Skocz do zawartości

podłoga w garażu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Czy w garażu zrobić podłoga tak jak w domu ( wylewka betonowa, styropian, wylewka) ? Czt zamaist styropianu dać tylko folie miedzy dwie wylewki. Podłoga na styropianie będzie chyba pękać pod ciężarem auta. Proszę o rade. Edytowano przez nowynaforum (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy w garażu zrobić podłoga tak jak w domu ( wylewka betonowa, styropian, wylewka) ? Czt zamaist styropianu dać tylko folie miedzy dwie wylewki. Podłoga na styropianie będzie chyba pękać pod ciężarem auta. Proszę o rade.


W wylewce umieszcza się taką stalową kratownicę co ma zapobiegać pękaniu.
Napisano
Cytat

Czy w garażu zrobić podłoga tak jak w domu ( wylewka betonowa, styropian, wylewka) ? Czt zamaist styropianu dać tylko folie miedzy dwie wylewki. Podłoga na styropianie będzie chyba pękać pod ciężarem auta. Proszę o rade.



Posadzka 10 cm + siatka z drutu żebrowanego 5-6 mm na styropianie z folią budowlaną  



 reszta tak samo jak w domu .Do garażu najlepiej kupić markowy porządny styropian wtedy jest naprawdę twardy .  
Napisano
ja bym zrobił tak jak radzi Barbossa. Mikrozbrojenie na takie wylewki jest idealne. Nie powinno nic rysować.
A styropian? Ja bym nie dawał. I nie dlatego że będzie pękał. Ale po co on tam?
Napisano
Cytat

ja bym zrobił tak jak radzi Barbossa. Mikrozbrojenie na takie wylewki jest idealne. Nie powinno nic rysować.
A styropian? Ja bym nie dawał. I nie dlatego że będzie pękał. Ale po co on tam?



To grzejnik też nie potrzebny a ścianę i sufit  łączący garaż z mieszkaniem ocieplić styropianem . 
Napisano
no właśnie, jak chcesz mieć ciepły garaż to daj styro tak jak radzi animus w poście wcześniejszym.
A jak Ci nie zależy żeby tam było prawie jak w domu, to zrób tak jak pisze w poście powyżej.
Tak czy owak, nic tam "nie zamarznie". Możesz spać spokojnie icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

no właśnie, jak chcesz mieć ciepły garaż to daj styro tak jak radzi animus w poście wcześniejszym.
A jak Ci nie zależy żeby tam było prawie jak w domu, to zrób tak jak pisze w poście powyżej.
Tak czy owak, nic tam "nie zamarznie". Możesz spać spokojnie icon_smile.gif


Ja będę robił garaż w bryle bez ocieplenia w podłodze. Na ścianie i suficie (od pomieszczeń ogrzewanych) wtedy daje się styropian. Po co grzać garaż? Ludziska najwidoczniej nie mają co z kasą zrobić i to w większości przypadków z pożyczki od banku! Temp. w garażu z 4 st. jest ok. Jeżeli w garażu miałaby być rura z wodą to najlepiej przy ścianie ciepłej i zaizolować/obudować je od zimnego zimą powietrza w garażu - wtedy ciepła ściana ogrzeje te rury.
Pamiętajcie o wentylacji i odprowadzenia wody z posadzki garażu icon_smile.gif
Napisano
Cytat

zależy jaka grubość wylewki, ale tak łatwo nie pęka
dla spokoju albo siatka albo włókna PP



To nie parking pod TIRY no bez przesady. Jeżeli zaś chodzi o sam styropian - są specjalne do tego przeznaczone styropiany nazywane nawet w ten sposób by zasugerować zastosowanie: EPS 035 PARKING. Ale jet to już produkt nazwijmy to "ciężkiego kalibru" Proponuje jednak przeczytać informację z linka o EPS 035 PARKING bo jak się okazuje nie jest to produkt jedynie na parkingi a również jako jedna z warstw podłóg w garażach, podjazdach etc.

Często spotyka się natomiast w opisach technicznych izolację z płyt EPS 038 DACH/PODŁOGA i EPS 037 DACH/PODŁOGA nawet w garażach. EPS 037 DACH/PODŁOGA przenosi małe i średnie obciążenia ale może być stosowany w budownictwie przemysłowym czyli w Twoim garażu też spełni swoja rolę.


Bez względu na rodzaj podłoża układ warstw powinien wyglądać tak:
  • Podłoże
  • Izolacja przeciwwilgociowa
  • Izolacja termiczna
  • Warstwa ochronna (wilgoć technologiczna z podkładu nie wniknie w izolację - szczególnie wskazane przy izolacji wełną)
  • Podkład podłogowy
  • Warstwa wygładzająca
  • Posadzka
Napisano
OK - przyjmijmy wersję z izolacją podłogi i zbrojeniem:

Od gruntu:

ubity piasek/zwir - założmy 20 cm
podkład betonowy - załózmy 10 cm
folia budowlana
EPS PARKING - założmy 5 cm
tu już nie ma warstwy zabezpieczjącej bo izolacja termiczna to nie wełna tylko EPS
i tu do wyboru posadzka betonowa - założmy 5 cm zbrojona siatką (lub włókna PP w masie) malowana lub szlichta z okładziną (np. terakota). Siatka w połowie gr. posadzki.




  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

OK - przyjmijmy wersję z izolacją podłogi i zbrojeniem:

Od gruntu:

ubity piasek/zwir - założmy 20 cm
podkład betonowy - załózmy 10 cm
folia budowlana
EPS PARKING - założmy 5 cm
tu już nie ma warstwy zabezpieczjącej bo izolacja termiczna to nie wełna tylko EPS
i tu do wyboru posadzka betonowa - założmy 5 cm zbrojona siatką (lub włókna PP w masie) malowana lub szlichta z okładziną (np. terakota). Siatka w połowie gr. posadzki.



a jak nie będzie izolacji termicznej to co się stanie - zimą będzie cieplej czy chłodniej w garażu? Bo latem to wiem że chłodniej
Napisano
Cytat

Bez ocieplenia zimą będzie zimniej i po garażu proponuje zasuwać w czapce i ciepłych botkach ninja.gif icon_wink.gif


w slipkach to raczej nie planowałem icon_wink.gif

Ok, a może ktoś wie jaka zimą (przy zewnętrznej mroźnej temperaturze) panuje +/- temp. w dobrze ocieplonym garażu ale bez ogrzewania. Czy to jest bliżej:
a - temp. zewnętrznej
b - > 0 st
c - < 10 st
d - > 10 st
Napisano
ja mam garaz ocieplony, ale mam nieszczelnosci (brama garazowa)
sa 2 grzejniki w garazu na petli podlogowki z garazu, czyli tak jakby ich nie bylo...
gdy jest -10, -15 na dworze, to w garazu mam kilka stopni na plus (3-5)
sciany 15cm, podloga 10, wylewka nad garazem(taras) 8cm
Napisano
byłam właśnie w garażu ...... sprawdziłam ..... +8st ...
garaż nieocieplony na podłodze , na dachu 5cm wełny , dogrzewa 5-żeberkowy aluminiowy grzejniczek - czyli tak jakby nic w sumie - bo cóż to jest na 30m powierzchni garażu po którym hula wiaterek pomiędzy bramami a drzwiami na zewnątrz....
garaż "przytulony" z przejściem do domu - nie w bryle....
Napisano
przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...
Napisano
Cytat

przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...


Ja mam garaż w bryle, nad piwnicą, ocieplony, ogrzewany niewielkim grzejnikiem włączonym na pół gwizdka przy mrozach -10, -15 w garażu 16 stopni.
Napisano
Cytat

ja mam garaz ocieplony, ale mam nieszczelnosci (brama garazowa)
sa 2 grzejniki w garazu na petli podlogowki z garazu, czyli tak jakby ich nie bylo...
gdy jest -10, -15 na dworze, to w garazu mam kilka stopni na plus (3-5)
sciany 15cm, podloga 10, wylewka nad garazem(taras) 8cm




Cytat

byłam właśnie w garażu ...... sprawdziłam ..... +8st ...
garaż nieocieplony na podłodze , na dachu 5cm wełny , dogrzewa 5-żeberkowy aluminiowy grzejniczek - czyli tak jakby nic w sumie - bo cóż to jest na 30m powierzchni garażu po którym hula wiaterek pomiędzy bramami a drzwiami na zewnątrz....
garaż "przytulony" z przejściem do domu - nie w bryle....




Cytat

przy garazu nie odcietym od ciepla ziemi, bedzie mniej wiecej jak u ciebie...ja zaluje wydanej kasy na te grzejniki, nie sa mi w zasadzie potrzebne...ja mam garaz przytulony z przejsciem, temperatura ktora tam panuje mi opowiada - mam taka spizarnie dodatkowa icon_smile.gif sprawdzila sie super w święta (no i blisko kuchni) icon_smile.gif
jak uszczelnie te brame garazowa, to bedzie jeszcze lepiej...




Cytat

Ja mam garaż w bryle, nad piwnicą, ocieplony, ogrzewany niewielkim grzejnikiem włączonym na pół gwizdka przy mrozach -10, -15 w garażu 16 stopni.



Dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...