Skocz do zawartości

Ganek-ocieplenie stropu


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie dobudowanego ganku do domu (otynkowany wewnątrz , ściany ocieplone styropianem 5 cm i 2 razy zatarty klejem) służy on teraz jak wiatrochrony gdyż drzwi wejściowe prowadzą prosto na korytarz będzie też spełniał rolę tarasu (całość z zadaszeniem ma 18 m2) gdyż z schodów prowadzących na poddasze jest zaplanowane wyjście . Na razie jest nie ogrzewany (nie wiem czy z czasem będzie) ale chodzi mi o taki fakt obecnie jest tylko strop i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zrobię dach (czekam na materiał) tylko zauważyłem w samym ganku na otynkowanym suficie białą "pleśń" taki biały meszek .Moje pytanie brzmi czy ocieplać strop styropianem i zrobić na nim wylewkę czy zabezpieczyć sam strop np żywicą epoksydową i zrobić zaplanowany dach i to wystarczy by pozbyć się tego meszku ? bo dokładnie nie wiem co jest przyczyną pojawienia się tego meszku. Za wszelkie propozycję z góry dziękuję.
Napisano
Cytat

Witam serdecznie
Mam pytanie odnośnie dobudowanego ganku do domu (otynkowany wewnątrz , ściany ocieplone styropianem 5 cm i 2 razy zatarty klejem) służy on teraz jak wiatrochrony gdyż drzwi wejściowe prowadzą prosto na korytarz będzie też spełniał rolę tarasu (całość z zadaszeniem ma 18 m2) gdyż z schodów prowadzących na poddasze jest zaplanowane wyjście . Na razie jest nie ogrzewany (nie wiem czy z czasem będzie) ale chodzi mi o taki fakt obecnie jest tylko strop i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu zrobię dach (czekam na materiał) tylko zauważyłem w samym ganku na otynkowanym suficie białą "pleśń" taki biały meszek .Moje pytanie brzmi czy ocieplać strop styropianem i zrobić na nim wylewkę czy zabezpieczyć sam strop np żywicą epoksydową i zrobić zaplanowany dach i to wystarczy by pozbyć się tego meszku ? bo dokładnie nie wiem co jest przyczyną pojawienia się tego meszku. Za wszelkie propozycję z góry dziękuję.



By pozbyć się tego "meszku" trzeba docieplić .
Napisano
Witam,zaden element zewnetrzny betonowy i metalowy nie moze laczyc sie z domem mieszkalnym bezposrednio,bo wtedy jest mostek termiczny.Wszystko musi byc odizolowane styropianem,po ociepleniu domu wszystko dostawiamy.lacznie z tarasem,garazem,schodami wejsciowymi i gankiem.Gdy masz polaczenia z domem to go zamknij i grzej,innego wyjscia nie ma,ocieplenie ganku powinno miec grubosc taka jak dom,musialbym zobaczyc jak masz zrobione.Pozdrawiam
Napisano
Uzarex, wklej jakieś zdjęcia, jeśli możesz, to pouczające, co masz, choć przypuszczam, że dla ciebie mało atrakcyjne.

Jak wcześniej napisali Animus i Mleczku, musisz docieplić. I ogrzewać.
Ocieplając 5cm styropianu tylko krzywdę sobie zrobisz, bo zdaje się, że wtedy punkt rosy będziesz miał w warstwie konstrukcyjnej, a nie poza nią, co oznacza, że para wodna będzie ci się skraplała w/na ścianach. A to niefajnie. Jeśli piszę bzdury odnośnie punktu rosy, to sprostujcie, choć, zdaje się, nie mijam się z prawdą.
Napisano
80 procent domow jest budowanych do stanu surowego otwartego zle,bo odrazu stawiane sa garaze w bryle domu,tarasy balkony,schody wejsciowe,ganki.Wszystko to dostawiamy po ociepleniu domu,garaz w bryle domu tez nie moze laczyc sie wiencem z domem mieszkalnym bo to mostek termiczny chyba,ze bedziemy go ogrzewali jak caly dom.Kazdy dom pasywny lub energooszczedny jest odizolowany od garazu w bryle domu, jezeli zalezy nam na oszczedzaniu energii.Prosze nie patrzyc na projekt,ktory jest czesto przestarzaly,5cm styro w podlodze,10cm styro w sciany czy 15cm welny w dach to lata 60-70,malo jest ekip ktore umieja,dobrze budowac.Teraz minimum to;sciany 20cm styro tego lepszego,podloga 20cm styro,strop-dach 40cm welny,okna cale a nie tylko szyby u-1.0 lub 0.8 w warstwie ocieplenia.drzwi zewnetrzne docieplone,super cieple a niepancerne.
Napisano
PeZet nie gniewaj sie,ale ogladalem Twoj dziennik budowy domu,gdzie sa nadproza nad oknami i drzwiami?przeciez to koszmarny blad konstrukcyjny,te pustaki moga wpasc do srodka okna lub drzwi,musi byc zbrojone nadproze.
Napisano
Cytat

PeZet nie gniewaj sie,ale ogladalem Twoj dziennik budowy domu,gdzie sa nadproza nad oknami i drzwiami?przeciez to koszmarny blad konstrukcyjny,te pustaki moga wpasc do srodka okna lub drzwi,musi byc zbrojone nadproze.


Nie mogę się poszczycić dogłębną znajomością PeZet'owego dziennika, ale nie chce mi się wierzyć, żeby taki szczególarz nie zrobił nadproży...
A może on wie coś czego my nie wiemy ...
PeZet zeznawaj szybko bo się mocno zaciekawiłem.
Napisano
Moim zdaniem , zaznaczam że nie jestem fachowcem, nie ma tam błędu.
Rozpiętości nie są duże, to i rama okna ciężar 2 bloczków wytrzyma, a obciążenia i tak przeniesie wieniec.
Ina sprawa, ze ja bym położył 2 pręty i na nich dopiero bloczki.
Napisano
Przeciem pisał w dzienniku, ile czasu czekałem aż mi przywiozą zamówione KSZTAŁTKI U.

Kierownik budowy też oglądał skrupulatnie nadproża.
Rozwiewając wszelkie wątpliwości: mam nadproża zalewane w szalunku traconym, zbrojone czterema prętami fi 12, z oparciem na mur minimum 30cm, choć w przypadku bk wystarczyłoby 19.

Chodziło o to, by mimo ocieplenia zmniejszyć mostek term. przez nadproże idący. Poza tym mniej roboty, odrobinę.
Napisano
Tulko zbrojone nadproze bo ten wieniec na gorze i pietro z dachem to olbrzymia sila nacisku,gdzie maja byc te prety,pod pustakiem czy nad nim?

Jezeli tak to w porzadku,poprostu nie widac tego na zdjeciach.
Napisano
A co tam ma cisnąć z „ogromną siłą”?
Dwa pustaki wyżej jest wieniec. Aby cisnął w ten otwór okienny, musiałby się wpierw „ugiąć”.
Nad tą „pustkę” okienną, w sumie, „nacisk” wywiera tylko warstwa o wysokości 2 rzędów pustaków – i to teoretycznie, bo są związane zaprawą, a część jest „podparta”.
On tam ma bardzo małe okna – czyli nawet gdyby w tych najmniejszych nie było nadproży – a są , nie byłoby tragedii.

Tak sadzę, na podstawie logiki, a nie fachowości – na co proszę wziąć poprawkę jeśli pobładziłem.
Napisano

W lewym dolnym rogu na palecie leżą kształtki U: są to takie sprytne bloczki, że w środku są wydrążone. Wlewasz w nie beton, układasz zbrojenie i jest nadproże.


Te dwa bloczki nad oknem to też kształtki U. W przekroju mają taki kształt: |_| - a grubość ścianki to 6cm.

Nad każdym otworem mam nadproże.

W konstrukcjach jest taka zasada, że jeśli mamy ścianę nad otworem i jest na tyle wysoka, że damy radę tam wrysować trójkąt równoboczny o boku równym szerokości otworu, to można bez nadproża jechać.
Napisano
Nadproza sa po to,zeby chronic najslabsze miejsca w konstrukcji budynku,ciezar jest rozlozony rownomiernie na caly dom,ale miejsca z otworami sa najslabsze i od tego sa nadproza zbrojone.Juz nikt nie buduje domu bez nadprozy,ale kazdy ma wolna reke i zrobi jak chce.
Napisano
Witam, dla tych co dopiero zaczynaja budowac,sa nadproza prefabrykowane tzn. maja wszystko co potrzeba w danym systemie pustakow,sa ze styropianu w ksztalcie literu u.tzw.tracone,ale trzeba samemu uzboic i zalac betonem.Mozna tez zrobisz szalunek z desek,uzbroic i zalac betonem,moja jest taka rada, jak ktos boi sie mostka termicznego w miejscu nadproza czy wienca,niech w tym miejscu polozy styro o wiekszej izolacji np. Organika,dalej juz tak jak caly dom.Pamietajcie o jednym,dobrze wybudowany i ocieplony dom to 80 procent pozniejszych oszczednosci a pompy ciepla sa super,ale tylko z odwiertami pionowymi,niestety kosztuja 50-70tys razem z podlogowka.
Napisano
Znam sie na budowaniu domow i nie sluchajcie tych,ze nie chca mieszkaac w termosie,kazdy mysli o pozniejszych kosztach,teraz bede budowal dom dla Corki ,dom nie duzy,nie ma szans na podlaczenie gazu.Ogrzewaniem bedzie piec wolnostojacy na pelety z nadmuchem,sterowanym z pilota, ladowany peletem raz na 2-3 dni do tego infrapanele na prad 650 wat w kazdym pomieszczeniu,komin schiedel,bez rekuperacji,bo nie wierze,ze cos moze ogrzac powietrze przy minus25 stopni na zewnatrz do plus 12stopni wewnatrz.Tak jak pompa ciepla powietrze-woda z minus 25 na plus 25,jezeli ktos zna ten COP 1do4 lu5-6,ha,ha,ha,wtedy za 1kwh pobrany jest 1kwh oddany.trzeba bardzo dobrze ocieplic dom ,bez mostkow termicznych np.50kwhm2 i kazde ogrzewanie jest dobre.Najtaniej drewno,wegiel,pompa ciepla z odwiertwm pionowym i kazde inne,nie zwracam sie do tych co maja kase.Pozdrawiam
Napisano
Siedze sobie w nocy.przy drinie i tak mysle sobie ilu ludzii oszukali,tylko dlatego,ze nie znaja sie na budowaniu,co wie inwestor,tyle za metr z materialem,tyle bez materialu,tyle pod klucz a tyle w stanie deweloperskim?Wspolczuje tym co zlecili budowe pod klucz,Was to dopiero wyrabali,jaki pustak,gestosc itd,co pod podloga w fundamentach,jaka wiezba,impregnowana czy nie,seki,jakie kable pod tynkiem,czy wszystko odizolowane,to wszystko to dla milionerow.Naprawde znam sie,jezeli bedziecie na budowie,prawie codziennie,sami kupicie materialy,placimy po kazdym etapie wykonanej pracy(natychmiast zwalniamy ludzi po zle wykonanej pracy,nie ma pomiluj),zadnego z spouchwalania sie z ekipa,kierownicy budowy to glaby,tylko czekaj na kase,liczcie tylko na siebie.
Napisano
Witam
Wrzucę fotki jak się ponownie ten grzybek pojawi gdyż dziś dopiero zaglądnąłem na forum a właśnie wczoraj się go pozbyłem malując tynk gruntem , bo zbierałem się pod szpachlowanie , ale myślę że poczekam ze szpachlą .
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
Wrzucę fotki jak się ponownie ten grzybek pojawi gdyż dziś dopiero zaglądnąłem na forum a właśnie wczoraj się go pozbyłem malując tynk gruntem , bo zbierałem się pod szpachlowanie , ale myślę że poczekam ze szpachlą .
Pozdrawiam



Pojawi się ,jak tylko obniży się jeszcze temperatura  najlepiej ujemna będzie się jeszcze zjawisko nasilać wtedy  hodowla  grzybka będzie intensywniejsza , będą piękne zdjęcia .Ciepłe powietrze z domu w trakcie otwierania drzwi ucieka do nieogrzewanego wiatrołapu i gromadzi się pod sufitem i tyle .
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Nie żadnych grzejników , tylko ocieplenie stropu .



Strop ocieplony , tylko teraz to brak niskich temp. a od tamtej pory grzybek się nie pojawił , czekam na zimę icon_sad.gif
ale teraz prace na poddaszem więc inne zmartwienia icon_sad.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nadproza sa po to,zeby chronic najslabsze miejsca w konstrukcji budynku,ciezar jest rozlozony rownomiernie na caly dom,ale miejsca z otworami sa najslabsze i od tego sa nadproza zbrojone.Juz nikt nie buduje domu bez nadprozy,ale kazdy ma wolna reke i zrobi jak chce.


Poczytaj sobie o technologi budowania np z Ytonga a później snuj swoje wywody na temat nadproży i nie pisz bzdur, bo nadproża były od zawsze,w różnej postaci czy odmianie ale były.

Cytat

Siedze sobie w nocy.przy drinie i tak mysle sobie ilu ludzii oszukali,tylko dlatego,ze nie znaja sie na budowaniu,co wie inwestor,tyle za metr z materialem,tyle bez materialu,tyle pod klucz a tyle w stanie deweloperskim?Wspolczuje tym co zlecili budowe pod klucz,Was to dopiero wyrabali,jaki pustak,gestosc itd,co pod podloga w fundamentach,jaka wiezba,impregnowana czy nie,seki,jakie kable pod tynkiem,czy wszystko odizolowane,to wszystko to dla milionerow.Naprawde znam sie,jezeli bedziecie na budowie,prawie codziennie,sami kupicie materialy,placimy po kazdym etapie wykonanej pracy(natychmiast zwalniamy ludzi po zle wykonanej pracy,nie ma pomiluj),zadnego z spouchwalania sie z ekipa,kierownicy budowy to glaby,tylko czekaj na kase,liczcie tylko na siebie.


I widzę,że ten dring Ci trochę pomieszał w głowie. A współczucie to należy się Twoim fachowcom,że dostali takiego mądrego inwestora.Naprawdę to się znasz na pisaniu bzdetów,nie wiem czy mam płakać czy się śmiać z Twoich postów.
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...