T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #101 Napisano 11 maja 2010 Cytat Nie posiada także punktu rosy w tym systemie. Rozwiń Punkt rosy to początek krzywej rosy, to temperatura. Np. dla 23st.C i 45%ww to +10 stC - To co oznacza "nie posiada"?? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #102 Napisano 11 maja 2010 (edytowany) Cytat Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz? Rozwiń Proszę na to popatrzyć inaczej - od tyłu. O ile stopni będą chłodniejsze ciężkie konstrukcje, fundamenty, grunt pod domem. Ile kosztuje ogrzanie o jeden stopień i utrzymanie tego przez zimę - muru, fundamentu, gruntu.. Ile łatwiej będzie programować ogrzewanie. Edytowano 11 maja 2010 przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji) Link do komentarza
wolfik36 Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #103 Napisano 11 maja 2010 Cytat wolfik36 ja się już zdecydowałem i będę budował z Thermomuru. Informacje tą podałem jako ciekawostkę. Zważ na to jednak, że może być w tym coś prawdy. Beton mógł Ci się wydawać twardy i suchy, ale chyba nie jest człowiek gołym okiem stwierdzić ile jeszcze wilgoci technologicznej w nim zostało. Zważ na to, że dom po budowie, nieraz i rok minie zanim całą tą wilgoć z budowy odprowadzi z przegród.Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz? Rozwiń Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Ale mogę jedynie potwierdzić, że dom już z dachem sezonował jedną zimę bez mieszkańców z pracującym co. A a na koniec lata się wprowadziliśmy.A patrząc na inne technologie i tynki cementowo wapienne, niektórzy twierdzą, że takie ściany powinny sezonować się min 6 miesięcy.A pana TB nie chcemy w tym temacie bo znowu zacznie cytować książki i swoje beznadziejne wywody jaki to on fachowiec z dyplomem. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #104 Napisano 11 maja 2010 (edytowany) Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia! Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej? Edytowano 11 maja 2010 przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji) Link do komentarza
wolfik36 Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #105 Napisano 11 maja 2010 Cytat Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia! Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej? Rozwiń Nie mówiłem , że się zacznie, a wystarczy wejść na www.thermodom.pl i wszystko jasne.A nie znowu się wymądrzać. Piszą ludzi, którzy chcą zrobić coś samemu, bez "doświadczenia" tych wszystkich mądrych naszych budowlańców. Nie wszyscy naczytali się tych mądrości, oczekują na poradę kogoś kto już to ma i potrafi podpowiedzieć. I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy. "ü punkt rosy - brak kondensacji pary wodnej w normalnych warunkach pracy ściany" Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #106 Napisano 11 maja 2010 Cytat I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy. Rozwiń Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego: Cytat nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C Rozwiń czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego? Link do komentarza
wolfik36 Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #107 Napisano 11 maja 2010 Cytat Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego: czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego? Rozwiń Chyba teraz się dogadaliśmy.Oto właśnie chodzi w tym forumPozdrawiam Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 11 maja 2010 Udostępnij #108 Napisano 11 maja 2010 I dziękuję, już wszystko wiem! Link do komentarza
prymek Napisano 1 września 2011 Udostępnij #109 Napisano 1 września 2011 witamjak tam wybudowany juz ten dom ze styropianu?a co sadzicie o styropianie w srodku sciany jak tu:http://www.m3system.pl/swoja droga ten termomur itp. wg mnie niczym sie nie rozni blokom z wielkiej plyty , ktore teraz sie ociepla styropianem.zasada sciany taka sama zewn styropian a w srodku beton ze zbrojeniem - nie taniej by bylo takie plyty z lat 80-ycg zamowic i stawiac chalupe?mikroklimat masakra jak pamietam z lat mlodosci mieszkania na 10 pietrze takiego bloku , latem zaduch i gorac mimo pootwieranych okien a zima zimnawo - teraz mieszkam w starym budownictwie z cegly o grubych murach bez zadnych styropianow i latem jak sie wchodzi po pracy doma to przyjemny chlodek.zastanawiam sie nad budowa prefabrykowanego drewnianego labo z keramzytobetonu (wyglada jak te plyty z lat 80 -ch ale nie jest z betonu tylko glownie z keramzytu z domieszka piasku i cementu jako spoiwa)co sadzicie? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 2 września 2011 Udostępnij #110 Napisano 2 września 2011 wystarczy do takiego domu z thermomuru dać wentylację mechaniczną i wszystko jest ok Link do komentarza
wolfik36 Napisano 2 września 2011 Udostępnij #111 Napisano 2 września 2011 Po pierwsze trzeba trochę poczytać i popytać.Po drugie tynki wewnętrzne (w moim przypadku płyty gk) tworzą doskonały klimat. Jeżeli powietrze jest wilgotne to wchłaniają wilgoć, jeżeli suche to ją oddają. Po trzecie nie potrzebna jest wentylacja mechaniczna jeżeli zachowane są podstawowe zasady prawidłowo funkcjonującej wentylacji grawitacyjnej. Wielka płyta nie maiła styropianu od środka, który utrzymuje (nie pozwala uciec) ciepło.W domu mieszka się bardzo dobrze i przyjemnie. Prawidłowe wietrzenie domu nie pozwala na jakieś nienormalne sytuacje. Nie mam rekuperatora - nie nie żałuję. Teraz to już będzie trzecia zima w tym domu.Pozdrawiam Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 2 września 2011 Udostępnij #112 Napisano 2 września 2011 masz rację wolfik, prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna też da rade, tyle że...rzadko jest prawiłowo wykonana...a na blokach na 10 piętrze latem na pewno nie będzie dobrze działać...a zimą aż za dobrze... Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 września 2011 Udostępnij #113 Napisano 2 września 2011 (edytowany) i tak i nietak naprawdę, to wentylacja grawitacyjna latem często działa kaprawo jeżeli w ogóle działana szczęście działa dobrze (powinna) zimą, kiedy jest najbardziej potrzebnaw starych 10-cio piętrowcach kanały wentylacyjne były zbiorcze co 2 kondygnacje - to plus i minus (cug mógł być większy, ale zaburzany był często przez podpięte okapy)w nowych - każdy lokal na oddzielny pion, tu jest problem innego rodzaju - ostatnie kondygnacje mają najkrótszy kanał, co powoduje, że cug nie zawsze jest dostatecznywskazuje się tu potrzebę wykonania większego otworu wentylacyjnego (wiadomo - wstawia się kratki, a te redukują przekrój roboczy) oraz, że długość kanału to minimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)jest na to rozwiązanie - turbowenty montowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacjione wspomagają działanie natury całkiem sprawnieniestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawność takiego rozwiązania, vide wątek o pokoju kąpielowym, tam kanał jest otwarty praktycznie przed drzwiami, co może spowoduje, że powietrze od drzwi "poleci" wprost do kanału, pomijając wnękę z całością łazienkimoim zdaniem kanał powinien być umieszczony zawsze po jak największej przekątnej do drzwitam - dochodzi jeszcze okno, drzwi do tego pokoju kąpielowego, który ma drzwi balkonoweja tam nie widzę poprawnego działania wentylacji grawitacyjnej przy takim umieszczeniu kanału, bez wsparcia mechanicznego i/lub być może relokacji otworu wlotowego, wentylowanie całości może być utrudnioneto tak OT, ale siakoś takoś dopadły mnie przemyślenia głębokie, które często nachodzą w trakcie pobytu w pewnym przybytkubyły poprawki ortograficze - słabym w tej materii Edytowano 2 września 2011 przez Barbossa (zobacz historię edycji) 2 Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 września 2011 Udostępnij #114 Napisano 2 września 2011 Warto zapamiętać !!!!!!!! Cytat ...niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawnośćtakiego rozwiązania, ..... Rozwiń Link do komentarza
Afrodytaa Napisano 2 września 2011 Udostępnij #115 Napisano 2 września 2011 Cytat długośc kanału to ninimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)jest na to rozwiązanie - turbowenty nontowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacjione wspomagają działanie natury całkiem sprawnie Rozwiń Możesz bliżej określić jak to funkcjonuje i ile kanałów went. można podpiąć pod jeden taki?Dużemu ktoś zapodał takie rozwiązanie jako właśnie wspomaganie dla grawitacji i zbieram wszelkie info.Albo podrzuć jakiego dobrego linka...sie ładnie uśmiecham Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 września 2011 Udostępnij #116 Napisano 2 września 2011 wujek gugle Ci pomożepełno tego w necie, nie ma co tu specjalnie wklejaćz opisem co i jak Link do komentarza
bajbaga Napisano 2 września 2011 Udostępnij #117 Napisano 2 września 2011 Zapodaj rzuty, to coś się wymyśli Link do komentarza
Afrodytaa Napisano 2 września 2011 Udostępnij #118 Napisano 2 września 2011 Wujek google pokazał stado turbowentylatorów strażackich Turbowent to nazwa właściwa? Bo myślałam, że skrót.Będę jeszcze szukać, mam trochę czasu... Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 września 2011 Udostępnij #119 Napisano 2 września 2011 tak turbowent Link do komentarza
wolfik36 Napisano 2 września 2011 Udostępnij #120 Napisano 2 września 2011 (edytowany) ewentualnie wentylacja hybrydowa - troszkę droższa ale jak skuteczna http://www.darco.com.pl/gfx/darco/sklep_ka...n1663587805.jpg Edytowano 2 września 2011 przez wolfik36 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
arnix Napisano 17 marca 2012 Udostępnij #121 Napisano 17 marca 2012 Cytat Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych Np.Taki ,http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.htmlOd zewnątrz to jeszcze rozumiem. Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ? Rozwiń Masz bardzo głupie rozumowanie. Człowiek w ponad 60% jest złożony z wody i rozpływasz się? Może parujesz? Nie myl z poceniem. Link do komentarza
zenonKRK Napisano 15 lutego 2015 Udostępnij #122 Napisano 15 lutego 2015 Witam,Mieszkam w takim domu od 15 lat, budowany jeszcze przez mojego ojca technologią TERMOMUR 5-15-5 cm.Ogólnie bardzo przyjemnie się mieszka, latem trzyma chłód, zimą trzyma ciepło:)Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.Nie ma problemu z wilgocią, chociaż nie ma wentylacji mechanicznej, tylko grawitacyjną.Sam planuję budowę domu, myślę o styropianie 400 z grafitem, oczywiście wentylacja mechaniczna.Chciałbym wybudować dom energooszczędny lub najlepiej pasywny, jak portfel pozwoli to koniecznie z odzyskiem wody deszczowej i szarej. Link do komentarza
huncwot Napisano 26 marca 2015 Udostępnij #123 Napisano 26 marca 2015 Cytat Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko. Rozwiń No w to jest mi trudno uwierzyć... Teoretycznie tak lekka konstrukcja powinna puszczać fale dźwiękowe na potęgę i powinieneś mieć w domu dyskotekę przy tym rmfie do 22 :P Pod względem akustyki to z pewnością nie jest poziom silikatu albo ceramiki poryzowanej zalanej zaprawą (tam RW ściany dochodzi do 60 db). Czy ktoś wie może jaka jest izolacyjność akustyczna dla pustaków styropianowych? W materiałach jakoś tego nie mogę znaleźć, więc domyślam się, że nie jest to najmocniejsza strona tego systemu :P Co mnie specjalnie nie dziwi, bo izolacyjność aku zależy przecież od masy ściany, a ta jest z pewnością wielokrotnie większa dla silki czy ceramiki. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się