Skocz do zawartości

ocieplenie dachu-stal


Recommended Posts

Witam. 20cm. ok. Póżniej do tregr przykręcamy łatę 5x5 w rozstawie takim aby płytę kg. podzielić na 2 lub3 pola ( są wkręty , które wejdą w stal) , następnie drugą łatę 5x5. Uzyskamy szer . 10 cm. Można nakręcić aż do 20 , ale czy to nie przesada?. Dalej wełna , sznurek( można bez , ale wtedy gęściej pola ) folia paroizolacyjna i k.g. Jan. W razie niejasności 506 391 113.
Link do komentarza
Czy ten dach nie jest już ocieplony, gdyż ze zdjęć wynika, że jako pokrycie użyto płyt warstwowych? Do ewentualnego docieplenia absolutnie nie nadaje się wełna mineralna, gdyż brak możliwości wentylacji przestrzeni pod pokryciem będzie prowadził do wykraplania się pary wodnej na elementach konstrukcyjnych.

Optymalnym rozwiązaniem będzie ocieplenie dachu od strony zewnętrznej (np. styropian + papa) a od środka zamocowanie sufitu podwieszanego jako osłony dekoracyjnej konstrukcji dachowej.
Link do komentarza
dobre pytanie - co to jest, ułożenie trapezu również raczej niefortunne, niezależnie czy płyta, czy sama blacha
j.w. lepiej chyba to ocieplić od zewnątrz, bo od wewnątrz można nie uniknąć wykraplania się pary na konstrukcji, która będzie przemarzać,
być może napylenie PUR tu by zdało egzamin, ale to być może...
Link do komentarza
Nie wiem do jakich celów ma służyć ten budynek i dlaczego jest wymagane aż tak grube docieplenie dachu.

Cytat

być może napylenie PUR tu by zdało egzamin, ale to być może...



Moim zdaniem, biorąc pod uwagę, że wykonano dach z metalu (konstrukcja i poszycie), to jest to, rozsądnym rozwiązaniem – tak aby utworzyć „monolit”.

Można również spróbować z materiałami niekonwencjonalnymi np. Alufox ( http://alufox.pl/index.php?page=alufox_wygrywa&lang=pl ) w różnej, w zależności od potrzeb, "konfiguracji". Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
na dachu jest folia,pelne deskowanie,papa i teraz beda kryli lupkiem
jedyna mozliwosc to ocieplenie od srodka

przewidziane jest 2x20cm welny

do czego ma sluzyc budynek?

jest to dom tylko "troche" innny icon_biggrin.gif

ocieplam sciany welna 18cm wiec i dach postanowilem dobrze ocieplic

dom ma duza kubature wiec nie zalowalem na ocieplenie i rekuperacje,do tego podlogowka w calym domu i piec kondensat o wiekszej mocy
Link do komentarza
Cytat

...dom ma duza kubature wiec nie zalowalem na ocieplenie ...



Z całą pewnością nie żałowałeś na stal bo ocieplenia to jeszcze nie ma. Na tym etapie już popełniono kilka błędów. Brak szczelin wlotowych i prawdopodobnie wylotowych co gwarantuje permanentnym zawilgoceniem izolacji cieplnej i konstrukcji. Podobnie jak szanowni przedmówcy radziłbym poważnie rozważyć zamontowanie izolacji cieplnej nakrokwiowo. Oczywiście wiąże się to z koniecznością demontażu deskowania ale to żadne koszty w porównaniu z tym co Cię może czekać. A jak tą kwestię rozwiązuje projekt? Jakie sugestie ma kierownik budowy? Pozdrawiam.
Link do komentarza
Ułożenie blachy wynika z konstrukcji (w poprzek konstrukcji). Jest ona elementem nośnym dla warstw pokrycia. Tam wody teoretycznie nie ma prawa być. Gdyby jednak się znalazła to w przypadku gdy boki trapezu będą bardziej rozchylone niż pochylenie połaci dachu wypłynie a przy zastosowaniu izolacji nakrokwiowej odparuje. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...