Skocz do zawartości

Dach pełno deskowany a ocieplenie poddasza użytkowego?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Będziemy sami ocieplać poddasze użytkowe.
Dach mamy pełno deskowany.

Problem polega na tym, że nie wiemy jaka folię kupić i założyć na dach, potem będzie Uni mata ( chyba, że jest coś lepszego )
i na to znów folia i znów nie wiemy jaką.

Będę ogromnie wdzięczna za informację jak mamy ocieplić nasz dach.
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Napisano
czyli podwówjna folia ? Nie rozumiem.
Wydaje się ze od strony deskowania powinno być:
deska, powietrze, wełna, folia, płyta k-g
Napisano
Cytat

czyli podwówjna folia ? Nie rozumiem.
Wydaje się ze od strony deskowania powinno być:
deska, powietrze, wełna, folia, płyta k-g



A ja gdzieś czytałam, ale nie pamiętam gdzie i nie potrafię tego znaleźć,
że od strony desek też powinna być folia.

I jak by się zastanowić jest to logiczne,
folia od desek by do ocieplenia nie dochodziła wilgoć z zewnątrz
a od strony domu by ocieplenie mogło oddychać.
Napisano
Cytat

nałoż pod deski folię .... powodzenia.
Deski są stosowane zamiast folii w niektórych technologiach np. bitumicznej ...



No ok, ale same deski nie chronią przed wilgocią czy np. szkodnikami, które mogą się dostać przez szczeliny dachu do
ocieplenia.
Przez to w ociepleniu mogą się rozwijać grzyby, pleśnie i inne.
Zatem folia na deski zabezpiecza ocieplinę.

No ale ok, powiedzmy, że masz rację.
Możesz mi zatem wytłumaczyć czym sie różni folia
paroizolacyjna od paropuszczalnej i gdzie sie kazdą z nich stosuje?

Napisano
Cytat

logicznie rzecz biorąc to:
paroizolacja chroni przed dostępem pary/wody
paroprzepuszczalna umożliwia przepływ pary/wody



Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa
Napisano
Cytat

Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa


mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna
Napisano
Cytat

Ok, ale nie o to mi chodziło ale o zastosowanie tych folii,
którą gdzie sie używa


Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.

Cytat

mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?

[quote name='animus' date='15.07.2010, 15:19 ' post='118541']

1.blacho-dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm
8. stelaż
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Ja takie doatlam wskazowki, co oznacza na to? Bobus
Napisano
Cytat

mam w projekcie pełne deskowanie i na to folia wysokoparoprzepuszczalna



Paroprzepuszczalna a nie paroszczelna icon_confused.gif

Kolejna inna teoria
To ja juz teraz nic nie wiem.

Czy jest tu jakiś fachowiec z zawodu który mógłby wyjaśnić jak powinno być
właściwie?
Napisano
Jesli na dachu sa tylko deski bez pokrycia nalezy nabic kontr laty na to naciagnac folie PAROPRZEPUSZCZALNA zanowu kontrlaty i laty jesli juz macie dach zakonczony to od desek trzeba zrobic luz miedzy welne nastepnie rozciagnac folie PAROIZOLACYJNA zrobic stelaz i plyty gk
Napisano
Cytat

Po prostu:
-folia paroprzepuszczalna od strony dachu
-folia paroszczelna od strony pomieszczeń

Nigdy odwrotnie!




Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?





Cytat

Jesli na dachu sa tylko deski bez pokrycia nalezy nabic kontr laty na to naciagnac folie PAROPRZEPUSZCZALNA zanowu kontrlaty i laty jesli juz macie dach zakonczony to od desek trzeba zrobic luz miedzy welne nastepnie rozciagnac folie PAROIZOLACYJNA zrobic stelaz i plyty gk



u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka
Napisano
Dobrze, czyli na obocną chwilę nie mamy jednoznacznej odpowiedzi.

Ani jaka folia powinna być na ocieplinę od środka oraz czy w ogóle a jak tak to jaka powinna być na deski.

Wiem, że dalej nic nie wiem icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Dobrze, czyli na obocną chwilę nie mamy jednoznacznej odpowiedzi.

Ani jaka folia powinna być na ocieplinę od środka oraz czy w ogóle a jak tak to jaka powinna być na deski.

Wiem, że dalej nic nie wiem icon_sad.gif


Jak pisałem mam w projekcie na deskach folię wysokoparpprzepuszczalną o wsp 2500-3000, aby nie było konieczności robienia szczeliny miedzy deskami a wełną.
Napisano
Ok juz zalapalam, tzn ze zamiast robic przerwe wentykacyjna uzyta zostala folia paroprzepuszczalna. I teraz mi sie rozjasnilo i pewno Bajli tez.

bajla tzn ze zalezy czy bedziesz robila przerwe wentylacyjna czy nie. Z przerwa bez foli; bez przerwy w folia. Ja mam jedno rozwiazanie a Bobus ma drugie. Wsio.

A teraz mam pytanie ktore lepsze? czy bez roznicy? a moze okaze sie po czasie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jak pisałem mam w projekcie na deskach folię wysokoparpprzepuszczalną o wsp 2500-3000, aby nie było konieczności robienia szczeliny miedzy deskami a wełną.




A jakie masz w projekcie odstępy miedzy deskami inaczej i tak musisz mieć szczelinę wentylacjyjną
Napisano
Cytat

Masz już tak zrobione.

Bardzo jestem ciekawy co na to powie wykonawca.


Jeszcze nie mam zrobione, ale wykonawca powiedział że w zasadzie jeżeli na deskowanie dać niesuszone deski to szczeliny samoczynnie powstaną...
Napisano
Cytat

Ja tez mam dach pelno deskowy zapapowany i uzywam tylko jednej folii Paroszczelnej miedzy welne a K/G. Rozumiem ze na dachu bedzie jakas blachodachowka czy dachowka? Przeczytalas watek z linku.
A tej drugiej nie wiem gdzie sie uzywa pewno tam gdzie nie ma dachu pelnodeskowanego.


Oj to mamy rozbierznosc! Ciekawe........?


----------------------------------------------------------------------
Dach z papą z podbitką najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem i podbitką
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić
Napisano
Cytat

----------------------------------------------------------------------
Dach z papą najtrwalsze rozwiązanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 3 cm
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
----------------------------------------------------------
Z deskowaniem
1.blacho-dachówka ,dachowka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna ,(specjalna na deskowanie odporna na przebicie wiórami wystającymi z desek)
5.dechy
6.przerwa wentylacyjna 1 cm (ograniczona wentylacja )
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k
---------------------------------------------------------
Przy zastosowaniu nadbitki struganej tylko na zewnątrz:
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.membrana wysokoparoprzepuszczalna
5.kontr-łaty o gr. nadbitki w miejscach gdzie nie ma tej nadbitki
6.przerwa wentylacyjna (nie potrzebna)
7.wełna (wata) 25 cm lub więcej
8. stelaż +wełna między stelażem
9.folia paroszczelna
10.płyta g/k

Brać wybierać nie marudzić



To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.


Cytuje ze swojego wątku Dach -zastosowanie wiatroizolacji.
Napisano
Cytat

To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.


Cytuje ze swojego wątku Dach -zastosowanie wiatroizolacji.


a w jaki celu papa?
Napisano
Cytat

hm....
ja o ile się nie mylę to mam tylko folię (nie wiem jaką ) i dachówkę ... dokładanie deskowania i papy jaki ma sens ?


Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  




Cytat

Deski muszą być przykryte warstwą wstępnego krycia w tym przypadku papą

Nie może dać dachówki na gołe deski



Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 

Cytat

To ja dorzucam inne rozwiązanie

Kolejne warstwy przy pokryciu dachu pełnym deskowaniem:
- folia o wysokiej paroprzepuszczalnosci mocowana do krokwi,
- kontrałaty grub. 2,5 - 3 cm przybite do krokwi (na folię),
- deskowanie,
- papa,
- ruszt pod wierzchnie pokrycie lub dachówki bitumiczne.



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k
Napisano
Cytat

Deskowanie usztywnia konstrukcję dachu oraz rozkłada równomierniej obciążenie na inne krokwie a papa jest trwalsza od foli.  






Można tak kiedyś robiono i znam dachy co mają 50 i więcej lat co  jeszcze mają same gołe dechy a nad nimi dachówki.Deski są bite od dołu i zachodzą jedna na drugą jak gont woda spływa po nich w dół . 



Tak to poprawne rozwiązanie przy stosowaniu nadbitki przy pełnym deskowaniu  :

Dach z papą i z nadbitką pełne deskowanie
1.blacho-dachówka ,dachówka
2.łaty
3.kontr-łaty
4.papa
5.dechy
6.kontr-łaty 2,5 / 3 cm nabite żeby powstała przerwa wentylacyjna
7.folia wysoko-paro-przepuszczalna na krokwiach
8.wełna (wata) 25 cm lub więcej
9. stelaż +wełna między stelażem
10.folia paroszczelna
11.płyta g/k



A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.
Napisano
Cytat

A co oznacza w tym wszystkim nadbitka.


Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   
Napisano
Cytat

Nadbitka to wykorzystanie  deskowania dachu do estetycznego  wykonania okapu, czyli spodniej części dachu widocznej na zewnątrz  poprzez struganie malowanie itd.



OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.

Cytat

Stosując nadbitkę pozostawiamy odkrytą na zewnątrz  szczelinę w elewacji budynku  pomiędzy deskowaniem a ociepleniem ścian która umożliwia osuszanie wełny - ocieplenia poddasza .Podczas nasilonych wiatrów  zwłaszcza budując w górach ,zimne  powietrze odbija się od ściany oraz okapu (powstaje kieszeń) i przechodzi gwałtownie tą szczeliną i wtedy  może przenikać głęboko przez wełnę i obniżać izolacyjność budynku ,dlatego stosuje się membranę wysoko-przepuszczalną  zaraz za wełną ,która utrudni penetrację gwałtownie przechodzącego powietrza.  

Stosując podbitkę zamykamy szczelinę przy ścianie a  wstawiamy kratki dalej od muru ,tu powietrze odbija się od podbitki (nie ma kieszeni) a tylko jakaś cześć przenika przez kratki .   



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?
Napisano
Cytat

OK w sumie to tylko chciałem się upewnić.



Nie wiem czy się zajmujesz ale powiedz jak mam podbitkę prostopadle do ściany i kratki wentylacyjne jak silny jest przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej o szerokości ok. 4cm i długości do 4m.

Czy tam powstaje duży ciąg powietrza?



 Masz membranę to nie musisz się martwić za dużym przepływem powietrza,a raczej za małym  otwory wentylacyjne w podbitce powinny mieć tyle samo cm2  co szczelina wentylacyjna w dachu . 


W trakcie docieplania ścian "majstry" potrafią całkowicie zasłonić styropianem szczelinę wentylacyjną  pomiędzy deskami a ścianką kolankową (dotyczy deskowania z papą ).

Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 

Napisano
Cytat

 
Za duży ciąg powstaje tylko w skrajnych warunkach (silne wiatry) ,zimą wiatr potrafi nawiać przez taką szczelinę śnieg na głębokość nawet  ponad  metr w głąb ocieplenia (nadbitka) . 




Ale to chyba w przypadku nadbitki bo jak będzie podbitka to śnieg tam nie powinien się dostawać.


Napisano
Cytat

Ale to chyba w przypadku nadbitki bo jak będzie podbitka to śnieg tam nie powinien się dostawać.



Będzie  utrudniony pod warunkiem że otwory wentylacyjne w podbitce będą bliżej rynny a nie przy ścianie. 
Napisano
Cytat

Animus możesz spojrzeć na mój ostatni wpis w tym wątku i powiedzieć co o tym sądzisz

Array="" target="_blank">Dach-zastosowanie wiatroizolacji



Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.
Napisano
Cytat

Szkoda że membrana nie została nabita na krokwiach byłaby większa przestrzeń do włożenia grubszego  ocieplenia  .
Użyłeś paroprzepuszczalnej membrany która może w ciągu doby - 1600 gramów czyli 1,6L wody oddać na dobę ?.



No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000
Napisano
Cytat

No szkoda że nie na krokwiach to prawda ale na Mazowszu to chyba nikt tak nie buduje a inwestor zawsze się dowiaduje po nie w czasie.

Ta membrana to wiatroizolacja firmy Corotop dokładnie to Corovin o paro przepuszczalności 3000



A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )


Napisano
Cytat

A jak masz zamiar rozwiązać problem wentylacji pól z krokwiami koszowymi - (ślepe pola )




W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.
Napisano
Cytat

W najwyższym punkcie ślepego pola czyli w miejscu gdzie krokiem łączy się z krokwią koszową mam wycięte w deskowaniu otwory o kształcie trójkąta o powierzchni zbliżonej do 150mm2

Na tych otworach nie ma papy tylko jest membrana wyskoparoprzepuszczlna Brass.


Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?


Napisano
Cytat

Czyli wylecieć może a jak ma wlecieć ?



Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny
Napisano
Cytat

Otwory wiercone przez krokiew na dole martwego pola fi 20.

Tak naprawdę to nie wiem ile otworów powinno być.

Na zdjęciach pokazywałem rozpiętą wiatroizolację jak będzie lepiej wiercić otwory nad wiatroizolacją czy pod czyli w warstwie, na wysokości wełny



Najmniej zaszkodzą otwory wiercone w środku krokwi ,masz świadomość że osłabiasz element z tymi otworami ostrożnie .


Najlepsza jest taka kratka na dole i u góry montowana na deskowaniu .

Kratka
Napisano
Cytat

Najmniej zaszkodzą otwory wiercone w środku krokwi ,masz świadomość że osłabiasz element z tymi otworami ostrożnie .


Najlepsza jest taka kratka na dole i u góry montowana na deskowaniu .

Kratka



U mnie to już za późno na takie kratki


Napisano
Cytat

U mnie to już za późno na takie kratki



Wystarczy punktowo zdjąć kilka dachówek i wyrzynarką wyciąć między łatam, ale  sam musisz zdecydować  tańsza i szybsza opcja to otwory 
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Ja u siebie robię:
- deski
- szczelina wentylacyjna
- ocieplenie
- stelaż
- folia paroizolacyjna
- k-g


mam pytanie do mateusza bo chce zrobić tak samo bez foli tylko szczelina 4 cm wełna i folia i jak się to u ćebie się sprawuje pozdrawiam

Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?


i jak w końc u zrobiłaś pozdrawiam




u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


Napisano
Cytat

Ok, a jak jest dach pełnodeskowany to dajemy też folie na deski od środka
czy nie?

Jak jest prawidłowo?
- deski
- folia paroprzepuszczalna
- ocieplenie
- folia paroszczelna

czy

- deski
- ocieplenie
- folia paroszczelna?







u nas w tej chwili n dachu jest papa
ale będzie blachodachówka


a folię od srodka daliśćie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...