listopada 2010 Cytat Panowie co się znacie, nakrzyczcie na mnie, że się nie znam, jeśli nie mam racji. chyba po cichu przyznam rację - niestety dla zainteresowanego Link do komentarza
Szym0n Napisano 30 listopada 2010 Autor Udostępnij #29 Napisano 30 listopada 2010 (edytowany) To inaczej zapytam - a co powiecie na taki szalony pomysł:Zdjąć dach jak mówiłem powyżej. Wypie..ć wełnę mineralną i zalać wszystko od płyty GK aż po krawędź krokwi izolacją natryskową jak np. pokazano tu: http://pgin.org/galeria/ lub tu http://www.saappur.com/content.php?str=szkielety z tym że od góry oczywiście. Hm? Edytowano 30 listopada 2010 przez Szym0n (zobacz historię edycji) Link do komentarza
norbiwolow Napisano 1 grudnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 1 grudnia 2010 jak od zewnątrz to jest to tez jakas alternatywa dla styropianu , ale napewno wyjdzie drożej niz płyty styro cos mi sie wydaje ??? ja bym jednak dał sobie spoków z zewnątrz i od środka zrobił jak bóg przykazał Link do komentarza
Szym0n Napisano 1 grudnia 2010 Autor Udostępnij #32 Napisano 1 grudnia 2010 Od środka nie mam zamiaru nic rozbierać - pisałem wyżej dlaczego.Ta izolacja natryskowa wyjdzie drożej od styropianu, ale cała operacja potrwa 2 dni, a przy styropianie będzie jednak więcej zabawy, choć wyjdzie taniej. Natomiast piana dojdzie wszędzie do wszystkich zakamarków. Żałuję, że nie użyłem tej technologii gdy budowałem dom, ale żaden kretyn mi nawet nie wspomniał, że wełna ma jakąś alternatywę i to moim zdaniem lepszą i szybszą choć może nie tańszą. Nie wiem z czego to wynika - z przyzwyczajenia? Koszty:Ceny 15 centymetrowej warstwy (z tego co mi mówiono odpowiednik 35 - 40 cm wełny lub styropianu 20 cm) wahają się w granicach 70 - 80 zł ma mkw. Przełożenie dachu koszt ok 50 zł za mkw. + mowa membrana, łaty i kontr-łaty pewnie. Wszystko wyjdzie więc ok 40 000 zł.Na razie jestem zdecydowany na tę technologię. Zobaczymy, może jeszcze coś się znajdzie Poczekam jeszcze na zdjęcia termowizyjne - może nie będzie trzeba rozbierać całości. Dziękuje za dyskusję (ale jej oczywiście nie zamykam tym zdaniem) i pozdrawiam Was serdecznie! Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 4 grudnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 4 grudnia 2010 Moja rada jest taka; Zdejmij dachówkę na skosach z gąsiorami. Pozostaną łaty. Poprzecinać folię , wypełnić wełną na to płyta ,papa , kontr. i łaty. Trzeba dodać trochę dachówki. Przynajmniej 100 % pewności, że wszystko ok. Jan. Link do komentarza
Jolka3 Napisano 2 stycznia 2011 Udostępnij #34 Napisano 2 stycznia 2011 Cytat Moja rada jest taka; Zdejmij dachówkę na skosach z gąsiorami. Pozostaną łaty. Poprzecinać folię , wypełnić wełną na to płyta ,papa , kontr. i łaty. Trzeba dodać trochę dachówki. Przynajmniej 100 % pewności, że wszystko ok. Jan. Ile może kosztować metr kwadratowy takiej poprawki? Link do komentarza
jedrol Napisano 2 stycznia 2011 Udostępnij #35 Napisano 2 stycznia 2011 witam posiadam poddasze nieuzytkowe o wyskokosci w najwyzszym punkcie 80cm dach skosny prosze o porade jak najlepiej jest ocieplic poddasze oaby nie skraplala sie woda na plycie osb od wewnatrz plyta gipsowa folia zółta budowlana wełna 10cm przestrzen plytaosb12mmgont bitumiczny gzie sa bledy prosze o odpowiedz Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #36 Napisano 3 stycznia 2011 Przy tej wys. to lepiej ocieplić podłogę. Jan. Link do komentarza
animus Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #37 Napisano 3 stycznia 2011 Cytat Od środka nie mam zamiaru nic rozbierać - pisałem wyżej dlaczego.Ta izolacja natryskowa wyjdzie drożej od styropianu, ale cała operacja potrwa 2 dni, a przy styropianie będzie jednak więcej zabawy, choć wyjdzie taniej. Natomiast piana dojdzie wszędzie do wszystkich zakamarków. Żałuję, że nie użyłem tej technologii gdy budowałem dom, ale żaden kretyn mi nawet nie wspomniał, że wełna ma jakąś alternatywę i to moim zdaniem lepszą i szybszą choć może nie tańszą. Nie wiem z czego to wynika - z przyzwyczajenia? Koszty:Ceny 15 centymetrowej warstwy (z tego co mi mówiono odpowiednik 35 - 40 cm wełny lub styropianu 20 cm) wahają się w granicach 70 - 80 zł ma mkw.Przełożenie dachu koszt ok 50 zł za mkw. + mowa membrana, łaty i kontr-łaty pewnie. Wszystko wyjdzie więc ok 40 000 zł.Na razie jestem zdecydowany na tę technologię. Zobaczymy, może jeszcze coś się znajdziePoczekam jeszcze na zdjęcia termowizyjne - może nie będzie trzeba rozbierać całości. Dziękuje za dyskusję (ale jej oczywiście nie zamykam tym zdaniem) i pozdrawiam Was serdecznie! Ja bym rozebrał od zewnątrz . Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #38 Napisano 3 stycznia 2011 Animusie. Pomyłka , czy mniemanie o sobie / Jan. Link do komentarza
animus Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #39 Napisano 3 stycznia 2011 Cytat Animusie. Pomyłka , czy mniemanie o sobie Jan. Nie brałem udziału w dyskusji Szym0na jak zajrzy jeszcze to rozwinę swoją myśl . Cytat Przy tej wys. to lepiej ocieplić podłogę. Jan. A w temacie "jedrol " choć skąpy opis to chyba wyczerpałeś temat. Skrapla się i kapie jak jest za cienka izolacja cieplna w tej podłodze i może brak wentylacji na tym poddaszu . Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #40 Napisano 3 stycznia 2011 Chodzi o te duuuże JA. Jan. Link do komentarza
jedrol Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #41 Napisano 3 stycznia 2011 [czyli najlpiej dac jeszczen10 cm welny na podloge?? a co do wentylacji to sa dwie kratki wentylacyjne zamontowane w szczytach myslalem jeszcze zeby tac 4 cm styropianu na skosy Link do komentarza
animus Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #42 Napisano 3 stycznia 2011 Cytat Chodzi o te duuuże JA. Jan. Oj JAnku ! Poprawiłem.Jak piszę szybko to często nie zdążę zdjąć palucha z caps-locka a już następną literkę piszę .I po Nowym Roku czuję niemoc . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #43 Napisano 3 stycznia 2011 Cytat witam posiadam poddasze nieuzytkowe o wyskokosci w najwyzszym punkcie 80cm dach skosny prosze o porade jak najlepiej jest ocieplic poddasze oaby nie skraplala sie woda na plycie osb od wewnatrz plyta gipsowa folia zółta budowlana wełna 10cm przestrzen plytaosb12mmgont bitumiczny gzie sa bledy prosze o odpowiedz Przestrzeń nieużytkowego poddasza konieczne musi być wentylowana, więc należy wykonać otwory w ścianach lub połaci dachowej (kominki wentylacyjne). Z opisu można się domyślać, że ocieplenie ułożone jest na stropie, zatem warto wełnę przykryć folią paroprzepuszczalną, co zapobiegnie jej wydmuchiwaniu i ochroni przed ewentualnymi przeciekami. Link do komentarza
animus Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #44 Napisano 3 stycznia 2011 Cytat [czyli najlpiej dac jeszczen10 cm welny na podloge?? a co do wentylacji to sa dwie kratki wentylacyjne zamontowane w szczytach myslalem jeszcze zeby tac 4 cm styropianu na skosy Przyczyną może być też niechlujnie zamontowana ,nieszczelna folia paroizolacyjna ta przed izolacją cieplną . Link do komentarza
jedrol Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #45 Napisano 3 stycznia 2011 a czy moge podloge ocieplic w nastepujacy sposob od wewnatrz plyta gipsowa folia zółta budowlana wełna mineralna 10cm i 10cm dwie warstwy i myslalem zeby na skosach jeszcze przyczepic folie zółta budowlna do krokwi wtedy od zewnatrz bedzie gont bitumiczy plyta osb luka 12 cm i zółta folia wtedy bede mial pewnosc ze para nie dostaje sie do osb mam racje ?? Link do komentarza
Mistrz Jan Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #46 Napisano 3 stycznia 2011 To są skutki picia w.... Tak jak chłopcy mówią ; Dobra wentylacja i bez foli. Jan. Link do komentarza
jedrol Napisano 3 stycznia 2011 Udostępnij #47 Napisano 3 stycznia 2011 a jak mam sciany zrobione w nastepujacy sposob :plyta gipsowa folia zolta budowlana wełna 10 cm plyta osb 22 styropian to czy plyta osb mi nie zgnije ? czy nie bedzie sie skraplac tak jak na poddaszu?? Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 4 stycznia 2011 Udostępnij #48 Napisano 4 stycznia 2011 folia niekoniecznie musi być żółta Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się