Skocz do zawartości

strop gęstożebrowy protherm


Recommended Posts

Witam serdecznie

Zakupiłem właśnie projekt domu z poddaszem użytkowym , poszedłem do budowlańca aby mi go zaadaptował i pierwsze
co powiedział to że powinienem zmienić strop z gęstożebrowego protherm na teriva1 bo jest tańszy i szybciej sie robi.

Bardzio proszę i porady bo zgłupiałem , a że jestem laikiem to zupełnie nie wiem co robić.

Bardzo dziękuję za podpowiedzi.

Link do komentarza
teriva jest tańsza, ale nie prezentuje się tak solidnie jak ten drugi. Oczywiście w domu jednorodzinnym nie ma to znaczenia. W sumie coraz więcej inwestorów przechodzi na ten strop, właśnie ze względu na cenę. Nawet teraz na budowie na której pracowałem, była identyczna sytuacja z zamianą na terive. Ja osobiście nie lubię kłaść terivy, ale to moje prywatne zdanie.
Link do komentarza
oba stropy po wylaniu, jeśli były poprawnie zazbrojone, i zalane to będą spełniały tak samo swoje zadanie i będą równie mocne. Ja nie lubię pracować przy terivie ze względu (między innymi) na jej pustaki które kruszą się jak styropian. Gdy się źle stanie... lecisz icon_biggrin.gif

te szczególnie:

http://foto.favore.pl/2009/7/26/23/108628_...642398628_n.jpg

Ale co Cię to obchodzi. Ty licz sałatę i bierz to co tańsze icon_smile.gif
Link do komentarza
Zastanawiam się tylko bo chcę mieszkać jak najlepiej dlatego pytam fachowców , znalazłem takie dylematy jak :

- strop zalewany jest lepszy bo w terivie trzeba uważać żeby nie przeciąć żebra,
- konstrukcja dachu czy też więźby chyba wymaga ( zaznaczam , że się nie znam ) słupów wspornych i wyczytałem , że
że może być ciężko z postawieniem ich na terivie .

Czy moje obawy są słuszne czy jest to przesada ??
Link do komentarza
Pisałem w pierwszym poście , że zupełnie nie wiem o czym do mnie mówił budowlaniec i zdaje się , że teraz to ja namieszałem myląc strom gęstożebrowy protherm z monolitycznym . Reasumując mam w porjekcie strom gęstożebrowy protherm a namawiają mnie na terive , to co pisałem w poprzednim poście chyba dotyczy stropu monolitycznego a więc potraktuj go jakby go nie było.
Link do komentarza
Cytat

teraz to się już zagubiłem icon_sad.gif
To w końcu chcesz teriva zamiast porotherma, czy chcesz wylewać strop monolityczny?


Ja podobnie.
Kriszielony,
Jeśli chcesz kłaść gęstożebrowy, to kładź terivę. Jest sporo tańsza, a efekt ten sam. Dokładnie ten sam.
Jeśli zastanawiasz się nad wyborem między płytą monolityczną a gęstożebrowcem,
to osobiście radzę ci gęstożebrowiec. Ale:

- pod słupami więźby połóż trzy belki jedna obok drugiej
- murowane ścianki działowe poddasza stojące wzdłuż belek odpadają, chyba że będą dokładnie na belce. Pozostaje stawiać ściankę lekką, z gipskartonu.

Zapomnij o obawach, że przetniesz belkę. icon_lol.gif Bez szans. Poza tym od tego jest foto-dokumentacja, żeby wiedzieć gdzi idzie belka. Również po to, by wiedzieć, gdzie są przepusty przez strop.
I zapomnij o stropie z porotermu. To naciąganie na wydawanie kasy. Bo co, bo kolor ma taki jak ściana? I tak otynkujesz.
Link do komentarza
Cytat

Porotherm jest nieco mocniejszy.
A z tym przecięciem belki to nie rozumiem. To jakaś przenośnia?




Wyczytałem gdzieś na forum, że istnieje takie niebezpieczeństwo przecięcia belki ale nie wiem
w jakich okolicznościach miałoby by to nastąpić , ale z tego co piszecie to małoprawdopodobne
Link do komentarza
Cytat

Porotherm jest nieco mocniejszy.


vega1,
od czego mocniejszy? I ile to jest nieco?

Kris,
stropy gęstożebrowe mają swoje klasy wytrzymałości. Jeśli położysz belki w rozstawie co 45cm i dasz pustaki podwyższone, to masz strop pancerny. I bardzo gruby.
Jeśli położysz belki co 60cm i pustaki wysokości 24cm, to masz normalny, najpopularniejszy strop.
Czy porotherm, czy teriva - sama nazwa nie oznacza, że jest mocniejszy. Zależy od rozstawu żeber.

Poczytaj o stropach, porównaj parametry nośności.
link: do googli o stropach gęstożebrowych
Link do komentarza
Cytat

vega1,
od czego mocniejszy? I ile to jest nieco?

Kris,
stropy gęstożebrowe mają swoje klasy wytrzymałości. Jeśli położysz belki w rozstawie co 45cm i dasz pustaki podwyższone, to masz strop pancerny. I bardzo gruby.
Jeśli położysz belki co 60cm i pustaki wysokości 24cm, to masz normalny, najpopularniejszy strop.
Czy porotherm, czy teriva - sama nazwa nie oznacza, że jest mocniejszy. Zależy od rozstawu żeber.

Poczytaj o stropach, porównaj parametry nośności.
link: do googli o stropach gęstożebrowych




Czyli Twoim zdaniem lepsza teriva bo tańśza a parametry te seme powiedz mi jeszcze czy jak mam w projekcie protherm to przeliczenie na terive bedzie takie samo czy zupełnie inne ? chodzi mi o to czy rozstaw belek będzie taki sam itd
Link do komentarza
Cytat

Czyli Twoim zdaniem lepsza teriva bo tańśza a parametry te seme powiedz mi jeszcze czy jak mam w projekcie protherm to przeliczenie na terive bedzie takie samo czy zupełnie inne ? chodzi mi o to czy rozstaw belek będzie taki sam itd


Będzie się różnić.
Bo porotherm ma rozstawy zdaję się 62,5 cm.
A teriva1 ma rozstaw 60.

Moja rada:
Jeśli nie umiesz czytać projektu - to koniecznie się naucz. To podstawa.
Jeśli to potrafisz, to spoko.

Jeśli obsługujesz jakiś program graficzny, to sobie rozrysuj w nim projekt porothermu. A potem nanieś terivę, czyli zmień rozstaw belek. Popatrz czy wszystko pasuje.
Jeśli nie rysujesz, to albo poproś kogoś, kto to potrafi i będzie miał duuuużo czasu, żebyścioe razem tę flaszkę obalili i rozrysowali.
Albo będzie to musiał zrobić majster. Lub po prostu mu uwierzysz i kierownikowi.

Samodzielne rozrysowanie oszczędza koszty.
Rysowanie z kumplem - koszt 25pln + popitka.
Przerabia majster - koszt nieznany.
Przerabia projektant jakikolwiek, student architekt - nie znam cen.

Ale twój majster dobrze gada, więc wie, o co chodzi.
Tylko koniecznie posprawdzaj co stoi na belkach i w którym miejscu.
Przepusty kanalizacji i prądu, wentyalacji, cwu/zw
Tak z grubsza to tyle.


Link do komentarza
Tutaj, w moim Dzienniku, troszeczkę opisałem, jak kładłem strop teriva. Zwróć uwagę na gazobeton przy ścianie. icon_smile.gif

https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...st&p=114053

Belki możesz układać w zasadzie w dowolnym rozstawie, a szczeliny wypełniać czymkolwiek, co służy do murowania - cegły, gazobeton... Pustaki terivy to też tylko wypełniacze. Bardzo dobre wypełniacze. Najlepsze.

Jeśli masz szczelinę przy ścianie np 20cm, to kładź cegły (dł cegły to 25cm.)

Poczytaj w internecie o terivie, jak ludzie układają, wskazówki producentów. Dużo jest tych informacji.

edit: dopisałem:

Norbiwolow, właśnie stawia terivę. Jest całkowicie w temacie.
Link do komentarza
dokładnie - garaż juz zrobiony i zalany - teraz część mieszkalna - wejdz na mojego bloga Blog Norbiwolow i jest tam post gdzie podaję troche info i układaniu terivy - jak wieniec opuszczony, skręcanie blatów na pręty gwintowane, żebro rozdzielcze, dylatacja kominowa itp.

fajna jest w miarę ta zabawa z teriva tylko pomoc wskazana - samemu to człowiek lata po rusztowaniach w góre i w dół jak małpa po drzewie - no i belki 4.5m w górę ciężko samemu wtargać na mury

podstawa przy terivie - drutu wiązałkowego nigdy za wiele - wszystko musi byc dobrze powiązane i zaszalowane - bo jak zaczniecie lać beton i jakiś blat lub szalunek nie wytrzyma wagi betonu to robi się niezłe g... ja na drugi dzień rozszalowałem boki - zdjąłem blaty i poodcinałem drut co trzymał szalunki - można wtedy jeszcze coś tam podskrobać aby było równiutko i nie wychodziło poza obrys ścian - lepiej blaty boczne ściągnąć drutem lekko do srodka niz miałyby powstać elementy betonowe wychodzące poza obrys ściany - pózniejsze problemy z ociepleniem

pozdro jakby co służę radą icon_smile.gif budowlaniec googlowy icon_smile.gif
Link do komentarza
Norbiwolow,
dobry pomysł z tym szybkim rozszalowaniem. Nie zrobiłem tego i mi poza obrys wystaje wieniec tak do 2 cm.
Co prawda styropian miękki jest i plastyczny, ale zawsze lepiej, kiedy jest na równo.

Belki 4,5m.... Tak. Sam targałem. Na raty.
Pozdrowienia. icon_lol.gif

Edit. dopisałem:
Belki 4,8m też targałem sam.
Link do komentarza
Cytat

... poszedłem do budowlańca aby mi go zaadaptował i pierwsze
co powiedział to że powinienem zmienić strop z gęstożebrowego protherm na teriva1 bo jest tańszy i szybciej sie robi.

Bardzio proszę i porady bo zgłupiałem ...



chcesz tańszy i szybciej ...
OK
robiłem gęstożebrowy i wylewałem belki w tym samym czasie co wieniec i nadlewkę
czyli belki lejemy a nie kupujemy
wyszło mi to i tanio i szybko


p.s.
sprawdź sobie ile kosztuja same pustaki stropu ...x
a ile wraz z belkami
myslę, ze po porównaniu cen sporo rozjasni Ci sie w głowie ...

pzdr
Link do komentarza
proponuję jednak kupić belki. Są doskonale zawibrowane, zazbrojone.

Chciałem się jeszcze odnieść do jednaj sprawy:
Cytat

Belki możesz układać w zasadzie w dowolnym rozstawie, a szczeliny wypełniać czymkolwiek, co służy do murowania - cegły, gazobeton... Pustaki terivy to też tylko wypełniacze. Bardzo dobre wypełniacze. Najlepsze.


nie do końca się z tym zgodzę. Pustak/wypełniacz terivy po zalaniu stropu, nasiąka betonem i praktycznie po związaniu tworzy monolit (w pewnym sensie). Jest to o tyle ważne, że np. podczas wahań temperaturowych stropu, wszystko pracuje razem i nie tworzy większych naprężeń.
Gdy zamienimy taki wypełniacz na cegłę lub inny materiał, wtedy już tak doskonale to nie wygląda. Na takim stropie mogą nawet pojawić się rysy. Oczywiście każdy przypadek jest inny. Poddasze może być użytkowe lub nieużytkowe. Wszystko ma znaczenie i tak to trzeba rozpatrywać.
Link do komentarza
Cytat

Pustak/wypełniacz terivy po zalaniu stropu, nasiąka betonem i praktycznie po związaniu tworzy monolit (w pewnym sensie).
(...)
Gdy zamienimy taki wypełniacz na cegłę lub inny materiał, wtedy już tak doskonale to nie wygląda. Na takim stropie mogą nawet pojawić się rysy. Oczywiście każdy przypadek jest inny.


Vega1, skąd ty bierzesz te informacje???
Zaczynasz mnie przerażać.

Trzymając się twojego zjawisko-twórstwa: a bloczek gazobetonu nie nasiąka?
A stropy z gazobetonu?
A stropy ze styropianu?
Miej litość...

Dalej: "tworzy monolit (w pewnym sensie)"
W jakim sensie?
I w pewnym czego?

Rysy:
czyli klawiszowanie. Pojawia się, gdy żeber rozdzielczych nie ma lub są w zbyt dużym rozstawie.

Podsumowując:
Vega, podaj mi źródło, z którego sensacje przez ciebie przytaczane pochodzą.
A czar terivy tkwi nie w pustakach, a w belkach. I to jest magia. Pustak jest szalunkiem traconym. Jego kształt - charakterystyczny - zapewnia taki rozkład sił, że nie spadniesz, bo - paradoksalnie - stojąc z pozoru na pustaku, tak naprawdę stoisz na belce.

Zgodzę się odnośnie pomysłu Brzozy: samodzielne lanie belek to w moim odczuciu najwyższa szkoła jazdy. I jeśli Kriszielony w życiu domu nie budował, to na pierwszy ogień nie pakowałbym go w konstruowanie belek. Bo co prawda nie utoną, ale - wiszą.
Link do komentarza
Cytat

Trzymając się twojego zjawisko-twórstwa: a bloczek gazobetonu nie nasiąka?
A stropy z gazobetonu?
A stropy ze styropianu?


tu miałem na myśli konkretnie cegłę. Może i niepotrzebnie dopisałem "lub inny materiał". I podtrzymuję swoje zdanie, że dając cegły, to w szczególnych przypadkach ten materiał może być przyczyną rys na stropie. Szczególnie na stropach z nieużytkowanym poddaszem.


Cytat

Dalej: "tworzy monolit (w pewnym sensie)"
W jakim sensie?
I w pewnym czego?


monolit chodziło mi w sensie, że zaden inny materiał nie zespoli się z betonem, w taki sposób jak pustak terivy. Dopisałem "w pewnym sensie" bo wiadomo że nie jest to fachowe stwierdzenie dla stropu monolitycznego.


Cytat

Rysy:
czyli klawiszowanie. Pojawia się, gdy żeber rozdzielczych nie ma lub są w zbyt dużym rozstawie.


przyczyn rys jest dużo więcej. Zła mieszanka betonowa, złe zbrojenie, za mała otulina betonowa (jeśli rysy idą wzdłuż prętów zbrojeniowych), zła pielęgnacja betonu po wylaniu... i jeszcze inne. Tu być może Cię zaskoczę, ale przyczyną rys może być nawet użycie złego materiału na przygotowanie miejsca pod otulinę betonu pod zbrojeniem (jestem gotowy na szyderstwa z tej strony - ale taka jest prawda)


Cytat

Jego kształt - charakterystyczny - zapewnia taki rozkład sił, że nie spadniesz, bo - paradoksalnie - stojąc z pozoru na pustaku, tak naprawdę stoisz na belce.


mylisz się grubo. Byłem świadkiem kilka razy, jak ktoś źle stanął (między środkiem a brzegiem pustaka) i pustak z nogą leciał piętro niżej. Mowa o pustakach z terivy1. Są słabe jak posypka na szarlotce (dlatego się tak doskonale zespalają z betonem)


Cytat

Zgodzę się odnośnie pomysłu Brzozy: samodzielne lanie belek to w moim odczuciu najwyższa szkoła jazdy. I jeśli Kriszielony w życiu domu nie budował, to na pierwszy ogień nie pakowałbym go w konstruowanie belek. Bo co prawda nie utoną, ale - wiszą.


tu mamy takie samo zdanie.
Link do komentarza
i jeszcze coś dopiszę. Ja nikogo nie straszę że coś mu się zawali. Rysy to nawet nie jest duży kłopot. Jednak czasem znajdujemy takie posty, pytania, czemu się tak stało a przecież wszystko zrobiłem dobrze.
Czasem wystarczy szczegół. Jakaś pierdoła (choćby pręt zabrudzony błotem) i już coś może nie zagrać. To zapewne nie zaskutkuje nigdy katastrofą budowlaną, ale wnerwiać może. Każdy robi wg. siebie. Jeden wyleje byle jak, i będzie miał zajebisty strop, a drugi zrobi jeden mały błąd i będzie rysowało.

Hala MTK gdyby nie nieszczęśliwy splot zdarzeń, pewnie też by się nigdy nie zawaliła. Ale jednak się stało, a potem wyszły uchybienia w konstrukcji (projekt i wykonanie).
Nigdy nie wiadomo co się może stać. Zawsze należy dołożyć jak największych starań do tego, żeby było zgodnie ze sztuką budowlaną.
Link do komentarza
Cytat

(...) podtrzymuję swoje zdanie, że dając cegły, to w szczególnych przypadkach ten materiał może być przyczyną rys na stropie. Szczególnie na stropach z nieużytkowanym poddaszem.


Dlaczego? Możesz rozwinąć?

Cytat

przyczyn rys jest dużo więcej. Zła mieszanka betonowa, złe zbrojenie, za mała otulina betonowa (jeśli rysy idą wzdłuż prętów zbrojeniowych), zła pielęgnacja betonu po wylaniu... i jeszcze inne. Tu być może Cię zaskoczę, ale przyczyną rys może być nawet użycie złego materiału na przygotowanie miejsca pod otulinę betonu pod zbrojeniem


Tu znowu mnie zaskoczyłeś.
Możesz rozwinąć?

Cytat

mylisz się grubo. Byłem świadkiem kilka razy, jak ktoś źle stanął (między środkiem a brzegiem pustaka) i pustak z nogą leciał piętro niżej. Mowa o pustakach z terivy1. Są słabe jak posypka na szarlotce (dlatego się tak doskonale zespalają z betonem)


Wpadła noga, bo gość stanął na niezalanym betonem pustaku.
Po zalaniu belk a wraz z nadbetonem tworzą właściwą konstrukcję stropu.
Pustak jest tylko po to, żeby od dołu był sufit, a od góry nadbeton i odpowiedniej wysokości belka.
Dlatego też stropex wymyślił stropy ze styropianu, a faelbet z gazobetonu. Pustak to szalunek.


Vega,
wypełniłem wąskie szczeliny cegłami.
Nic nie pęka. A to dlatego, że ich nie fazowałem od spodu na podobieństwo pustaków teriva. Więc trzeba je było obrzucić od dołu tynkiem. Trzyma się. Przywarł. Do cegły pełnej! icon_smile.gif

I rozwiń, proszę, o co chodzi z tym spapranym miejscem na otulinę.
Link do komentarza
Cytat

i jeszcze coś dopiszę. Ja nikogo nie straszę że coś mu się zawali. Rysy to nawet nie jest duży kłopot. Jednak czasem znajdujemy takie posty, pytania, czemu się tak stało a przecież wszystko zrobiłem dobrze.
Czasem wystarczy szczegół. Jakaś pierdoła (choćby pręt zabrudzony błotem) i już coś może nie zagrać. To zapewne nie zaskutkuje nigdy katastrofą budowlaną, ale wnerwiać może. Każdy robi wg. siebie. Jeden wyleje byle jak, i będzie miał zajebisty strop, a drugi zrobi jeden mały błąd i będzie rysowało.

Hala MTK gdyby nie nieszczęśliwy splot zdarzeń, pewnie też by się nigdy nie zawaliła. Ale jednak się stało, a potem wyszły uchybienia w konstrukcji (projekt i wykonanie).
Nigdy nie wiadomo co się może stać. Zawsze należy dołożyć jak największych starań do tego, żeby było zgodnie ze sztuką budowlaną.


Z wielkim bólem, ale muszę zgodzić tutaj z Tobą w całości.
Link do komentarza
Cytat

Dlaczego? Możesz rozwinąć?


Tu znowu mnie zaskoczyłeś.
Możesz rozwinąć?


heh widzę że zaganiasz mnie w ślepy róg icon_biggrin.gif
Ok, może uda mi się obronić moją tezę.
Czy wiesz jaki materiał ma najbardziej zbliżoną rozszerzalność termiczną do betonu?


Cytat

Wpadła noga, bo gość stanął na niezalanym betonem pustaku.


ale ja nigdzie nie napisałem ze wpadła na zalanym stropie icon_smile.gif
No chyba że to wino domowej roboty sprawiło że o czymś nie pamiętam icon_smile.gif
Link do komentarza
Vega,
mnie to naprawdę zaciekawiło, dlatego poprosiłem o rozwinięcie myśli.

A z pustakiem:
CYTAT(PeZet)
Jego kształt - charakterystyczny - zapewnia taki rozkład sił, że nie spadniesz, bo - paradoksalnie - stojąc z pozoru na pustaku, tak naprawdę stoisz na belce.

CYTAT(Vega1)
mylisz się grubo. Byłem świadkiem kilka razy, jak ktoś źle stanął (między środkiem a brzegiem pustaka) i pustak z nogą leciał piętro niżej. Mowa o pustakach z terivy1. Są słabe jak posypka na szarlotce (dlatego się tak doskonale zespalają z betonem)

CYTAT(PeZet)
Wpadła noga, bo gość stanął na niezalanym betonem pustaku.
Po zalaniu belk a wraz z nadbetonem tworzą właściwą konstrukcję stropu.
Pustak jest tylko po to, żeby od dołu był sufit, a od góry nadbeton i odpowiedniej wysokości belka.
Dlatego też stropex wymyślił stropy ze styropianu, a faelbet z gazobetonu. Pustak to szalunek.

To było odnośnie tego, że są słabe, bo nie muszą być mocne, bo są wyłącznie szalunkiem.
Link do komentarza
pomimo że różne źródła podają różne wartości, jeśli się nie mylę, to tym materiałem jest stal. Dlatego beton i stal tak dobrze ze sobą współpracują i pozwalają tworzyć tak wspaniałe i wytrzymałe konstrukcje.
Cegła niestety ma zupełnie inne wartości rozszerzalności cieplnej.

Co więc może się stać jeśli między tak dobraną konstrukcję betonu i stali włożymy cegły które mają inną rozszerzalność cieplną? Czy w pewnych warunkach (np. nieużytkowe poddasze) na stropie nie mogą pojawić się rysy?
A pustaki terivy są z betonu i dlatego są najlepszym rozwiązaniem.
Cegła ma jeszcze jedną wadę. Puchnie pod wpływem wilgoci. To kolejny argument.

Ja przyjął bym tu wersję że obaj mamy rację i może obaj jej nie mamy. Ty zrobiłeś jak zrobiłeś, i zapewne nic złego się nie stanie nigdy. Pewnie nawet rysa się nie pokaże.
Co nie znaczy że u kogoś w pewnych warunkach i splocie zdarzeń, taka sytuacja nie spowoduje tego problemu. I choćby nawet to były zdarzenia odosobnione, i niezbyt częste, to czy nie powinno się ich unikać?
Link do komentarza
Cytat

.... Jeden wyleje byle jak, i będzie miał zajebisty strop, a drugi zrobi jeden mały błąd i będzie rysowało ...



dokładnie
jeden będzie studiował lata budownictwo, a gdy przyjdzie mu zrobić taczkę zaprawy - spapra nawet taki drobiazg
drugi, np nieuk który podstawówki nie skończył, a do budownictwa trafił za wrodzone matolstwo
wirtuozersko przygotuje zaprawe, zaszaluje, zazbroi, otynkuje
a na dodatek - wykaże błędy projektanta, posługując sie logiką ...


Cytat

... Nigdy nie wiadomo co się może stać. Zawsze należy dołożyć jak największych starań do tego, żeby było zgodnie ze sztuką budowlaną.



sztuka budowlana to niestety naduzywany frazes /wykorzystywany przez obie sprzeczajace sie strony/


moge powiedziec tak
stary inspektor nadzoru /któremu nigdy nic sie nie zawaliło, a sam był ekspertem sądowym d/s budownictwa/
nieraz w mojej obecności uczył adeptów budownictwa i powtarzał im do znudzenia -
" budowa to nie apteka"
" budowa to nie apteka"
" budowa to nie apteka"


....


niektórzy to pojeli
i sa dzis dobrymi budowlańcami ...

icon_confused.gif
Link do komentarza
Drogi vega1
nadinterpretujesz
cały czas PeZet stara Ci wytłumaczyć, że cegła i co tam jeszcze można wrzucić w taki strop, nie pełni w stropie funkcji KONSTRUKCYJNEJ, a jedynie wypełniacz
więc przestał pleść o domniemanej współpracy tych materiałów, możesz tam napchać nawet wory po cemencie, opatulić od spodu siatką rabitza i otynkować
Link do komentarza
Trochę humorystycznie - ale czy aby napewno?

Cytat

moge powiedziec tak
stary inspektor nadzoru /któremu nigdy nic sie nie zawaliło, a sam był ekspertem sądowym d/s budownictwa/
nieraz w mojej obecności uczył adeptów budownictwa i powtarzał im do znudzenia -
" budowa to nie apteka"
" budowa to nie apteka"
" budowa to nie apteka"
....
niektórzy to pojeli
i sa dzis dobrymi budowlańcami ...



Chyba większość to pojęła, bo sam znam zaledwie 2,5 budowlańca (te 0,5 dlatego że znam tylko „połowicznie”), którzy twierdzą, że w budownictwie kąt prosty też ma 90 stopni. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

co z tego? A gdzie ja napisałem to o czym Ty dziamiesz? No chyba że chciałeś tylko zaistnieć w wątku (w sumie to w Twoim stylu)


pajac
Cytat

Co więc może się stać jeśli między tak dobraną konstrukcję betonu i stali włożymy cegły które mają inną rozszerzalność cieplną? Czy w pewnych warunkach (np. nieużytkowe poddasze) na stropie nie mogą pojawić się rysy?
A pustaki terivy są z betonu i dlatego są najlepszym rozwiązaniem.
Cegła ma jeszcze jedną wadę. Puchnie pod wpływem wilgoci. To kolejny argument.


Link do komentarza
No wlasnie szukalam i znalazlam cos o stropach.

Moze nie w temacie, bo juz strop mam od jakiegos czasu, ale moje pytanie brzmi tak:

Dlaczego prawie kazdy robi stop z teriwy czy porotermu. Ja mam zlykly taki ze stala i betona- to jest zly? tez nam pare osob mowilo ze teriwa jest tansza ale po przeliczeniu ogolnych kosztow wyszlo na to samo. Czy teraz mam myslec ze mam jakis kiepski strop. I co pojde do wanny i wpadne do kuchni razem z wanna? Czego kazdy buduje w tym systemie(z gory przepraszam za przekrecenie nazw, ale nie mam do tego glowy).
Link do komentarza
akurat nic nie bede burzyc, mialam problem z zawaska dziura do kamilizacji i byl problem.

Ale powaznie taka teriva jest lepsza, bo co?

tzn ze za mocno sie upieral swojego zdania, a inni mi dobrze doradzali. Kurde dalam ciala, trudno pomieszka sie 20 lat i natepny bedzie z terivy.
Link do komentarza
Po budowie domu moich rodziców stwierdziłam, że nie chcę terrivy, z kilku powodów:
- głośny (przenosi hałas, odgłosy stąpania - massakrra),
- po 7 latach pustaki zaczęły się odznaczać pod tynkiem i farbą icon_sad.gif - i raczej nie jest to wada wykonania, ani za małej ilości dodatkowego zbrojenia - bo tego poszło strasznie dużo...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Który fragment cytatu jest Twoim zdaniem za trudny?
    • Moja mama tak załatwiła takich na czarno po spartoleniu łazienek, tylko to było w trakcie wykonywania prac. Pretekstem było niedotrzymanie terminu zakończenia prac. Po czym chłopy się odgrażały, ale matka ich postraszyła urzędem skarbowym i na samej zaliczce się skończyło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • A ta przebudowa poddasza jest legalna, bo jak to ruszysz, to może okazać się całość do rozbiórki. 
    • Tłumaczenie łopatologiczne jak zawinąć gówno w sreberko.   Płyty STYROLAMIN NRO    OPIS PRODUKTU Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium to płyty styropianowe laminowane papą podkładową na welonie z włókna szklanego. Wyróżniają się one specyficznymi właściwościami fizyko-mechanicznymi, naturalną hydrofobowością, stabilnością wymiarów po zaaplikowaniu, dobrymi właściwościami termoizolacyjnymi, a także dużą wytrzymałością mechaniczną umożliwiającą poruszanie się po nich w czasie montażu i użytkowania. Termoizolacyjne płyty warstwowe Neolamin NRO Premium / Super / Max produkowane są na bazie płyt styropianowych Neodach Podłoga Premium, Neodach Podłoga Super, Neodach Podłoga EPS 100-038. Przeznaczone są do wykonywania izolacji termicznej dachów (o kącie nachylenia nie większym niż 20°), i/lub kształtowania dachów płaskich i skośnych. Mogą być również stosowane jako termoizolacja podłóg, fundamentów tarasów, a także pod wylewki betonowe oraz jako warstwa izolacyjna pod papę wierzchniego krycia. W przypadku stosowania płyt termoizolacyjnych Neolamin NRO Premium na dachach zaleca się, aby były one stosowane poza wytyczonymi trasami komunikacyjnymi i na dachach bez dostępu (z wyjątkiem zwykłego utrzymania i napraw). Płyty Neolamin NRO posiadają pełną klasyfikację bezpieczeństwa pożarowego w zakresie klasy reakcji na ogień dla wyrobów dachowych, zostały w klasie BROOF(t1) odporności na ogień zewnętrzny oraz jako nie rozprzestrzeniające ognia (NRO) wg Instrukcji ITB. Produkowane są na bazie płyt styropianowych o klasie reakcji na ogień co najmniej E. Wykonanie całego przekrycie dachu z płyt Neolamin NRO pozwala uzyskać klasę odporności ogniowej na poziomie RE15.           To dla ciebie za trudne.
    • Widzę, że twój problem leży w innym aspekcie.     Czyli wymagasz, że ktoś ma ci tu zaprojektować np. okno spełniające „klasę nierozprzestrzeniania ognia”.   To producent okna musi skomponować materiały, dać okno do badania, dostanie certyfikat i ty je wtedy kupisz.           
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...