Skocz do zawartości

Izolacja fundamentów


Recommended Posts

Witam,
Na forum toczyła się dyskusja na temat samej technologii przyklejania płyt styropianowych do podłoża. Budziła sporo emocji z uwagi na wiele odmiennych opinii. OTO LINK DO TEMATU.
Wracając do samej izolacji termicznej: producenci izolacji z płyt polistyrenowych mają w swojej ofercie produkty dedykowane do tego rodzaju robót - są to między innymi:
HYDROPIAN
płyty styropianowe SILVER FUNDAMENT, GOLD FUNDAMENT, PLATINUM FUNDMENT
Austrotherm EPS 035 EXPERT
Płyty Austrotherm XPS TOP 30 SF

Proszę zwrócić uwagę, ze wkraczamy w grupę produktów XPS - czyli nie styropian (polistyren ekspandowany), a polistyren ekstrudowany.
Produkty URSA XPS
STYRISOL
ROOFMATE-SL-X

Przyklejanie płyt do podłoża to odrębna kwestia, która jak już wspomniałem, budziła sporo emocji.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
polecam XPS (polistyren ekstrudowany) - nie trzeba zabezpieczać klejem z siatką - jest odporny na wpływ zasypowej ziemi
i na dodatek po jakimś czasie nie straci ilolacyjności - nie nasiąka jak EPS (styropian)
Ja u siebie mam właśnie XPS - zresztą 2 warstwy (2x 8 = 16 cm) z mijanką aby zmiejszyć mostki termiczne
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt



czy na pewno każdy EPS i każdy XPS ?

EPS – λ = 0,031 W/(m•K) - np. TERMOORGANIKA PLATINUM+ (taki szary)
XPS – λ = 0,029–0,034 W/(m•K)
Link do komentarza
Cytat

buduję dom energooszczędny (pasywnego nie, bo to bliźniak północny segment) - na ścianach będzie 24 cm styropianu

XPS ma lepsze właściwości izolacyjne od EPS, którym będzie pokryta elewacji
a poza tym na cokole ma się jeszcze zmieścić płytka klinkierowa a cokół ma być cofnięty względem elewacji
stąd przyjąłem 16 cm - ale zastosowanie 2 warst z mijanką zmniejsza wpływ mostków na łączeniach płyt


To chyba raczej energochłonny. Izolacja termiczna zaczyna się od 0.1W/m2xK w podłodze i ścianie. Izolacja termiczna za stałym odbiornikiem ciepła jest nieskuteczna. Izolacja zawilgocona powyżej 1% ma mniejszy opór cieplny.
Mam pytanie - Co szanowny Pan uważa za dom energooszczędny?
Poza tym, jeżeli ktoś chce ogrzewać fundament - jedyny znany fizyce rodzaj jego izolacji termicznej wygląda TAK. A przyklejanie styropianu z przodu fundamentu w domu niepodpiwniczonym, świadczy o fundamentalnej nieznajomości fizyki.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
najważniejsza jest i tak izolacja przeciwwodna lub przeciwwilgociowa (zależnie od poziomu wód gruntowych)
styropian czy styrodur nie jest w ogóle materiałem hydroizolacyjnym. tremoizolacja jest mniej ważna od hydroizolacji. spór czy lepiej jest dać 10cm czy 20 cm styropianu jest bez sensu kiedy do piwnicy czy pod parkiet leje sie woda

czyż nie?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Suez nie masz racji. Styrodur występuje na rynku jako dwa różne produkty. Pierwszym jest dość twardy styropian robiony metodą EPS (expanded polistirene) i ten faktycznie nie jest hydroizolacją, drugi zaś to handlowa nazwa XPS firmy BASF i ten jest hydroizolacją. XPS (extruded pilistirene) ma nasiąkliwość poniżej 0,5 %. Na stronie www.praktech.pl jest zdjęcie pod mikro obydwóch wyrobów obok siebie - widać od razu dlaczego XPS jest izolacją hydro.
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
Barbossa! Czamu znowu "malkontentujesz"?icon_smile.gif Co Ci się nie podoba w tym zdjęciu?
Link do komentarza
super
dziś dowiedzieliśmy się co
zapewne niebawem dowiemy się jak
ja się nie mogę doczekać

więc Porfirionie- czekamy na wskazówki

Cytat

.....
TB przedstawił bardzo ładne zdjęcie i ma rację w swojej wypowiedzi. To praktycznie jedyny dobry sposób izolowania fundamentu.
......


przeca odszczekał w poście powyżej, czy nie?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Odpowiedź pierwsza -  jak piszesz na starych tematach to bywam. Odpowiedź na pytanie  drugie - nie nie robiłem iniekcji , a te w ścianach wręcz usuwałem . jeśli piszesz o iniekcjach w grunt za ścianą to spotkałem się z tym rozwiązaniem - ale nie robiłem . Odpowiedzi kolejne : Tak na chłopski rozum 1 - jako że iniekcję robisz w grunt to nie powinno to tworzyć interakcji z wcześniej zastosowaną chemią . Tak na chłopski rozum 2 - jeżeli cieknie to nie może być mega twardo bo cieknie czyli w tych miejscach glina musi być płynna . Tak na chłopski rozum 3 - rozumiem że już zrobiłeś jakieś rozpoznanie w dostępnej chemii i masz faworyta - czyli telefon do przedstawiciela regionalnego tej firmy - ściągnięcie go na obiekt i totolotek - będzie uczciwy czy tylko będzie chciał sprzedać .  Wiele razy kontaktowałem się z przedstawicielami regionalnymi różnych firm w zakresie chemii zabezpieczającej przed wodą i nie zostałem wsadzony na minę . jeżeli czegoś nie wiedzieli to otwarcie mówili że nie wiedzą  ( czyli metoda organoleptyczna w ograniczonym zakresie ) . Tak na chłopski rozum 4 - zadasz właściwe pytania dostaniesz właściwe odpowiedzi . W temacie pytań  jako że nie znam obiektu nie jestem w stanie pomóc . W temacie preparatów tego zakresu - brak wiedzy i doświadczenia czyli nie pomogę.   Nie mniej jednak nie  święci garnki lepią czyli życzę powodzenia
    • Jak tu czasami jeszcze bywasz Panie kolego, to zapytanie mam czy robiłeś kiedyś iniękcję? Odkopałem to co wyżej, bo tak naprawdę niewiele, ale woda się sączy, a docelowo jak mam kłaść wylewkę, to chciałbym zlikwidować to sączenie. Są trzy miejsca gdzie ta woda się sączy i przyszło mi już jakiś czas temu do głowy, żeby zrobić w tych miejscach iniękcję. Tylko pytanie, czy zadziała to w glinie? Jest tam mega twardo, także tylko ostry kilof to ruszy, więc może zadziała. Teraz pytanie czy jakiś preparat polecasz, albo ktoś mógłby polecić coś, z czym miał już do czynienia? Albo słyszał, że ktoś to czy tamto stosował? Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli ściana między mieszkaniami jest nośna, konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę oraz wykonanie projektu przez inżyniera budowlanego. W przypadku ściany działowej wystarczy zgłoszenie do starostwa. Typ ściany można sprawdzić w dokumentacji technicznej budynku lub konsultując się z konstruktorem.  
    • Samo kupienie typowych rozwieranych drzwi łazienkowych 60 cm to żaden problem. Nie trzeba ich robić na wymiar są w ofercie nawet marketów budowlanych.  Takie wąskie drzwi łazienkowe są dość często w starych mieszkaniach. Sam kiedyś takie miałem w mieszkaniu z końca lat 60-tych. problemem mogą być natomiast minimalnie różniące się zawiasy w takich starych ościeżnicach. Rozstaw jest ten sam co obecnie. Ale zawiasy są minimalnie bliżej ościeżnicy. Nie mają przy tym regulacji. Ja swoje musiałem odciąć i zastąpić nowymi, przykręconymi na podkładce. 
    • Szczególnie jak się chce sikać, a zapinka się zablokowała.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...