Skocz do zawartości

cegła pełna klasy 150 - dobrej jakości


autorushd

Recommended Posts

Napisano
Witam wiec przymierzam sie do szukania cegły pełnej ale szukałem w necie i ceny sa od 0,5 do 1zł za cegłę a to duża różnica jeśli zakładam ze będę potrzebował ok 50tys cegiełek. Wiec zapłacę od 25 do 50tys.

Inna sprawa to jakość tej cegły, wolałbym nie wtopić kasy. Z metod obniżenia ceny standardowych to sprzedaż bez vat itp
Nawet znalazłem firmę w której mogę kupić i trzymać ile chce.

Czy może ktoś z szanownych grupkowiczów ma jakieś pozytywne przykłady cegieł jakośc/cena? A może bezpośrednio z fabryki tylko jakiej?
Napisano
powiem jak ja kupowałam cegłę ....
najwięcej kupowałam cegły rozbiórkowej , bo miałam taką okazję ....
nie bałam się? nie ..... bo sprawdziłam ....
na oczach Pana Rolnika od którego kupowałam- wzięłam cegłę ze sterty , a potem losowo drugą i trzecią , wyszłam na drogę i .... piernicznęłam tym o asfalt .... ostały się całe - biorę.....
tak samo z nówkami ....
ale to taki łopatologiczny sposób .... może inni mają inne .... bardziej cywilizowane .... icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

powiem jak ja kupowałam cegłę ....
najwięcej kupowałam cegły rozbiórkowej , bo miałam taką okazję ....
nie bałam się? nie ..... bo sprawdziłam ....
na oczach Pana Rolnika od którego kupowałam- wzięłam cegłę ze sterty , a potem losowo drugą i trzecią , wyszłam na drogę i .... piernicznęłam tym o asfalt .... ostały się całe - biorę.....
tak samo z nówkami ....
ale to taki łopatologiczny sposób .... może inni mają inne .... bardziej cywilizowane .... icon_biggrin.gif

Rozwiń  



No całkiem dobry sposób, na pewno przetestuję. Natomiast jakby ktoś miał sprawdzonego dostawce/producenta tez bym nie pogardził. Oczywiście i tak go nie ominie "test daggulka"

Napisano
  Cytat

No całkiem dobry sposób, na pewno przetestuję. Natomiast jakby ktoś miał sprawdzonego dostawce/producenta tez bym nie pogardził. Oczywiście i tak go nie ominie "test daggulka"

Rozwiń  


Na kopułę to musisz kupić mocną cegiełkę .Może murując od zewnątrz mieszaj z cegłą licówką odpadnie ci elewacja .


Prawdziwy test dobrej  cegły to kładziesz cegłę na wozówce pod nogami  drugą cegłę trzymasz na płasko na wysokości pępulka i upuszczasz nią na tą na dole,  cegła spada jeżeli jest jeszcze cała to jest dobra jeżeli są dwie połówki to słaba .   
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

A może ktoś ma opinie na temat cegielni sosnowski?

http://allegro.pl/cegla-pelna-kl15-0-55zl-...1282897620.html

Ceny maja dobre, nawet myślałem żeby się wybrać osobiście, bo skład maja w warszawie jak rozumiem.
Potrzebuję dużo cegły wiec każda opinia jest ważna.

Rozwiń  


Polecam cegielnię koło Płońska, Szarominek czy jakoś tak. kiedyś potrzebowałem też dobrej cegiełki, kolega polecił. Można się było o cenę dogadać. Te mareckie i radzymińskie podobno robią słabszą cegłę, nie wiem, w sumie nie znam się aż tak dobrze. pzdr
Napisano
  Cytat

Prawdziwy test dobrej  cegły to kładziesz cegłę na wozówce pod nogami  drugą cegłę trzymasz na płasko na wysokości pępulka i upuszczasz nią na tą na dole,  cegła spada jeżeli jest jeszcze cała to jest dobra jeżeli są dwie połówki to słaba .   

Rozwiń  

Animus, czy naprawdę są jeszcze cegły, które taki test przejdą?
Mój kierownik budowy mówił mi to samo, co piszesz. A mam ścianę konstrukcyjną wewnętrzną z cegły pełnej. Nieotynkowaną. I na dobra sprawę zostałaby mi może połowa materiału, gdybym tak te cegły sprawdzał.
Nie wiem o co chodzi, a cegły klasy 150. Załoga. Mur stoi. Brak zastrzeżeń.
Napisano
  Cytat

...A mam ścianę konstrukcyjną wewnętrzną z cegły pełnej. Nieotynkowaną. I na dobra sprawę zostałaby mi może połowa materiału, gdybym tak te cegły sprawdzał.
Nie wiem o co chodzi, a cegły klasy 150. Załoga. Mur stoi. Brak zastrzeżeń.

Rozwiń  

Ja mam sciane wewnetrzna z bet. komorkowego. Tez stoi, brak zastrzezen.
A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.
Napisano
  Cytat

Ja mam sciane wewnetrzna z bet. komorkowego. Tez stoi, brak zastrzezen.
A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.

Rozwiń  

Wierzę Ci na słowo, bo we wróżeniu przyszłości jestem słaby.
Napisano
  Cytat

A chodzi o to, ze dawniej nieotynkowany mur z cegly mogl wytrzymac setki lat (np. zamek w Malborku). Mur z dzisiejszej cegly rozpadl by sie najdalej po 30 latach.

Rozwiń  



Niestety nie tylko cegła. Można spojrzeć choćby na kiłbasę. Kiedyś z kilograma miesa robiło się 0,7kg kiełbasy, a teraz robi się 1,6kg. Jakoś tak.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...