Skocz do zawartości

koszty ogrzewania


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Arturo72,
Masz zrobione OZC dla swojego domu?
Jeśli tak, to podaj zapotrzebowanie, proszę, i powierzchnię, bo moim zdaniem to chyba już grzałka pracowała, a nie pompa.


Arturo72 ma kominek w salonie tak jak Ty ,ale chyba bez płaszcza,czyli komin też musi mieć icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Arturo72,

Jeśli tak, to podaj zapotrzebowanie, proszę, i powierzchnię, bo moim zdaniem to chyba już grzałka pracowała, a nie pompa.



Też mi coś dużo wychodzi - wszak tam jest około 120m2 i bardzo, ale to bardzo dobrze ocieplony dom.
Gość adiqq
Napisano
e tam, dom wiaderny, jak sam właściciel nie raz pisał icon_razz.gif
a nie zapominajmy, że tam jest ponadnormatywne zużycie CWU (podobnie jak u mnie) i była o tym mowa wiele razy jeszcze przed budową...
Napisano
Cytat

pewnie że tak
a naprawdę bardzo dużo ludzi nie wie nic na ten temat....
i potem piszą na forach jaka to kosmiczna technologia jest icon_lol.gif

a pewnie już ktoś pytał, ale nie chce mi się szukać - na co zbierasz?

bo zerknąłem tutaj
https://forum.budujemydom.pl/?act=aktyw&do=punkty

i nie zauważyłem nic oszałamiającego....

chyba że tutaj w coś celujesz ;)
https://forum.budujemydom.pl/index.php?act=aktyw&do=cd


"kilka" postów i od razu "na co zbierasz" icon_wink.gif , a może nadrabiam zaległości w tematach?
Doceń to że staram się pisać w tematach, a nie tylko spamuję (choć parę razy się przydarzyło).
Więc może jakaś premia w postaci "+" ?

A zbieram na żelazo icon_biggrin.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Arturo72 ma kominek w salonie tak jak Ty ,ale chyba bez płaszcza,czyli komin też musi mieć icon_lol.gif


Mam kominek ale w obudowie zamkniętej,tzw akumulacyjny,bez kratek,bez PW,komin do kominka,owszem jest ale już z komina w kotłowni zrezygnowałem na etapie adaptacji projektu czyli bezpardonowo go wyrzuciłem z domu ;)
Cytat

Też mi coś dużo wychodzi - wszak tam jest około 120m2 i bardzo, ale to bardzo dobrze ocieplony dom.


Pierwszy sezon grzewczy i okazało się,że są spore niedoróbki,do poprawienia na wiosnę aczkolwiek z ogrzewaniem zmieszczę się pewnie w 2000kWh za sezon czyli jak przewidywałem i chyba nieźle.

Za jakieś 2 tygodnie będę miał robioną termowizję,oczywiście zdjęcia z efektów zapodam...mojej kaszany icon_smile.gif
cwu to inna brocha... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość adiqq
Napisano
Cytat

"kilka" postów i od razu "na co zbierasz" icon_wink.gif , a może nadrabiam zaległości w tematach?
Doceń to że staram się pisać w tematach, a nie tylko spamuję (choć parę razy się przydarzyło).
Więc może jakaś premia w postaci "+" ?



nie zasłużyłeś icon_razz.gif
Napisano
Cytat

Mam kominek ale w obudowie zamkniętej,tzw akumulacyjny,bez kratek,bez PW,komin do kominka,owszem jest ale już z komina w kotłowni zrezygnowałem na etapie adaptacji projektu czyli bezpardonowo go wyrzuciłem z domu ;)

A gdybyś zrezygnował z kominka na paliwo stałe w salonie ,miałbyś nadal jeden komin w kotłowni do podłączenia kotła na pellet ,lub gazowy kondensat. ustawiony na cięższe mrozy .
Napisano
a o so wogule chodzi. mam pompe ciepła mam kominek w salonie, pale bo mam dużo drzewa, nie robie kotłowni z salonu - a teraz cierpliwie czekam na rachunek. ne korzystam w dwóch taryf.
dom 143m2 + garaż i reku.
Napisano
Cytat

a o so wogule chodzi. mam pompe ciepła mam kominek w salonie, pale bo mam dużo drzewa, nie robie kotłowni z salonu - a teraz cierpliwie czekam na rachunek. ne korzystam w dwóch taryf.
dom 143m2 + garaż i reku.

:takaemotka:
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Nie potrafię zrozumieć po co komu nie wiadomo ile źródeł ciepła. Pompa ciepła, kominek, kocioł gazowy, solary.
Ktoś ma jakie kompleksy ?

Wiem jedno kominek z płaszczem wodnym wg mnie to stra historia i nigdy bym sie nie zdecydował na niego. Mam zwykły kominek i czuję że promieniuje i 45 min ogrzewam zimny dom .



Napisano
Cytat

Mam kominek ale w obudowie zamkniętej,tzw akumulacyjny,bez kratek,bez PW,komin do kominka,owszem jest ale już z komina w kotłowni zrezygnowałem na etapie adaptacji projektu czyli bezpardonowo go wyrzuciłem z domu ;)

Pierwszy sezon grzewczy i okazało się,że są spore niedoróbki,do poprawienia na wiosnę aczkolwiek z ogrzewaniem zmieszczę się pewnie w 2000kWh za sezon czyli jak przewidywałem i chyba nieźle.

Za jakieś 2 tygodnie będę miał robioną termowizję,oczywiście zdjęcia z efektów zapodam...mojej kaszany icon_smile.gif
cwu to inna brocha...



arturo72 jednak z Ciebie jest gość. Przewidziałeś że zmieścisz się w 2000kWh.Wynika z tego że przewidziałeś też, że w tym roku nie będzie zimy na Śląsku icon_biggrin.gif.
Napisano
Cytat

Poczekajmy, poczekajmy - to dopiero połowa sezonu grzewczego (tego) icon_cool.gif icon_mrgreen.gif



słusznie, słusznie
ale gdzie indziej, te 2000kwh to za samo CO, a i tak chyba było to juz korygowane....
Gość arturo72
Napisano
Cytat

arturo72 jednak z Ciebie jest gość. Przewidziałeś że zmieścisz się w 2000kWh.Wynika z tego że przewidziałeś też, że w tym roku nie będzie zimy na Śląsku icon_biggrin.gif.


A tam gość ;)
Wyliczenie przed budową domu ile zuzyjemy energii na ogrzewanie jest prostą sprawą i są to w miarę dokładne wyliczenia także żaden ze mnie czarodziej icon_smile.gif


Cytat

słusznie, słusznie
ale gdzie indziej, te 2000kwh to za samo CO, a i tak chyba było to juz korygowane....


Dokładnie,2000kWh to założenie zużycia tylko na c.o za sezon grzewczy,z cwu zakladalem 3500kWh za rok kalendarzowy.
Narazie od początku sezonu czyli od.16.09 zużycie na c.o+cwu to 2200kWh z czego 1500kWh to c.o.
W PLN 2200kWh wychodzi przy taryfie G11 ok.1100zł.
Napisano
Cytat

Za jaką powierzchnię mieszkalną (m2).


I za jakie paliwo?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Za jaką powierzchnię mieszkalną (m2).


Pow.uzytkowa czyli mieszkalna to 118m2 a pow.grzana to 125m2.


Cytat

I za jakie paliwo?


Prąd z COP.

Teraz widzę,że to nie do mnie ;)
Post można skasować icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Teraz widzę,że to nie do mnie ;)
Post można skasować icon_smile.gif


To zapewne z przejedzenia pączkowego icon_biggrin.gif
Niech zostanie , dla potomnych icon_lol.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

taryfa G12 u mnie 0,56 zł


???
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

0,56 to cena wszystkiego (prąd + przesył + opłaty stałe, itp) czy tylko cena czystej 1kWh prądu?


Dlatego zapodałem znaki zapytania bo dla taryfy G12 nie ma jednej stawki kWh.
U mnie w taryfie G11 cena kWh zależna jest od zużycia i waha się w przedziale 0,54-0,57zł ze wszystkim.
W taryfie G12 cena kWh jest zróżnicowana w zależności od godzin.

Gość albo nie ma pojęcia o co biega albo ściemnia na maxa ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja ze swojej strony namawiam na ogrzewanie podłogowe oraz pompę ciepła,w chwili obecnej jest to najlepsze z możliwych rozwiązań i zarazem bardzo praktyczne.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Faktycznie może pojęcie "najlepsze" jest względne,ale patrząc pod kątem domów o dużej powierzchni grzewczej to moim zdaniem rozsądne i ekonomiczne rozwiązanie.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
nie każdego stać, to prawda, ale dlatego powstały dofinansowania na taką inwestycję. warto dowiedzieć się w gminie, bo chętnie dają na to, co odnawialne. ewentualnie poszukać w firmach, które pompy montują, ja znalazłem [link usunięty przez moderatora]
Napisano
Tia - u nich już było:

- 50% dofinansowanie do zakupu PCi z funduszy europejskich (ale PCi były o 100% droższe niż teraz),
- dożywotnia gwarancja na ich PCi,
- produkcja tych PCi w Norwegii.

To tylko bardzo wyrafinowany i kłamliwy marketing. icon_evil.gif
Napisano (edytowany)
Sprawdź ile zarobisz (bo oszczędność to zarobek) w stosunku do kotła na paliwo stałe, o innych nie wspominając, bo mowa o setkach tysięcy złotych icon_mrgreen.gif

Ps. Przyjmują, że współczesny budynek (około 150m2) z CWU dla 4 osób zużywa ponad 14.000kWh icon_eek.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Też w ubiegłym roku postanowiłem zainwestować w pompę ciepła. Generalnie jest taniej. W ubiegłym roku nie było mroźnej zimy - temperaturę 22-23 st C można spokojnie osiągnąć.
Napisano
Pod warunkiem wyboru dobrej pompy ciepła oraz instalacji- wtedy koszty na pewno wyjdą zdecydowanie niższe o czym świadczy chociażby powyższa opinia. Początkowa inwestycja zawsze się zwróci.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Ja jestem użytkownikiem Pompy Ciepła Nibe i z ręką na sercu mogę polecić tą markę osobą, które zastanawiają się nad wyborem swojej. Różne już czytałem opinie ale moja jest pozytywna, warta polecenia. Wystarczy znaleźć odpowiednią firmę, która zajmie się montaże a nie jakaś niedoświadczoną, która że tak się wyrażę przyczyni się do spieprzenia opinii.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
właśnie otrzymałem rozliczenie za poprzedni sezon (u mnie rozliczają luty 2014-luty2015), prognozy przewidywały 3840 zł za rok, okazało się ze mieliśmy nadpłatę w wysokości 313 zł co ostatecznie dało kwotę 3527 zł, dzieląc to na miesiące średnio miesięcznie wychodzi 294 zł. Ogrzewam gruntową pompą ciepła, pow. domu 115mkw, 100% podłogówka, 3 osobowa rodzina. W domu nie posiadamy gazu wiec wszytko jest na prąd, nie oszczędzamy specjalnie po prostu staramy się funkcjonować normalnie korzystając ze wszystkiego co potrzeba. Dodam że posiadam dwie taryfy. Nie wiem co sądzicie ale ja uważam że zużywamy nie dużo prądu a komfort użytkowania pompy- bezcenny.
Na blogu zamieszczam więcej szczegółów oraz skan faktury za prąd: nietruje.blogspot.com
Napisano
Mnie za nieco większy dom ogrzewany konwektorami z 1,5 osobami na cuw wyszło 3050 zł przy taryfie G12W plus 640 za 3,5 m3 drewna (samo ogrzewanie domu to około 1850 zł). U ciebie wyszło na dst. bez szału ale tak czy inaczej gratuluję.
Napisano
Cytat

U ciebie wyszło na dst. bez szału ale tak czy inaczej gratuluję.



Tiaaaa.
Tyle, że u Ciebie prąd dostarcza około 1/5 ilości energii potrzebnej do ogrzania domu, a u niego około 1/3 (razem z CWU) i bez dodatkowego źródła ciepła. icon_cool.gif icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...