Skocz do zawartości

Ocieplenie Ytonga


Recommended Posts

  Cytat

Witam,
Również buduję z Ytong Energo 36,5 cm i nie ocieplam. Dlaczego? Ano dlatego, że ocieplenie tego muru odradzał mi nawet doradca z Ytonga - przynajmniej przez pierwszy, może drugi sezon.
Osobiście bardzo chciałem ocieplać moje ściany, ale odpuściłem na razie. Zobaczę koszty ogrzewania i podejmę decyzję. Jeśli jednak zdecyduję się na ocieplenie to wykonam je z Ytong Multipor 10-14 cm. Moja rada jest taka (bo sam to zrobiłem), zaoszczędzone pieniądze włóż w dobre okna najlepiej z roletami zewnętrznymi (oczywiście trójszybowe), lub zainwesuj w rekuperator z GWC.

Pozdrawiam

Rozwiń  


Bardzo sensowne. O tym pisałem. Ytong pod dachem jak zamoknie ? icon_biggrin.gif

A ile tego stoi bez tynku to widać na każdym osiedlu ...
Link do komentarza
Ytong czyli beton komórkowy w domu jest ścianą , która znajduje sie pod dachem. Nie styka się stale z wodą i pada ona na niego bezpośrednio (przede wszystkim nie zbiera się na nim). Spływa ewentualnie pod ścianą.

Dlatego proponuję sprawdzić jak jest ciepło bez styropianu - chociaż sam nie lubię widoku niedokończonych budów.

Dla mnie ocieplanie Ytonga (jeśli to ytong a nie podróba) to jakaś herezja.

Sam mam ściany jednowarstwowe z keramzytu .... i jest ciepło. Pewnie byłoby lepiej z ociepleniem.... ale nie przesadzajmy icon_smile.gif Spełnia normy ...
Link do komentarza
  Cytat

Ytong chłonie zimą wilgoć z pomieszczenia, dlatego musi być od środka paroizolacja. Uzyskanie z samego ytonga 0.1W/m2 to ogromne koszty, lepiej więc dać wełnę z folią od wewnątrz.

Rozwiń  

z którego to roku ;p
a dwa, jaką wilgoc z pomieszczenia, ja tam basen otwieram?
zastanawiam się nad zakupem nawilżacza przy ogrzewaniu podłogowym... a tu wilgoć jakby deszcz padał.
Link do komentarza
Co ma ogrzewanie podłogowe do nawilżacza?
Wilgoć "produkowana" jest w domu. Gdy termoizolacja (im grubsza tym większy problem) jest nie zabezpieczona od wewnątrz warstwą antydyfuzyjną będzie mokra. Chyba, że zrezygnujemy z komfortu i wilgotność względną będziemy utrzymywać na poziomie 15-20%. Czy w dachu też brak paroizolacji u Szanownej Pani??? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Co ma ogrzewanie podłogowe do nawilżacza?
Wilgoć "produkowana" jest w domu. Gdy termoizolacja (im grubsza tym większy problem) jest nie zabezpieczona od wewnątrz warstwą antydyfuzyjną będzie mokra. Chyba, że zrezygnujemy z komfortu i wilgotność względną będziemy utrzymywać na poziomie 15-20%. Czy w dachu też brak paroizolacji u Szanownej Pani???

Rozwiń  

Jeszcze nie mam nawet dachu Szanowny Panie.
Przy małych dzieciach nawilżacz jest niezbędny. A ogrzewanie podłogowe raczej nie wspomaga dodatkowego nawilżenia... raczej wysusza powietrze.
Dlatego zapytam jeszcze raz. W kuchni, która ma niecałe 3mx3m i ma 2 drzwi i wielkie okno, wsadzę dodatkowo po 10cm ocieplenia wewnątrz,to będę mogła sobie w tej kuchni co najwyżej stół wstawić, bo meble żadne nie wejdą...
Link do komentarza
  Cytat

Zanim będę miała jakąkolwiek izolację na poddaszu (dachówka nie jest skończona) minie jeszcze sporo czasu.
Ale z tego, co kojarzę, nikt nie ociepla od środka domu.

Rozwiń  

Za to rośnie liczba alergików, rosną koszty grzania... Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest centralne ogrzewanie. Jak Pani sobie wyobraża, by absolwenci uczelni na których jeszcze się uczy o centralnym ogrzewaniu - mogli Pani doradzać dom izolowany? Nie ma w fizyce czegoś takiego jak izolacja termiczna za odbiornikiem ciepła.
nikt nie ociepla od środka domu.
A ja wykonuję instalacje wyłącznie w takich domach. Kiedyś zapewne ktoś powiedział – Nikt nie izoluje domu styropianem, Nikt nie grzeje domu gazem… Postęp technologiczny – skuteczna izolacja termiczna marginalizuje rolę ogrzewania. A ta zbędna w takim układzie dziedzina, chce się rozwijać. Nawet wymyśla się dotacje – byleby tylko nie izolować.

YTONG i SILKA w Domu Pasywnym




  Cytat

Ściany zewnętrzne
Ciepłe, szczelne zewnętrzne ściany są pierwszym ogniwem łańcucha technologicznego w budynkach energooszczędnych i pasywnych. Podstawą koncepcji domu pasywnego jest oszczędność energii cieplnej, którą bardzo łatwo można realizować przez dobrze dobrany materiał konstrukcyjny oraz doskonale zaizolowane ściany zewnętrzne budynku. Współczynnik przenikania ciepła U dla takiej ściany powinien być mniejszy od 0,15 W/(m2K). W przypadku Domu Pasywnego tak niski współczynnik przenikania ciepła osiągnięto, stosując ocieplenie bloczków YTONG grubą warstwą izolacji termicznej z wełny mineralnej:

- izolacja zewnętrzna z wełny mineralnej – 20 cm,
- ściana konstrukcyjna z bloczków YTONG PP2/0,4 – 24 cm,
- izolacja wewnętrzna z wełny mineralnej – 10 cm.

Tak wykonana ściana zewnętrzna o grubości 54 cm osiąga współczynnik U o wartości 0,10 W/(m2K).

Wyboru technologii ściennej dokonano na podstawie tendencji w budownictwie pasywnym na świecie

Rozwiń  

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  Cytat

Za to rośnie liczba alergików, rosną koszty grzania... Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest centralne ogrzewanie. Jak Pani sobie wyobraża, by absolwenci uczelni na których jeszcze się uczy o centralnym ogrzewaniu - mogli Pani doradzać dom izolowany? Nie ma w fizyce czegoś takiego jak izolacja termiczna za odbiornikiem ciepła.
nikt nie ociepla od środka domu.
A ja wykonuję instalacje wyłącznie w takich domach. Kiedyś zapewne ktoś powiedział – Nikt nie izoluje domu styropianem, Nikt nie grzeje domu gazem… Postęp technologiczny – skuteczna izolacja termiczna marginalizuje rolę ogrzewania. A ta zbędna w takim układzie dziedzina, chce się rozwijać. Nawet wymyśla się dotacje – byleby tylko nie izolować.

YTONG i SILKA w Domu Pasywnym

Rozwiń  


To znaczy, że jak ocieplę ścianę zwaną jednowarstwową styropianem z zewnątrz, wzrośnie mi koszt ogrzewania?
Mam mnóstwo znajomych i u nikogo nie ma ocieplenia wewnątrz.

Zastanawia mnie, że wszystkie Pana materiały są po francusku. Mam szczęście, że je rozumiem. Nie ma takich w Polsce?
Link do komentarza
  Cytat

bo Pan TB jest 20 lat do przodu przed polską myślą budowlaną (a tylko te cywilizacje, których język jest językiem opisowym na załączonych szkicach osiągnęły wiedzę absolutną) i jest lata świetlne przed fizyką zwykłą, ogólnie uznawaną

Rozwiń  

Szanowny Panie... też jestem POLAKIEM. Ze ktoś zacofany ( dziedzina nie jest tu najważniejsza) uważa, że inny pogląd to już nie POLAK jest od niedawna znakiem firmowym w polityce, ale proszę tego nie przekładać na budownictwo. Nie jest moją winą, że Pan tematu nie może zrozumieć. Rolą izolacji termicznej jest marginalizacja ogrzewania, a ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczny jest centralny (pośredni) system ogrzewania. CO PANU W w/w MYŚLI NIE JEST POLSKIE?

Proszę w googlach zapodać " ytong ekonomiczność " - i otworzyć pierwsze z góry!
Link do komentarza
Niecentralne ma kilka osób z moich znajomych, rekuperator też.
Nie znaczy to, że mam zaglądać do francuskich domów, żeby w polskiej wsi ocieplić Ytonga.
Z którego regionu Francji są te dane, może nie pasują do naszych warunków?

Dziwi mnie, że tylko Pan ma takie podejście do mojego pytania.
To, że we Francji, Belgii albo na Hawajach stosują to wszystko nie znaczy, że u nas się będzie sprawdzać. Trzeba wszystko dostosować do SIEBIE, a nie żywcem łapać, co u kogo działa, bo nie znaczy, że będzie działać u nas.

A po drugie, skoro ledwo mi starczy na ocieplenie samym styropianem z zewnątrz, to może mi Pan powie, skąd mam wziąć na tyle wełny do środka, nie mówiąc o wykończeniu tego cudu. We Francji mają pieniądze to mogą sobie i dom złotymi szlaczkami ozdabiać. Ja nie mam.
Link do komentarza
Przeczytałem temat i zaniepokoiłem się niszczeniem Ytonga przez zimę.
Chce kupić dom z ytonga w stanie surowym otwartym. Stoi juz 3 sezony, teraz będzie 4.
Czy jest sens to kupować ?

Brak obrazka

Po wstępnym obejrzeniu zwrócił moją uwagę jeden bloczek na rogu budynku, który był uszkodzony od mrozu. Czy to jest groźne? Czy wogóle ma sens ta inwestycja skoro Ytong chłonie wilgoć i pozostał bez wykonczenia na taki okres czasu ? Edytowano przez julo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Przeczytałem temat i zaniepokoiłem się niszczeniem Ytonga przez zimę.
Chce kupić dom z ytonga w stanie surowym otwartym. Stoi juz 3 sezony, teraz będzie 4.
Czy jest sens to kupować ?

Brak obrazka

Po wstępnym obejrzeniu zwrócił moją uwagę jeden bloczek na rogu budynku, który był uszkodzony od mrozu, odłamany kilka centymetrów. Czy to jest groźne? Czy wogóle ma sens ta inwestycja skoro Ytong chłonie wilgoć i pozostał bez wykonczenia na taki okres czasu ?

Rozwiń  



Nie bierz sobie do serca wszystkiego.
Jeśli dobra cena to kupuj.
Link do komentarza

No jest duży ale zy aż tak... ? 4 pokoje + salon i kuchnia z jadalnia, do tego garderoba, 2 łazienki, garaż i kotłownia.
Z tym gargamelem to niezłe icon_biggrin.gif Może rzeczywiście troche straszy w tym lesie tymi wierzyczkami icon_biggrin.gif
Ale wole chyba taki niż domek na kurzej stópce. icon_biggrin.gif


Można go ładnie zrobić jak widać na zdjęciach
32696f885c98f1ea.jpg
Brak obrazka
Brak obrazka
8a267117a48d4519med.jpg


Zawsze chciałem mieć duży dom i koszta utrzymania mnie nie przerażają.
Chciałem włożyć 200tys w wykończenie
Ale żeby nie robić OT.
Chodzi mi tylko o to czy temu Ytongowi sie nic nie stało przez te 3 zimy.

Edytowano przez julo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
stać się mogło. Wiem że jest tu lansowana inna teoria, ale ja powtarzam swoje. ytong pozostawiony na pastwę warunków zewnętrznych na sezon jesienno zimowy, może zostać zniszczony.
Tak czy owak. Zawalić się nie zawali. Dom ładny ale ja bym nie kupił..





...bo mnie na taki nie stać icon_smile.gif (a szkoda)
Link do komentarza
  Cytat

Chciałem włożyć 200tys w wykończenie

Rozwiń  


uuuu, kochany ... 200.000 w wykończenie takiego domu? naprawdę nie chcę Ci podcinać skrzydeł..... ale.....
okna , drzwi , brama , instalacje , tynki , wylewki , farba , kafelki, panele tudzież parkiet , kute balustrady , wykończenie zewnętrzne - ponieważ taki gargamel wykończony musi być stylowo - choćby tak jak na wizualizacji żeby miał efekt .....
nie , kochany - przy tym metrażu - dołóż, dołóż...... bo może Cię braknąć ....
ja , przy swojej stodółce prostej jak budowa cepa 130m , bez szaleństw , materiały raczej z tej niższej półki ..... włożyłam w wykończeniówkę od SSO 150.000 zł ....

  Cytat

Chodzi mi tylko o to czy temu Ytongowi sie nic nie stało przez te 3 zimy.

Rozwiń  


przykryty był dachem , nie zamknięty drzwiami i oknami - co wziął to i oddał...... myślę, ze to byłby Twój najmniejszy problem .....
ja odradzam ze względu na wielkość i konieczność stylowego a więc drogiego wykończenia tego domu żeby miał jakiś wygląd....
no i ..... czy żona wie z iloma godzinami sprzątania wiąże się taki metraż pełen skomplikowanych zakamarków i zakątków? ja wiem ile czasu zajmuje posprzątanie mojego ..... za dużo.... icon_wink.gif icon_lol.gif
czy naprawdę jest Ci potrzebny taki dom?
Link do komentarza
  Cytat

Mam dać wełnę do środka domu? Dobrze zrozumiałam?
Jeszcze sobie powierzchnię zmniejszyć? Ledwo mi się meble w kuchni wyrobią...

Rozwiń  

Nie dawaj żadnej wełny ani multipora od wewnątrz bez wzgledu na to co TB radzi. Ocieplenia multiporem daje się od wewnątrz tylko w specyficznych sytuacjach, o czym jest ładnie napisane na stronie Xelli. Osobiście (pomijając decyzję odnośnie ścian zewnętrznych) daję 14 cm multipora od wewnątrz na suficie nieogrzewanego garażu, ponieważ nad garażem mam zaplanowaną sypialnię. Dodatkowo od wewnątrz docieplam multiporem 14 ścianę wewnętrzną garażową, która graniczy z holem i kotłownią. Myślę, że to wyczerpie temat przechodzenia zimna z garażu do wewnętrznych, ogrzewanych pomieszczeń i będę zadowolony.
Dodatkowo powtórzę za daggulką i moim przedstawicielem z Ytonga - poczekajcie z ociepleniem (pomimo tego, że już praktycznie podjeliście decyzję) - ładowanie 10-20 tys. w ocieplenie w ciemno, dla tak naprawdę wirtualnych oszczędności, rzędu 300-400 zł rocznie na ogrzewaniu, jest trochę niebezpieczne dla zwrotu z tej inwestycji. Wiem, że to może być problem za rok czy dwa jeśli buduje się z kredytu, dlatego sam zrobiłem jedną rzecz. Włożyłem 20 tys na lokatę z dzienną kapitalizacją odsetek - jeśli okaże się po jednym czy dwóch sezonach, że jednak powinienem ocieplać to lokata z odsetkami pozwoli mi na tą inwestycję.
Pozdrawiam serdecznie i życzę podjęcia właściwej dla Was decyzji.
Link do komentarza
  Cytat

Za to rośnie liczba alergików, rosną koszty grzania... Ekonomiczna izolacja termiczna to taka przy której nieekonomiczne jest centralne ogrzewanie. Jak Pani sobie wyobraża, by absolwenci uczelni na których jeszcze się uczy o centralnym ogrzewaniu - mogli Pani doradzać dom izolowany? Nie ma w fizyce czegoś takiego jak izolacja termiczna za odbiornikiem ciepła.
nikt nie ociepla od środka domu.
A ja wykonuję instalacje wyłącznie w takich domach. Kiedyś zapewne ktoś powiedział – Nikt nie izoluje domu styropianem, Nikt nie grzeje domu gazem… Postęp technologiczny – skuteczna izolacja termiczna marginalizuje rolę ogrzewania. A ta zbędna w takim układzie dziedzina, chce się rozwijać. Nawet wymyśla się dotacje – byleby tylko nie izolować.

YTONG i SILKA w Domu Pasywnym

Rozwiń  

Proszę o profesjonalne przetłumaczenie odnośników na zdjęciu - podobnie jak autor wątku zrozumiałem o co chodzi, ale wielu czytelników nie. Wiem, że ma Pan dar do zamieszczania zdjęć z Austrii, Niemiec, Holandii i Francji. Rozumiem, że jest Pan poliglotą i z przyjemnością czekam na prąd oświecenia od Pana z pełnymi tłumaczeniami zamieszczanych materiałów. Ja wręcz tego żądam bo jest mi głupio dalej żyć w ignorancji i z takim brakiem kaganka oświaty. Kajam się przed wszystkimi swoją niewiedzą i jeszcze raz proszę o pełne tłumaczenia cytowanych materiałów przez Pana TB
Link do komentarza
  Cytat

uuuu, kochany ... 200.000 w wykończenie takiego domu? naprawdę nie chcę Ci podcinać skrzydeł..... ale.....
okna , drzwi , brama , instalacje , tynki , wylewki , farba , kafelki, panele tudzież parkiet , kute balustrady , wykończenie zewnętrzne - ponieważ taki gargamel wykończony musi być stylowo - choćby tak jak na wizualizacji żeby miał efekt .....
nie , kochany - przy tym metrażu - dołóż, dołóż...... bo może Cię braknąć ....
ja , przy swojej stodółce prostej jak budowa cepa 130m , bez szaleństw , materiały raczej z tej niższej półki ..... włożyłam w wykończeniówkę od SSO 150.000 zł ....



przykryty był dachem , nie zamknięty drzwiami i oknami - co wziął to i oddał...... myślę, ze to byłby Twój najmniejszy problem .....
ja odradzam ze względu na wielkość i konieczność stylowego a więc drogiego wykończenia tego domu żeby miał jakiś wygląd....
no i ..... czy żona wie z iloma godzinami sprzątania wiąże się taki metraż pełen skomplikowanych zakamarków i zakątków? ja wiem ile czasu zajmuje posprzątanie mojego ..... za dużo.... icon_wink.gif icon_lol.gif
czy naprawdę jest Ci potrzebny taki dom?

Rozwiń  


Masz rację, przeliczyłem sobie to jeszcze raz, z kolegą co właśnie kończył już 2 domy i potrzeba gdzieś ok. 300tys. zł. 200tys mam, na resztą trzeba będzie poczekać. Może udałoby sie zrobić dół i już zamieszkać.
Dach jest dobrze zrobiony - oglądałem go już z 2 fachowcami, jedynie to źle dla tego Ytonga że stał dom tyle czasu bez rynien.

Schodzę troche z tematu ale może już dończe myśl.

samo docieplenie dachu ok. 25tys.
okna z bramą z roletami ok 30tys.

Wiem że koszty wykończenie tego domu będą b. wysokie ale za kazdym razem gdy go oglądam w realu to po prostu bardziej sie utwierdzam do tego domu, a inne w porownianiu już mi nie podchodzą.

Ps. Chyba musze założyć osobny temat póki mnie mody ścigną icon_biggrin.gif Edytowano przez julo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
[quote name='ashantess' date='31.08.2010, 20:09 ' post='129802']
To, że stoją bez tynku, to nie znaczy, że ktoś nie ocieplał, bo nie chciał icon_razz.gif
u nas masa nie ociepla, bo nie ma za co^^

Witam wszystkich co prawda to mój pierwszy post na tym forum ale czytuje go od dłuższego czasu,
jestem na etapie stropu Teriva sciany z Ytonga 36,5 odmiana 350 i pierwsze co zrobie po dachu to otynkowanie zewnątrz scian żeby nie piły wody.Dla niedowiarków polecam zrobić testy na betonie komórkowym.Zanurzyłem kawałek w wodzie na 0.5 godziny , przed miał 52g po kąpieli 79g pomimo że pływał przyrost wagi ok 50%,na plus musze napisać że test przewodnosci w stanie suchym Ytonga wypadł wg.mnie b.dobrze kawałek o grubosci 0,5cm i szerokosci ok2cm umiesciłem nad ogniem kuchenki gazowej powierzchnia sie na ok1mm w głąb nadtopiła ale po drugiej stronie tej płytki nie było czuć podwyższonej temperatury ,a wrzucenie gorącego kawałka do wody nie zrobiło na nim żadnego wrażenia tzn,nic nie popękało czy pokruszyło.Ashantess polecałbym w związku z tym wełne na zewnątrz i tynk silikatowy lub silikonowy (obydwa przepuszczają pare ) w związku z czym ytong cały czas by wysychał.Robie jeszcze test na zamrażanie mokrego kawałka ytonga ale efekty dopiero za kilka dni.
Link do komentarza
  Cytat

najlepszy tynk na ytonga to tynk mineralny. Ale to się tyczy ytonga nie ocieplanego styropianem. Na styro to już w zasadzie nie ma znaczenia jaki położysz.

Rozwiń  
W zasadzie tynk sylikatowy tez jest mineralnym (z dodatkiem szkła wodnego) ,silikonowy niewiem ale obydwa są paroprzepuszczalne czyli beton komórkowy bedzie wysychał od zewnątrz (dodatkowo silikonowy jest sliski i wszelkie zanieczyszczenia będa spłukiwane przez deszcz.Ocieplenie mokrego ytonga będzie powodowało oddawanie całej wigoci do środka budynku a jeżeli w środku pomalujemy ściany i sufity farbą lateksową lub akrylową to beton komórkowy bedzie sie kisił i moze latami wysychac.Czyli jeżeli ocieplimy na zewnątrz styropianem to najlepiej zostawic nieotynkowane sciany wewnątrz zeby sciany mogły wyschnąć.
Link do komentarza
  Cytat

A nie można tego jakoś przyspieszyć? Tzn. tego wysychania? Jakby zacząć np. grzać jakoś dodatkowo w środku zanim położy się tynki?

Rozwiń  


najlepiej przyspieszyć zakończenie elewacji budynku (bez ocieplania styropianem oczywiście)

  Cytat

Można przyspieszyć osuszanie pomieszczeń. Jedną z metod jest ich systematyczne ogrzewanie, a dla niecierpliwych są osuszacze. Poniżej link do tematu w Google:
http://www.google.com/search?hl=pl&q=osuszacze

Rozwiń  

nie przesadzajcie. Dom budowany na cienką warstwę zaprawy nie ma do oddania tyle ton wody co budowany metodą tradycyjną. ytong nie obłożony styropianem poradzi sobie sam z wilgocią. I na tym polega jego hokus pokus. Niestety ludzie psują to co jest dobre i dlatego potem zaczynają się schody. Nadal nie kapuje, po co ocieplać takie ściany i psuć to co jest dobre icon_eek.gif
Wynika z tego że technologia wznoszenia ścian tego domu nie była przemyślana od początku, albo jest kompletnie nie zrozumiała. Z drugiej strony można ytonga obłożyć styropianem, a potem na styro dać jeszcze z 20 cm wełny. Jak szaleć to szaleć!! icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

najlepiej przyspieszyć zakończenie elewacji budynku (bez ocieplania styropianem oczywiście)


nie przesadzajcie. Dom budowany na cienką warstwę zaprawy nie ma do oddania tyle ton wody co budowany metodą tradycyjną. ytong nie obłożony styropianem poradzi sobie sam z wilgocią. I na tym polega jego hokus pokus. Niestety ludzie psują to co jest dobre i dlatego potem zaczynają się chody. Nadal nie kapuje, po co ocieplać takie ściany i psuć to co jest dobre icon_eek.gif


nie przesadzajcie. Dom budowany na cienką warstwę zaprawy nie ma do oddania tyle ton wody co budowany metodą tradycyjną. ytong nie obłożony styropianem poradzi sobie sam z wilgocią. I na tym polega jego hokus pokus. Niestety ludzie psują to co jest dobre i dlatego potem zaczynają się chody. Nadal nie kapuje, po co ocieplać takie ściany i psuć to co jest dobre icon_eek.gif

Rozwiń  


Masz absolutną rację, temat osuszaczy wywołałem naprawdę dla niecierpliwych. A jeśli chodzi o ocieplenie YTONG to styropian jest ostatnim materiałem, który się do tego nadaje. Jeśli komuś zależy na ociepleniu i koniecznie chce je robić, to należy wykorzystać do tego celu Ytong Multipor.
Czytając to forum zauważam bardzo złe praktyki, polegające na mieszaniu różnych systemów budowania. Według mnie, jeśli ktoś decyduje się na YTONG, POROTERM, SOLBET itp., to powinien budować z materiałów danej technologii, danego producenta od A do Z, a nie mieszać to ze sobą ze względu na pozorne oszczędności.
Analogia z zabawek:
Jak ktoś kupuje LEGO to zestaw z COBI nie będzie pasował.
Po to producenci wymyślają swoje systemy, aby z nich korzystać.
Link do komentarza
  Cytat

ytong 36,5 z projektu - bo (jak mówił architekt) ściany mocne dla dachówki ceramicznej.
co do ocieplania, skoro gro ludzi mówi, że czeka 2 sezony po to, żeby i tak ocieplić, to czemu mam czekać na to samo
a po trzecie, Multipor jest i tak za drogi

Rozwiń  


Ale ten Multipor po coś wymyślili (to też jest beton komórkowy)... Ja do niczego nie namawiam oprócz zdrowego rozsądku - sam czekam dwa sezony na podjęcie decyzji co do ocieplenia icon_smile.gif i jeśli będę ocieplał to tylko Multiporem
Link do komentarza
  Cytat

Ale ten Multipor po coś wymyślili (to też jest beton komórkowy)... Ja do niczego nie namawiam oprócz zdrowego rozsądku - sam czekam dwa sezony na podjęcie decyzji co do ocieplenia icon_smile.gif i jeśli będę ocieplał to tylko Multiporem

Rozwiń  

To ja nie rozumiem, czego mam czekać dwa sezony?
Skoro każdy mówi, że Ytong nasiąka, a potem jest gorzej, to po co sobie to pogarszać?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...