Gość mhtyl Napisano 28 grudnia 2011 #51 Napisano 28 grudnia 2011 Cytat Efekt końcowy jednak mnie zaskoczył kompletnie.Na plus oczywiście ! Oby Twoja radość nie była za wczesna. A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości?
gnusmas Napisano 28 grudnia 2011 #52 Napisano 28 grudnia 2011 (edytowany) Cytat Poniżej jakiego minimum że tak spytam? Ogólnie przyjętego jako standardowe 30cm.Tak mi powiedziano dwukrotnie przed ocieplaniem. Cytat Oby Twoja radość nie była za wczesna. A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości? Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem? Edytowano 28 grudnia 2011 przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl Napisano 28 grudnia 2011 #53 Napisano 28 grudnia 2011 Cytat Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem? Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach.
gnusmas Napisano 28 grudnia 2011 #54 Napisano 28 grudnia 2011 Cytat Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach. W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu
Gość mhtyl Napisano 28 grudnia 2011 #55 Napisano 28 grudnia 2011 Cytat W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu No i wszytko wiadomo Jak to mówią jesteśmy w domu
eRzecznik Adam Sztabach Napisano 29 grudnia 2011 #56 Napisano 29 grudnia 2011 Rozumiem, co do wyboru wełny to jest bardzo dobry, ponieważ produkty z grupy Classic przeznaczone są do ogólnego zastosowania. Również jak Pan sam napisał 20 cm to trochę mało, wiele osób poleca położenie 30 cm, aczkolwiek jest Pan zadowolony a to najważniejsze. Mam nadzieję, że tak pozostanie
gnusmas Napisano 29 grudnia 2011 #57 Napisano 29 grudnia 2011 Na pewno podzielę się jeszcze późniejszymi doświadczeniami z Knaufem podczas ostrej zimy Postaram się oddać też zdjęcia z ocieplonego dachu Dziękuję za pomoc i pozdrawiam !Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku !
gnusmas Napisano 29 grudnia 2011 #58 Napisano 29 grudnia 2011 (edytowany) . Edytowano 29 grudnia 2011 przez gnusmas (zobacz historię edycji)
eRzecznik Adam Sztabach Napisano 29 grudnia 2011 #59 Napisano 29 grudnia 2011 Bardzo chętnie zobaczę jak to wszystko Panu wyszło. Także życzę szczęśliwego Nowego RokuPozdrawiamAdam SztabacheRzecznik firmy Knauf Insulation
tokio04 Napisano 17 stycznia 2012 #60 Napisano 17 stycznia 2012 Tak czytam ten temat i dochodzę do wniosku że chyba "skopałem ",ocieplenie dachu.Jest tak:Blachodachówka,Papa,Deskowanie,Szczelina powietrzna 4cmStyropian 10cm, i teraz w planach wełna mineralna 10cm,i płyty kartonowo-gipsowe.Czy będę musiał zerwać styropian,i założyć najpierw wełne?
Jani_63 Napisano 17 stycznia 2012 #61 Napisano 17 stycznia 2012 Ogólnie stosuje się zasadę że warstwy składające się na izolacje układa się od największego do do najmniejszego oporu dyfuzyjnego licząc od wewnątrz.Taki układ warstw + wentylacja zapewnia prawidłowe odprowadzanie wilgoci.
tokio04 Napisano 17 stycznia 2012 #62 Napisano 17 stycznia 2012 Dziekuje Ci bo juz myślałem że będe mial trochę roboty.
Jani_63 Napisano 17 stycznia 2012 #63 Napisano 17 stycznia 2012 Na dobrą sprawę to właśnie powinieneś mieć- blachodachówka- papa- deskowanie- szczelina powietrzna 4cm- wełna- styropian - folia paroszczelna- K-G 1
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #64 Napisano 19 lutego 2012 A jednak coś jest nie tak.Wyłozyłem całe poddasze styropianem 10cm, ze szceliną wentylacyjną 4cm, a że mam trochę czasu to poczekałem z kolejnymi warstwami ocieplenia.Wczoraj zaczęło Mi zalewac mieszkanie.Po wejściu na poddasze zauważyłem że po styropianie cieknie mała strużka wody,zdjąłem styropian i zauważyłem że na deskah zebrało się dużo szronu.Był od wysokości ściany do ok.1 m w stronę kalenicy.Latem przebudowałem gąsior dodając taśmę kalenicową.Gdzie popełniłem błąd???????Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac?
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #65 Napisano 19 lutego 2012 Cytat Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac? Zęby była wentylacja (przewiew) musi być wejście i wyjście powietrza. Jak jednego nie ma, to jak to mówią na Śląsku - "luft w miejscu stoi"Po za tym nic nie piszesz o folii paroszczelnej. Czyżbyś uważał że sam styropian zatrzyma wilgoć z powietrza?
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #66 Napisano 19 lutego 2012 Czytałem wcześniej że przy pełnym deskowaniu nie trzeba kłaśc folii?
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #67 Napisano 19 lutego 2012 Chyba pomyliłeś membranę paroprzepuszczalną (FWK) z folią poroszczelną 1
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #68 Napisano 19 lutego 2012 Dziękuje Ci za rozjaśnienie Mi tego tematu,na szczęście na folię mam jeszcze czas.Jak sądzisz czy powodem zaszronienia jest brak wlotu powietrza?
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #69 Napisano 19 lutego 2012 Jak napisałem... nie ma wlotu/wylotu - nie ma wentylacji.Z tym czasem też przesadzasz. Para wodna migruje nieprzerwanie... im dłużej będziesz zwlekał tym bardziej zawilgocisz całe drewno.Styropian też w międzyczasie wchłonie trochę wilgoci, a z nim jest ten problem że bardzo wolno ją później oddaje.
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #70 Napisano 19 lutego 2012 A jak to wygląda przy murze,bo przy kalenicy widzę.
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #71 Napisano 19 lutego 2012 Oczywiście wejście powietrza wentylacyjnego zabezpieczone siatką przeciw owadom i gryzoniom.A to poczytaj:http://www.muratorplus.pl/technika/izolacj...achu_59057.htmlhttp://www.ursa.pl/_files/Dachy_Skosne.pdf
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #72 Napisano 19 lutego 2012 No to mam dośc poważny problem.Na części dachu takiej szczeliny nie ma, mało tego jest zabudowana już pomieszczeniami mieszkalnymi.Tak się zastanawiam czy nie mogę w dolnej części poddasza wywierci kilka otworów, tak aby był otwor w deskowaniu ,a nie naruszając blachodachówki?
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #73 Napisano 19 lutego 2012 Nie za bardzo rozumiem... od strony mieszkalnej?
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #74 Napisano 19 lutego 2012 (edytowany) Przepraszam trochę pokrętnie to napisałem.Częśc dachu jest już zabudowana tak że nie mam dostępu do murłaty,od której mógłbym zrobi wlot od strony zwenętrznej. Edytowano 19 lutego 2012 przez tokio04 (zobacz historię edycji)
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #75 Napisano 19 lutego 2012 Jak widac w dolnej części zdjęcia częśc dacu wychodzi poza podłogę.Czy mogę nawierci otwory w deskack na wylot ,żeby dosta się do szczeliny między deskami ,a blachodachówką?
Jani_63 Napisano 19 lutego 2012 #76 Napisano 19 lutego 2012 To całkowicie bez sensu.Wiercić musiałbyś otwornicą kilka otworów na "sekcję" dla zachowania odpowiedniego pola przekroju.Takie otwory zniszczą całkowicie szczelność papy.Cała woda pochodząca z kondensacji spływająca z pod połaci będzie się wlewać do środka.Dodatkowo ponieważ jest to w bezpośrednim sąsiedztwie murłaty, więc blisko okapu jest to strefa gdzie może występować zawiewanie śniegu - czyli znowu woda.Nie wiem jak, ale musisz pokombinować jak z zewnątrz odciąć styropian przylegający do deskowania żeby otworzyć szczelinę.Inaczej to działać nie będzie.
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #77 Napisano 19 lutego 2012 Na szczęście jest to na dwóch fragmentach dachu,ale kombinowac muszę.
tokio04 Napisano 19 lutego 2012 #78 Napisano 19 lutego 2012 A gdyby jednak wywiercic otwory i zamontowac w nich rurki wentylacyjne w kształcie litery S?Zadałem sobie trochę trudu i odkryłem jak jest zbudowany w tej części ten dach ,zaczynając od zewnątrz;-blachodachówka-papa-deski-folia paropszepuszczalna-styropian 4cm-wełna 14 cm-folia paroizolacyjna-deski-płyta g-kŻadnej szczeliny tam nie ma,a dach ma 15 lat w takiej konfiguracji.
tokio04 Napisano 22 lutego 2012 #79 Napisano 22 lutego 2012 Patrzyłem jeszcze wczoraj na deski i krokwie które wychodzą z muru ,ale one też są suche.Zastanawiałem się czy nie zrobić kanału .powietrznego między krokwiami ,który byłby prostopadle do dachu i biegłby przez cały budynek.
norbiwolow Napisano 15 marca 2012 #80 Napisano 15 marca 2012 a czy jeżeli mam styro na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną to jest to istotny błąd ??? co w przypadku ocieplania natryskowego pianką pur i pir - przeciez ona totalnie juz przylega do membrany - jest wręć przyklejona do niej - nie ma tam szczeliny wentylacyjnej miedzy membraną a izolacją termo - tym tokiem myślenia uznałem że daję styro grubości krokwi czyli 18 cm i na to 2 warstwę około 10-15 cm - paroizolację i regipsy
bajbaga Napisano 15 marca 2012 #81 Napisano 15 marca 2012 Pianka tworzy „monolit” – czyli nie ma „pustki” w której może wykraplać się woda.Membrany nie są wymagane – a w zasadzie nie powinno się ich stosować.
Jani_63 Napisano 15 marca 2012 #82 Napisano 15 marca 2012 Pod warunkiem że jest to piana zamknięto-komórkowa.Przy otwarto-komórkowej (lamda taka jak dobrej wełny) nie występuje bariera dla dyfuzji pary wodnej.Dalej plusem jest ciągłość izolacji i brak znaczącego pogorszenia parametrów izolacyjnych w przypadku zawilgocenia.Do pełni szczęścia wymaga folii paroszczelnej,
Barbossa Napisano 15 marca 2012 #83 Napisano 15 marca 2012 .... pod warunkiem, że jedna z warstw (bo są to zazwyczaj dwie), napylona z pianki o zamkniętej strukturze (czy jak to zwał) i właśnie ta warstwa jest tym paroizolatorem, takie 2w1swoją drogą jakie obecnie wartości U można osiągnać używając pianki?
norbiwolow Napisano 15 marca 2012 #84 Napisano 15 marca 2012 a styro - zamknięto czy otwartokomórkowy jest ??? czy moja izolacja ma rację bytu i spełni swoje zadanie - uwzględniając oczywiście dokładne wykonanie izolacji za pomocą styro ???
Barbossa Napisano 15 marca 2012 #85 Napisano 15 marca 2012 styro o zamkniętej strukturze to XPS czyli polistyren extrudowanyzwykły styro praktycznie wymagałby takiego samego układu warstw, jak przy wełniea zresztą wszystko co jest wtykane, a nie napylane wymagałoby izolacji z foliitakie jest moje zdanie
norbiwolow Napisano 15 marca 2012 #86 Napisano 15 marca 2012 głównie chodzi mi o to czy może być na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną ??u mnie warstwy od zewnątrz bedą w następujący sposób zamontowanedachówka ceramiczna łaty i kontrłatymembrana wysokoparoprzepuszczalna Tyvek Prostyropian pierwsza warstwa 18 cm - na styk z membraną - cała grubośc krokwii - wciskany na styk po docięciu termicznie - uszczelniany pianką w sprayu styropian 2 warstwa 15 cm w poprzek folia paroizolacyjna aluminiowa profile do regipsów płyta g-k ewentualnie zamiennie w kolejności folia paroizolacyjna a profile - chodzi mi o zjawisko odbicia ciepła na tej folii - zalecane jest aby płyta g-k a folia byłu oddalone od siebie na około 2-3 cm - nie może przylegać do płyty folia - mozliwe że zrobie profile z drugiej warstwy krzyżowo i wtedy dam międzi 1 a 2 warstwę profili paroizolację .Mądre to czy nie za bardzo ???
Jani_63 Napisano 15 marca 2012 #87 Napisano 15 marca 2012 Może być jeśli folia wysokoparoprzepuszczalna.Wkładając izolację refleksyjną między profile zrobisz z niej durszlak
Jani_63 Napisano 15 marca 2012 #88 Napisano 15 marca 2012 Cytat swoją drogą jakie obecnie wartości U można osiągnać używając pianki? To trzeba by policzyć.Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK."U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela.
norbiwolow Napisano 15 marca 2012 #89 Napisano 15 marca 2012 Cytat Może być jeśli folia wysokoparoprzepuszczalna.Wkładając izolację refleksyjną między profile zrobisz z niej durszlak to w jaki sposób rozwiązać problem folii refleksyjnej ???? jakiś rysunek poglądowy
Barbossa Napisano 15 marca 2012 #90 Napisano 15 marca 2012 Cytat To trzeba by policzyć.Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK."U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela. pytanie zadałem w kontekscie, który usłyszałem kilka lat temu, że jest góra granica grubości izolacji z PUR i nie było można uzyskać współczynnika U, który akurat mnie interesowałjak jest na prawdę?
Jani_63 Napisano 15 marca 2012 #91 Napisano 15 marca 2012 Aż tak dokładnej wiedzy nie posiadam.Kiedyś brałem udział w dyskusji gdzie udzielał się jeden wykonawca.Ale był tak zapatrzony w swój produkt, że kompletnie nie dostrzegał pewnych wad swojego produktu i był wstanie go kłaść wszędzie i zawsze, i w każdej okoliczności, więc jego wiarygodność szybko została nadszarpnięta.Grubości natrysku w dwóch warstwach rzędu 20-28cm są na pewno osiągalne.
gnusmas Napisano 24 kwietnia 2012 #92 Napisano 24 kwietnia 2012 Ojojoj ależ mnie tu dawno nie było!Zima minęła, ciepło utrzymywało się w domku świetnie Knauf dał radę! Dziękuję wszystkim za pomoc przy ocieplaniu!
Lesiuto Napisano 28 kwietnia 2012 #93 Napisano 28 kwietnia 2012 gnusmas cz rzeczywiście wełna Knaufa jest przyjemniejsza w montażu? Jestem w trakcie ocieplania poddasza i szukam ekologicznej wełny, ale dobrej jakości. Ze względu na to, że sam będę ją kładł ciekaw jestem czy naprawdę jest mniej pyląca. Poza tym skłaniam się ku niej ponieważ mają obecnie promocję na nią
gnusmas Napisano 28 kwietnia 2012 #94 Napisano 28 kwietnia 2012 Jak szukasz ekologicznej wełny to z tego co mi wiadomo tylko jedna firma ją robi to za dużo się nie naszukasz Jeśli chodzi o pylenie to względem zwykłej wełny różnica jest diametralna (można bez obawy ją sobie macać gołymi rękoma )
Lesiuto Napisano 30 kwietnia 2012 #95 Napisano 30 kwietnia 2012 Dzięki za szybką odpowiedź. Chyba rzeczywiście nie ma co się zastanawiać skoro są dobre opinię na temat tej wełny. Zależy mi zarówno na montażu jak i jakości, ponieważ chce ocieplić poddasze raz a porządnie. Jakiej grubości użyłeś u siebie? Zastanawiam się pomiędzy 25 a 30 cm wełny
jarek81 Napisano 4 grudnia 2012 #96 Napisano 4 grudnia 2012 Witam jestem tu nowy.Mam zamiar ocieplić poddasze użytkowe styropianem.Szukam opinie osób które zastosowały takie rozwiązanie.Pozdrawiam
Gość mhtyl Napisano 4 grudnia 2012 #97 Napisano 4 grudnia 2012 Cytat Witam jestem tu nowy.Mam zamiar ocieplić poddasze użytkowe styropianem.Szukam opinie osób które zastosowały takie rozwiązanie.Pozdrawiam I co nie znalazłeś jeszcze Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając).
r-32 Napisano 4 grudnia 2012 #98 Napisano 4 grudnia 2012 Cytat I co nie znalazłeś jeszcze Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając). Poradźcie jestem tu nowy bla bla bla ... Boją się ... bo ponoć wełna strasznie pyli i 'pika' ! ... co robić , żeby wełną nie robić ?
bobiczek Napisano 4 grudnia 2012 #99 Napisano 4 grudnia 2012 Cytat Poradźcie jestem tu nowy bla bla bla ... Boją się ... bo ponoć wełna strasznie pyli i 'pika' ! ... co robić , żeby wełną nie robić ? na drutki ją i sztrykować............na drutki
Gość mhtyl Napisano 4 grudnia 2012 #100 Napisano 4 grudnia 2012 Cytat co robić , żeby wełną nie robić ? Wynająć firmę i firma zrobi
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się