Skocz do zawartości

PLEŚŃ POD PODŁOGĄ


edyta0407

Recommended Posts

Napisano
WITAM.
MAM W DOMU PROBLEM PODŁOGĄ A RACZEJ Z TYM CO SIĘ POD NIĄ DZIEJE icon_sad.gif
WYLELIŚMY POSADZKI, POŁOŻYLIŚMY PANELE I PO ROKU NA ŚCIANIE TUŻ PRZY PODŁODZE WYSZŁY PLAMY SZAREJ PLEŚNI - MAŁO TEGO TO NA SZFIE, SPODZIE ŁÓŻKA I INNYCH PRZEDMIOTACH STOJĄCYCH NA PODŁODZE - I TEN ZAPACH icon_confused.gif??: NIE WIEMY DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO? BYĆ MOŻE POSADZKA NIE WYSTARCZAJĄCO WYSCHŁA?
ZDJELIŚMY PANELE I PIANKĘ - NADAJE SIĘ TO NA ŚMIETNIK BO CAPI icon_confused.gif??: !!!!!
CO TERAZ MAMY Z TYM ZROBIĆ?
JAK DOPROWADZIĆ POSADZKĘ DO NORMALNEGO STANU ŻEBY TO SIĘ NIE POWTÓRZYŁO?
PROSZĘ DORADŹCIE icon_smile.gif
Napisano
Piszesz PLEŚŃ POD PODŁOGĄ, ale później wynika że raczej na scianach przy podłodze i na meblach.
Czy pleśń jest na ścianach tylko w miejscach gdzie stoją jakies meble, czy również w "odkrytych" gdzie żadnych mebli nie ma?
Napisano
Wentylacja grawitacyjna, okna nawiewki mają i są rozszczelnione nawet zimą. Przed remontem podłoda leżała na legarach. Dom był suchy, piwnica również - tak też jest do tej pory. Jest zrobiony drenaż więc woda deszczowa z rynien również nie płynie pod dom.

Pleśń wychodziła z pod podłogi nawet w miejscach gdzie nic nie stoi. Zdjęte panele i pianka z całej powierzchni podłogi przeraźliwie śmierdziały pleśnią chociarz w zasadzie nie było jej widać.
Napisano

A jaka jest kolejność poszczególnych warstw ... ?
bo prawidłowo to mniej/więcej powinno wyglądać tak

216_z1.gif

Wymagania dotyczące izolacji termicznej ścian przyziemia i piwnic:
- ściana warstwowa: 1- pionowa izolacja przeciwwilgociowa, 2- warstwa z cegły pełnej gr. 12 cm, 3- płyta z wełny mineralnej, 4- ściana betonowa gr. 25 cm, 5- posadzka, 6- wylewka betonowa gr. min. 4 cm, 7- płyta z wełny mineralnej, 8- pozioma izolacja przeciwwilgociowa, 9- chudy beton gr. 5 cm, 10- podsypka z piasku gr. min. 15 cm;
- ściana jednorodna: 1- ściana piwniczna lub fundamentowa, 2- płyta z wełny mineralnej, 3- izolacja przeciwwilgociowa, 4- elementy panelowe na ruszcie, 5- wiatroizolacja, 6- płyty z wełny mineralnej

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Przed ułożeniem paneli należy sprawdzić wilgotność podkładu podłogowego odpowiednim miernikiem. Jeśli jest większa niż 3 % dla jastrychu cementowego lub 1% dla anhydrytowego to właśnie takie mogą być skutki.

Pleśń mogła się też pojawić w wyniku wtórnego zawilgocenia, jeśli dom nie był ogrzewany w okresie jesienno-zimowym na skutek kondesacji pary wodnej przy znacznych różnicach temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.
Napisano
Wykonana posadzka i pianka. nie ma innej możliwości jak nadmierna wilgotność wylewki przed wykonaniem podłogi.
Tu bardzo słuszna uwaga:
Cytat

Przed ułożeniem paneli należy sprawdzić wilgotność podkładu podłogowego odpowiednim miernikiem. Jeśli jest większa niż 3 % dla jastrychu cementowego lub 1% dla anhydrytowego to właśnie takie mogą być skutki.

Pleśń mogła się też pojawić w wyniku wtórnego zawilgocenia, jeśli dom nie był ogrzewany w okresie jesienno-zimowym na skutek kondesacji pary wodnej przy znacznych różnicach temperatury zewnętrznej i wewnętrznej.


Napisano
Cytat

Wykonana posadzka i pianka. nie ma innej możliwości jak nadmierna wilgotność wylewki przed wykonaniem podłogi.
Tu bardzo słuszna uwaga:


Są inne możliwości! Zła izolacja termiczna podłogi od gruntu. Powierzchnia betonu pod pianka może mieć temperaturę niższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego, co przy złej wentylacji wcale nie jest tak rzadko spotykane.
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...