Skocz do zawartości

rekuperacja tylko wylot w jednym pomieszczeniu?


autorushd

Recommended Posts

Napisano
Właśnie czy jest taka możliwość aby w jednym pomieszczeniu np kuchni było TYLKO zasysane powietrze a np w drugim pomieszczeniu pokoju było TYLKO wpuszczane? Pomieszczenia sąsiadują obok siebie. Drzwi pomiędzy sa ZAWSZE otwarte.

Autorushd
Napisano
Nie bardzo rozumiem zagadkę...
W zasadzie jest tak, że wyciągasz powietrze z pomieszczeń gdzie z natury jest ono mniej fajne (łazienki, wc, kuchnia), a nawiewasz do pokojów. Raczej bez sensu jest montowanie w każdym z pomieszczeń nawiewu i wyciągu. Powietrze ma to do siebie, że przeciśnie się każdą szczeliną, więc próżni w łazience nie wytworzysz icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Nie bardzo rozumiem zagadkę...
W zasadzie jest tak, że wyciągasz powietrze z pomieszczeń gdzie z natury jest ono mniej fajne (łazienki, wc, kuchnia), a nawiewasz do pokojów. Raczej bez sensu jest montowanie w każdym z pomieszczeń nawiewu i wyciągu. Powietrze ma to do siebie, że przeciśnie się każdą szczeliną, więc próżni w łazience nie wytworzysz icon_smile.gif



Jednak kolega bardzo dobrze zrozumiał icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Nie bardzo rozumiem zagadkę...
W zasadzie jest tak, że wyciągasz powietrze z pomieszczeń gdzie z natury jest ono mniej fajne (łazienki, wc, kuchnia), a nawiewasz do pokojów. Raczej bez sensu jest montowanie w każdym z pomieszczeń nawiewu i wyciągu. Powietrze ma to do siebie, że przeciśnie się każdą szczeliną, więc próżni w łazience nie wytworzysz icon_smile.gif


Dokładnie. Oprócz tego rzecz nie dotyczy tylko indywidualnych odczuć typu mniej lub bardziej fajne powietrze, ale jest wymuszona przez przepisy, które nakładają obowiązek odprowadzania powietrza z tych pomieszczeń i z kotłowni.
Napisano
Cytat

Właśnie czy jest taka możliwość aby w jednym pomieszczeniu np kuchni było TYLKO zasysane powietrze a np w drugim pomieszczeniu pokoju było TYLKO wpuszczane? Pomieszczenia sąsiadują obok siebie. Drzwi pomiędzy sa ZAWSZE otwarte.

Autorushd


Myślę że jest taka możliwość , co więcej ja tak robię bo mam że tak powiem dom otwarty więc powietrze będzie sobie spokojnie krążyć.
Napisano
Powietrze dostarcza się do pomieszczeń "czystych": pokoi, sypialni, salonów, jadalni, gabinetów, itp.
Wyciąg instaluje się w kuchni, łazienkach, WC, garderobach, pomieszczeniach gospodarczych, schowkach, spiżarniach. W pralni natomiast można zrobić i nawiew i wyciąg.

Chodzi o to aby zanieczyszczenia: zapachy z kuchni lub wilgoć z łazienki były usówane w miejscach ich powstawania i nie były transportowane do innych pomieszczeń. Aby to funkcjonowało konieczne są podcięcia drzwi lub kratki o odpowiednich wielkościach.

Napisano
Cytat

Powietrze dostarcza się do pomieszczeń "czystych": pokoi, sypialni, salonów, jadalni, gabinetów, itp.
Wyciąg instaluje się w kuchni, łazienkach, WC, garderobach, pomieszczeniach gospodarczych, schowkach, spiżarniach. W pralni natomiast można zrobić i nawiew i wyciąg.

Nad garderobami i spiżarniami co najmniej bym się zastanowił. Dostarczenie tam ciepłego i wilgotnego powietrza może być niebezpieczne.
Napisano
Cytat

Nad garderobami i spiżarniami co najmniej bym się zastanowił. Dostarczenie tam ciepłego i wilgotnego powietrza może być niebezpieczne.


W tych pomieszczeniach mają być WYCIĄGI a nie nadmuchy - tak to zrozumiałem icon_rolleyes.gif
Napisano
Tez się trochę zdziwiłem ze kolega napisał ze do spiżarni nawiew. Na szczęście spiżarni nie mam. W znaczeniu ze nie mam tego dylematu.

Może teraz szerzej opiszę domek o który mi chodzi.

1) Parter: pokój 25m2 potem łazienka oraz klatka schodowa i wyjście z domu, następnie kuchnia 15m2, i następnie pokój z kominkiem zamknięta komora spalania.

2) Piętro po kolei sypialnia 25m2, potem łazienka i klatka schodowa, pokój dziecięcy 15m2 i pokój 25m2.

3) Nad strych nieocieplony niski.


Widziałbym to tak.

1) Pierwsze piętro, nawiew do sypialni przez strop, wywiew z łazienki i nawiew w pokoju dzieciecym, i nawiem w nastepnym pokoju. Wszystko przez strop.

22) Parter. Tu już trudniej: Bo przewody pójdą starymi kanałami wentylacyjnymi.

Po kolei:

pokój 25m2, nawiew przy podłodze. łazienka (tu jest kłopot nie mam kanału), kuchnia wyciąg, mogę sie podłączyć pod wyciąg w kuchni albo nad szafkami., pokój z kominkiem. Tutaj nie wiem. Wydaje się ze dobry byłby nawiew ale czasami jak zakopci to wywiew tez byłby dobry, niestety dostępny tylko jeden kanał po starej wentylacji.

Dom długość 15m szerokość 5m. Ocieplony 10 lat temu 12cm styropianu. Dom z cegły pełnej.
Napisano
Cytat

W tych pomieszczeniach mają być WYCIĄGI a nie nadmuchy - tak to zrozumiałem icon_rolleyes.gif

W spiżarni zazwyczaj temperatura jest niższa niż w innych pomieszczeniach (przeważnie nie instaluje się tam ogrzewania). Wyciąg w spiżarni oznacza, że będzie do niej napływało ciepłe i wilgotne powietrze z innych pomieszczeń.
Zanim dotrze do kratki wywiewnej odda część swojej wilgoci w spiżarni. W związku z tym w spiżarnia będzie wilgotna.
Podobna sytuacja jest też w garderobie.
W tych pomieszczeniach najbezpieczniej jest dać zarówno nawiew (suche i chłodniejsze powietrze) jak i wywiew.


Cytat

Może teraz szerzej opiszę domek o który mi chodzi.

Dwa rysunki dadzą zdecydowanie więcej informacji icon_wink.gif.
Napisano
Cytat

Wyciąg instaluje się w kuchni, łazienkach, WC, garderobach, pomieszczeniach gospodarczych, schowkach, spiżarniach.



1. Zgodnie z przepisami, w pogrubionych wymaganie takie są, o ile są to pomieszczenia bez okna.
2. Ustawodawca przewiduje w takim przypadku wyciąg powietrza w ilości nie mniejszej niż 15m3/h
3. Należy jednak mieć na uwadze to co napisał wyżej HenoK, przy czym, moim zdaniem, to wszystko zależy od wielkości danego pomieszczenia.
4. Moim zdaniem, w małych pomieszczeniach (około 2m2) tego typu, nie należy przesadzać i można stosować „wentylowanie dyfuzyjne” – traktując je (takie pomieszczenia) jako zabudowane szafy wnękowe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...