Skocz do zawartości

Styropian na ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Efekt końcowy jednak mnie zaskoczył kompletnie.
Na plus oczywiście !


Oby Twoja radość nie była za wczesna.
A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości?
Napisano (edytowany)
Cytat

Poniżej jakiego minimum że tak spytam?



Ogólnie przyjętego jako standardowe 30cm.
Tak mi powiedziano dwukrotnie przed ocieplaniem.

Cytat

Oby Twoja radość nie była za wczesna.
A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości?



Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem? Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem?


Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.
Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach.
Napisano
Cytat

Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.
Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach.



W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.
Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu icon_wink.gif
Napisano
Cytat

W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.
Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu icon_wink.gif


No i wszytko wiadomo icon_biggrin.gif Jak to mówią jesteśmy w domu icon_lol.gif
Napisano
Rozumiem,
co do wyboru wełny to jest bardzo dobry, ponieważ produkty z grupy Classic przeznaczone są do ogólnego zastosowania. Również jak Pan sam napisał 20 cm to trochę mało, wiele osób poleca położenie 30 cm, aczkolwiek jest Pan zadowolony a to najważniejsze. Mam nadzieję, że tak pozostanie

Napisano
Na pewno podzielę się jeszcze późniejszymi doświadczeniami z Knaufem podczas ostrej zimy icon_smile.gif
Postaram się oddać też zdjęcia z ocieplonego dachu

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam !
Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku !
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Tak czytam ten temat i dochodzę do wniosku że chyba "skopałem ",ocieplenie dachu.
Jest tak:
Blachodachówka,
Papa,
Deskowanie,
Szczelina powietrzna 4cm
Styropian 10cm,

i teraz w planach wełna mineralna 10cm,i płyty kartonowo-gipsowe.
Czy będę musiał zerwać styropian,i założyć najpierw wełne? icon_cry.gif
Napisano
Ogólnie stosuje się zasadę że warstwy składające się na izolacje układa się od największego do do najmniejszego oporu dyfuzyjnego licząc od wewnątrz.
Taki układ warstw + wentylacja zapewnia prawidłowe odprowadzanie wilgoci.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
A jednak coś jest nie tak.
Wyłozyłem całe poddasze styropianem 10cm, ze szceliną wentylacyjną 4cm, a że mam trochę czasu to poczekałem z kolejnymi warstwami ocieplenia.
Wczoraj zaczęło Mi zalewac mieszkanie.
Po wejściu na poddasze zauważyłem że po styropianie cieknie mała strużka wody,zdjąłem styropian i zauważyłem że na deskah zebrało się dużo szronu.
Był od wysokości ściany do ok.1 m w stronę kalenicy.
Latem przebudowałem gąsior dodając taśmę kalenicową.
Gdzie popełniłem błąd???????
Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?
Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac?
Napisano
Cytat

Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?
Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac?


Zęby była wentylacja (przewiew) musi być wejście i wyjście powietrza. Jak jednego nie ma, to jak to mówią na Śląsku - "luft w miejscu stoi"

3371_instalacje-zdjecia_1_gif_artykul-zdjecia-wentylacja-dachu-art1.jpg

Po za tym nic nie piszesz o folii paroszczelnej. Czyżbyś uważał że sam styropian zatrzyma wilgoć z powietrza?
Napisano
Dziękuje Ci za rozjaśnienie Mi tego tematu,na szczęście na folię mam jeszcze czas.
Jak sądzisz czy powodem zaszronienia jest brak wlotu powietrza?
Napisano
Jak napisałem... nie ma wlotu/wylotu - nie ma wentylacji.
Z tym czasem też przesadzasz. Para wodna migruje nieprzerwanie... im dłużej będziesz zwlekał tym bardziej zawilgocisz całe drewno.
Styropian też w międzyczasie wchłonie trochę wilgoci, a z nim jest ten problem że bardzo wolno ją później oddaje.
Napisano
No to mam dośc poważny problem.
Na części dachu takiej szczeliny nie ma, mało tego jest zabudowana już pomieszczeniami mieszkalnymi.
Tak się zastanawiam czy nie mogę w dolnej części poddasza wywierci kilka otworów, tak aby był otwor w deskowaniu ,a nie naruszając blachodachówki?
Napisano
Jak widac w dolnej części zdjęcia częśc dacu wychodzi poza podłogę.
Czy mogę nawierci otwory w deskack na wylot ,żeby dosta się do szczeliny między deskami ,a blachodachówką?
Napisano
To całkowicie bez sensu.
Wiercić musiałbyś otwornicą kilka otworów na "sekcję" dla zachowania odpowiedniego pola przekroju.
Takie otwory zniszczą całkowicie szczelność papy.
Cała woda pochodząca z kondensacji spływająca z pod połaci będzie się wlewać do środka.
Dodatkowo ponieważ jest to w bezpośrednim sąsiedztwie murłaty, więc blisko okapu jest to strefa gdzie może występować zawiewanie śniegu - czyli znowu woda.
Nie wiem jak, ale musisz pokombinować jak z zewnątrz odciąć styropian przylegający do deskowania żeby otworzyć szczelinę.
Inaczej to działać nie będzie.
Napisano
A gdyby jednak wywiercic otwory i zamontowac w nich rurki wentylacyjne w kształcie litery S?

Zadałem sobie trochę trudu i odkryłem jak jest zbudowany w tej części ten dach ,zaczynając od zewnątrz;
-blachodachówka
-papa
-deski
-folia paropszepuszczalna
-styropian 4cm
-wełna 14 cm
-folia paroizolacyjna
-deski
-płyta g-k

Żadnej szczeliny tam nie ma,a dach ma 15 lat w takiej konfiguracji.
Napisano
Patrzyłem jeszcze wczoraj na deski i krokwie które wychodzą z muru ,ale one też są suche.
Zastanawiałem się czy nie zrobić kanału .powietrznego między krokwiami ,który byłby prostopadle do dachu i biegłby przez cały budynek.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
a czy jeżeli mam styro na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną to jest to istotny błąd ??? co w przypadku ocieplania natryskowego pianką pur i pir - przeciez ona totalnie juz przylega do membrany - jest wręć przyklejona do niej - nie ma tam szczeliny wentylacyjnej miedzy membraną a izolacją termo - tym tokiem myślenia uznałem że daję styro grubości krokwi czyli 18 cm i na to 2 warstwę około 10-15 cm - paroizolację i regipsy
Napisano
Pianka tworzy „monolit” – czyli nie ma „pustki” w której może wykraplać się woda.
Membrany nie są wymagane – a w zasadzie nie powinno się ich stosować.
Napisano
Pod warunkiem że jest to piana zamknięto-komórkowa.
Przy otwarto-komórkowej (lamda taka jak dobrej wełny) nie występuje bariera dla dyfuzji pary wodnej.
Dalej plusem jest ciągłość izolacji i brak znaczącego pogorszenia parametrów izolacyjnych w przypadku zawilgocenia.
Do pełni szczęścia wymaga folii paroszczelnej,
Napisano
.... pod warunkiem, że jedna z warstw (bo są to zazwyczaj dwie), napylona z pianki o zamkniętej strukturze (czy jak to zwał) i właśnie ta warstwa jest tym paroizolatorem, takie 2w1

swoją drogą jakie obecnie wartości U można osiągnać używając pianki?
Napisano
a styro - zamknięto czy otwartokomórkowy jest ??? czy moja izolacja ma rację bytu i spełni swoje zadanie - uwzględniając oczywiście dokładne wykonanie izolacji za pomocą styro ???
Napisano
styro o zamkniętej strukturze to XPS czyli polistyren extrudowany

zwykły styro praktycznie wymagałby takiego samego układu warstw, jak przy wełnie

a zresztą wszystko co jest wtykane, a nie napylane wymagałoby izolacji z folii
takie jest moje zdanie
Napisano
głównie chodzi mi o to czy może być na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną ??

u mnie warstwy od zewnątrz bedą w następujący sposób zamontowane

dachówka ceramiczna
łaty i kontrłaty
membrana wysokoparoprzepuszczalna Tyvek Pro
styropian pierwsza warstwa 18 cm - na styk z membraną - cała grubośc krokwii - wciskany na styk po docięciu termicznie - uszczelniany pianką w sprayu
styropian 2 warstwa 15 cm w poprzek
folia paroizolacyjna aluminiowa
profile do regipsów
płyta g-k

ewentualnie zamiennie w kolejności folia paroizolacyjna a profile - chodzi mi o zjawisko odbicia ciepła na tej folii - zalecane jest aby płyta g-k a folia byłu oddalone od siebie na około 2-3 cm - nie może przylegać do płyty folia - mozliwe że zrobie profile z drugiej warstwy krzyżowo i wtedy dam międzi 1 a 2 warstwę profili paroizolację .

Mądre to czy nie za bardzo ???
Napisano
Cytat

swoją drogą jakie obecnie wartości U można osiągnać używając pianki?


To trzeba by policzyć.
Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3
Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK.

"U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.
Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088

Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela.
Napisano
Cytat

Może być jeśli folia wysokoparoprzepuszczalna.
Wkładając izolację refleksyjną między profile zrobisz z niej durszlak



to w jaki sposób rozwiązać problem folii refleksyjnej ????
jakiś rysunek poglądowy
Napisano
Cytat

To trzeba by policzyć.
Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3
Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK.

"U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.
Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088

Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela.


pytanie zadałem w kontekscie, który usłyszałem kilka lat temu, że jest góra granica grubości izolacji z PUR i nie było można uzyskać współczynnika U, który akurat mnie interesował
jak jest na prawdę?
Napisano
Aż tak dokładnej wiedzy nie posiadam.
Kiedyś brałem udział w dyskusji gdzie udzielał się jeden wykonawca.
Ale był tak zapatrzony w swój produkt, że kompletnie nie dostrzegał pewnych wad swojego produktu i był wstanie go kłaść wszędzie i zawsze, i w każdej okoliczności, więc jego wiarygodność szybko została nadszarpnięta.
Grubości natrysku w dwóch warstwach rzędu 20-28cm są na pewno osiągalne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ojojoj ależ mnie tu dawno nie było!
Zima minęła, ciepło utrzymywało się w domku świetnie icon_biggrin.gif
Knauf dał radę! Dziękuję wszystkim za pomoc przy ocieplaniu!
Napisano
gnusmas cz rzeczywiście wełna Knaufa jest przyjemniejsza w montażu? Jestem w trakcie ocieplania poddasza i szukam ekologicznej wełny, ale dobrej jakości. Ze względu na to, że sam będę ją kładł ciekaw jestem czy naprawdę jest mniej pyląca. Poza tym skłaniam się ku niej ponieważ mają obecnie promocję na nią
Napisano
Jak szukasz ekologicznej wełny to z tego co mi wiadomo tylko jedna firma ją robi to za dużo się nie naszukasz icon_lol.gif icon_lol.gif
Jeśli chodzi o pylenie to względem zwykłej wełny różnica jest diametralna (można bez obawy ją sobie macać gołymi rękoma icon_biggrin.gif )
Napisano
Dzięki za szybką odpowiedź. Chyba rzeczywiście nie ma co się zastanawiać skoro są dobre opinię na temat tej wełny. Zależy mi zarówno na montażu jak i jakości, ponieważ chce ocieplić poddasze raz a porządnie. Jakiej grubości użyłeś u siebie? Zastanawiam się pomiędzy 25 a 30 cm wełny
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam jestem tu nowy.Mam zamiar ocieplić poddasze użytkowe styropianem.Szukam opinie osób które zastosowały takie rozwiązanie.Pozdrawiam


I co nie znalazłeś jeszcze icon_biggrin.gif
Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając).
Napisano
Cytat

I co nie znalazłeś jeszcze icon_biggrin.gif
Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając).




Poradźcie jestem tu nowy bla bla bla ...


Boją się ... bo ponoć wełna strasznie pyli i 'pika' ! ...olaboga.gif co robić , żeby wełną nie robić ?
Napisano
Cytat

Poradźcie jestem tu nowy bla bla bla ...


Boją się ... bo ponoć wełna strasznie pyli i 'pika' ! ...olaboga.gif co robić , żeby wełną nie robić ?



na drutki ją i sztrykować............na drutki icon_smile.gif
Napisano
Cytat

co robić , żeby wełną nie robić ?


Wynająć firmę i firma zrobi icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry ! Czy ktoś jest w stanie polecić ekipę które przeprowadzi renowację kabiny prysznicowej, włącznie z czyszczeniem śladów po kamieniu na szybie kabiny prysznicowej? A może ktoś w Was wie jakie mocne środki użyć, aby albo usunąć smugi kamienia na dole drzwi kabiny? Nie wiem czy wymiana szyby jest konieczna, bo może nie. Podobno są jakieś specjalistyczne środki, które pozostawia się na szybie na kilka godzin. Środki typu Cif nie dają rady. Dzięki za pomoc!
    • Powiedz to tym w bloku, co malowali pokój.     Też pytałem grok-a i zalecał odwożenie do PSZOK-u (oczywiście, oddzielne postępowanie z brudami niebezpiecznymi), ale co drugie zdanie zalecał zapoznanie się z zasadami lokalnymi segregacji, bo mogą to regulować odmiennie. Do doopy więc z takimi zasadami, które w każdej gminie mogą być inne. Naprawdę, mam dość robienia doktoratu z segregacji odpadów przy każdej dupereli. Kiedy wreszcie producenci zaczną oznaczać wyroby i ich opakowania jakimiś kodami, żeby nie mieć wątpliwości w tym zakresie? To producent wie jakie materiały wchodzą w skład i co się z nimi da zrobić. Dlaczego ten obowiązek zrzuca na mnie i to bez wynagrodzenia?
    • Czemu, przecież nikt  Cię nie zmusza, żeby bujać się do  PSZOK z jedna para rękawic po malowaniu. Wrzucasz do reklamówki i leży w garażu, aż się uzbiera odpowiednia porcja odpadów do samodzielnego wywozu. Wywieziesz razem z tekstyliami, ale w osobnym worku, albo z meblami, elektroodpadami, oponami lub innymi odpadami, których nie odbierają na miejscu. Trzeba tylko w głowie sobie to zakodować.         
    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...