Skocz do zawartości

podłoga w garażu


Recommended Posts

Cytat

Czy w garażu zrobić podłoga tak jak w domu ( wylewka betonowa, styropian, wylewka) ? Czt zamaist styropianu dać tylko folie miedzy dwie wylewki. Podłoga na styropianie będzie chyba pękać pod ciężarem auta. Proszę o rade.


W wylewce umieszcza się taką stalową kratownicę co ma zapobiegać pękaniu.
Link do komentarza
Cytat

Czy w garażu zrobić podłoga tak jak w domu ( wylewka betonowa, styropian, wylewka) ? Czt zamaist styropianu dać tylko folie miedzy dwie wylewki. Podłoga na styropianie będzie chyba pękać pod ciężarem auta. Proszę o rade.



Posadzka 10 cm + siatka z drutu żebrowanego 5-6 mm na styropianie z folią budowlaną  



 reszta tak samo jak w domu .Do garażu najlepiej kupić markowy porządny styropian wtedy jest naprawdę twardy .  
Link do komentarza
Cytat

ja bym zrobił tak jak radzi Barbossa. Mikrozbrojenie na takie wylewki jest idealne. Nie powinno nic rysować.
A styropian? Ja bym nie dawał. I nie dlatego że będzie pękał. Ale po co on tam?



To grzejnik też nie potrzebny a ścianę i sufit  łączący garaż z mieszkaniem ocieplić styropianem . 
Link do komentarza
no właśnie, jak chcesz mieć ciepły garaż to daj styro tak jak radzi animus w poście wcześniejszym.
A jak Ci nie zależy żeby tam było prawie jak w domu, to zrób tak jak pisze w poście powyżej.
Tak czy owak, nic tam "nie zamarznie". Możesz spać spokojnie icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

no właśnie, jak chcesz mieć ciepły garaż to daj styro tak jak radzi animus w poście wcześniejszym.
A jak Ci nie zależy żeby tam było prawie jak w domu, to zrób tak jak pisze w poście powyżej.
Tak czy owak, nic tam "nie zamarznie". Możesz spać spokojnie icon_smile.gif


Ja będę robił garaż w bryle bez ocieplenia w podłodze. Na ścianie i suficie (od pomieszczeń ogrzewanych) wtedy daje się styropian. Po co grzać garaż? Ludziska najwidoczniej nie mają co z kasą zrobić i to w większości przypadków z pożyczki od banku! Temp. w garażu z 4 st. jest ok. Jeżeli w garażu miałaby być rura z wodą to najlepiej przy ścianie ciepłej i zaizolować/obudować je od zimnego zimą powietrza w garażu - wtedy ciepła ściana ogrzeje te rury.
Pamiętajcie o wentylacji i odprowadzenia wody z posadzki garażu icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

zależy jaka grubość wylewki, ale tak łatwo nie pęka
dla spokoju albo siatka albo włókna PP



To nie parking pod TIRY no bez przesady. Jeżeli zaś chodzi o sam styropian - są specjalne do tego przeznaczone styropiany nazywane nawet w ten sposób by zasugerować zastosowanie: EPS 035 PARKING. Ale jet to już produkt nazwijmy to "ciężkiego kalibru" Proponuje jednak przeczytać informację z linka o EPS 035 PARKING bo jak się okazuje nie jest to produkt jedynie na parkingi a również jako jedna z warstw podłóg w garażach, podjazdach etc.

Często spotyka się natomiast w opisach technicznych izolację z płyt EPS 038 DACH/PODŁOGA i EPS 037 DACH/PODŁOGA nawet w garażach. EPS 037 DACH/PODŁOGA przenosi małe i średnie obciążenia ale może być stosowany w budownictwie przemysłowym czyli w Twoim garażu też spełni swoja rolę.


Bez względu na rodzaj podłoża układ warstw powinien wyglądać tak:
  • Podłoże
  • Izolacja przeciwwilgociowa
  • Izolacja termiczna
  • Warstwa ochronna (wilgoć technologiczna z podkładu nie wniknie w izolację - szczególnie wskazane przy izolacji wełną)
  • Podkład podłogowy
  • Warstwa wygładzająca
  • Posadzka
Link do komentarza
OK - przyjmijmy wersję z izolacją podłogi i zbrojeniem:

Od gruntu:

ubity piasek/zwir - założmy 20 cm
podkład betonowy - załózmy 10 cm
folia budowlana
EPS PARKING - założmy 5 cm
tu już nie ma warstwy zabezpieczjącej bo izolacja termiczna to nie wełna tylko EPS
i tu do wyboru posadzka betonowa - założmy 5 cm zbrojona siatką (lub włókna PP w masie) malowana lub szlichta z okładziną (np. terakota). Siatka w połowie gr. posadzki.




Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

OK - przyjmijmy wersję z izolacją podłogi i zbrojeniem:

Od gruntu:

ubity piasek/zwir - założmy 20 cm
podkład betonowy - załózmy 10 cm
folia budowlana
EPS PARKING - założmy 5 cm
tu już nie ma warstwy zabezpieczjącej bo izolacja termiczna to nie wełna tylko EPS
i tu do wyboru posadzka betonowa - założmy 5 cm zbrojona siatką (lub włókna PP w masie) malowana lub szlichta z okładziną (np. terakota). Siatka w połowie gr. posadzki.



a jak nie będzie izolacji termicznej to co się stanie - zimą będzie cieplej czy chłodniej w garażu? Bo latem to wiem że chłodniej
Link do komentarza
Cytat

Bez ocieplenia zimą będzie zimniej i po garażu proponuje zasuwać w czapce i ciepłych botkach ninja.gif icon_wink.gif


w slipkach to raczej nie planowałem icon_wink.gif

Ok, a może ktoś wie jaka zimą (przy zewnętrznej mroźnej temperaturze) panuje +/- temp. w dobrze ocieplonym garażu ale bez ogrzewania. Czy to jest bliżej:
a - temp. zewnętrznej
b - > 0 st
c - < 10 st
d - > 10 st
Link do komentarza
ja mam garaz ocieplony, ale mam nieszczelnosci (brama garazowa)
sa 2 grzejniki w garazu na petli podlogowki z garazu, czyli tak jakby ich nie bylo...
gdy jest -10, -15 na dworze, to w garazu mam kilka stopni na plus (3-5)
sciany 15cm, podloga 10, wylewka nad garazem(taras) 8cm
Link do komentarza
byłam właśnie w garażu ...... sprawdziłam ..... +8st ...
garaż nieocieplony na podłodze , na dachu 5cm wełny , dogrzewa 5-żeberkowy aluminiowy grzejniczek - czyli tak jakby nic w sumie - bo cóż to jest na 30m powierzchni garażu po którym hula wiaterek pomiędzy bramami a drzwiami na zewnątrz....
garaż "przytulony" z przejściem do domu - nie w bryle....
Link do komentarza
przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...
Link do komentarza
Cytat

przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...


Ja mam garaż w bryle, nad piwnicą, ocieplony, ogrzewany niewielkim grzejnikiem włączonym na pół gwizdka przy mrozach -10, -15 w garażu 16 stopni.
Link do komentarza
Cytat

ja mam garaz ocieplony, ale mam nieszczelnosci (brama garazowa)
sa 2 grzejniki w garazu na petli podlogowki z garazu, czyli tak jakby ich nie bylo...
gdy jest -10, -15 na dworze, to w garazu mam kilka stopni na plus (3-5)
sciany 15cm, podloga 10, wylewka nad garazem(taras) 8cm




Cytat

byłam właśnie w garażu ...... sprawdziłam ..... +8st ...
garaż nieocieplony na podłodze , na dachu 5cm wełny , dogrzewa 5-żeberkowy aluminiowy grzejniczek - czyli tak jakby nic w sumie - bo cóż to jest na 30m powierzchni garażu po którym hula wiaterek pomiędzy bramami a drzwiami na zewnątrz....
garaż "przytulony" z przejściem do domu - nie w bryle....




Cytat

przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...




Cytat

Ja mam garaż w bryle, nad piwnicą, ocieplony, ogrzewany niewielkim grzejnikiem włączonym na pół gwizdka przy mrozach -10, -15 w garażu 16 stopni.



Dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...