Skocz do zawartości

cegła pełna klasy 150 - dobrej jakości


autorushd

Recommended Posts

Napisano
Witam wiec przymierzam sie do szukania cegły pełnej ale szukałem w necie i ceny sa od 0,5 do 1zł za cegłę a to duża różnica jeśli zakładam ze będę potrzebował ok 50tys cegiełek. Wiec zapłacę od 25 do 50tys.

Inna sprawa to jakość tej cegły, wolałbym nie wtopić kasy. Z metod obniżenia ceny standardowych to sprzedaż bez vat itp
Nawet znalazłem firmę w której mogę kupić i trzymać ile chce.

Czy może ktoś z szanownych grupkowiczów ma jakieś pozytywne przykłady cegieł jakośc/cena? A może bezpośrednio z fabryki tylko jakiej?
Napisano
powiem jak ja kupowałam cegłę ....
najwięcej kupowałam cegły rozbiórkowej , bo miałam taką okazję ....
nie bałam się? nie ..... bo sprawdziłam ....
na oczach Pana Rolnika od którego kupowałam- wzięłam cegłę ze sterty , a potem losowo drugą i trzecią , wyszłam na drogę i .... piernicznęłam tym o asfalt .... ostały się całe - biorę.....
tak samo z nówkami ....
ale to taki łopatologiczny sposób .... może inni mają inne .... bardziej cywilizowane .... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

powiem jak ja kupowałam cegłę ....
najwięcej kupowałam cegły rozbiórkowej , bo miałam taką okazję ....
nie bałam się? nie ..... bo sprawdziłam ....
na oczach Pana Rolnika od którego kupowałam- wzięłam cegłę ze sterty , a potem losowo drugą i trzecią , wyszłam na drogę i .... piernicznęłam tym o asfalt .... ostały się całe - biorę.....
tak samo z nówkami ....
ale to taki łopatologiczny sposób .... może inni mają inne .... bardziej cywilizowane .... icon_biggrin.gif




No całkiem dobry sposób, na pewno przetestuję. Natomiast jakby ktoś miał sprawdzonego dostawce/producenta tez bym nie pogardził. Oczywiście i tak go nie ominie "test daggulka"

Napisano
Cytat

No całkiem dobry sposób, na pewno przetestuję. Natomiast jakby ktoś miał sprawdzonego dostawce/producenta tez bym nie pogardził. Oczywiście i tak go nie ominie "test daggulka"



Na kopułę to musisz kupić mocną cegiełkę .Może murując od zewnątrz mieszaj z cegłą licówką odpadnie ci elewacja .


Prawdziwy test dobrej  cegły to kładziesz cegłę na wozówce pod nogami  drugą cegłę trzymasz na płasko na wysokości pępulka i upuszczasz nią na tą na dole,  cegła spada jeżeli jest jeszcze cała to jest dobra jeżeli są dwie połówki to słaba .   
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A może ktoś ma opinie na temat cegielni sosnowski?

http://allegro.pl/cegla-pelna-kl15-0-55zl-...1282897620.html

Ceny maja dobre, nawet myślałem żeby się wybrać osobiście, bo skład maja w warszawie jak rozumiem.
Potrzebuję dużo cegły wiec każda opinia jest ważna.



Polecam cegielnię koło Płońska, Szarominek czy jakoś tak. kiedyś potrzebowałem też dobrej cegiełki, kolega polecił. Można się było o cenę dogadać. Te mareckie i radzymińskie podobno robią słabszą cegłę, nie wiem, w sumie nie znam się aż tak dobrze. pzdr
Napisano
Cytat

Prawdziwy test dobrej  cegły to kładziesz cegłę na wozówce pod nogami  drugą cegłę trzymasz na płasko na wysokości pępulka i upuszczasz nią na tą na dole,  cegła spada jeżeli jest jeszcze cała to jest dobra jeżeli są dwie połówki to słaba .   


Animus, czy naprawdę są jeszcze cegły, które taki test przejdą?
Mój kierownik budowy mówił mi to samo, co piszesz. A mam ścianę konstrukcyjną wewnętrzną z cegły pełnej. Nieotynkowaną. I na dobra sprawę zostałaby mi może połowa materiału, gdybym tak te cegły sprawdzał.
Nie wiem o co chodzi, a cegły klasy 150. Załoga. Mur stoi. Brak zastrzeżeń.
Napisano
Cytat

...A mam ścianę konstrukcyjną wewnętrzną z cegły pełnej. Nieotynkowaną. I na dobra sprawę zostałaby mi może połowa materiału, gdybym tak te cegły sprawdzał.
Nie wiem o co chodzi, a cegły klasy 150. Załoga. Mur stoi. Brak zastrzeżeń.


Ja mam sciane wewnetrzna z bet. komorkowego. Tez stoi, brak zastrzezen.
A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.
Napisano
Cytat

Ja mam sciane wewnetrzna z bet. komorkowego. Tez stoi, brak zastrzezen.
A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.


Wierzę Ci na słowo, bo we wróżeniu przyszłości jestem słaby.
Napisano
Cytat

A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.




Niestety nie tylko cegła. Można spojrzeć choćby na kiłbasę. Kiedyś z kilograma miesa robiło się 0,7kg kiełbasy, a teraz robi się 1,6kg. Jakoś tak.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...